System ISG.
Autor Wiadomość
 RoadDriver 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 AT
Pakiety: AEB, SMK
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 18
Skąd: Podkarpacie
 #31  Wysłany: 2017-11-25, 22:17   

Nie lubię start&stop. Ja bym był za takim rozwiązaniem:

1. Zatrzymuję się na światłach widzę, że za chwilkę ruszę więc czekam i ruszam dalej.
2. Zatrzymuję się przed szlabanem przy torach widzę, że będzie dłuższe czekanie - dociskam mocniej hamulec po zatrzymaniu:
- załącza się auto hold
- wyłącza się silnik
3. Podjeżdżam po kogoś z rodziny np. pod sklep i wiem, że będę chwile czekał to robię tak jak w pkt 2.

Moim zdaniem start-stop jest dobry, ale nie na zasadzie, że każde zatrzymanie powoduje gaszenie auta, a używane w zależności od danej sytuacji. Zgaszenie silnika na 10 sekund nie ma sensu, ale już na 2-3 minuty tak.
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: Graphite Meralic
Pakiety: Czujniki parkowania + lakier
Tapicerka: Beżowo-Czarna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiat 600
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 327
Skąd: Wrocław
 #32  Wysłany: 2017-11-26, 16:10   

RoadDriver napisał/a:
Moim zdaniem start-stop jest dobry, ale nie na zasadzie, że każde zatrzymanie powoduje gaszenie auta, a używane w zależności od danej sytuacji. Zgaszenie silnika na 10 sekund nie ma sensu, ale już na 2-3 minuty tak.

Najwięcej paliwa idzie na rozruch silnika (nawet jak jest ciepły). Kiedyś czytałem, że ten system faktycznie przyczynia się do oszczędności pod warunkiem, że stoimy przez minimum minutę.
 
 
     
 Soul_Man 


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 220
Skąd: Warszawa
 #33  Wysłany: 2018-01-20, 13:48   

Na razie nie mamy tu za dużo wątków, ale żeby był porządek i gdyby ktoś kiedyś szukał, to gdzie indziej opisuję jak za trzy grosze domowym sposobem wyłączyć ISG :-)

http://kiario.com.pl/view...t=1282&start=21

Soul_Man napisał/a:
Nie sądzę, żeby serwis tu cokolwiek pomógł. To kwestia programu ECU i eko-bzdur. Wczoraj znalazłem coś takiego na zagranicznym forum Soul'a. Nie jestesmy jedyni, których wkurza to szarpanie :-)

http://www.kiasoulforums....ons-remedy.html

Ja jednak (z uwagi na gwarancję) zmodyfikowałem to rozwiązanie. A mianowicie zwarłem drucikiem pin 2 z 4 we wtyczce przewodu do czujnika położenia sprzęgła (w schematu ze strony obwód blokady rozrusznika) i zostawiłem odpiętą wtyczkę.
Dzięki temu:
- auto odpala bez względu na polożenie sprzęgła (trzeba uważać ;-) )
- czujnik jest odłączony, więc nie ma szarpania
- bez czujnika sprzęgła nie działa start-stop, więc nie musze już tego gówna wyłączać za każdym razem
- zworkę mogę łatwo wyjąć przed wizytą w ASO i auto wraca do fabrycznej konfiguracji

Jak widać same plusy, polecam :-)
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 15000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Żelazowa Wola
 #34  Wysłany: 2018-01-24, 11:35   

Tak czytam sobie Wasze posty i naszły mnie takie wnioski i spostrzeżenia:

1. Gustibus non est disputandum (O gustach się nie dyskutuje) - ilu forumowiczów tam n+1 opinii - mnie system Start-Stop w ogóle nie przeszkadza. To pierwszy mój samochód z tym systemem i obawiałem się go trochę. Zwłaszcza jak pojeździłem wcześniej Peugotem i Fiatem z S-S. W Rio mi on nie przeszkadza, działa "niezauważalnie" - czytaj nie wymaga mojej uwagi. Jest OK.

2. Start-Stop nie włącza się jak silnik jest zimny, poniżej 70 C. Po zatrzymaniu zimnego silnika dioda systemu świeci się na pomarańczowo. Nie widzę problemu z uruchamianiem "zimnego silnika".

