W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Parujące reflektory.

Dyskusja na temat innych marek, oraz dyskusja o innych modelach Kia.
gwidon
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2017, 12:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gwidon »

Witam, tym razem bardzo proszę Was o weryfikację co to jest Waszym zdaniem. Przed chwilą zrobiłem zdjęcia swoich lamp podczas jazdy w deszczu i zrobiły mi się nowe pajączki od wewnątrz nie dość że smuga została to w dodatku doszły te pajączki które nie znikają... czy to jest spowodowane przez parowanie czy może zrobiło się to przez to że zmieniłem żarówki mijania i drogowe na Osram Nightbreaker Laser. Dzisiaj znajomy rzucił mi swoją diagnozę że wg. niego są to pęknięcia spowodowane nadmierną ilością mocnego światła wewnątrz lampy co doprowadziło do pęknięć wewnątrz spowodowane właśnie mocnymi żarówkami. Jeżeli by tak było to w tym momencie boje się że ASO może mi nie uznać mojej usterki. Co to jest według Was czy ktoś mi powie ?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d5eb35d2e7b55baa
https://www.fotosik.pl/zdjecie/9eb4c2d0a271c83b

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 404
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Przecież to są homologowane żarówki o standardowej mocy 55W/60W więc z tego co wiem nic z lampą nie ma prawa się dziać. Z drugiej strony przy zbyt dużej mocy żarówki odbłyśnik się topił i matowiał mocno zmniejszając ilość światła wydobywającego się z lampy a nie sama lampa. Może to jest pozostałość po zamarzającej wilgoci która była wewnątrz lampy i takie ślady zostawiła?

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Jeśli żarówka ma większą moc niż standardowa, to wszystko mogło się zdarzyć. Równie dobrze, sama woda parując mogła "zagotować się" i uszkodzić reflektor nadmierną temperaturą. Jeśli żarówki są homologowane i mają parametry zgodne z tym co piszą w instrukcji, to nie powinno być problemu z gwarancją. Przeczytaj, lub poszukaj czy KIA nie ma przeciwwskazań do żarówek typu +50% światła itp. i jedź z tym do innego ASO jak auto jest na gwarancji.

clarence2
Posty: 142
Rejestracja: 31 paź 2016, 16:00
Lokalizacja: RDE
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L Business line
Silnik: 1.4
Przebieg: 20000
Kolor: Biały

Post autor: clarence2 »

W swoim pierwszym aucie od 9 lat(94tys) stosuje żarówki Philips Extreme Vision, w Rio świecą takie od 12 tysięcy i żadne reflektory nie pękały od tego, ale i nigdy w nich nie było pary wodnej..

gwidon
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2017, 12:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gwidon »

Dzięki panowie za Wasze rady w piątek byłem w ASO Rzeszów i po wielu bojach kierownik stwierdził ok wymieniamy na nowe reflektory choć kosztowało mnie to trochę zdrowia i nerwów, także za tydzień jadę na wymianę, i teraz tak jak wyżej kolega Rafael pisał zastanawiam się czy przed wymianą lamp nie włożyć starych żarówek żeby przy zmianie nie powiedzieli że to moja wina że mam włożone Osram Nightbreaker Laser, chociaż nigdzie nie znalazłem przeciwskazań do tego typu zastosowań w KIA.

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 404
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Dla świętego spokoju możesz zmienić, to kwestia maksymalnie kilku minut. To że Ty nie znalazłeś to nie znaczy że oni czegoś nie wymyślą... ;p

f0ku5
Administrator
Posty: 1424
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

Ja bym zostawił, nie popadajmy w paranoję. Nightbreakery to normalne, homologowane żarówki ;)

gwidon
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2017, 12:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gwidon »

Dla świętego spokoju możesz zmienić, to kwestia maksymalnie kilku minut. To że Ty nie znalazłeś to nie znaczy że oni czegoś nie wymyślą... ;p
Ja bym zostawił, nie popadajmy w paranoję. Nightbreakery to normalne, homologowane żarówki ;)
No właśnie przynajmniej z jednego się cieszę że po ciężkich rozmowach postawiłem na swoje, i się zastanawiam czy nie zostawić tych mocniejszych które teraz są czy włożyć zwykłe a po wymianie na nowe reflektory samemu zamontować te mocniejsze ? Na rosyjskim forum udało mi się znaleźć info że to przez wzmocnione żarówki czasem zdarzało się że wewnętrza obudowa reflektora potrafiła się zmatowić ale dotyczyło to I generacji Ceedów.

