Czujniki ciśnienia w oponach.
Autor Wiadomość
 paco rabanne 
I'm what I'm


Informacje
Kolor: Wendy Brown
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 31
Dołączył: 22 Wrz 2017
Posty: 95
Skąd: Elbląg
 #121  Wysłany: 2018-02-10, 09:57   

Albo po prosu żywotność czujnika się skończyła...
 
 
     
 Gruchi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 CVVT 109 km
Przebieg: 10500
Kolor: Bright Silver
Pakiety: Business Line Plus
Typ nadwozia: Hatchback 5D
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 81
Skąd: Wrocław
 #122  Wysłany: 2018-02-10, 12:11   

Auto ma 1.5 roku i 10 tys km na liczniku - to chyba nie bardzo ;)
No ale do rzeczy, aktualnie jestem po wizycie w ASO, dobili i zalecili ciśnienie 2.5 bara. Kontrolka zniknęła ;) gdyby ktoś miał podobny problem to warto sprawdzić ;)
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 52000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma 2 1,9 did 102 KM
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 43
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 361
Skąd: Kaszuby
 #123  Wysłany: 2018-02-10, 20:03   

Chyba przesadzili :lol: :lol: :lol:
 
 
     
 clarence2 

Informacje
Wyposażenie: Buisness Line
Silnik: 1,4
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Hatchback 5
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 88
Skąd: Dębica
 #124  Wysłany: 2018-02-10, 20:57   

Chcesz nam powiedzieć że zalecili ciśnienie większe niż zaleca producent? ...na jakiej niby podstawie skoro przez 10tys wystarczyło zalecane przez producenta, a nagle czujnikom coś się pojebało i stwierdziły że to jednak za mało ? o-o
 
 
     
 f0ku5 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Przebieg: 65000
Kolor: Czerwony
Pakiety: Alarm + Klima
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: Hatchback 5D
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 1340
Skąd: Warszawa
 #125  Wysłany: 2018-02-11, 09:25   

Zalecane ciśnienie dla Rio to 2.2 z tego co pamiętam, więc jeżeli opony były "nagrzane" to 2.5 bara jest jak najbardziej OK.
Dla nagrzanych opon pompuje się +0.3 bara.
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 52000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma 2 1,9 did 102 KM
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 43
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 361
Skąd: Kaszuby
 #126  Wysłany: 2018-02-11, 11:56   

A opony w zimę były rozgrzane do czerwoności i powietrze które pompują też jest podgrzewane
Coś nie halo albo nowe prawa fizyki
Na mocniej napompowanych kołach to się jeździ jak na wozie na wsi
 
 
     
 clarence2 

Informacje
Wyposażenie: Buisness Line
Silnik: 1,4
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Hatchback 5
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 88
Skąd: Dębica
 #127  Wysłany: 2018-02-11, 15:25   

...o tym samym pomyślałem - zima, temp na minusie i rozgrzane opony plus powietrze którym je napompowali minimum +60 o-o
 
 
     
 Gruchi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 CVVT 109 km
Przebieg: 10500
Kolor: Bright Silver
Pakiety: Business Line Plus
Typ nadwozia: Hatchback 5D
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 81
Skąd: Wrocław
 #128  Wysłany: 2018-02-12, 07:31   

Oczywiście mówiłem o tym że pompowane były na 2,2 wg. zaleceń producenta, mechanik jednak stwierdził że kompresory na stacjach nie są dokładne i trzeba wbijać 2,5. Fakt faktem u mnie w mieście były 2 i oba popsute jednakże podjechałem kilka kilometrów za miasto i na elektronicznym wbiłem na 2,2 a kontrolka nie zniknęła. Sam błąd pojawił się gdy temperatura na zewnątrz spadła do -8 wcześniej nie było problemu.
 
 
     
 Soul_Man 


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 34
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 170
Skąd: Warszawa
 #129  Wysłany: 2018-02-12, 10:29   

To akurat prawda - co stacja i kompresor to inne wskazania ciśnienia. Dobrze mieć własny, sprawdzony wskaźnik.
 
 
     
 krzybiel 

Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 43
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 245
Skąd: WLKP
 #130  Wysłany: 2018-02-12, 10:31   

W bagażniku wożę manometr analogowy, kupiony poniżej 20zł (przykładowy link: http://allegro.pl/cisnien...6902744982.html )
Jak kontroluję stan ciśnienia na stacjach orlen, bp, shell itp, to kontrolując potem ciśnienie swoim manometrem, praktycznie zawsze jest inaczej. Tak więc jak kolega wspomniał wcześniej, bardzo często kompresory na stacjach są bardzo niedokładne.
Proponuję taki zakup, cena śmieszna, a mamy pewność ile tak naprawdę kompresor wrzucił nam tego powietrza do opony :)
 
 
     
 clarence2 

Informacje
Wyposażenie: Buisness Line
Silnik: 1,4
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Hatchback 5
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 88
Skąd: Dębica
 #131  Wysłany: 2018-02-12, 10:35   

A ja pompuje pompką nożną i mam wy... w kompresory na stacjach :D zawsze takie samo cisnienie
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: Graphite Meralic
Pakiety: Czujniki parkowania + lakier
Tapicerka: Beżowo-Czarna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiat 600
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 270
Skąd: Wrocław
 #132  Wysłany: 2018-02-12, 21:07   

U mnie dzisiaj również zapaliła się kontrolka od TPMS. Wczoraj wróciłem z urlopu i pokonałem trasę 500km. Dzisiaj jak jechałem do pracy nic się nie świeciło i ok. godziny 17 również nic. O 20 kontrolka świeci się na stałe. Zobaczymy, czy jutro będzie "kapeć", bo oglądałem opony na tyle ile mogłem i nie znalazłem w nich nic wbitego.

Czy ktoś ma doświadczenia z tym, jak podchodzi ASO do tematu czujników w aucie, które ma 1 rok i 3 miesiące od momentu odebrania? Chodzi mi o to, czy jeśli padł czujnik, to czy są skłonni go wymienić na gwarancji? Auto jest z 2015r. i przez rok stało u dealera (odebrałem je w listopadzie 2016r.)

P.S. Sprawdzę oczywiście również ciśnienie w oponach zanim cokolwiek zrobię. ;-)
 
 
     
 krzybiel 

Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 43
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 245
Skąd: WLKP
 #133  Wysłany: 2018-02-13, 15:29   

Rafael napisał/a:
Czy ktoś ma doświadczenia z tym, jak podchodzi ASO do tematu czujników w aucie,

Nasze doświadczenia na szczęście nie mają tu znaczenia, masz 7 lat gwarancji na czujniki od daty zakupu auta, jedynie źródła zasilania nie podlegają gwarancji ale zasilanie w czujnikach kia wytrzymuje nawet do 10 lat.
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: Graphite Meralic
Pakiety: Czujniki parkowania + lakier
Tapicerka: Beżowo-Czarna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiat 600
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 270
Skąd: Wrocław
 #134  Wysłany: 2018-02-13, 18:44   

Dzięki krzybiel za informacje. U mnie już się wyjaśniła przyczyna kontrolki. Rano miałem połowę powietrza w oponach, a po południu flak całkowity. Jutro wizyta u wulkanizatora. Jedyne co mogę powiedzieć o czujnikach to to, że działają zanim się zauważy jakiś znaczący spadek ciśnienia. Mam tylko nadzieję, że baterie wytrzymają faktycznie te kilka lat i jak padną, to czujniki będą tanie. Druga opcja to możliwość wyłączenia tego systemu z czasem. :P
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 9 z 9 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 25