Radar.
Autor Wiadomość
 Chosse 
Chosse Fotografia


Informacje
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 7
Skąd: Okolice Trójmiasta
 #1  Wysłany: 2018-05-12, 09:53   Radar.

Mam pytanie do właścicieli RIO IV z opcją z radarem. Czy pokazuje on Wam wskazania zbyt bliskiego podjechania do samochodu poprzedzającego lub czy ktoś z Was miał okazję skorzystać z hamowania awaryjnego?
Mam wrażenie, że u mnie coś jest nie tak z tą funkcją. Miałem 2 sytuacje wymuszenia pierwszeństwa/zajechania drogi na moim samochodzie i nic. Gdyby nie odp. reakcja (moja) byłoby klepanie samochodu.
Jedynym komunikatem, który widziałem może 2 razy to info o zabrudzeniu radaru śniegiem.

Pytam gdyż na YT jest włoski film z testu RIO gdzie funkcja ta zatrzymuje samochód. Tak samo test na gwiazdki - jazda za dmuchaną atrapą samochodu - nasza RIO zwalnia automatycznie.
--------------------
www.facebook.pl/chossefotografia
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2018-05-13, 09:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 15000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Żelazowa Wola
 #2  Wysłany: 2018-05-13, 17:16   

U mnie działa i to doskonale. Powiedziałbym - nawet za dobrze. :) Musiałem zmienić sposób jazdy.

Miałem conajmniej trzy zadziałania systemu i dodatkowo dwa alarmy. 2 razy szybko zbliżałem się do samochodów sygnalizujących skręt w prawo i system ocenił to jako zagrożenie. Dwa razy na autostradzie pojazd przede mną gwałtownie zachamował - raz system mnie uprzedził i rozpoczął hamowanie, raz mnie tylko ostrzegł.

Raz zablokował mi wyprzedzanie, gdy miałem na przeciwległym pasie traktor, jakieś 250 - 300 m przed sobą. Zdziwiłem się jak zawisłem na pasach.

Może musisz zmienić czułość systemu w opcjach pojazdu.
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: Graphite Meralic
Pakiety: Czujniki parkowania + lakier
Tapicerka: Beżowo-Czarna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiat 600
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 327
Skąd: Wrocław
 #3  Wysłany: 2018-05-13, 18:15   

Mr_Ozi napisał/a:
Raz zablokował mi wyprzedzanie, gdy miałem na przeciwległym pasie traktor, jakieś 250 - 300 m przed sobą. Zdziwiłem się jak zawisłem na pasach.

Co prawda nie mam tego systemu, ale jeśli działa tak jak mówisz, to od razu bym zgłosił reklamację. Dobrze, że to był traktor, a nie auto jadące z przeciwnego kierunku, bo mogło by się to nie skończyć dobrze...
 
 
     
 Chosse 
Chosse Fotografia


Informacje
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 7
Skąd: Okolice Trójmiasta
 #4  Wysłany: 2018-05-14, 14:40   

Czułość mam najwyższą i nic... chyba zakończy się to wizytą w serwisie.
Dzięki
--------------------
www.facebook.pl/chossefotografia
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 15000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Żelazowa Wola
 #5  Wysłany: 2018-05-14, 15:16   

Rafael napisał/a:
Mr_Ozi napisał/a:
Raz zablokował mi wyprzedzanie, gdy miałem na przeciwległym pasie traktor, jakieś 250 - 300 m przed sobą. Zdziwiłem się jak zawisłem na pasach.

Co prawda nie mam tego systemu, ale jeśli działa tak jak mówisz, to od razu bym zgłosił reklamację. Dobrze, że to był traktor, a nie auto jadące z przeciwnego kierunku, bo mogło by się to nie skończyć dobrze...


Nie ma czego reklamować. Działa dobrze. To że jest czasami nadopiekuńczy - trudno. Ale nie wyobrażam sobie następnego samochodu bez tego systemu. Serio.

