To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Kia Rio - Klub Polska

Zewnętrzne - Czujniki ciśnienia w oponach.

paco rabanne - 2018-02-10, 09:57

Albo po prosu żywotność czujnika się skończyła...
Gruchi - 2018-02-10, 12:11

Auto ma 1.5 roku i 10 tys km na liczniku - to chyba nie bardzo ;)
No ale do rzeczy, aktualnie jestem po wizycie w ASO, dobili i zalecili ciśnienie 2.5 bara. Kontrolka zniknęła ;) gdyby ktoś miał podobny problem to warto sprawdzić ;)

Gandalf wej - 2018-02-10, 20:03

Chyba przesadzili :lol: :lol: :lol:
clarence2 - 2018-02-10, 20:57

Chcesz nam powiedzieć że zalecili ciśnienie większe niż zaleca producent? ...na jakiej niby podstawie skoro przez 10tys wystarczyło zalecane przez producenta, a nagle czujnikom coś się pojebało i stwierdziły że to jednak za mało ? o-o
f0ku5 - 2018-02-11, 09:25

Zalecane ciśnienie dla Rio to 2.2 z tego co pamiętam, więc jeżeli opony były "nagrzane" to 2.5 bara jest jak najbardziej OK.
Dla nagrzanych opon pompuje się +0.3 bara.

Gandalf wej - 2018-02-11, 11:56

A opony w zimę były rozgrzane do czerwoności i powietrze które pompują też jest podgrzewane
Coś nie halo albo nowe prawa fizyki
Na mocniej napompowanych kołach to się jeździ jak na wozie na wsi

clarence2 - 2018-02-11, 15:25

...o tym samym pomyślałem - zima, temp na minusie i rozgrzane opony plus powietrze którym je napompowali minimum +60 o-o
Gruchi - 2018-02-12, 07:31

Oczywiście mówiłem o tym że pompowane były na 2,2 wg. zaleceń producenta, mechanik jednak stwierdził że kompresory na stacjach nie są dokładne i trzeba wbijać 2,5. Fakt faktem u mnie w mieście były 2 i oba popsute jednakże podjechałem kilka kilometrów za miasto i na elektronicznym wbiłem na 2,2 a kontrolka nie zniknęła. Sam błąd pojawił się gdy temperatura na zewnątrz spadła do -8 wcześniej nie było problemu.
Soul_Man - 2018-02-12, 10:29

To akurat prawda - co stacja i kompresor to inne wskazania ciśnienia. Dobrze mieć własny, sprawdzony wskaźnik.
krzybiel - 2018-02-12, 10:31

W bagażniku wożę manometr analogowy, kupiony poniżej 20zł (przykładowy link: http://allegro.pl/cisnien...6902744982.html )
Jak kontroluję stan ciśnienia na stacjach orlen, bp, shell itp, to kontrolując potem ciśnienie swoim manometrem, praktycznie zawsze jest inaczej. Tak więc jak kolega wspomniał wcześniej, bardzo często kompresory na stacjach są bardzo niedokładne.
Proponuję taki zakup, cena śmieszna, a mamy pewność ile tak naprawdę kompresor wrzucił nam tego powietrza do opony :)

clarence2 - 2018-02-12, 10:35

A ja pompuje pompką nożną i mam wy... w kompresory na stacjach :D zawsze takie samo cisnienie
Rafael - 2018-02-12, 21:07

U mnie dzisiaj również zapaliła się kontrolka od TPMS. Wczoraj wróciłem z urlopu i pokonałem trasę 500km. Dzisiaj jak jechałem do pracy nic się nie świeciło i ok. godziny 17 również nic. O 20 kontrolka świeci się na stałe. Zobaczymy, czy jutro będzie "kapeć", bo oglądałem opony na tyle ile mogłem i nie znalazłem w nich nic wbitego.

Czy ktoś ma doświadczenia z tym, jak podchodzi ASO do tematu czujników w aucie, które ma 1 rok i 3 miesiące od momentu odebrania? Chodzi mi o to, czy jeśli padł czujnik, to czy są skłonni go wymienić na gwarancji? Auto jest z 2015r. i przez rok stało u dealera (odebrałem je w listopadzie 2016r.)

P.S. Sprawdzę oczywiście również ciśnienie w oponach zanim cokolwiek zrobię. ;-)

krzybiel - 2018-02-13, 15:29

Rafael napisał/a:
Czy ktoś ma doświadczenia z tym, jak podchodzi ASO do tematu czujników w aucie,

Nasze doświadczenia na szczęście nie mają tu znaczenia, masz 7 lat gwarancji na czujniki od daty zakupu auta, jedynie źródła zasilania nie podlegają gwarancji ale zasilanie w czujnikach kia wytrzymuje nawet do 10 lat.

Rafael - 2018-02-13, 18:44

Dzięki krzybiel za informacje. U mnie już się wyjaśniła przyczyna kontrolki. Rano miałem połowę powietrza w oponach, a po południu flak całkowity. Jutro wizyta u wulkanizatora. Jedyne co mogę powiedzieć o czujnikach to to, że działają zanim się zauważy jakiś znaczący spadek ciśnienia. Mam tylko nadzieję, że baterie wytrzymają faktycznie te kilka lat i jak padną, to czujniki będą tanie. Druga opcja to możliwość wyłączenia tego systemu z czasem. :P
smarkus - 2018-04-07, 19:50

Witam
Mam pytanie odnoście czasu reakacji na nowe czujniki i ich wykrywanie.
Z tego co doczytałem to tmps w kia rio 3 po 2015 roku jest system bezpośredni - manual relearn (trzeba parować czujniki ze streownikiem). W tym wątku opisane jest, że komputer widzi zniknięcie czujników po około 2-3 dniach. Widzenie czujników następuje natomiast od razu.

Teraz pytanie, zakupiłem felgi 17 z czujnikami oryginalne z oponami. Przy wymianie felg czujniki nie były parowane z moją centralką sterującą były tylko włączone w trym inicjacji (ale tylko same czujniki).
Mija 5 dnień i nic … komputer nie wyświetla błędu tmps. Czy w kia rio 3 na pewno jest tryb manualny czujników czy automatyczny ?

Pytanie poboczne, czujniki mają zasięg 10 metrów czy większy ? Mam stare felgi z oponami w piwnicy około 50 metrów od samochodu, minimalna odległość z jaką przejeżdżam autem w okolice czujników to 20 metrów i z prędkością 5,10 km/h około 20 sekund. Jest w stanie sterownik sczytać dane z tamtych opon ?

Wiem , pytanie może dla kogoś kosmiczne i komiczne ale z góry dziękuje za informację bo mi to nie daje spokoju.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group