W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Usterka klimy - jak została załatwiona w ASO, a wcale nie musiała

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 387
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Usterka klimy - jak została załatwiona w ASO, a wcale nie musiała

Post autor: zalmen3 »

Sprawa jest dość złożona i postaram się nie przynudzać, ale muszę nakreślić sytuację, a więc tak:
Ostatnio pojechałem na przegląd „po 6 latach” (u mnie 110.000) do Kia Lee Motors w Komornikach k. Poznania. Podczas przyjęcia zostałem zapytany czy robimy coś ponad standardowe sprawy? Powiedziałem dokładnie: „proszę zrobić klimę, bo ostatni raz była robiona dwa lata temu”. Po serwisie (zapłaciłem około 950 zł z wymianą opon na letnie) pojechałem do domu i kilka dni samochodu nie używaliśmy (przyznam się bez bicia, że nie spojrzałem nawet na listę wykonanych czynności na fakturze), potem małżonka pojechała do pracy, w ciągu dnia zrobił się upał i chciała sobie z klimy skorzystać a tu zonk, nie działa. Nie załączał się w ogóle kompresor. Zadzwoniłem do serwisu i mówię jak jest, umówiłem się na diagnozę, podjechałem i przy przyjęciu auta pierwsze pytanie: kiedy był uzupełniany czynnik? No to mówię, że kilka dni temu byłem u Was na serwisie i klima była robiona. Pan na to, że była tylko czyszczona i ozonowana, to mówię, że jestem zdziwiony, że nie była sprawdzana szczelność i nie uzupełniono czynnika, ale w takim razie dwa lata temu też u nich. Pan sprawdził w systemie i też mówi, że wtedy tylko czyszczono i ozonowano. I wyszło na to, że dwukrotnie zleciłem zrobienie klimy i dwukrotnie nie została zrobiona. Ostatecznie pełen serwis był robiony w takim razie w 2016 r. w innym ASO. Po około godzinie, pan przyszedł i powiedział, że miałem szczęście bo padł tylko czujnik ciśnienia i będą go mieli za dwa dni. Czynnika było dokładnie połowa. Umówiłem się zatem na kolejny termin i kazałem wpisać od razu pełen serwis (bez czyszczenia i ozonowania) klimy wraz z uzupełnieniem czynnika (wyceniony został na 150 zł). Wstawiłem auto po dwóch dniach i przy przyjęciu dowiedziałem się, że czynnik już uzupełnili poprzednio podczas diagnostyki i teraz tylko wymiana czujnika i będzie śmigać. Po około godzinie Pan powiedział, że jednak problem jest bardziej złożony i potrzebują co najmniej jednego dnia na jego znalezienie i usunięcie, dostałem zastępczy samochód i umówiłem się na telefon. Następnego dnia zadzwonili, że już wszystko jest ok i można przyjechać po samochód. Na miejscu powiedziano mi, że były zaśniedziałe piny w złączu modułu sterującego, po wyczyszczeniu wszystko działa. Jak chciałem się rozliczyć powiedziano mi, że usterki oczywiście zrobiono na gwarancji (w 6 letnim samochodzie, to dla tych co twierdzą, że 7 lat gwarancji to ściema) a czynnik jest gratis w ramach przeprosin za zamieszanie. Pomimo mojego nalegania, że za czynnik zapłacę doradca serwisowy nie dał się przekonać – super, naprawdę super postawa serwisu. Wymieniliśmy jeszcze tylko uwagi, co do tego co robić jak klient powie „proszę zrobić klimę” i tu usłyszałem, że w sumie to czynnika nie trzeba sprawdzać, bo jak będzie nieszczelność to ucieknie od razu, a jak ucieknie to czujniki nie pozwolą na włączenie układu. Trochę to dziwne dla mnie, bo pierwsze o co mnie zapytano przy zgłaszaniu awarii to właśnie czy był uzupełniany czynnik.
Podsumowując poza pewnymi wątpliwościami co do właściwego podejścia do „robienia klimy” na zlecenie klienta serwisu, naprawa przebiegła bardzo sprawnie i naprawdę duże uznanie dla serwisu Kia Lee Motors z Komornik za bardzo fair zachowanie i wzięcie na klatę pewnych niedomówień, które też niekoniecznie powstały z winy serwisu, dlatego upierałem się żeby jednak zapłacić za ten czynnik.
A dla forumowiczów nauczka na mich błędach, żeby sprawdzać koniecznie co było zrobione w aucie a co nie, bo nie każdy serwis ma później tak honorowe podejście.
Duży plus dla Kia Lee Motors!

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 552
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Re: Usterka klimy - jak została załatwiona w ASO, a wcale nie musiała

Post autor: kubeusz77 »

Zachowanie serwisu godne uznania. Szacun.
Co do serwisu klimy to fakt ,ja też się spotkałem z stwierdzeniem że klimy nie ruszamy bo przecież działa. Serwis klimy w ASO to właśnie ozonowanie.
Więc jeżdżę poza ASO na uzupełnienie czynnika i sprawdzenie szczelności .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Usterki”