Przesunięty przez: Cichy
2017-08-10, 17:49
Moja nowa Kijanka
Autor Wiadomość
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 304
Skąd: WLKP
 #16  Wysłany: 2016-07-26, 09:29   

etunerrr napisał/a:
Raport: paliwo Lukoil, przebieg 3187 km, przejechane: 602 km, trochę miasta, autostrady i spokojnej trasy, spalanie na komputerze: 4,8 l/100km, faktyczne: 5,48 l/100km.

Gratulacje, ja musiałbym chyba z 5 relanium zażyć, żeby tak niskie spalanie mieć ;) Z drugiej strony przy takim spalaniu, to radości z jazdy chyba za dużo nie masz ;)
 
 
     
 zalmen3 


Informacje
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1.2
Przebieg: 88000
Kolor: złocisty brąz
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 5d
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 326
Skąd: PZ
 #17  Wysłany: 2016-07-26, 09:58   

Przy 1.2 takie wyniki nie są niczym niezwykłym, np. mój ostatni wyjazd:
komputer: 4,4 l/100km
liczone: 4.88 l/100km
Dystans 512 km zwykłymi drogami + trochę ekspresówek i odcinków remontowanych, generalnie cały czas zgodnie z przepisami, a średnia prędkość wyszła 60 km/h (z komputera), cały czas na klimie, paliwo to zwykła 95-ka z orlenu. Całkowity przebieg auta niespełna 52000.
Co do radości z jazdy - każdy lubi co innego, mi zapieprzanie na złamanie karku (mylone przez wielu z tzw. "dynamicznym stylem jazdy") nie sprawia radości, wolę popodziwiać sobie widoki niż się ciągle spinać, że muszę szybciej i dynamiczniej :D
--------------------
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 304
Skąd: WLKP
 #18  Wysłany: 2016-07-26, 11:44   

zalmen3 napisał/a:

Co do radości z jazdy - każdy lubi co innego, mi zapieprzanie na złamanie karku (mylone przez wielu z tzw. "dynamicznym stylem jazdy") nie sprawia radości, wolę popodziwiać sobie widoki niż się ciągle spinać, że muszę szybciej i dynamiczniej :D

Zgadzam się jak najbardziej :)
 
 
     
 etunerrr 


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1,2 DOHC CVVT, 1248 cm3, 84 KM, 121 Nm
Przebieg: 30646
Kolor: Biały
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 233
Skąd: Śląsk
 #19  Wysłany: 2016-07-26, 20:53   

Porównywanie silnika 1.4 do 1.2 jest co najmniej małym nieporozumieniem :lol: dla zainteresowanych publikuje moje wyniki :cool:
 
 
     
 kubeusz77 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 421
Skąd: Łódź
 #20  Wysłany: 2016-07-26, 20:59   

Na jeździe testowej prowadziłem 1.2. W miescie auto radziło sobie całkiem dobrze,ale jazda była bez włączonej klimy.
Ale swoje 1.4 nie zamienie
 
 
     
 etunerrr 


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1,2 DOHC CVVT, 1248 cm3, 84 KM, 121 Nm
Przebieg: 30646
Kolor: Biały
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 233
Skąd: Śląsk
 #21  Wysłany: 2016-07-27, 08:12   

Jeździłem wieloma autami i w jedynym, w którym zauważalnie dało się odczuć działanie klimatyzacji był Fiat Grande Punto z silnikiem 1.2 8v. W mojej Kijance nie dostrzegłem znaczącej różnicy wynikającej z działania klimatyzacji, zarówno w spalaniu, osiągach czy elastyczności. Inaczej jest w przypadku obciążenia przy czterech pasażerach- wówczas faktycznie auto znacząco traci na parametrach i wzrasta spalanie. Jeszcze nadmienię, że dotychczasowe wyniki podawałem z aktywną klimatyzacją w około 60% całego przebiegu, a czterech pasażerów jechało na dystansie góra 500 km.
Spalanie średnie ze wszystkich tankowań to 5,47 l/100km i dla mnie to jest radość z jazdy :D
 
 
     
 zalmen3 


Informacje
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1.2
Przebieg: 88000
Kolor: złocisty brąz
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 5d
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 326
Skąd: PZ
 #22  Wysłany: 2016-07-27, 10:11   

Czyli styl jazdy masz zbliżony do mojego - u mnie, jak widać w stopce, średnia z 47 tys. km jest 5.50, przy czym latem (czyli głównie na klimie, ale też na letnich oponach) średnia wychodzi 5.46, a zimą (raczej bez klimy i na zimówkach) 5.56. Co do dynamiki samochodu, to szału nie ma, ale mi wystarcza. Wcześniej miałem diesla i to co się na pewno czuje to znacznie mniejszy moment obrotowy kijanki, ale można się spokojnie przyzwyczaić. Diesel spalał mi średnio 4.8 na tych samych trasach.
--------------------
 
 
     
 etunerrr 


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1,2 DOHC CVVT, 1248 cm3, 84 KM, 121 Nm
Przebieg: 30646
Kolor: Biały
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 233
Skąd: Śląsk
 #23  Wysłany: 2016-07-27, 11:14   

