W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

System ISG.

RoadDriver
Posty: 29
Rejestracja: 25 lis 2017, 21:55
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: RoadDriver »

Nie lubię start&stop. Ja bym był za takim rozwiązaniem:

1. Zatrzymuję się na światłach widzę, że za chwilkę ruszę więc czekam i ruszam dalej.
2. Zatrzymuję się przed szlabanem przy torach widzę, że będzie dłuższe czekanie - dociskam mocniej hamulec po zatrzymaniu:
- załącza się auto hold
- wyłącza się silnik
3. Podjeżdżam po kogoś z rodziny np. pod sklep i wiem, że będę chwile czekał to robię tak jak w pkt 2.

Moim zdaniem start-stop jest dobry, ale nie na zasadzie, że każde zatrzymanie powoduje gaszenie auta, a używane w zależności od danej sytuacji. Zgaszenie silnika na 10 sekund nie ma sensu, ale już na 2-3 minuty tak.

Rafael
Posty: 519
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

RoadDriver pisze:Moim zdaniem start-stop jest dobry, ale nie na zasadzie, że każde zatrzymanie powoduje gaszenie auta, a używane w zależności od danej sytuacji. Zgaszenie silnika na 10 sekund nie ma sensu, ale już na 2-3 minuty tak.
Najwięcej paliwa idzie na rozruch silnika (nawet jak jest ciepły). Kiedyś czytałem, że ten system faktycznie przyczynia się do oszczędności pod warunkiem, że stoimy przez minimum minutę.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 384
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Na razie nie mamy tu za dużo wątków, ale żeby był porządek i gdyby ktoś kiedyś szukał, to gdzie indziej opisuję jak za trzy grosze domowym sposobem wyłączyć ISG :-)

http://kiario.com.pl/viewtopic.php?t=1282&start=21
Soul_Man pisze:Nie sądzę, żeby serwis tu cokolwiek pomógł. To kwestia programu ECU i eko-bzdur. Wczoraj znalazłem coś takiego na zagranicznym forum Soul'a. Nie jestesmy jedyni, których wkurza to szarpanie :-)

http://www.kiasoulforums.com/137-soul-g ... emedy.html

Ja jednak (z uwagi na gwarancję) zmodyfikowałem to rozwiązanie. A mianowicie zwarłem drucikiem pin 2 z 4 we wtyczce przewodu do czujnika położenia sprzęgła (w schematu ze strony obwód blokady rozrusznika) i zostawiłem odpiętą wtyczkę.
Dzięki temu:
- auto odpala bez względu na polożenie sprzęgła (trzeba uważać ;-) )
- czujnik jest odłączony, więc nie ma szarpania
- bez czujnika sprzęgła nie działa start-stop, więc nie musze już tego gówna wyłączać za każdym razem
- zworkę mogę łatwo wyjąć przed wizytą w ASO i auto wraca do fabrycznej konfiguracji

Jak widać same plusy, polecam :-)

Awatar użytkownika
Mr_Ozi
Posty: 76
Rejestracja: 22 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Mr_Ozi »

Tak czytam sobie Wasze posty i naszły mnie takie wnioski i spostrzeżenia:

1. Gustibus non est disputandum (O gustach się nie dyskutuje) - ilu forumowiczów tam n+1 opinii - mnie system Start-Stop w ogóle nie przeszkadza. To pierwszy mój samochód z tym systemem i obawiałem się go trochę. Zwłaszcza jak pojeździłem wcześniej Peugotem i Fiatem z S-S. W Rio mi on nie przeszkadza, działa "niezauważalnie" - czytaj nie wymaga mojej uwagi. Jest OK.

2. Start-Stop nie włącza się jak silnik jest zimny, poniżej 70 C. Po zatrzymaniu zimnego silnika dioda systemu świeci się na pomarańczowo. Nie widzę problemu z uruchamianiem "zimnego silnika".