Co do opisanego wydarzenia - słowa nie oddadzą całej sytuacji. Ja wyskoczyłem z zakrętu (90 km/h) przede mną wolno jechała L-ka (ruszyła?), z przeciwka jechał traktor. Gdyby to była osobówka (jadąca z dopuszczalną prędkością) - byłoby niebezpiecznie. Dlatego radar zadziałał (choć jako kierowca stwierdzam - niebezpieczeństwa nie było). Te systemy mają problem z oszacowaniem prędkości pojazdu z naprzeciwka i trzeba o tym pamiętać.
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 15000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Żelazowa Wola
 #6  Wysłany: 2018-05-14, 15:17   

Chosse napisał/a:
Czułość mam najwyższą i nic... chyba zakończy się to wizytą w serwisie.
Dzięki


Albo jeździsz bezpiecznie i spokojnie. :cool:
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: Graphite Meralic
Pakiety: Czujniki parkowania + lakier
Tapicerka: Beżowo-Czarna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiat 600
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 327
Skąd: Wrocław
 #7  Wysłany: 2018-05-14, 18:27   

Mr_Ozi napisał/a:
Te systemy mają problem z oszacowaniem prędkości pojazdu z naprzeciwka i trzeba o tym pamiętać.

Dlatego tak jak napisałem nie jest to do końca bezpieczne, bo przez taki błąd można skończyć na czołowym zderzeniu. Ten system idealnie sprawdzi się na autostradzie, czy mieście, ale nie na zwykłej drodze krajowej, gdzie się wyprzedza. ;-)
 
 
     
 Rejmi 


Informacje
Wyposażenie: M
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 268
Skąd: Lublin
 #8  Wysłany: 2018-05-15, 11:20   

Mr_Ozi napisał/a:
Działa dobrze.


powiem tak - jakby mi tak system zadziałał jak opisałeś to byłaby to ostatnia sytuacja w której by działał - system do wyłączenia bo tylko zagrożenie stwarza.
 
 
     
 niedzisiejszy 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25
Przebieg: 12300
Kolor: platynowy grafit
Pakiety: business line
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: kia picanto 1,0 2006 r salon
Wiek: 54
Dołączył: 28 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Września
 #9  Wysłany: 2018-05-15, 14:07   

Witam, niestety muszę potwierdzić zdanie poprzednika. Na polskie drogi jest to szczególnie niebezpieczne. Elektroniczna przepustnica, też mnie wkurza. Auto ma jechać jak ja chcę, a nie "myśleć" nad ekologią.
 
 
     
 dragon422 

Informacje
Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 5
Skąd: Szczecin
 #10  Wysłany: 2018-05-15, 14:46   

A tak zapytam, na którym trybie był używany ten radar gdy Ci zahamował przed traktorem? Z tego co się orientuję to 200-300m do przodu "widzi" tylko w trybie autostradowym. W miejskim powinien dużo później łapać.
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 15000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Żelazowa Wola
 #11  Wysłany: 2018-05-16, 11:54   

Rafael napisał/a:
Mr_Ozi napisał/a:
Te systemy mają problem z oszacowaniem prędkości pojazdu z naprzeciwka i trzeba o tym pamiętać.

Dlatego tak jak napisałem nie jest to do końca bezpieczne, bo przez taki błąd można skończyć na czołowym zderzeniu. Ten system idealnie sprawdzi się na autostradzie, czy mieście, ale nie na zwykłej drodze krajowej, gdzie się wyprzedza. ;-)


Widzę, że tu "same inżyniery" i trzeba wypowiadać się BAAARDZO precyzyjnie. Więc ok. - PROSTUJĘ - system ma problemy z oszacowaniem prędkości pojazdu z naprzeciwka, ale przeszacuje a nie niedoszacuje. Tłumaczę - system przyjmie że prędkość nadjeżdżającego z przeciwka jest większa niż mniejsza.

Zapominacie tu o jednej bardzo istotnej kwestii - to nie radar wprowadza zagrożenie tylko kierowca, wyprzedzając w sposób brawurowy, nieprzepisowy, niewłaściwy (wybierzcie sobie jakie chcecie). System ma TYLKO zapobiec zderzeniu w chwili gdy czujniki wykryją zagrożenie. Najpierw powiadamiają sygnałem dźwiękowym (i być może komunikatem na ekranie przed kierowcą), a już naprawdę w ostatniej chwili rozpoczynają hamowanie. TO KIEROWCA MA NIE DOPUSZCZAĆ DO SYTUACJI NIEBEZPIECZNYCH, a radar tylko wspomagać wtedy, gdy z jakiegoś powodu kierowca... zawiedzie.

