W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Wybór. Hyundai i30 vs Kia Niro.

Dyskusja na temat innych marek, oraz dyskusja o innych modelach Kia.
Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 539
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Oglądałem ostatnio "Zakup kontolowany" m.in była Skoda Yeti 1.4 tsi albo fsi w każdym bądź razie ekspert TVN turbo nie zostawił suchej nitki na tym silniku. 100 tyś km.na tym silniku to Max i silnik jest nienaprawialny.

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

A ja 17 lat przepracowałem w serwisie skody i grupy VW ( mała reklama: Service chellenge i tak 3 razy z rzedu, czwarty raz byłem drugi) . I powiem tak, nie ma problemów z trwałością silników benzynowych turbo. Jedyne stałe problemy to łańcuchy rozrzadu, ale z tym problemy mają wszyscy producenci. Jakie ma ten "ekspert" pojęcie o ocenianym pojeździe? fora przejrzał?
Silnik benzynowy jest doładowany tylko ok. 1.5 bar (diesel ponad 2 bary), osiągi jakie otrzymujemy seryjnie to mala cześć tego co można uzyskać. Prawidłowo eksploatowany silnik nie wykazuje zuzycia i po 300 tysiącach przebiegu bo technologie smarowania i konstrukcji poszły bardzo do przodu. Co do naprawialności, to jedyny silnik nienaprawialny (dół silnika) to 1.2 HTP VW (3 cylindry). Downsizing to nie tylko ekonomia produkcji, bo akurat często jest drożej, ale ekonomia eksploatacji. Silnik benzynowy (w przeciwieństwie do diesla) nie może jezdzić na mieszance paliwo - powietrze uboższej niz stechiometryczna (1:14.7) i wiec spalanie przy spokojnej jeździe zależne jest wprost od pojemności skokowej. Diesle już dawno przeszły downsizing, odkąd dostały 1, lub 2 turbosprężarki nie trzeba budować silników o duzej pojemności, to że sie rozlatują, jak mają po 400 tyś przebiegu to może już czas.......

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Automaciek pisze: Akurat w down-sizingu nie ma niczego złego (mówię o benzynach), mniej palą szybciej się rozgrzewają, w przypadku turbo - super moment obrotowy. Trwałość - nie spada przezdownsizing, tylko przez ekonomię produkcji. Schody zaczynają się po obcięciu czwartego cylindra zero kultury pracy i drgania ktore niszczą wszystko (np. Łańcuch rozrządu).
Co do spalania to się nie zgodzę, małe uturbione silniczki wcale mniej nie palą. A nawet jeśli to niewiele mniej. Chociaż to oczywiście najbardziej zależy od umiejętności kierowcy. Z resztą downsizing to ślepa uliczka i już widać tego symptomy. Nawet w VAGu zastąpili 1.4TSI nowym 1.5 TSI.

Downsizing bezpośrednio nie wymusza spadku trwałości, ale pośrednio już tak. Można zrobić mały silnik, który będzie mocny i trwały, ale nikomu się to nie opłaca. Ważne, żeby wytrzymał 2 lata i z 60tys km, a potem niech klient buli za nowy silnik.

Trzycylindrowce to zło totalne :) Tak jak mówisz, kultury pracy za grosz. To wygląda tak, jakby jakiś księgowy stwierdził: "Cooo? 4 cylindry? Co za marnotrawstwo! Normy, normy, normy! Obetnijmy jeden to będzie palił 1/4 mniej!" ;-) Niestety to tak nie działa ;-)

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Automaciek pisze:Downsizing to nie tylko ekonomia produkcji, bo akurat często jest drożej, ale ekonomia eksploatacji. Silnik benzynowy (w przeciwieństwie do diesla) nie może jezdzić na mieszance paliwo - powietrze uboższej niz stechiometryczna (1:14.7) i wiec spalanie przy spokojnej jeździe zależne jest wprost od pojemności skokowej.
Co masz na myśli przez ekonomię eksploatacji?
Nawet jak produkcja downsizingowego silnika jest droższa, to i tak zapłaci za to klient - powie mu się, że będzie rakieta i klient będzie zadowolony. W końcu każdy chce mieć teraz auto premium ;-)

Co do spalania i zależności od pojemności, to zgodzę się tylko częściowo. Tak jak mówisz będzie w przypadku porównania samych silników, bez oporów, masy auta itp. oraz jak będziemy porównywać spalanie przy tych samych obrotach. Ale jeśli dołoży się te czynniki, to okazuje się, że np silnik 1.4 w trasie spali tylko deczko mniej niż np. 2.5 (oba wolnossące). Ten drugi ma większy moment obrotowy i lepszy jego przebieg, więc potrzebuje mniejszych obrotów do utrzymania tej samej prędkości, co za tym idzie spala mniej. W trasie i przy spokojnej jeździe różnice między pojemnościami zacierają się najbardziej.

Tutaj jest bardzo fajny artykuł (w ogóle to świetny blog) o tym, że downsizing to nie jedyne wyjście ;-)
http://automobilownia.pl/przejazdzka-po ... oobrotowy/

P.S. Gratulacje! :-)
P.S.2. Też współpracowałem z VGP, tyle że jestem programistą baz danych :)

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Ja tak spytam bo zacięta dyskusja ale kto z Was robi autem 30tys rocznie? Poza mną i paroma osobami? :D Jeżeli silnik jest liczony na 150tys km to starczy na 10lat przy jeździe 15tys rocznie czy to dla Was problem? Dla przeciętnego kowalskiego nie jest to problem, że po 150tys silnik się rozsypie bo on już dawno zapomni o tym aucie bo pojeździ nim 5 lat czyli zrobi nim 75tys km.
Brat sprzedaje Seata który ma przebieg 230tys km i 20lat i ludzie mówią, że bardzo dużo a to wychodzi 11,5tys rocznie!