3. Trwałość rozrusznika - ktoś napisał, że ma 8 szczotek zamiast 4... enough for me. Patrząc w ten sposób - w mojej starej Omedze naprawiałem rozrusznik - zwykły - po 300 kkm... Nie zamierzam tyle jeździć tym samochodem. A na rozrusznik jest (z tego co wiem) 7 lat gwarancji. Co do akumulatora - też bym nie demonizował sprawy. Przypomnijcie sobie jakie były montowane akumulatory w Hondach 1.4 15 lat temu - połowa tego co mamy w Rio. I nie piszę nawet o pojemności elektrycznej, ale zwykłej wielkości. Akumulator w Almerze z 2003 roku (pojemność 1.8) był mniejszy. Oczywiście - przy ciągłej jeździe miejskiej to może mieć znaczenie, ale zauważyłem, że przy dużym obciążeniu elektrycznym - światła, wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby, doświetlanie zakrętów i włączony system audio - system NIE WŁĄCZA się. Przy jeździe mieszanej - w mojej opinii nie ma problemu.

4. W moim egzemplarzu, system S-S nie załącza się jak zwalniam, jadąc na luzie. Owszem potrafi się włączyć jak się TOCZĘ z prędkością > 5 km/h. Sorry, ale przy takiej prędkości ciśnienie nagromadzone w układzie wystarczy do natychmiastowego zatrzymania auta. Zaryzykuję inne stwierdzenie, przy takiej szybkości to nawet wspomaganie nie jest potrzebne do wyhamowania pojazdu. Przy mocnym, silnym hamowaniu system S-S załącza się dopiero po zatrzymaniu pojazdu.

5. Możliwość uruchomienia silnika w każdym momencie przez wciśnięcie sprzęgła jest wystarczające do zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa - w zasadzie w każdej sytuacji mogę mieć kontrolę nad samochodem.

Grunt, że jest wygodny wyłącznik tego systemu - zawsze można go wyłączyć.

kosmos2011
VIP
Posty: 7
Rejestracja: 23 sty 2018, 17:03
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kosmos2011 »

Dla ścisłości START/STOP to uruchamianie silnika przyciskiem, ISG to STOP&GO.

Awatar użytkownika
Mr_Ozi
Posty: 76
Rejestracja: 22 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Mr_Ozi »

kosmos2011 pisze:Dla ścisłości START/STOP to uruchamianie silnika przyciskiem, ISG to STOP&GO.
Potato, tomato... :D

Awatar użytkownika
Mr_Ozi
Posty: 76
Rejestracja: 22 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Mr_Ozi »

3. Trwałość rozrusznika - ktoś napisał, że ma 8 szczotek zamiast 4... enough for me. Patrząc w ten sposób - w mojej starej Omedze naprawiałem rozrusznik - zwykły - po 300 kkm... Nie zamierzam tyle jeździć tym samochodem. A na rozrusznik jest (z tego co wiem) 7 lat gwarancji. Co do akumulatora - też bym nie demonizował sprawy. Przypomnijcie sobie jakie były montowane akumulatory w Hondach 1.4 15 lat temu - połowa tego co mamy w Rio. I nie piszę nawet o pojemności elektrycznej, ale zwykłej wielkości. Akumulator w Almerze z 2003 roku (pojemność 1.8) był mniejszy. Oczywiście - przy ciągłej jeździe miejskiej to może mieć znaczenie, ale zauważyłem, że przy dużym obciążeniu elektrycznym - światła, wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby, doświetlanie zakrętów i włączony system audio - system NIE WŁĄCZA się. Przy jeździe mieszanej - w mojej opinii nie ma problemu.
Update. Przy temperaturze poniżej -10 C system ISG nie uruchamia się.

Awatar użytkownika
artemius
Posty: 16
Rejestracja: 14 kwie 2018, 20:33
Lokalizacja: Guadalajara / Śląsk

Post autor: artemius »

System ISG jakoś nie przypadł mi do gustu, pewnie wynika to z tego, że jestem jednak staroświecki. :-)

W instrukcji obsługi można znaleźć informację na temat jego pracy.
Warunki działania systemu ISG
System ISG działa w następujących warunkach:
- Pas bezpieczeństwa kierowcy jest zapięty
- Drzwi kierowcy i maska są zamknięte.
- Podciśnienie w układzie hamulcowym jest zbyt małe.
- Akumulator jest w dostatecznym stopniu naładowany.
- Temperatura zewnętrzna jest wyższa niż -2°C (28,4°F).
- Temperatura zewnętrzna jest niższa niż 32°C (89,6°F).
- Temperatura płynu chłodzącego silnik nie jest zbyt niska.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 384
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Dla wielbicieli Start-Stopu - oto jaka przygoda mnie wczoraj spotkała. Zapomniałem tego g**na wyłączyć i o mało nie skończyło się wypadkiem!

