W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Dokładanie gazu.

ziko1983
Posty: 374
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Dotrysk benzyny to nie kłopot, z tego co wiem, uruchamia się przy wysokich obrotach, na których moje auto pracuje stosunkowo rzadko. Natomiast instalacja BRC jako taka do mnie nie przemawia, patrząc tylko na instalację, przychylałbym się w stronę STAGA. Już od kilku osób słyszałem, że sterowniki mają lepsze.

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

Stag i Brc to bardzo dobre instalacje ale w przypadku tego pierwszego masz tylko elektronike Staga a reszta to podzespoły innych firm. Wracając do dotrysku to u mnie rzadkością są obroty na poziomie 4 tyś a benzyny schodzi znacznie wiecej niż w poprzednim aucie bez dotrysku który notabene jest zbedny.

ziko1983
Posty: 374
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

To skąd na stronie staga również inne podzespoły tej firmy? Co do gratów innych firm, to chyba nawet lepiej, że można wybrać, co najbardziej pasuje. Też uważam, że dotrysk jest zbędny. Jeśli wszystko jest dobrane do mocy auta, na samym LPG nie powinno być problemów aż do odcięcia:)

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

Faktycznie wtryski Staga są dostępne ale osobiście bym je odpuścił ze względu na małe doświadczenie firmy w ich produkcji

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Ze staga to można wziąć reduktor i sterownik :)

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

Przy okazji zapytam jak Wam pracuje silnik 1.2 na benzynie i biegu jałowym przy zmianie obciążenia? Nie macie czasami widocznych różnic w prędkości obrotowej silnika?

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Chyba Ci film nagram :) Podjedź do innego warsztatu LPG na diagnozę.
Żeby nie mieszać w sterowniku LPG to niech wsadzą identyczny na podmianę i ustawią po swojemu będziesz wiedział czy problem jest w ustawieniu czy jakieś lewe powietrze może.

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

Nie. Tym razem chodzi mi o pracę na samej benzynie bo zauważyłem że obroty wariują mi na gazie i benzynie. Jakbyście mogli sprawdzić u siebie . Podczas pracy na jałowym wlaczcie jakieś odbiorniki typu klima, światła. Mi wówczas obroty spadają do 500 obr/min a po chwili wzrastają do 1500.

ziko1983
Posty: 374
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Nie zwróciłem uwagi do ilu obroty się zwiększają, ale silnik na włączenie odbiornika prądu reaguje tak jak u Ciebie. Jak włączę kierunkowskaz, to silnik "faluje" w rytm świecenia kierunków. Wydaje mi się że to normalne, większe obciążenie na alternatorze więc i silnik musi dołożyć trochę paliwa żeby utrzymać obroty.

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

Oczywiście że obroty falują przy zmianie obciążenia ale nie w takim zakresie. Silnik ewidentnie przy 500 obr zaczyna się dławić i po sekundzie zaczyna pracować przy 1500 obr. Miałem robioną aktualizacje softu na Lpg i minimalnie się poprawiło ale zauważyłem to zjawisko również na benzynie.

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Jak silnik ma korekty z benzynie przestawione to będzie szalał... wpiąć się testerem przez ODB i sprawdzić.

ziko1983
Posty: 374
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Ciąg dalszy rozważań na temat montażu instalacji podtlenkowej:) Dzisiaj dzwoniłem do ASO z zamiarem umówienia się na zakładanie BRC, ale dopytałem się jeszcze o tą "ich" gwarancję. Tym razem inny Pan stwierdził, że jeśli po montażu coś się będzie działo z silnikiem, to nic mi nie zrobią w ramach gwarancji. Sami się gubią w zeznaniach, ale przynajmniej jeden problem odpadł, na pewno nie będzie montażu w ASO. Poza tym byłem u dwóch gazowników i do jednego dzwoniłem. Żaden nie chce zakładać instalacji złożonych z podzespołów różnych firm, jak STAG, to wszystko od AC Stag, jak BRC, to wszystko od nich. Czy ktoś z Pomorza zna dobrego gazownika, który zakłada składanki? Chciałbym się jeszcze podpytać szanownych forumowiczów, co myślą czy też słyszeli o sterownikach KME i reduktorach Tomasetto (alaska lub arctic)? Sam na takim zestawie zrobiłem poprzednim autem ponad 100 tys. km i oprócz wymiany filtrów nie robiłem nic, ale może miałem tylko takie szczęście? KME ma w swojej ofercie sterownik NEVO przeznaczony do nowszych aut i nad nim się zastanawiam. Gdyby jeszcze jakiś dobry fachowiec chciał mi to wszystko założyć:)

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Na lpg-forum masz zakłady polecane tam bym uderzył.

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

Co tak się uparłeś na te składaki? ☺

ziko1983
Posty: 374
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Bo: stag ma lepszy sterownik, brc lepsze graty, a ja chce mieć wszystko lepsze:) Oczywiście w granicach przyzwoitości, wtrysków Keihin nie będę zakładał. Poza tym jeździłem wcześniej na KME i bardzo mi się podobała praca tego sterownika (przełączanie na gaz po jednym cylindrze z przerwami - bajka). Niestety gazownicy jakoś się nie kwapią do zakładania tego sterownika, i to nie dlatego, że jest zły. Czytałem, że Nevo pro ma sporo opcji i trochę się trzeba namęczyć przy ustawieniu wszystkiego, a leniwcom się nie chce, lepiej klepać ciągle to samo. Jednak znalazłem w Starogardzie gościa, który zaproponował mi zestaw: sterownik AEB, reduktor OMVL i wtryski Barracuda, ale jak będę chciał, to KME też założy. Natomiast jeśli chodzi o całe zestawy, to w Pruszczu BRC Seqent 32 (nowszy od 24.11) mogę mieć za 2800.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja gazowa”