Też miałem małego diesla i przy niemal identycznych parametrach auta i przejechanych 50000 kilometrów wynosiło 4,58 l/100km. Niecały litr różnicy na 100 km, to dla mnie poziom do zaakceptowania ;-)
A co do dynamiki... Kija nie jest demonem przyspieszeń i prędkości, ale miałem już auta szybkie z silnikami diesla i benzyny w tym i V6, z turbo i biturbo, ale patrząc na koszta eksploatacji, nie żałuję wyboru. Kija w pełni spełnia moje oczekiwania i wymagania. Dla zwolenników szybkiej jazdy- odradzam, ale dla kierowcy, który ceni sobie spokój głowy i portfela- Polecam :cool:
 
 
     
 etunerrr 


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1,2 DOHC CVVT, 1248 cm3, 84 KM, 121 Nm
Przebieg: 30646
Kolor: Biały
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 233
Skąd: Śląsk
 #24  Wysłany: 2016-07-27, 17:59   

Kolejny raport: przebieg 3500 km, przejechane 314 km z czego 90% na klimatyzacji, paliwo Orlen, średnia prędkość 52 km/h, w tym: miasto bez korków, 20% autostrady z obrotami 4000 i 40% trasa z obrotami 2000. Spalanie na komputerze 5,0 litrów, faktyczne 5,23 l/100km :D
 
 
     
 kubeusz77 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 421
Skąd: Łódź
 #25  Wysłany: 2016-07-29, 13:28   

etunerrr napisał/a:

 #21  Wysłany: 2016-07-27, 08:12     

Jeździłem wieloma autami i w jedynym, w którym zauważalnie dało się odczuć działanie klimatyzacji był Fiat Grande Punto z silnikiem 1.2 8v.


Kolego ja jeździłem Clio 3 1.2 75 KM. Po włączeniu klimy miałem wrażenie że jade z zaciągnietym ręcznym albo z przyczepą.
 
 
     
 etunerrr 


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1,2 DOHC CVVT, 1248 cm3, 84 KM, 121 Nm
Przebieg: 30646
Kolor: Biały
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 233
Skąd: Śląsk
 #26  Wysłany: 2016-07-29, 21:15   

2000 obrotów przez 70% dystansu, reszta miasto, średnia prędkość 53km/h, paliwo Lotos, spalanie na komputerze 4,7 l/100km, faktyczne 5,24 l/100 km.
 
 
     
 g_kamyk 


Informacje
Wyposażenie: M + Kia Navi System + tempomat
Silnik: 1.2 CVVT
Przebieg: 7421
Kolor: Platynowy Grafit
Tapicerka: Odcienie szarości
Typ nadwozia: Hatchback 5
Wiek: 37
Dołączył: 04 Cze 2016
Posty: 21
Skąd: Olsztyn
 #27  Wysłany: 2016-07-31, 20:22   

Moim skromnym zdaniem to takie "emeryckie" jeżdzenie nie służy silnikowi ! Ja trzymam się jednak optymalnych obrotów 2,5 - 3 tys. i spalanie w trasie z permanentnie wlączoną klimą jest około 6,5l. Więc raczej tragedi nie ma.
 
 
     
 etunerrr 


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1,2 DOHC CVVT, 1248 cm3, 84 KM, 121 Nm
Przebieg: 30646
Kolor: Biały
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 233
Skąd: Śląsk
 #28  Wysłany: 2016-08-01, 17:55   

Emeryckie- to dobre :D jeżdżę w zakresie obrotów 2000- 4000, zgodnie z zleceniami Kia co do prawidłowego dotarcia silnika. Mimo, że mam prawie 4000 km, to ten styl mi odpowiada, a spalanie tym bardziej. Co do szkodliwych obrotów, to są nimi te podyktowane komputerowym podpowiadaniem biegów. Nie jeżdżę z tym "udogodnieniem", ale na drogach, gdzie szybciej się nie da, często korzystam z tempomatu przy 2000 obrotów.
 
 
     
 etunerrr 


Informacje
Wyposażenie: L Business Line
Silnik: 1,2 DOHC CVVT, 1248 cm3, 84 KM, 121 Nm
Przebieg: 30646
Kolor: Biały
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 233
Skąd: Śląsk
 #29  Wysłany: 2016-08-06, 08:04   

Yanosik dodał ciekawą opcję: Yanosik Connect. Czy ktoś z Was już korzystał z tej funkcji w naszych maszynach? Jeśli nie, to przyznam że jestem zdecydowany sprawdzić jak to działa. Złącze diagnostyczne OBD mamy pod kolumną kierownicy, nad pedałami, a czytnik na bluetooth to wydatek 30 złotych.
Ponadto powiem Wam, że na parkingu pod blokiem mój zderzak został lekko otarty, widać czerwony lakier, ale auta sprawcy brak :devil: Pierwsze rysy, choć dobrze, że to tylko zderzak i jest słabo widoczne. Dopytam w KIA o ewentualne zniwelowanie szkody.
 
 
     
 kubeusz77 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 421
Skąd: Łódź
 #30  Wysłany: 2016-08-06, 09:33   

Nie pytaj,tylko kup pastę polerską do rys,szmatka trochę chęci i będzie jak nowy
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 19 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 26