W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Jak dolać płynu chłodniczego?

Zrób to sam!
aryst
Posty: 25
Rejestracja: 11 lip 2014, 13:48
Lokalizacja: Wrocław

Jak dolać płynu chłodniczego?

Post autor: aryst »

Hej
Nigdy tego nie robiłem, a zauważyłem dzisiaj ze jest poniżej Low.

1. czy w ogóle mogę to zrobić sam czy trzeba jechac do serwisu na dolewkę?
2. jeśli sam to jak? (w poprzednim aucie miałem plastikowy zbiorniczek i był luz)
3. czy trzeba jakiś konkretny płyn czy woda demineralizowana może być?

przegląd mam w grudniu i nie chce ryzykować do tego czasu jeżdżąc pod kreską.

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Najlepiej podjechać pod serwis pewnie doleją od ręki.
Przy zderzaku jest chłodnia, wyciągasz czarny plastik z wężykiem który wchodzi od góry. Ze środka wysuwasz przedłużkę jak obrócisz o 30 stopni to się zablokuje po wysunięciu i dolewasz.
Najlepiej płyn zgodny ze specyfikacją zawartą w instrukcji obsługi auta.

aryst
Posty: 25
Rejestracja: 11 lip 2014, 13:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: aryst »

czerwo pisze:Najlepiej podjechać pod serwis pewnie doleją od ręki.
Przy zderzaku jest chłodnia, wyciągasz czarny plastik z wężykiem który wchodzi od góry. Ze środka wysuwasz przedłużkę jak obrócisz o 30 stopni to się zablokuje po wysunięciu i dolewasz.
Najlepiej płyn zgodny ze specyfikacją zawartą w instrukcji obsługi auta.
dziki za dokładną instrukcję.
Rozumiem, ze odczekac też trzeba? i na zimnym silniku wlewać?

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Najlepiej na zimny ale można na ciepłym bo chłodnia pracuje w układzie bezciśnieniowym, tylko nie odkręcać metalowego korka jak silnik jest ciepły :D

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Ja do tej pory dolewałem na ciepłym silniku płynu. W Skodzie, Fiacie i Daewoo dolewałem kilka minut po wyłączeniu silnika delikatnie otwierając korek. Oczywiście płyn również musiał mieć temperaturę pokojową. Moim zdaniem na ciepłym powinno się dolewać, bo płyn zwiększa objętość pod wpływem temperatury (lub ciśnienia) i jak auto jest zimne, to w zbiorniczku jest go mniej niż na ciepłym. Mogę oczywiście się mylić, ale jak na zimnym nalałem na MAX, to później miałem ponad stan. :lol:

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Wg. instrukcji, powinien być stan MIN jak silnik jest zimny ale doczytajcie w polskiej bo patrzałem w EN

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Zawsze można dolać płynu Prestone - miesza się ze wszystkimi.
Pozdrawiam
Churek

MagicOl
Posty: 12
Rejestracja: 13 maja 2018, 13:28
Lokalizacja: Polska
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Kolor: biały
Typ nadwozia: UB

Re: Jak dolać płynu chłodniczego?

Post autor: MagicOl »

Tylu artystów i żaden nie odpowiedział na pytanie.

Robisz tak:
- auto w miarę zimne, bo się oparzysz
- otwierasz maskę i zahaczasz patyk by ci na głowę nie spadła
- potem wsadzasz głowę pod maskę i namierzasz z przodu na chłodnicy zbiorniczek z płynem chłodzącym
- po lewej stronie masz wskaźnik MIN i trochę wyżej MAX
- aby dolać płynu trzeba odczepić korek jest na klik (ten na tym zbiorniku z MIN/MAX u góry wychodzi z niego rurka)
(nic się nie wyleje bez obawy)
- wyciągnąć rurkę czarną (z korkiem) do góry (tu może trochę pociec z rurki więc szmata)
- potem w środku masz coś w rodzaju takiej tulejki/lejka, czy coś takiego
dajesz to do góry i przekręcasz o 90 stopni by nie spadało
- niestety lejek jest za krótki wiec warto posiłkować się swoim szerszym by nie polać auta
- dolewasz do MAX (na zimnym silniku)
- potem wszystko w odwrotnej kolejności i po dolewce

KIA ma zalany płyn chłodniczy (zielony, choć nie zawsze), czyli G11.
G12 i G12+ są o przedłużonej trwałości do 5 lat.
Ważne, że płyn ma się nadawać do chłodnic aluminiowych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Manuale”