To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Kia Rio - Klub Polska

Oświetlenie i elektryka - Jak zamknąć samochód gdy centralny zamek nie zamyka wszystki

kermit - 2019-01-29, 22:34
Temat postu: Jak zamknąć samochód gdy centralny zamek nie zamyka wszystki
Witam,
Tej zimy (oby się skończyła) 2 razy miałem sytuację gdzie rano (króciutki dystans, samochód praktycznie sie nie nagrzał) po krótkiej jeździe przy zamknięciu z pilota kierunkowskazy nie mignęły. Za pierwszym razem zlapałem za klamkę (jedną niestety) i .. drzwi zamknięte - poszedłem do pracy.

Drugim razem już jadąc do pracy zauważyłem, że kontrolka blokady drzwi w czasie jazdy miga (a powinna świecić ciągle). I znowu króciutka jazda, próba zamknięcia - kierunkowskazy nie migają. Sprawdzam tym razem wszystkie drzwi i okazuje się, że jedne z drzwi się nie zamykają. Po 2 godzinach (cieplej na dworze) wszystko wróciło do normy.

No ale pytanie klucz - jak zamknąć samochód w takiej sytuacji?
Pozdrawiam,

Rafael - 2019-01-29, 23:35

Rio ma elektryczne zamki w drzwiach i poza kluczykiem/pilotem nie da się zamknąć drzwi. Możliwe, że kończy Ci się zamek w drzwiach, bo już był podobny post. Ktoś udał się do ASO i o dziwo tam działało, aż za którymś razem wystąpiła usterka i wymienili zamek na nowy.
kermit - 2019-01-29, 23:44

To raczej temperatura, jakieś nieszczelności w drzwiach .... Zamek raczej się nie kończy (nowy samochód) pierwszy przegląd w lutym - zgłoszę, zobaczymy. Szkoda, że nie przewidzieli awaryjnego zamykania.
zalmen3 - 2019-01-30, 16:03

Co prawda mam Rio 3, ale u mnie były takie objawy. Dodatkowo od czasu do czasu zdarzało się, że automatyczne zamykanie drzwi podczas jazdy aktywowało się trzykrotnie i potem zaczynała mrugać kontrolka zamkniętych drzwi, a te pozostawały otwarte. Pojechałem do ASO i powiedzieli, że problem jest znany i wymienili zamek w jednych z drzwi - problem puki co nie powtórzył się ponownie.
Może jednak warto zajechać do ASO - po co się męczyć z głupim problemem? Toż to nowe auto!

Hospin - 2019-02-28, 17:14

Mam ten sam problem z drzwiami kierowcy. Z racji tego że nie mam już gwarancji czy ktoś z was się orientuje ile taki zamek kosztuje?
Czy ktoś samodzielnie wymieniał taki zamek? jeśli tak to proszę dajcie jakieś foto lub filmik albo przynajmniej jak się najłatwiej do niego dostać.

Rafael - 2019-02-28, 18:10

Hospin napisał/a:
Mam ten sam problem z drzwiami kierowcy. Z racji tego że nie mam już gwarancji czy ktoś z was się orientuje ile taki zamek kosztuje?

Na allegro jest sporo ofert z zamkami drzwi do Rio UB.

Hospin napisał/a:
Czy ktoś samodzielnie wymieniał taki zamek? jeśli tak to proszę dajcie jakieś foto lub filmik albo przynajmniej jak się najłatwiej do niego dostać.

Co prawda nie miałem potrzeby grzebania, ale myślę, że bez demontażu boku drzwi od środka się nie obejdzie. Na YT są filmiki jak go zdemontować. Później trzeba postępować zgodnie z logiką typu odkręcić śruby i na bieżąco myśleć co dalej. Może wypowie się ktoś, kto samodzielnie dokonał wymiany.

Hospin - 2019-03-15, 17:53

A więc tak, okazali się że padł zamek drzwi kierowcy (identyczne objawy jak u kolegi zalmen3). W ASO wykonali diagnozę 120 PLN. i stwierdzili że na 100% to zamek, w takim razie zamówiłem u nich oryginał bo na rynku brak zamienników 413 PLN za wymianę wołali 400 PLN więc wymieniłem to sobie u znajomego mechanika za 100 PLN. Finał jest taki że po wydaniu 633 PLN wszystko działa jak trzeba. Osobiście uważam że to kradzież w biały dzień. Wymiana trwała niecałe 30 min. a ASO chciało za wymianę 400 PLN . Złodzieje
zalmen3 - 2019-03-20, 11:35

