W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Opinie o AT dla Rio Sedan 1,4 XL 2014.

Awatar użytkownika
Ryjek
Posty: 192
Rejestracja: 06 kwie 2013, 19:41
Lokalizacja: PL

Post autor: Ryjek »

Polecam AT, to prosta konstrukcja, więc mało awaryjna.
Z perspektywy czasu patrząc, dziś kupiłbym Ryjówkę znowu z AT.
Użeranie się z MT w codziennej jeździe to zwykły dyskomfort.

Awatar użytkownika
kas602
Posty: 236
Rejestracja: 06 lip 2013, 16:02
Lokalizacja: Warmia

Post autor: kas602 »

Odkopując.
W drugim samochodzie mam skrzynię automatyczną konstrukcji podobnej do tej w ryjówce i nic się nie dzieje. Drugie auto ma teraz prawie 40 lat, więc hydrokinetyka nie ma się co obawiać. Tylko ojej wymieniać choć raz na dwa, trzy lata...

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

kas602 pisze:Tylko ojej wymieniać choć raz na dwa, trzy lata...
O to to to - ja wymieniam co 30 - 40 kkm, na szafie już 120 kkm i działa bez zarzutu.
Pozdrawiam
Churek

ghost2255
Posty: 219
Rejestracja: 20 sie 2015, 19:20
Lokalizacja: Wroclaw; Poland

Post autor: ghost2255 »

Witam,
jestem tu nowy, ale zamierzam nabyć RIO z AT, więc mam pytanie do CHURKA:
Jaki olej lejesz do skrzyni?

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

ghost2255 pisze:Jaki olej lejesz do skrzyni?
Cześć - witamy na forum.

Wlewam: ATF 320 Dexron III Mobil

Sprawdzałem specyfikację i jest ok.

Mam już 120 000 km (jutro robię przegląd) inie ma żadnych problemów.
Pozdrawiam
Churek

ghost2255
Posty: 219
Rejestracja: 20 sie 2015, 19:20
Lokalizacja: Wroclaw; Poland

Post autor: ghost2255 »

Dzięki za odpowiedź.

prawdopodobnie w poniedziałekm lub wtorek zamawiam swoją. Też biała, też wersja L, ale 5d.

Czy w RIO 3 jest bagnet do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni, czy tylko korek przelewowy?

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

ghost2255 pisze:Czy w RIO 3 jest bagnet do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni, czy tylko korek przelewowy?
Jest bagnet
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Odkopuję temat, przymierzam się do zakupu Rio i waham się nad automatem. Sam od wielu lat mam auto z hydrokinetyczną skrzynią, więc doskonale wiem z czym to się je i że trzeba wymieniać olej ;)

Zastanawiam się tylko jak będzie się tym realnie jeździć, obawiam się, że ten silnik to trochę za mało do AT i lepiej się go wykorzysta z manualną skrzynią.

Czy może ktoś z Forumowiczów z Rio z AT mieszka może w okolicach Warszawy albo Lublina i miałby ochotę na żywo pogadać o swoim autku i/lub zrobić małą przejażdżkę? :) Niestety w okolicznych salonach KIA nie mają nic porównywalnego z AT. Mogę się odwdzięczyć przejażdżką Saabem również z AT ;)

ghost2255
Posty: 219
Rejestracja: 20 sie 2015, 19:20
Lokalizacja: Wroclaw; Poland

Post autor: ghost2255 »

Decydujac sie na takie niewielkie auto z automatem i niewielkim silnikiem decydujesz sie poswiecić osiągi na rzecz komfortu.
Skrzynia jak to hydrokinetyk-działa. Ma 4 biegi, ale w zupełnosci wystarczają. Przyspieszenie-jest. I tyle. Niewielkie, ale jak docisniesz to jakoś jedzie. Jednak z ta skrzynią komputer tak operuje biegami, że raczej wskazana jest spokojna, zrelaksowana jazda.
No i nie wierz, ze w mieście spali ci 6 litrów na 100km z automatem. Nie ma szans. Realnie weźmie od 7.5 do 9.5, na trasie mniej.

Po prawie dwóch latach jestem zadowolony z wyboru. Jazda jest wygodna, spalanie (LPG) akceptowalne, samochód spełnił moje oczekiwania.

Dla mnie KAŻDY automat jest lepszy od manuala, bo nie cierpię ciągle deptać sprzęgła. Jeździłem ze skrzynią zautomatyzowaną, CVT, hydrokinetykami i dalej będę wybierał automaty, dlatego moja opinia może byc nie do końca obiektywna :cool:

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Oczywiście nie oczekuję nie wiadomo jakich osiągów, zdaję sobie sprawę z ograniczeń silnika. Ale chodzi o to, żeby "te plusy nie przesłoniły nam minusów" ;-) czyli żeby niewątpliwy komfort nie był okupiony wkurzaniem się na dziwne dobieranie biegów.

No i właśnie charakterystyka komputera mnie najbardziej zastanawia. Jechałem kiedyś Merivą A (chyba 1.6) z hydrokinetykiem i doznania były średnie delikatnie ujmując. Przy przyspieszaniu z zatrzymania (normalne miejskie, bez pałowania) było ok, ale jeśli jadąc np 50km/h chciało się sprawnie zmienić pas, to jedyną opcją było depnięcie w podłogę. Nie udało mi się zmusić tej skrzyni, żeby np zrzuciła tylko jeden bieg tylko od razu 2 lub 3 i obroty ostro w górę. Jestem przekonany, że przy manualnej skrzyni nie musiałbym wrzucać dwójki do zmiany pasa.

W obecnym aucie nabrałem już symbiozy ze skrzynią ;-) i operując prawą nogą mogę osiągnąć zachowanie jakie chcę (skrzynia to 4 biegowy Aisin). Z resztą dużo biegów to czasem nie jest zaleta, często zwłaszcza 7 i 8 biegowe skrzynie za dużo "myślą" i przerzucają niepotrzebnie biegi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”