W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Rio III (przed liftem) - parę™ pytań

Bart3kk87
Posty: 22
Rejestracja: 02 wrz 2015, 20:52
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Re: Rio III (przed liftem) - parę™ pytań

Post autor: Bart3kk87 »

5 to spali Ci 1.4 rpzy jeździe po trasie w okolicach pewnie 90 na godzinę , w mieście to spokojnie będzie 8-9

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 412
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Re: Rio III (przed liftem) - parę™ pytań

Post autor: Ari93 »

W takim razie rozumiem że oleje, filtry itp wymieniłeś zaraz po zakupie? Jeśli tak to coś ewidentnie nie gra, 5l/100 to może lekka przesada (tzn na komputerze może tak ale on zaniża o ok 0,5l), mój rekord po drodze krajowej to 5,2l faktycznego spalania. 8-9 w mieście to chyba w korkach, ja mam spalanie ok 7,5-8l głównie miejskiej jazdy ale lpg :D
Co do prędkości to też bardzo słabo, do ok 170km/h auto całkiem sprawnie się rozpędza(tzn wiadomo, to raptem 109KM), do licznikowych 200 też ale to już na 5 biegu przynajmniej w wersji przed liftem.
Wysokie spalanie i niższa moc wygląda jak by coś go "hamowało", jak wygląda jazda na luzie i zatrzymywanie się, czuć wyraźnie że auto stanęło? Może jakiś/jakieś klocki hamulcowe są zakleszczone? Te fabryczne to raczej kiepskie były...

ayahuasca
Posty: 36
Rejestracja: 22 gru 2019, 11:05
Lokalizacja: Kraków
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 PB
Przebieg: 114000
Kolor: biały
Typ nadwozia: hatchback

Re: Rio III (przed liftem) - parę™ pytań

Post autor: ayahuasca »

Ok, moze po prostu panikuje. Jeszcze nic nie wymienialem, dopiero co zabralem go od sprzedajacego z garazu. Do mechanika jestem umowiony na przyszly tydzien. Do zrobienia sa wszystkie amortyzatory i na pewno hamulce z tylu (faktycznie pasazer z tylu mowil ze cos piszczy ciagle podczas jazdy). Oby to byla przyczyna :)

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 412
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Re: Rio III (przed liftem) - parę™ pytań

Post autor: Ari93 »

No i obyś czegoś z silnikiem nie narobił tą jazdą po autostradzie takim "zastanym" autem ze starym olejem ;p czekamy wtedy na info od mechanika ;)

ayahuasca
Posty: 36
Rejestracja: 22 gru 2019, 11:05
Lokalizacja: Kraków
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 PB
Przebieg: 114000
Kolor: biały
Typ nadwozia: hatchback

Re: Rio III (przed liftem) - parę™ pytań

Post autor: ayahuasca »

Jasne, jak tylko odbiorę auto od mechanika to dam znać :) Kupiłem w końcu opony rekomendowane 195/55 R16 - nie kombinowałem z innymi rozmiarami.

Pytanie odnośnie klimatyzacji/ogrzewania - czy jak ustawicie nawiew i ogrzewanie TYLKO na nogi, to czujecie, żeby w nogach cokolwiek wiało ciepłem? Pasażerowie narzekali mi w trasie, że im w nogi zimno (pomimo 23*C na klimatyzacji i siła nawiewu prawie na max). No i faktycznie, niezależnie od tego jakie są nastawy to w nogach nic nie wieje. Tak ma być?

Do tej pory 9 lat jeździłem Seicento to przyznaję, że wiele w Rio jest dla mnie zupełną nowością ;D

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 412
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Re: Rio III (przed liftem) - parę™ pytań

Post autor: Ari93 »

Oczywiście że nie, nawet w najniższej wersji wyposażenia ogrzewanie nóg jest również z tyłu, jak tam zajrzysz to widać taką dziurę którędy powinno dmuchać. Generalnie z moich obserwacji wynika że chłodnica małego obiegu jest za mała, jak siła nawiewu jest niska to leci cieplejsze niż jak się da na 3 czy 4 jednocześnie jest dość duża żeby schłodzić silnik gdy padnie termostat (testowane :P), jeżdżąc delikatnie z nawiewem na 3 w mrozie i obserwując temp płynu po OBD2... silnik nie był w stanie się nagrzać. Temp potrafiła się zatrzymać w okolicy 70C dlatego od jakiegoś czasu pierwsze 2-3km przejeżdżam z wyłączonym nawiewem żeby silnik szybciej się nagrzał ;p

ayahuasca
Posty: 36
Rejestracja: 22 gru 2019, 11:05
Lokalizacja: Kraków
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 PB
Przebieg: 114000
Kolor: biały
Typ nadwozia: hatchback

