Szarpanie przy zmianie biegu.
Autor Wiadomość
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 15000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Żelazowa Wola
 #31  Wysłany: 2018-01-24, 12:24   

Wpadło mi coś do głowy, co nie dane mi było jeszcze sprawdzić: czy szarpie Wam po WYŁĄCZENIU Start-Stop dedykowanym przyciskiem?
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 308
Skąd: WLKP
 #32  Wysłany: 2018-01-24, 12:33   

Mr_Ozi napisał/a:
miałem na myśli to, że KIA nie dopracowała sterownika do pojazdu, a dopasowała go tylko do spełniania norm EURO.

I to jest jedyna prawda :)
 
 
     
 Soul_Man 


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 220
Skąd: Warszawa
 #33  Wysłany: 2018-01-24, 13:16   

Mr_Ozi napisał/a:
Wpadło mi coś do głowy, co nie dane mi było jeszcze sprawdzić: czy szarpie Wam po WYŁĄCZENIU Start-Stop dedykowanym przyciskiem?

Tak, szarpie bez względu na start-stop.
 
 
     
 kosmos2011 

Informacje
Silnik: G4EA
Kolor: ZŁOTY METALIK
Typ nadwozia: HB3D
Inne auto / jakie?: HYUNDAI ACCENT
Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
 #34  Wysłany: 2018-01-24, 18:03   

Mr_Ozi napisał/a:
Silnik 1,2 oraz 1,4 to silniki z rodziny GAMMA.


W Rio IV wszystkie silniki benzynowe 1.0, 1.2, 1.4 to seria KAPPA hydrauliczną regulacją luzów zaworowych.

http://www.catcar.info/ki...jM9PUg4MA%3D%3D
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 15000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Żelazowa Wola
 #35  Wysłany: 2018-01-25, 10:26   

kosmos2011 napisał/a:
Mr_Ozi napisał/a:
Silnik 1,2 oraz 1,4 to silniki z rodziny GAMMA.


W Rio IV wszystkie silniki benzynowe 1.0, 1.2, 1.4 to seria KAPPA hydrauliczną regulacją luzów zaworowych.

http://www.catcar.info/ki...jM9PUg4MA%3D%3D


No nie wiem. Informacje o typie silnika znalazłem na angielskiej Wikipedii. Wiem, że nie jest to bardzo wiarygodne źródło. W skrócie piszą tam:
Cytat:

Powertrain
Engine
1.0 L Kappa turbo GDI I3 (petrol)
1.2 L Kappa MPI I4 (petrol)
1.4 L Gamma MPI I4 (petrol)
1.6 L Gamma MPI I4 (petrol)
1.4 L U-Line TCi (WGT) I4 (turbodiesel)
Transmission
5-speed Manual transmission
6-speed Manual transmission
4-speed Automatic transmission
6-speed Automatic transmission


No i jeszcze informacja z ASO, że po 60 kkm należy sprawdzić luz zaworowy. To samo jest chyba napisane w książce serwisowej (ale głowy nie dam sobie urwać).

PS: jeszcze tu: https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Gamma_engine

i tu: https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Kappa_engine

Wynika z tego że Kappa 1.4 ma 128 KM i jest turbodoładowane. Swoją drogą - szarpałbym jak Reksio szynkę!
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 140000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1037
Skąd: Katowice
 #36  Wysłany: 2018-02-20, 12:30   

Soul_Man napisał/a:
Nie sądzę, żeby serwis tu cokolwiek pomógł. To kwestia programu ECU i eko-bzdur. Wczoraj znalazłem coś takiego na zagranicznym forum Soul'a. Nie jestesmy jedyni, których wkurza to szarpanie :-)

http://www.kiasoulforums....ons-remedy.html

Ja jednak (z uwagi na gwarancję) zmodyfikowałem to rozwiązanie. A mianowicie zwarłem drucikiem pin 2 z 4 we wtyczce przewodu do czujnika położenia sprzęgła (w schematu ze strony obwód blokady rozrusznika) i zostawiłem odpiętą wtyczkę.
Dzięki temu:
- auto odpala bez względu na polożenie sprzęgła (trzeba uważać ;-) )
- czujnik jest odłączony, więc nie ma szarpania
- bez czujnika sprzęgła nie działa start-stop, więc nie musze już tego gówna wyłączać za każdym razem
- zworkę mogę łatwo wyjąć przed wizytą w ASO i auto wraca do fabrycznej konfiguracji

Jak widać same plusy, polecam :-)

A co na to tempomat?
 
 
     
 Soul_Man 


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 220
Skąd: Warszawa
 #37  Wysłany: 2018-02-20, 15:28   

Nie mam tempomatu :-)
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 15000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Żelazowa Wola
 #38  Wysłany: 2018-03-07, 00:39   

Update. Informacja od mechanika z ASO w Łowiczu. Silniki 1.4 100KM w Rio IV i ceed'dzie II (od 2017) mają silniki z hydrauliczną regulacją zaworów. Konstrukcja głowicy została radykalnie zmieniona.
 