Nie potrafię powtórzyć tej sekwencji, ale było to mniej więcej tak, że dojeżdżałem do skrzyżowania, było przede mną jeszcze jedno auto, ledwie się toczyłem i wrzuciłem na luz. Tak jak mówię, nie wiem jak to się stało, ale finał był taki, że mając wciśnięte sprzęgło silnik się wyłączył. W tym samym momencie chciałęm ruszyć, włączyłem jedynkę i zorientowałem się, że jestem z wbitym biegiem, puszczonym sprzęgłem i wyłączonym silnikiem!!!

Szybko wcisnąłem sprzęgło jeszcze raz, silnik się uruchomił, ale to nie był koniec przygód.

Przestało działać wspomaganie, a nawet gorzej, miałem wrażenie, że ten silnik specjalnie blokuje kierownicę, bo musiałem kręcić z całych sił, żeby zjechać ze skrzyżowania. Dobrze, że z drugiej strony nic nie jechało, bo pewnie skończyłoby się na dzwonie, ledwie udało mi się zjechać. Szybko zgasiłem i uruchomiłem ponownie silnik i wszystko wróciło do normy.

Nikt mi więcej nie powie, że to P***ne badziewie jest cokolwiek warte!

clarence2
Posty: 141
Rejestracja: 31 paź 2016, 16:00
Lokalizacja: RDE
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L Business line
Silnik: 1.4
Przebieg: 20000
Kolor: Biały

Post autor: clarence2 »

Soul_Man, w pełni się z Tobą zgadzam! Miałem podobną sytuację, naciskając gaz na skrzyżowaniu zorientowałem się że silnik nie pracuje i masa nerwów nim zabrałem się z krzyżówki :devil: to gówno pomijając zużycie podzespołów samochodu czasem poprostu zagraża życiu

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Soul_Man pisze:Dla wielbicieli Start-Stopu - oto jaka przygoda mnie wczoraj spotkała. Zapomniałem tego g**na wyłączyć i o mało nie skończyło się wypadkiem!

Nie potrafię powtórzyć tej sekwencji, ale było to mniej więcej tak, że dojeżdżałem do skrzyżowania, było przede mną jeszcze jedno auto, ledwie się toczyłem i wrzuciłem na luz. Tak jak mówię, nie wiem jak to się stało, ale finał był taki, że mając wciśnięte sprzęgło silnik się wyłączył. W tym samym momencie chciałęm ruszyć, włączyłem jedynkę i zorientowałem się, że jestem z wbitym biegiem, puszczonym sprzęgłem i wyłączonym silnikiem!!!

Szybko wcisnąłem sprzęgło jeszcze raz, silnik się uruchomił, ale to nie był koniec przygód.

Przestało działać wspomaganie, a nawet gorzej, miałem wrażenie, że ten silnik specjalnie blokuje kierownicę, bo musiałem kręcić z całych sił, żeby zjechać ze skrzyżowania. Dobrze, że z drugiej strony nic nie jechało, bo pewnie skończyłoby się na dzwonie, ledwie udało mi się zjechać. Szybko zgasiłem i uruchomiłem ponownie silnik i wszystko wróciło do normy.

Nikt mi więcej nie powie, że to P***ne badziewie jest cokolwiek warte!
Pisałem już o takiej sytuacji na forum ale inni użytkownicy stwierdzili, że nie umiem jeździć ;)

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

Dziwne rzeczy piszecie, od ponad roku nie zaobserwowałem nic niepokojącego. Wasze "przygody" to usterki, tylko jak je odtworzyć w serwisie?

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 384
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Usterki czy nie usterki, system zagraża bezpieczeństwu. Tylko właśnie, nie mam pojęcia jak to powtórzyć.

Z resztą to jest jedna wielka ściema, że to ekologia czy oszczędność paliwa i wymogi Unii. Rio z automatem (przynajmniej rok temu, kiedy kupowałem swój) nie miało ISG i jakoś spełniało normy homologacyjne. Robienie klienta w bambuko i tyle.

BTW, robiłeś jakieś porównanie, np jeden miesiąc jazdy z wyłączonym ISG, żeby sprawdzić ile to "oszczędza" paliwa?

Rafael
Posty: 519
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Kia Cee'd II z silnikiem 1.4 również nie ma ISG. Ceed III również podobnie o ile dobrze widziałem w specyfikacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”