Mam prośbę do kolegów, którzy nie mają systemu radarowego i nigdy nie jechali z takim systemem - proszę, powstrzymajcie się od tak kategorycznych komentarzy, bo wygląda to na typowe polskie "nie znam się, więc się wypowiem". Pytanie zadała osoba posiadająca radar i odpowiedziałem, jako osoba użytkująca radar od 15000 km. Nigdy system nie wprowadził zagrożenia - momenty w których zadziałał były całkowicie usprawiedliwione (z jego punktu widzenia) i dlatego wcześniej napisałem - trzeba zmienić niektóre swoje przyzwyczajenia - w kierunku bardziej BEZPIECZNEJ jazdy, a nie odwrotnie.
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 15000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 70
Skąd: Żelazowa Wola
 #12  Wysłany: 2018-05-16, 12:10   

dragon422 napisał/a:
A tak zapytam, na którym trybie był używany ten radar gdy Ci zahamował przed traktorem? Z tego co się orientuję to 200-300m do przodu "widzi" tylko w trybie autostradowym. W miejskim powinien dużo później łapać.


Odpowiadam - chyba "wcześniejszym". W samochodzie są następujące ustawienia czułości:
- wcześniejsza
- normalna
- późniejsza
Wtedy testowałem system, bo też miałem odczucia, że nie działa - dlatego nie jestem pewny. Teraz mam "normalny".

System inaczej reaguje przy wyższych prędkościach, a inaczej przy niskich.

Jak dzisiaj jechałem tą drogą to zauważyłem, że to nie było 200 - 300m a raczej 150 - 200m. Jeszcze bardziej precyzując - wyjechałem z zakrętu z prędkością ok. 90 km/h. Przede mną pojawił się obiekt (samochód L-ka) jadący z maksymalnie 50 km/h (nie pytajcie się mnie dlaczego tak wolno) system zaczął dzwonić o niebezpieczeństwie - odbiłem na lewy pas by wyprzedzić L-kę. Ja widziałem traktor wcześniej, ale dla radaru obiekt - traktor - pojawił się na kursie kolizyjnym. Trudno mu było ocenić prędkość ale zakładając najgorsze - duża. Podjął jedyną słuszną (dla niego decyzję) - kierowca nie widzi - hamujemy!!!
Oceniam, że wyminąłbym L-kę i zmieścił się przed traktorem, gdybym nie miał włączonego radaru, ale wolę mieć włączony radar, niż go nie mieć.
 
 
     
 dragon422 

Informacje
Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 5
Skąd: Szczecin
 #13  Wysłany: 2018-05-16, 13:39   

Mr_Ozi napisał/a:
Rafael napisał/a:
Mr_Ozi napisał/a:
Te systemy mają problem z oszacowaniem prędkości pojazdu z naprzeciwka i trzeba o tym pamiętać.

Dlatego tak jak napisałem nie jest to do końca bezpieczne, bo przez taki błąd można skończyć na czołowym zderzeniu. Ten system idealnie sprawdzi się na autostradzie, czy mieście, ale nie na zwykłej drodze krajowej, gdzie się wyprzedza. ;-)


Widzę, że tu "same inżyniery" i trzeba wypowiadać się BAAARDZO precyzyjnie. Więc ok. - PROSTUJĘ - system ma problemy z oszacowaniem prędkości pojazdu z naprzeciwka, ale przeszacuje a nie niedoszacuje. Tłumaczę - system przyjmie że prędkość nadjeżdżającego z przeciwka jest większa niż mniejsza.

Zapominacie tu o jednej bardzo istotnej kwestii - to nie radar wprowadza zagrożenie tylko kierowca, wyprzedzając w sposób brawurowy, nieprzepisowy, niewłaściwy (wybierzcie sobie jakie chcecie). System ma TYLKO zapobiec zderzeniu w chwili gdy czujniki wykryją zagrożenie. Najpierw powiadamiają sygnałem dźwiękowym (i być może komunikatem na ekranie przed kierowcą), a już naprawdę w ostatniej chwili rozpoczynają hamowanie. TO KIEROWCA MA NIE DOPUSZCZAĆ DO SYTUACJI NIEBEZPIECZNYCH, a radar tylko wspomagać wtedy, gdy z jakiegoś powodu kierowca... zawiedzie.

Mam prośbę do kolegów, którzy nie mają systemu radarowego i nigdy nie jechali z takim systemem - proszę, powstrzymajcie się od tak kategorycznych komentarzy, bo wygląda to na typowe polskie "nie znam się, więc się wypowiem". Pytanie zadała osoba posiadająca radar i odpowiedziałem, jako osoba użytkująca radar od 15000 km. Nigdy system nie wprowadził zagrożenia - momenty w których zadziałał były całkowicie usprawiedliwione (z jego punktu widzenia) i dlatego wcześniej napisałem - trzeba zmienić niektóre swoje przyzwyczajenia - w kierunku bardziej BEZPIECZNEJ jazdy, a nie odwrotnie.