Cieszę się, że mogłem pomóc.
Co do złodziejstwa ASO, to Kia jest co najwyżej początkującym czeladnikiem. Ostatnio zakupiłem nową Skodę Citigo i po przekroczeniu przebiegu 1500 km chciałem dokonać skomplikowanej czynności zwanej wymianą oleju z filtrem. Najpierw Pani w ASO ponad 10 minut mnie przekonywała, że skoro producent nie zaleca, to... uwaga... NIE WOLNO mi tego zrobić, a potem, jak już sobie odpuściła wobec mojego uporu, to podała cenę za tą jakże ekwilibrystyczną usługę... uwaga... 500 zł!!! o-o Zweryfikowałem w innych serwisach w okolicy i najtaniej znalazłem za 480 :!: Stwierdziłem, że jednak już nie chcę od nich tej usługi i wymiany dokonałem sam, co na oryginalnych "częściach" (olej, filtr, podkładka pod śrubę spustową) wyniosło mnie c.a. 150 zł. Niestety w takim kierunku to idzie odkąd do nowych samochodów można dokupić "abonament serwisowy", to klient, który nie zdecyduje się na tą usługę, albo tak jak ja chce zrobić coś ekstra jest bezwzględnie golony z kasy.
W Kia za "serwis olejowy" co 15.000 płaci się niespełna 300 zł razem z materiałami, to jednak jeszcze wydaje się rozsądniejsza cena :~

Hospin - 2019-03-20, 12:48

zalmen3 napisał/a:
Cieszę się, że mogłem pomóc.
Co do złodziejstwa ASO, to Kia jest co najwyżej początkującym czeladnikiem. Ostatnio zakupiłem nową Skodę Citigo i po przekroczeniu przebiegu 1500 km chciałem dokonać skomplikowanej czynności zwanej wymianą oleju z filtrem. Najpierw Pani w ASO ponad 10 minut mnie przekonywała, że skoro producent nie zaleca, to... uwaga... NIE WOLNO mi tego zrobić, a potem, jak już sobie odpuściła wobec mojego uporu, to podała cenę za tą jakże ekwilibrystyczną usługę... uwaga... 500 zł!!! o-o Zweryfikowałem w innych serwisach w okolicy i najtaniej znalazłem za 480 :!: Stwierdziłem, że jednak już nie chcę od nich tej usługi i wymiany dokonałem sam, co na oryginalnych "częściach" (olej, filtr, podkładka pod śrubę spustową) wyniosło mnie c.a. 150 zł. Niestety w takim kierunku to idzie odkąd do nowych samochodów można dokupić "abonament serwisowy", to klient, który nie zdecyduje się na tą usługę, albo tak jak ja chce zrobić coś ekstra jest bezwzględnie golony z kasy.
W Kia za "serwis olejowy" co 15.000 płaci się niespełna 300 zł razem z materiałami, to jednak jeszcze wydaje się rozsądniejsza cena :~


Tak to już niestety jest. Coraz więcej laików samochodowych sprawia że serwisy kasują jak za złoto, bo ludzie poprostu się nie znają i uważają że jeśli ASO tak mówi to tak ma być. Wracając do tematu zamka to wymiana zajęła 20 min. i żałuję bo byłbym sobie to sam wymienić, tak banalny montaż. Ale zawsze lepiej wydać 100 zł zamiast 400 w profesjonalnym ASO.

Rafael - 2019-03-20, 13:56

Hospin napisał/a:
... ludzie poprostu się nie znają i uważają że jeśli ASO tak mówi to tak ma być.

W 100% się zgadzam. Najbardziej zastanawia mnie tzw. tryb long-life, gdzie olej wymienia się po 30000km. Dla mnie to jest zabójstwo dla silnika. Fabia 3 ma 2 kontrolki oleju: standardowa czerwona i pomarańczowa od rezerwy i po przejechaniu ok 20-23 tyś. km zaświeca się pomarańczowa, co oznacza, że trzeba uzupełnić olej. Można to zrobić tylko raz od wymiany do wymiany i świadczy to o tym, że silniki biorą olej. W instrukcji również piszą, że jest to normalne zjawisko. Ja u siebie olej zmieniam co rok i mniej więcej 12 tyś. km i na bagnecie nic nie ubywa.

zalmen3 - 2019-03-21, 09:55

Long life to w ogóle ściema jakaś. Na przykładzie wspomnianej Citigo, do roku 2017 wymiana oleju była co 15.000, a od 2018 jest podobno 30.000 (w rzeczywistości masz jechać wymienić, jak Ci się zaświeci odpowiednia kontrolka, bo instrukcja nie podaje żadnych interwałów), ale instrukcja każe stosować olej spełniający normę VW 502, a to nie jest long-life, tylko zwykły olej... i bądź tu panie mądry.
clarence2 - 2019-03-21, 10:20

Chciałbym tylko przypomnieć że temat dotyczy centralnego zamka, a nie interwałów olejowych i zdania aso w tej kwesti😉 dziękuję, pozdrawiam😃


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group