Re: Rio III (przed liftem) - parę™ pytań

Post autor: ayahuasca »

No to chyba faktycznie mam coś jednak zepsute. Znalazłem taki temat, dokładnie ten sam problem co u mnie:
viewtopic.php?f=42&t=367&start=15
Czeka mnie w takim razie wizyta w ASO, bo pewnie zwykły mechanik sobie z tym nie poradzi :(

I jeszcze jedna sprawa - da się gdzieś regulować wysokość "brania" sprzęgła? W Seicento miałem taką śrubę obok silnika, którą obracając mogłem w łatwy sposób wyregulować pedał sprzęgła, ale nie wiem czy takie nowinki techniczne dostępne są w nowoczesnych autach :)

Sokar11
Posty: 56
Rejestracja: 23 paź 2014, 16:30
Lokalizacja: Ostrowiec
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.25
Typ nadwozia: Sedan

Re: Rio III (przed liftem) - parę™ pytań

Post autor: Sokar11 »

W Rio sprzęgło jest hydrauliczne (w każdym razie w 1.25 z 2014)

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 561
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Re: Rio III (przed liftem) - parę™ pytań

Post autor: kubeusz77 »

Moje Rio pali w mieście 6.9
Na trasie spalanie wzrasta do 7.1/7.2
Też uważam to za dziwne tym bardziej że skrzynia "6"
Co do zwinności auta to też mam wrażenie że to auto ma mniej niż 109 KM.
Ale i tak mam nadal pozytywne zdanie o tym samochodzie.

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 387
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Re: Rio III (przed liftem) - parę™ pytań

Post autor: zalmen3 »

Rio jest zwyczajnie ciężkie stąd to dziwne uczucie, że mocy ma mniej niż na papierze.

ayahuasca
Posty: 36
Rejestracja: 22 gru 2019, 11:05
Lokalizacja: Kraków
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 PB
Przebieg: 114000
Kolor: biały
Typ nadwozia: hatchback

Re: Rio III (przed liftem) - parę™ pytań

Post autor: ayahuasca »

Sokar11 pisze:
15 sty 2020, 18:58
W Rio sprzęgło jest hydrauliczne (w każdym razie w 1.25 z 2014)
Hydraulicznego nie da się wyregulować wg. własnego widzimisię?

Zauważyłem też, że nie świeci mi się żadna kontrolka od ciśnienia w oponach, a miałem prawie flaka. Czy mogę jakoś zweryfikować czy na pewno mam takie czujniki w samochodzie? Jutro jadę do wulkanizatora to od razu bym zapytał o to przy zakładaniu nowych opon.

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 412
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Re: Rio III (przed liftem) - parę™ pytań

Post autor: Ari93 »

W wersji przedliftowej nie ma czujnika ciśnienia ale Ty chyba kupiłeś ostatecznie polifta...? Jeśli tak to czujnik chyba powinien być ale to niech wulkanizator jeszcze sprawdzi.
Co do dynamiki to chyba auto nie jest specjalnie ciężkie, problem jest z niskim momentem obrotowym przy małych obrotach, maksymalny moment jest dopiero przy 4200rpm... We wspomnianej wcześniej Sienie miałem 1.2l 75KM i przy takich miejskich prędkościach i wysokich biegach było żwawsze ale też biegi były krótsze itp... tam na 3 wyciągałem niecałe 100km/h, w Rio na 3 ciągnie do ok 130km/h, przy wyprzedzaniu szczególnie większych pojazdów już robi różnicę.

ayahuasca
Posty: 36
Rejestracja: 22 gru 2019, 11:05
Lokalizacja: Kraków
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 PB
Przebieg: 114000
Kolor: biały
Typ nadwozia: hatchback

Re: Rio III (przed liftem) - parę™ pytań

Post autor: ayahuasca »

Kupiłem rocznik 2012, czyli przed liftem - już uzupełniłem opis ;) Czyli wszystko jest ok. Po prostu nie ma tych czujników ;)

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 561
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Re: Rio III (przed liftem) - parę™ pytań

Post autor: kubeusz77 »

Z tego to się akurat ciesz. Ja kupując alufelgi musiałem trochę PLN dołożyć na te czujniki. Bo nie lubię jak mi się coś świeci na desce.

ayahuasca
Posty: 36
Rejestracja: 22 gru 2019, 11:05
Lokalizacja: Kraków
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 PB
Przebieg: 114000
Kolor: biały
Typ nadwozia: hatchback

Re: Rio III (przed liftem) - parę™ pytań

Post autor: ayahuasca »

Czy macie jakieś doświadczenia z uchwytami na telefon? Przeniosłem stary uchwyt montowany na szybie, ale za mocno zmniejsza widoczność.
Chciałbym może coś mocowanego w kratkę nawiewu. Jakieś sugestie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wewnętrzne”