Akumulator - kiedy wymiana?
Autor Wiadomość
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 52000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma 2 1,9 did 102 KM
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 43
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 378
Skąd: Kaszuby
 #16  Wysłany: 2017-11-18, 20:21   

Jest tak dobrana pojemność alternatora i akumulatora że pożyje tyle co i w benzynie .
 
 
     
 Rejmi 


Informacje
Wyposażenie: M
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 253
Skąd: Lublin
 #17  Wysłany: 2017-11-19, 16:19   

pojemność alternatora.... tego jeszcze nie słyszałem ;)

co do pojemności aku i wydajności alternatora... owszem alternator większy i akumulator większy daje się do diesla jednak nie oszukasz czegoś co jest maksymalnym prądem ładowania

ale nie o to chodzi by wnikać w takie szczegóły

diesel i krótkie odcinki to raczej nie jest dobre zestawienie i nie ma co się tego wstydzić czy udawać, że tak nie jest
 
 
     
 Churek 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 217450
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1343
Skąd: Huta Partacka
 #18  Wysłany: 2017-11-19, 18:56   

Rejmi napisał/a:
diesel i krótkie odcinki to raczej nie jest dobre zestawienie i nie ma co się tego wstydzić czy udawać, że tak nie jest


I to jest głos rozsądku + doświadczenie. Potwierdzam w 100%

Alternator (natężenie prądu) i akumulator (pojemność) - zawsze jest dobierany do typu silnika i ilości wyposażenia na pokładzie. Ale to co zużyjesz przy rozruchu nie da się od razu wepchnąć do akumulatora na krótkiej trasie - "praw fizyki Pan nie zmienisz"

Układ napędowy rozgrzewa się przez ok. 20 km do temperatury roboczej - więc wszystko co poniżej to lipa ...
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Sokar11 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,25
Kolor: Biały
Pakiety: ACN
Typ nadwozia: Sedan
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 42
Skąd: Ostrowiec
 #19  Wysłany: 2017-12-07, 10:17   

Witam
Panowie i Panie postanowiłem zadać dość nurtujące mnie pytanie. Jako że zbliża sie zima i przyjdą mrozy a moją ryjówką robie krótkie odcinki w mieście postanowiłem podładować akumulator aby nie padł w duże mrozy. Wiem że przy krótkich odcinkach nie jest on nigdy doładowywany odpowiednio. W poprzednim samochodzie po prostu wyjmowałem z auta zaparkowanego po blokiem akumulator, ryglowałem wszystkie drzwi rygielkiem a drzwi kierowy zamykałem kluczem. W rio zamek jest elektryczny i żadnych rygielków nie ma przy drzwiach aby zamknąć je od środka, co utrudnia znacznie odpięcie akumulatora i podładowanie go prostownikiem. Wiadomo że nie zostawię pod blokiem otwartego samochodu. CZy ktoś z Was znalazł sposób aby zamkąć jakoś samochód z odpiętym akumulatorem? A może da się tak że otworze maske, zamknę z pilota zamki i odepnę akumulator?
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: Graphite Meralic
Pakiety: Czujniki parkowania + lakier
Tapicerka: Beżowo-Czarna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiat 600
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Wrocław
 #20  Wysłany: 2017-12-07, 13:02   

Może spróbuj otworzyć maskę i zamknąć auto z pilota. Następnie odepnij akumulator. W drzwiach od kierowcy masz zamek, więc spokojnie otworzysz później auto, aby podnieść maskę i zamontować akumulator.

Co do ładowania akumulatora to od 9 lat jeździłem różnymi autami i nigdy nie ładowałem akumulatora "na wszelki wypadek". Żona do pracy ma niecałe 5km i auto nawet nie zdąży się porządnie zagrzać i również nigdy nie było potrzeby doładowywania akumulatora. Po 6 latach wymieniliśmy akumulator na nowy, bo pierwotny był słaby. W aucie migała niebieska dioda od odcięcia zapłonu co dodatkowo go przez lata drenowała. Jako potwierdzenie tego, że samochód jeździł na krótkich trasach świadczy przebieg, 8 lat i 44 tysiące km. Auta oczywiście są w benzynie i nie wypowiem się co do diesla.
 