 
     
 kknd 

Informacje
Silnik: 1.4
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 38
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 5
Skąd: warszawa
 #39  Wysłany: 2018-03-07, 08:59   

Soul_Man napisał/a:

Ja jednak (z uwagi na gwarancję) zmodyfikowałem to rozwiązanie. A mianowicie zwarłem drucikiem pin 2 z 4 we wtyczce przewodu do czujnika położenia sprzęgła (w schematu ze strony obwód blokady rozrusznika) i zostawiłem odpiętą wtyczkę.
Dzięki temu:
- auto odpala bez względu na polożenie sprzęgła (trzeba uważać ;-) )
- czujnik jest odłączony, więc nie ma szarpania
- bez czujnika sprzęgła nie działa start-stop, więc nie musze już tego gówna wyłączać za każdym razem
- zworkę mogę łatwo wyjąć przed wizytą w ASO i auto wraca do fabrycznej konfiguracji

Jak widać same plusy, polecam :-)


Witam, dziękuje Ci za to rozwiązanie. Jeżdżę rio już 3ci miesiąc, i byłem przekonany, że wszystkie szarpania sa przyczyną mojego niepoprawnego używania pedału sprzęgła... uff, może nie jest ze mną tak źle:)
Wracając do Twojego postu, czy mógłbyś napisać dokładniej gdzie szukać owej wtyczki? Wybacz, ale jestem naprawdę zielony w te klocki... Strzelam, że przy pedale sprzęgła jest jakiś przewód, który powinienem odłączyć i wpiąć we wtyczkę drucik:) Łatwo się tam dostać, czy trzeba coś demontować? Czy jeśli połączę nieodpowiednie piny istnieje ryzyko, że coś zepsuje?:)
Jeszcze raz dzięki za mega rozwiązanie
 
 
     
 Soul_Man 


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 220
Skąd: Warszawa
 #40  Wysłany: 2018-03-07, 10:44   

Nic nie trzeba demontować. Wtyczka jest po lewej stronie pedału sprzęgła, więc dostęp jest średni. i raczej trudno go zobaczyć, raczej trzeba odpiąć na wyczucie, potem można już odchylić wiązkę i widać wtyczkę i piny. Zawsze jest ryzyko, że coś można zepsuć (choć tu raczej małe), w każdym razie nie przyjmuję reklamacji w razie czego ;-)

Tak jak pisałem, ten sposób jest dobry, ale nie idealny. Zauważyłem, że od czasu do czasu, w zależności od okoliczności, powoduje to pojawienie się błędów, bo ECU z jakichś powodów potrzebuje sygnału ze sprzęgła. Ale mam pomysł na inne rozwiązanie, nie miałem tylko czasu go przetestować. Jak tylko mi się to uda, to na pewno opiszę.

@Mr_Ozi: jeśli to prawda to byłaby to rewelacyjna wiadomość. Wychodzi na to, że różnica między 1.4 109KM a 100KM to nie tylko soft.
 
 
     
 kknd 

Informacje
Silnik: 1.4
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 38
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 5
Skąd: warszawa
 #41  Wysłany: 2018-03-07, 11:00   

Super, w weekend będę walczyć:) A błędy niech sobie będą... szarpanie bardziej mi przeszkadza.
Ostatnio zmieniony przez kknd 2018-03-07, 16:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Soul_Man 


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 220
Skąd: Warszawa
 #42  Wysłany: 2018-03-07, 14:29   

Jakby co, to błędy znikają po podłączeniu wtyczki spowrotem do czujnika i przejechaniu kilkudziesięciu metrów.
 
 
     
 kknd 

Informacje
Silnik: 1.4
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 38
Dołączył: 07 Mar 2018
Posty: 5
Skąd: warszawa
 #43  Wysłany: 2018-03-07, 14:50   

Soul_Man napisał/a:
Jakby co, to błędy znikają po podłączeniu wtyczki spowrotem do czujnika i przejechaniu kilkudziesięciu metrów.


Elegancko, świetna informacja

Męczy mnie jeszcze 1 pytanie związane z różnicami między 1.2 i 1.4... Czy to prawda, że przełożenia ostatnich biegów są takie same? natrafiłem na takie info... Z ciekawości pojeździłem dziś chwile wersją 1.2 mojej koleżanki z pracy i jak na mój gust na 5 biegu było inaczej (gorzej) niż na 6 w 1.4 ALE nie szarpało :o ... Ale może to tylko moja psychika:) Co w związku z tym? Może to szarpanie ma jednak związek z biegami?
 
 
     
 Soul_Man 


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 220
Skąd: Warszawa
 #44  Wysłany: 2018-03-07, 15:24   

Szarpanie to kwestia softwareowa.

Co do przełożeń, to było niedawno, że na ostatnim biegu są takie same. Z resztą to widać w tym teście: https://youtu.be/lceOFuaPB8g?t=25m12s

A było gorzej, bo 1.2 jest słabszy niż 1.4 ;-)
 
 
     
 Ari93 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 46000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 25
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 243
Skąd: Starogard Gdański
 #45  Wysłany: 2018-03-07, 16:54   

A to ciekawostka z tymi przełożeniami, ja dodam że na 1.4 prędkość maksymalna na 5 biegu jest wyższa niż na 6... na 6 nie ma kompletnie siły na wyższych prędkościach, na 5 biegu zachowuje się znacznie żwawiej.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 3 z 5 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 27