Zgadzam się z Twoją odpowiedzią lecz jest jedno "ale", przez które można mieć samochód do remontu. Wszystko jest ok dopóki nie jedzie nikt za Tobą bo stwierdził, że też by zdążył wyprzedzić tą Lkę. System reaguje a ktoś wjeżdża Ci w tył.

To takie moje zastrzeżenie. Akurat ojciec decyduje się na Rio i bardzo naciskam go, aby wziął z systemem AEB. Dlatego chciałbym wiedzieć o nim jak najwięcej.

To jeszcze moje dodatkowe pytania:
1. Jak się zachowuje jak zjeżdżasz z górki i przed sobą masz wyrównanie terenu. Teoretycznie bezpośrednio przed samochodem radar będzie widzieć asfalt.
2. Jak się zachowuję gdy dojeżdża się do ostrzejszego zakrętu w lewo a poza zakrętem jest bariera/dom/etc.? Lub w prawo gdy mija się z innym samochodem?
3. Miałeś jakieś sytuacje, że system zareagował źle? Po prostu bez przyczyny (nie mówię o tym przypadku co opisałeś wyżej)

PS. wie ktoś może kiedy wejdzie Kia Rio 6AT? To, że wejdzie już jest pewne bo wstrzymane są zamówienia na 4AT z komunikatem, że będzie 6AT.
  
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 308
Skąd: WLKP
 #14  Wysłany: 2018-05-16, 15:53   

dragon422 napisał/a:
lecz jest jedno "ale", przez które można mieć samochód do remontu. Wszystko jest ok dopóki nie jedzie nikt za Tobą bo stwierdził, że też by zdążył wyprzedzić tą Lkę. System reaguje a ktoś wjeżdża Ci w tył.

Totalnie bzdurna teoria! Równie dobrze w takiej sytuacji, sam możesz ocenić, że nie zdążysz i zacząć ostro hamować, co doprowadzi, że pojazd za Tobą w Ciebie wjedzie. A takich „baranów” co myślą, że zdążą na polskich drogach nie brakuje!
 
 
     
 dragon422 

Informacje
Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 5
Skąd: Szczecin
 #15  Wysłany: 2018-05-16, 16:46   

krzybiel napisał/a:
dragon422 napisał/a:
lecz jest jedno "ale", przez które można mieć samochód do remontu. Wszystko jest ok dopóki nie jedzie nikt za Tobą bo stwierdził, że też by zdążył wyprzedzić tą Lkę. System reaguje a ktoś wjeżdża Ci w tył.

Totalnie bzdurna teoria! Równie dobrze w takiej sytuacji, sam możesz ocenić, że nie zdążysz i zacząć ostro hamować, co doprowadzi, że pojazd za Tobą w Ciebie wjedzie. A takich „baranów” co myślą, że zdążą na polskich drogach nie brakuje!


Bzdurna czy nie, jeszcze nie spotkałem się na drodze, żeby ktoś nagle w czasie wyprzedzania zaczął awaryjnie hamować. Z tak działającym systemem będzie się to działo coraz częściej, nawet przy jak widać całkiem zdrowej sytuacji. Pomijam to, że to było bezpośrednio za zakrętem ale to samo by się zadziało na drodze prostej. Rzucisz kamieniem jako pierwszy i stwierdzisz, że nie wyprzedzałeś nigdy niczego, wolno jadącego gdy z przeciwka jechał samochód w odległości 150-200m?

Zakładając, że jadę za taką RIO, przed którą jedzie koparka 20km/h a z przeciwka coś innego 40km/h w odległości 200m. RIO zaczyna wyprzedzać dynamicznie więc mogę zakładać, że nie jest to zawalidroga co wyprzedza na 5 biegu i zaczynam wyprzedzać dynamicznie wraz z nią. Bardzo bym się zdziwił, że ktoś kto tak dynamicznie na pełnym gazie zaczął wyprzedzanie, zacznie awaryjnie hamować mimo, że jeszcze nie ma zagrożenia bezpieczeństwa. Natomiast radar może spowodować taką sytuację. Jeżeli twierdzisz, że taką sytuację tworzą tylko barany to miło mi, baran jestem. Ale gardzę takimi co w takich sytuacjach nie umieją wyprzedzić takiego pojazdu mając 100KM pod maską.

Tak więc nie jest to bzdurna teoria, tylko życiowa.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 27