W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Czujniki ciśnienia w oponach.

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Nic nie trzeba programować przy wymianie opon. Wiem, bo wymieniałem w ASO opony za 1 razem i taką informację mi podali. Mój wulkanizator, do którego jeździłem do tej pory również to potwierdził. Ważne, aby czujnik z lewego przedniego koła po wymianie opon trafił na lewe przednie koło i tak z każdym czujnikiem trzeba zrobić.

marc88
Posty: 33
Rejestracja: 12 mar 2015, 13:33
Lokalizacja: podkarpacie
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4
Przebieg: 108000
Kolor: brązowy
Tapicerka: brązowa
Typ nadwozia: hatchback

Post autor: marc88 »

Nie jestem przekonany, jak układ z jednym odbiornikiem ma wykrywać zamianę kół (czujników) miejscami...
U mnie nie wykrywa, 2 tygodnie temu zmieniłem felgi na te z czujnikami i kontrolka zgasła, mimo że zamieniałem koła miejscami.

Obrazek

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Również nie mam pojęcia jak to działa, ale musi to mieć jakieś znaczenie skoro instrukcja wskazuje, że przypisuje się każdy czujnik osobno do każdego koła. Może jakimś programem po podpięciu do komputera można odczytać jakie wartości ciśnienia są w każdym kole skoro czujniki się przypisuje osobno. Druga opcja to oprogramowanie jakie jest w instrukcji jest uniwersalne i może wyższe modele KIA rozróżniają wartości ciśnień z osobna w każdym kole, a w naszych Rio wystarczy, że są 4 czujniki skomunikowane ze sterownikiem i nie ma znaczenia który gdzie się znajduje.

marc88
Posty: 33
Rejestracja: 12 mar 2015, 13:33
Lokalizacja: podkarpacie
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4
Przebieg: 108000
Kolor: brązowy
Tapicerka: brązowa
Typ nadwozia: hatchback

Post autor: marc88 »

Rafael pisze:(...) w naszych Rio wystarczy, że są 4 czujniki skomunikowane ze sterownikiem i nie ma znaczenia który gdzie się znajduje.
Raczej to, oprogramowanie pewnie jest po prostu uniwersalne.

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Które koło gdzie jest zapisuje się w sterowniku.
Każdy czujnik ma swój identyfikator i na tej podstawie auto wie w którym kole jest za mało powietrza po zmianie po prostu błędzie błędna informacja co do tego które to koło.
Czytać od strony 1271
https://drive.google.com/file/d/0ByvWEM ... sp=sharing

krzychu001
Posty: 40
Rejestracja: 18 lis 2013, 10:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krzychu001 »

Hey. Rozwiązałem mój problem z czujnikami. Byłem u swojego wulkanizatora który mi przekładał z zimowych na letnie i pokazał mi każdy czujnik że jest cały. Ok, czyli usterka mechaniczna nie wystąpiła. Wczoraj znalazłem warsztat gdzie mają przenośny programator i sprawdził mi wszystkie 4 koła i każdy z czujników odpowiadał. Napompowali koła do ciśnienia 2.2 i sprawdzili jeszcze raz czy czujnik tak to odczytuje i ponownie zaprogramowali te dane do komputera samochodu. Za całość zapłaciłem 50zł.

Wulkanizator w Warszawie. Obozowa 106 (nakole.pl) tak się nazywa i to jest też ich stronka www. Tanio i fachowo mi to zrobili to jak ktoś będzie miał znów z tymi czujnikami problem to myślę że śmiało można do nich zajechać jak ktoś jest z okolicy a jak nie to poszukać wulkanizatora z przenośnym komputerkiem do odczytu i programowania czujników.

Grzesiek1234
Posty: 4
Rejestracja: 02 paź 2017, 21:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzesiek1234 »

Ciężko wyciągnąć jakieś konkretne wnioski a przeczytałem wszystko, co tu napisane nt. czujników. Mój ryjek ma 2 miesiące... wentyle czarne, gumowe, a nie szare, metalowe.. a informacje o różnicy w ciśnieniach są przekazywane, więc chyba zmienili system na ten przeliczający obroty kół. Czeka mnie zmiana ogumienia na zimowe, chyba kupie oponki razem z felgami ale wynika z tego, ze nie musżą (te nowe felgi) być z czujnikami i komputerek powinien sam wszystko poustawiać.
Moja trzecia Kia

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

W Rio 4 system działa na podstawie obrotów kół, tak też mi powiedział sprzedawca przy odbiorze auta.

Awatar użytkownika
Rejmi
Posty: 287
Rejestracja: 17 cze 2016, 07:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Rejmi »

Soul_Man pisze:W Rio 4 system działa na podstawie obrotów kół, tak też mi powiedział sprzedawca przy odbiorze auta.
i powiedział, że precyzja odczytu jest na poziomie 0,01 bar... i nawet takie odchylenie od normy zasygnalizuje.... co jest wierutną bzdurą :)

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 387
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

Zwłaszcza, że samo rozgrzanie się opony podczas jazdy powoduje zmiany ciśnienia na poziomie 0,1-0,2 bar :D Jeżeli nie większe, jak ktoś przykozaczy :devil2:

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Tzn ja mam gdzieś ten system i to czy on w ogóle działa ;-) Mówię tylko co powiedział sprzedawca i że - co ważne - nie ma czujników w kołach :-)

Grzesiek1234
Posty: 4
Rejestracja: 02 paź 2017, 21:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzesiek1234 »

To, że czujnik działa prawdopodobnie po wykryciu innego niż "zadane" ciśnienie , to fakt. U mnie zapalił się przy temperaturze otoczenia 30+, jaka była temperatura asfaltu, nie wiem. Być może wykrył podwyższone ciśnienie ale możliwe, że w którymś kole było inne, ni w pozostałych.. tego nie wiem, bo informacji takiej ci nie przekazuje. Ale.. oczekiwanie później, aż opony ostygną aby to sprawdzić to jakaś paranoja jak jesteś gdzieś w górach, w trakcie podróży.
Moja trzecia Kia

Awatar użytkownika
Gruchi
Posty: 88
Rejestracja: 15 sie 2016, 12:27
Lokalizacja: Wroc�aw

Post autor: Gruchi »

Mam u siebie problem z czujnikami od kilku dni. Mianowicie wyskoczyła ikonka i komunikat o niskim ciśnieniu w oponach, tak więc pojechałem na stację dopompować opony na 2,2 bara po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów kontrolka dalej świeci. Wcześniej po dopompowaniu opon kontrolka zgasła od razu. Ma ktoś pomysł jak rozwiązać problem ?

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 555
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Miałem podobnie. Skończyło się na widzicie w SOS i bezpłatnym kasowaniu błędu komputera.

Awatar użytkownika
Gruchi
Posty: 88
Rejestracja: 15 sie 2016, 12:27
Lokalizacja: Wroc�aw

Post autor: Gruchi »

Jutro jadę z tym do ASO Kia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zewnętrzne”