3. Trwałość rozrusznika - ktoś napisał, że ma 8 szczotek zamiast 4... enough for me. Patrząc w ten sposób - w mojej starej Omedze naprawiałem rozrusznik - zwykły - po 300 kkm... Nie zamierzam tyle jeździć tym samochodem. A na rozrusznik jest (z tego co wiem) 7 lat gwarancji. Co do akumulatora - też bym nie demonizował sprawy. Przypomnijcie sobie jakie były montowane akumulatory w Hondach 1.4 15 lat temu - połowa tego co mamy w Rio. I nie piszę nawet o pojemności elektrycznej, ale zwykłej wielkości. Akumulator w Almerze z 2003 roku (pojemność 1.8) był mniejszy. Oczywiście - przy ciągłej jeździe miejskiej to może mieć znaczenie, ale zauważyłem, że przy dużym obciążeniu elektrycznym - światła, wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby, doświetlanie zakrętów i włączony system audio - system NIE WŁĄCZA się. Przy jeździe mieszanej - w mojej opinii nie ma problemu.

4. W moim egzemplarzu, system S-S nie załącza się jak zwalniam, jadąc na luzie. Owszem potrafi się włączyć jak się TOCZĘ z prędkością > 5 km/h. Sorry, ale przy takiej prędkości ciśnienie nagromadzone w układzie wystarczy do natychmiastowego zatrzymania auta. Zaryzykuję inne stwierdzenie, przy takiej szybkości to nawet wspomaganie nie jest potrzebne do wyhamowania pojazdu. Przy mocnym, silnym hamowaniu system S-S załącza się dopiero po zatrzymaniu pojazdu.

5. Możliwość uruchomienia silnika w każdym momencie przez wciśnięcie sprzęgła jest wystarczające do zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa - w zasadzie w każdej sytuacji mogę mieć kontrolę nad samochodem.

Grunt, że jest wygodny wyłącznik tego systemu - zawsze można go wyłączyć.
 
 
     
 kosmos2011 

Informacje
Silnik: G4EA
Kolor: ZŁOTY METALIK
Typ nadwozia: HB3D
Inne auto / jakie?: HYUNDAI ACCENT
Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
 #35  Wysłany: 2018-01-24, 18:08   

Dla ścisłości START/STOP to uruchamianie silnika przyciskiem, ISG to STOP&GO.
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 15000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Żelazowa Wola
 #36  Wysłany: 2018-01-25, 10:12   

kosmos2011 napisał/a:
Dla ścisłości START/STOP to uruchamianie silnika przyciskiem, ISG to STOP&GO.


Potato, tomato... :D
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 15000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Żelazowa Wola
 #37  Wysłany: 2018-03-07, 00:25   

Cytat:

3. Trwałość rozrusznika - ktoś napisał, że ma 8 szczotek zamiast 4... enough for me. Patrząc w ten sposób - w mojej starej Omedze naprawiałem rozrusznik - zwykły - po 300 kkm... Nie zamierzam tyle jeździć tym samochodem. A na rozrusznik jest (z tego co wiem) 7 lat gwarancji. Co do akumulatora - też bym nie demonizował sprawy. Przypomnijcie sobie jakie były montowane akumulatory w Hondach 1.4 15 lat temu - połowa tego co mamy w Rio. I nie piszę nawet o pojemności elektrycznej, ale zwykłej wielkości. Akumulator w Almerze z 2003 roku (pojemność 1.8) był mniejszy. Oczywiście - przy ciągłej jeździe miejskiej to może mieć znaczenie, ale zauważyłem, że przy dużym obciążeniu elektrycznym - światła, wycieraczki, ogrzewanie tylnej szyby, doświetlanie zakrętów i włączony system audio - system NIE WŁĄCZA się. Przy jeździe mieszanej - w mojej opinii nie ma problemu.


Update. Przy temperaturze poniżej -10 C system ISG nie uruchamia się.
 
 
     
 artemius 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: MPI 1,25 CVVT
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 14 Kwi 2018
Posty: 9
Skąd: Guadalajara / Śląsk
 #38  Wysłany: 2018-05-13, 21:47   

System ISG jakoś nie przypadł mi do gustu, pewnie wynika to z tego, że jestem jednak staroświecki. :-)

W instrukcji obsługi można znaleźć informację na temat jego pracy.
Cytat:
Warunki działania systemu ISG
System ISG działa w następujących warunkach:
- Pas bezpieczeństwa kierowcy jest zapięty
- Drzwi kierowcy i maska są zamknięte.
- Podciśnienie w układzie hamulcowym jest zbyt małe.
- Akumulator jest w dostatecznym stopniu naładowany.
- Temperatura zewnętrzna jest wyższa niż -2°C (28,4°F).
- Temperatura zewnętrzna jest niższa niż 32°C (89,6°F).
- Temperatura płynu chłodzącego silnik nie jest zbyt niska.
--------------------
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 3 z 3 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 19