Wystarczy spojrzeć tutaj:
http://www.dzienniklodzki.pl/motofakty/ ... ,11599326/

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

Soul_Man pisze:
Automaciek pisze: Akurat w down-sizingu nie ma niczego złego (mówię o benzynach), mniej palą szybciej się rozgrzewają, w przypadku turbo - super moment obrotowy. Trwałość - nie spada przezdownsizing, tylko przez ekonomię produkcji. Schody zaczynają się po obcięciu czwartego cylindra zero kultury pracy i drgania ktore niszczą wszystko (np. Łańcuch rozrządu).
Co do spalania to się nie zgodzę, małe uturbione silniczki wcale mniej nie palą. A nawet jeśli to niewiele mniej. Chociaż to oczywiście najbardziej zależy od umiejętności kierowcy. Z resztą downsizing to ślepa uliczka i już widać tego symptomy. Nawet w VAGu zastąpili 1.4TSI nowym 1.5 TSI.

Downsizing bezpośrednio nie wymusza spadku trwałości, ale pośrednio już tak. Można zrobić mały silnik, który będzie mocny i trwały, ale nikomu się to nie opłaca. Ważne, żeby wytrzymał 2 lata i z 60tys km, a potem niech klient buli za nowy silnik.

Trzycylindrowce to zło totalne :) Tak jak mówisz, kultury pracy za grosz. To wygląda tak, jakby jakiś księgowy stwierdził: "Cooo? 4 cylindry? Co za marnotrawstwo! Normy, normy, normy! Obetnijmy jeden to będzie palił 1/4 mniej!" ;-) Niestety to tak nie działa ;-)
Nie zastąpili 1.4 silnikiem 1.5 tylko wszedł 1.4 na pasku 140KM i ponad 200Nm. Niestety wprowadzili 3 cylindrowe turbo....
Ogólnie odchodzą od łańcuchów.

waski89
Posty: 37
Rejestracja: 03 maja 2013, 08:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waski89 »

No i stało się.
Stwierdziłem że jeśli hybryda to jak na razie tylko toyota, myślę że następne auto może będzie hybrydą/elektrykiem KIA/HYUNDAI ale na ten moment poczekam aż firmy nabiorą doświadczenia w tego typu autach.
Zdecydowałem się z zaskoczeniem dla mnie samego na hyundai i30 z silnikiem 1.4 140km. Nie zaufałem hybrydom a zaufałem silniczkowi turbo, no cóż... Zobaczymy jak się to będzie sprawować. Czytałem, czytałem, dowiadywałem się co mogłem i taka to dziwna decyzja została podjęta. Auto zamówione, teraz czekamy aż przypłynie.

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1414
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

A miałeś jazdę testową I30 z tym silnikiem? Jak wrażenia?

waski89
Posty: 37
Rejestracja: 03 maja 2013, 08:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waski89 »

Mieliśmy jazdę testową tylko że automatem, niestety nie było auta testowego w manualu.
Żona była wręcz zachwycona aczkolwiek bała się przetestować faktyczne przyspieszenie samochodu. Ja się już nie bałem i faktycznie jest całkiem nieźle, w porównaniu do 1.4 w ryjówce to wiadomo nie ma co porównywać. Silnik cichuteńki, ogólnie bardzo cicho wewnątrz, jedzie się komfortowo no i jest naprawdę sporo miejsca. No i sprawdzałem działanie systemu utrzymania pasa ruchu na obwodnicy Krakowa i faktycznie- sam skręca. I potwierdza się to co widziałem też na teście w internecie- to auto ma bardzo dobre hamulce.
Najważniejsze pytanie jakie zadaje sobie to to czy to auto będzie trwałe, wierzę i mam nadzieję że tak. No i żona zachwycona- ona dostała dach panoramiczny a w zamian za to miałem wyłączność na wybór koloru.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Gratulacje!

Czemu niestety - automatyczna skrzynia to jeden z najlepszych wynalazków w motoryzacji :-)

Co do trwałości to trzeba przede wszystkim pamiętać o dbaniu o turbinę - nie pałować na zimnym i po ostrzejszej jeździe dać jej się trochę ochłodzić.

Awatar użytkownika
Adrian2007211
Posty: 171
Rejestracja: 18 mar 2015, 20:14
Lokalizacja: Ozorków/Łódź

Post autor: Adrian2007211 »

A nie zastanawialiście się nad Mazda 3 ? Rocznik 2017 nawet w wersji najuboższej ma sporo do zaoferowania . I jest "większy" :D

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Jak ktoś się nie boi, że mu zginie, to jest to bardzo fajne autko ;-) :D

Awatar użytkownika
Adrian2007211
Posty: 171
Rejestracja: 18 mar 2015, 20:14
Lokalizacja: Ozorków/Łódź

Post autor: Adrian2007211 »

Dokładnie , aczkolwiek teraz do każdego samochodu proponują za darmo montaż systemu immobilizera DOG lub mechaniczna blokade skrzyni biegów ( niedźwiedź lock) xd :devil2:

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

Wszystko co z Dogiem związane proponuję omijać z daleka!

Awatar użytkownika
Adrian2007211
Posty: 171
Rejestracja: 18 mar 2015, 20:14
Lokalizacja: Ozorków/Łódź

Post autor: Adrian2007211 »

jakieś złe wspomnienia ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”