Radar.
Autor Wiadomość
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 55000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma 2 1,9 did 102 KM
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 43
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 401
Skąd: Kaszuby
 #16  Wysłany: 2018-05-16, 18:37   

Jak się wyprzedza to się ciśnie i wszyscy gęsiego tę koparkę biorą a jak radar zadziała to tylko karambol i prawdziwy zator
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 317
Skąd: WLKP
 #17  Wysłany: 2018-05-16, 18:47   

dragon422 napisał/a:

Bzdurna czy nie, jeszcze nie spotkałem się na drodze, żeby ktoś nagle w czasie wyprzedzania zaczął awaryjnie hamować.

Wynika z tego, że mało jeszcze w życiu widziałeś i pewnie jesteś z tych, co krytykują coś, czego pewnie jeszcze nigdy w życiu porządnie nie przetestowali ;)
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 15000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 71
Skąd: Żelazowa Wola
 #18  Wysłany: 2018-05-16, 20:39   

dragon422 napisał/a:


Zgadzam się z Twoją odpowiedzią lecz jest jedno "ale", przez które można mieć samochód do remontu. Wszystko jest ok dopóki nie jedzie nikt za Tobą bo stwierdził, że też by zdążył wyprzedzić tą Lkę. System reaguje a ktoś wjeżdża Ci w tył.

To takie moje zastrzeżenie. Akurat ojciec decyduje się na Rio i bardzo naciskam go, aby wziął z systemem AEB. Dlatego chciałbym wiedzieć o nim jak najwięcej.

To jeszcze moje dodatkowe pytania:
1. Jak się zachowuje jak zjeżdżasz z górki i przed sobą masz wyrównanie terenu. Teoretycznie bezpośrednio przed samochodem radar będzie widzieć asfalt.
2. Jak się zachowuję gdy dojeżdża się do ostrzejszego zakrętu w lewo a poza zakrętem jest bariera/dom/etc.? Lub w prawo gdy mija się z innym samochodem?
3. Miałeś jakieś sytuacje, że system zareagował źle? Po prostu bez przyczyny (nie mówię o tym przypadku co opisałeś wyżej)

PS. wie ktoś może kiedy wejdzie Kia Rio 6AT? To, że wejdzie już jest pewne bo wstrzymane są zamówienia na 4AT z komunikatem, że będzie 6AT.


Co do wjeżdżania w tył - mnie uczono, że nie wolno wyprzedzać na 3-ciego... Ale co ja się znam, stary grzyb jestem, a świat tak pędzi do przodu :cool:

Co do pytań:
Ad. 1 Nie ma takiej możliwości - kwestia odbicia wiązki radaru. Radar odbije się od przeszkody (będącej prostopadle do samochodu) a nie od drogi, która jest nachylona. Jeżeli pochylenie będzie miało taki kąt, że odbije wiązkę... to na pewno nie będziesz jechał szybko. :D

Ad.2 - Patrz wyżej - kąt odbicia wiązki.

Ad.3 - ABSOLUTNIE NIE. Nigdy nie zareagował bez przyczyny. Za to kilka razy uratował mi skórę (zwłaszcza na autostradzie). Np. gdy Pan w "lymuzynie" C5 okupował 5 km lewy pas i chciał mnie nauczyć, że za "lymuzyną" nie jedzie się takim wypierdkiem jak Rio. Zrobił - gwałtowne hamowanie bez przyczyny. Radar zareagował błyskawicznie - szybciej ode mnie. On zaczął hamowanie - ja skończyłem. BTW - to był ostateczny powód dla którego kupiłem i zamontowałem w aucie kamerę.

Co do 6AT - wreszcie!
 
 
     
 dragon422 

Informacje
Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: Szczecin
 #19  Wysłany: 2018-05-16, 21:01   

Co do wykrywania nie pytam bez powodu ponieważ natknąłem się na akrtykuł o systemie PCS toyoty, także opartym na lidarze.
http://www.klasacpl.net/t..._pcs_-1908.html

Tutaj są zawarte takie sytuacje no i są sytuacje gdzie radar będzie miał do przeszkody kąt prosty.
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 15000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 71
Skąd: Żelazowa Wola
 #20  Wysłany: 2018-05-16, 21:22   

dragon422 napisał/a:
Co do wykrywania nie pytam bez powodu ponieważ natknąłem się na akrtykuł o systemie PCS toyoty, także opartym na lidarze.
http://www.klasacpl.net/t..._pcs_-1908.html

Tutaj są zawarte takie sytuacje no i są sytuacje gdzie radar będzie miał do przeszkody kąt prosty.


Nie jestem fachowcem, ale mam bardzo duże podejrzenia, że ten system w Toyot'cie działa na innej zasadzie. W KIA bazuje (z tego co wiem - niech mnie poprawią mądrzejsi) - tylko na radarze z przodu samochodu. W tym artykule ewidentnie widać, że jest jakiś dodatkowy czujnik za szybą samochodu.