Chociaż w naszych kijankach jak jest wszystko takie słabe i nasze reflektory to nie szkło a zwykły poliwęglan to wszystko może się zdarzyć :P

Chyba że jest ktoś tu na forum kto z powodzeniem w swoim RIO ma włożone jakieś żarówki +120% i jest zadowolony
Ostatnio zmieniony 08 sty 2018, 18:25 przez gwidon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 404
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

No i o tym właśnie wcześniej pisałem, Osramy nie są wzmocnione, mają standardową moc i są jak najbardziej homologowane więc teoretycznie nie mają prawa się przyczepić.

f0ku5
Administrator
Posty: 1424
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

gwidon pisze:Chyba że jest ktoś tu na forum kto z powodzeniem w swoim RIO ma włożone jakieś żarówki +120% i jest zadowolony
Ja mam Philipsy Racingi, które są chyba +140, lub +150 i tak, jestem zadowolony ;)

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 404
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Ja mam Tungsramy Megalight Ultra +120% (Oczywiście standardowo 55/60W), test żarówek robiłem tutaj
http://kiario.com.pl/viewtopic.php?p=21115#21115
Generalnie polecam, jeszcze świecą ;) (przejechały dopiero jakieś 2,5k km)

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Ari93 pisze:Ja mam Tungsramy Megalight Ultra +120% (Oczywiście standardowo 55/60W)
Też zamieniłem standartowe żarówki na te Tungsramy. Niestety jak dla mnie to totalna lipa. Kupiłem córce Focusa MK1 i wrzuciłem tam Osramy NIGHT BREAKER LASER. Jej 18 letni Focus na tych osramach, świeci dwa razy lepiej niż moja 1,5 roczna Kia z soczewkowymi reflektorami i Tungsramami, żenada :(

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 404
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Trochę przekopałem internet i generalnie Osramy są najlepsze (stosunkowo nieznacznie) ale jednocześnie przepalają się najwcześniej kosztując przy tym 3x tyle co np. Tungsramy. Generalnie tak jak pisał w podlinkowanym wątku @Churek, fabryczne żarówki longlife bardzo dobrze świecą, moje Tungsramy świecą trochę jaśniej no i przede wszystkim wyraźnie bielej. także jestem jak najbardziej zadowolony. Odbłyśniki mam "standardowe" ale na soczewkach powinno być teoretycznie tylko lepiej...

gwidon
Posty: 19
Rejestracja: 29 wrz 2017, 12:56
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gwidon »

Witam wszystkich ponownie :P Otóż dzisiaj nadszedł ten dzień w którym wymienili mi reflektory na nowe, kilka postów wyżej pisałem o swoich zaparowanych reflektorach z zamarzniętą w środku parą i syfem który dostał się do lampy gdzie załączyłem zdjęcie i po wielu moich interwencjach czekałem aż mi wymienią na nowe. I dzisiaj byłem w ASO i nadszedł ten sądny dzień wymiany założyli więc nowe lampy oczywiście wszystko przebiegło sprawnie nowe reflektory bez ryski , światełka ustawione poprawnie więc podpisałem odbiór rzuciłem okiem raz jeszcze na moje nowe lampy czy wszystko gra więc jedziemy do domu :) Zadowolony że dopiąłem swego wracając w deszczu i lekkim śniegu dojechawszy do domu moje zadowolenie nie trwało długo bo okazuje się że nie dość że pięknie zaszły nowa parą z obydwu stron i to jeszcze większą niż w starych lampach, to w dodatku znowu jest widoczna taka smuga od środka w obydwu reflektorach więc chyba te nowe reflektory mają to fabrycznie chodzi mi o taką mleczną smugę a w środku jest czyste kółeczko przez które pada promień od żarówek mijania oczywiście obydwa zdjęcia w załączeniu, Bardzo proszę o Wasze uwagi co Wy o tym myślicie bo moim zdaniem to jest totalna kpina.... nowe reflektory a tu takie coś :D o-o :lol:

https://www.fotosik.pl/zdjecie/89e6fab5e67a2490
https://www.fotosik.pl/zdjecie/80958d9be7ae3490

clarence2
Posty: 142
Rejestracja: 31 paź 2016, 16:00
Lokalizacja: RDE
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L Business line
Silnik: 1.4
Przebieg: 20000
Kolor: Biały

Post autor: clarence2 »

gwidon, nigdy nie widziałem takiej wilgoci w lampie o-o no chyba że w moim pierwszym 126p :P
To Rio 4 generacji?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”