 
     
 Rejmi 


Informacje
Wyposażenie: M
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 253
Skąd: Lublin
 #21  Wysłany: 2017-12-07, 13:34   

Cytat:


otwórz maskę
zamknij samochód z pilota
odepnij aku
zamknij maskę

a jak naładujesz
drzwi otwórz kluczykiem
otwórz maskę
podepnij aku
otwórz wszystko z pilota

prościej się nie da
 
 
     
 Soul_Man 


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 210
Skąd: Warszawa
 #22  Wysłany: 2017-12-07, 14:45   

Warto tylko najpierw sprawdzić, czy działa zamek i czy otworzy się drzwi kluczykiem ;-)
 
 
     
 mateusz 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 CRDi
Przebieg: 88500
Kolor: Clear White
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 14 Lut 2017
Posty: 214
Skąd: Warszawa
 #23  Wysłany: 2018-02-17, 18:24   

Słuchajcie, czy ktoś się spotkał z takim objawem, dziś odpalam dyskoteka miga (akumulator raczej słaby), ale odpaliła. Ale niepokoi mnie fakt, ze po odpaleniu TPMS migał jak szalony. System ostrzegał o słabym zasilaniu czy coś jeszcze pada ? :D zrobiłem 50km i teraz odpala.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 140000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1032
Skąd: Katowice
 #24  Wysłany: 2018-02-19, 07:52   

Najlepiej po takim przypadku odpiać akumulator na chwilę i podpiąć z powrotem.
Nikt nie gwarantuje jak coś działa przy 9V i co się stanie jak napięcie wzrośnie.
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: Graphite Meralic
Pakiety: Czujniki parkowania + lakier
Tapicerka: Beżowo-Czarna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiat 600
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Wrocław
 #25  Wysłany: 2018-02-19, 09:00   

Trochę dziwne, że auto "pozwoliło" odpalić w sensie zakręcić rozrusznikiem. U mojej żony w Hyundai i10 jest zabezpieczenie i przy słabym akumulatorze niby coś kręci, ale takie głuche cykanie jest i nawet nie zakręci kołem zamachowym. Myślałem, że w Rio też coś takiego jest.
 
 
     
 mateusz 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 CRDi
Przebieg: 88500
Kolor: Clear White
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 14 Lut 2017
Posty: 214
Skąd: Warszawa
 #26  Wysłany: 2018-02-19, 16:27   

Kręcił dłużej ale odpalił. Zrobiłem trasę. Chyba się podładowal.
Niemniej odpalając wtedy wszystko przygasło w trakcie kręcenia.
Pan z Kia Assistance powiedział, ze co jakiś czas odpala takie Kijanki.
Akumulator fabryczny podobniez jest słaby.
 
 
     
 Kiyanborsky 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 DOHC
Kolor: brązowy (wendy brown)
Pakiety: kamera i czujniki parkowania, halogeny
Tapicerka: ciemna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Honda NC700S DCT '13/14
Dołączył: 07 Paź 2015
Posty: 54
Skąd: Pomorskie
 #27  Wysłany: 2018-04-15, 11:56   

A tak przy okazji doładowania prostownikiem - w starym samochodzie, przy krótkim doładowywaniu, praktycznie nie odłączałem akumulatora, ale tam nie było rozbudowanej elektroniki.

Natomiast czy przy Rio, nawet gdybym chciał na chwilę podłączyć prostownik dla sprawdzenia akumulatora, czy mogę to też zrobić przy podłączonych przewodach czy lepiej rozłączyć od instalacji?

Z drugiej strony czytałem o przypadkach resetowania się komputera przy odłączaniu i ponowny podłączeniu aku. Czy w Rio ten problem też występuje?
--------------------
Najlepsi przywódcy to tacy, których istnienia ludzie nie dostrzegają. Kiedy najlepszy z przywódców skończy swą pracę, ludzie mówią: „zrobiliśmy to sami”. [Lao-tse]
 
 
     
 mateusz 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 CRDi
Przebieg: 88500
Kolor: Clear White
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 14 Lut 2017
Posty: 214
Skąd: Warszawa
 #28  Wysłany: 2018-04-15, 12:30   

Tak. Po odłączeniu AKU komputer pokładowy się resetuje.
 
 
     
 Churek 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 217450
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 7 razy
Wiek: 47
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1343
Skąd: Huta Partacka
 #29  Wysłany: 2018-04-20, 11:54   

W Rio po odłączeniu akumulatora resetuje się dość dużo ustawień (np. to, żeby się klima nie włączała po przestawieniu nawiewu na szybę), ale z drugiej strony bez przesady - to nie statek kosmiczny Enterprice - można spokojnie podłączyć prostownik bez odpinania akumulatora.
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Ari93 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 46000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 25
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 239
Skąd: Starogard Gdański
 #30  Wysłany: 2018-04-20, 14:03   

Resetuje się cały komputer pokładowy (oczywiście bez przebiegu... :D ), to ustawienie klimy i całe radio (aczkolwiek stacje ma zapisane oraz pamięta na czym skończył odtwarzanie z pendriva).

Także moim zdaniem nie jest źle, grunt że pamięta stacje (bez nazw, same częstotliwości) bo ustawienie tychże zawsze mi najwięcej czasu zabierało :P
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 3 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 25