Większość sytuacji opisanych miała miejsce w trakcie tych 15000 km i nic takiego się nie przydarzyło. Owszem - przy dużej śnieżycy lub w przypadku oblodzenia radar przestał działać, a nie działał źle.

Wynika z tego, że albo system Toyoty jest przekombinowany, albo system Kii jest lepszy. :cool:

Na koniec dodam jeszcze jedno - system w Rio bazuje w jakiś sposób na czujnikach kąta skrętu kół przednich - to by tłumaczyło dlaczego nie ma problemu na ciasnych zakrętach i przy samochodach jadących z boku. Skąd to wiem - zostawiłem kiedyś samochód na mocno skręconych kołach. Po uruchomieniu (a może nawet jeszcze przed - już niepamiętam) system kazał mi wyprostować koła przed kontynuacją jazdy. Wtedy bardzo się zdziwiłem, ale teraz to nabiera większego sensu.
 
 
     
 dragon422 

Informacje
Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 11
Skąd: Szczecin
 #21  Wysłany: 2018-05-16, 21:47   

Toyota ma lidar na szybie, podobnie honda. Kia montuje na zderzaku więc może to jest przewaga. Gorzej jak dojdzie do stłuczki i trzeba będzie moduł radarowy wymieniać :D
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 15000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 71
Skąd: Żelazowa Wola
 #22  Wysłany: 2018-05-16, 22:01   

dragon422 napisał/a:
Toyota ma lidar na szybie, podobnie honda. Kia montuje na zderzaku więc może to jest przewaga. Gorzej jak dojdzie do stłuczki i trzeba będzie moduł radarowy wymieniać :D


Z radarem mniejsza szansa na stłuczkę. :cool:

Co do lidaru:
(...)Wady:

- Pochłanianie impulsów laserowych przez chmury, mgłę, wodę, asfalt i smołę,
- Dużą objętość zbiorów danych.
(...)
 
 
     
 tookaun 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,2
Przebieg: 6500
Kolor: czarny
Pakiety: Business Line
Typ nadwozia: 5d
Dołączył: 15 Lip 2016
Posty: 40
Skąd: Wrocław
 #23  Wysłany: 2018-05-17, 22:02   

ostrzeżenie o skręconych kołach jest również w wersjach bez radaru.
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 317
Skąd: WLKP
 #24  Wysłany: 2018-05-18, 14:24   

tookaun napisał/a:
ostrzeżenie o skręconych kołach jest również w wersjach bez radaru.

jest nawet w mojej z 2016 roku
 
 
     
 Mr_Ozi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 15000
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: STY+AEB+SMT
Typ nadwozia: 5 d.
Inne auto / jakie?: BMW 530i
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 71
Skąd: Żelazowa Wola
 #25  Wysłany: 2018-05-18, 14:28   

A posiadacie doświetlanie zakrętów?
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 317
Skąd: WLKP
 #26  Wysłany: 2018-05-18, 14:59   

Mr_Ozi napisał/a:
A posiadacie doświetlanie zakrętów?

u mnie w 2016 jest doświetlanie
 
 
     
 RoadDriver 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 AT
Pakiety: AEB, SMK
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 20
Skąd: Podkarpacie
 #27  Wysłany: 2018-05-18, 15:24   

Mi też się wydawało że nie działa. 3 razy zareagował, w uzasadnionych przypadkach.

Raz gościu kierunkowskaz w prawo w uliczkę. Przyznam słabe kierunkowskazy miał i słońce było na dodatek ja miałem dość uśpioną czujność. System o jakieś pół sekundy wcześniej rozpoczął hamowanie, niż ja położyłem nogę na hamulcu.

Drugim razem było podobnie z tym, że ja noga na pedał hamulca, który mi pod butem uciekał. Zareagowałem równocześnie z systemem. Gdybym tego dnia rano był zaspany, to system byłby ode mnie szybszy.

Trzecia sytuacja zielone światło wszyscy ruszają opuszczamy skrzyżowanie, za skrzyżowaniem nawrotka. Ktoś nawracał więc siłą rzeczy cała kolumna aut się zatrzymała. Tu już system wygrał, zatrzymał auto, a ja jeszcze miałem nogę na gazie.

Jak dla mnie dobrze działa jakby był zbyt czujny i za często reagował to bym się wkurzył. Myślę że system dużo analizuje pod kątem tego czy obiekt się zbliża, a ja odpuszczam gaz lub wciskam hamulec, czy też dalej mam wciśnięty gaz. Ja jeżdżę spokojnie i płynnie więc nie ma powodów uznawać, że nie widzę przeszkody i nie reaguję na to co się dzieje przed autem.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 23