W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Czujniki ciśnienia w oponach.

Awatar użytkownika
paco rabanne
Posty: 96
Rejestracja: 22 wrz 2017, 10:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: paco rabanne »

Albo po prosu żywotność czujnika się skończyła...

Awatar użytkownika
Gruchi
Posty: 88
Rejestracja: 15 sie 2016, 12:27
Lokalizacja: Wroc�aw

Post autor: Gruchi »

Auto ma 1.5 roku i 10 tys km na liczniku - to chyba nie bardzo ;)
No ale do rzeczy, aktualnie jestem po wizycie w ASO, dobili i zalecili ciśnienie 2.5 bara. Kontrolka zniknęła ;) gdyby ktoś miał podobny problem to warto sprawdzić ;)

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Chyba przesadzili :lol: :lol: :lol:

clarence2
Posty: 142
Rejestracja: 31 paź 2016, 16:00
Lokalizacja: RDE
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L Business line
Silnik: 1.4
Przebieg: 20000
Kolor: Biały

Post autor: clarence2 »

Chcesz nam powiedzieć że zalecili ciśnienie większe niż zaleca producent? ...na jakiej niby podstawie skoro przez 10tys wystarczyło zalecane przez producenta, a nagle czujnikom coś się pojebało i stwierdziły że to jednak za mało ? o-o

f0ku5
Administrator
Posty: 1424
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

Zalecane ciśnienie dla Rio to 2.2 z tego co pamiętam, więc jeżeli opony były "nagrzane" to 2.5 bara jest jak najbardziej OK.
Dla nagrzanych opon pompuje się +0.3 bara.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

A opony w zimę były rozgrzane do czerwoności i powietrze które pompują też jest podgrzewane
Coś nie halo albo nowe prawa fizyki
Na mocniej napompowanych kołach to się jeździ jak na wozie na wsi

clarence2
Posty: 142
Rejestracja: 31 paź 2016, 16:00
Lokalizacja: RDE
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L Business line
Silnik: 1.4
Przebieg: 20000
Kolor: Biały

Post autor: clarence2 »

...o tym samym pomyślałem - zima, temp na minusie i rozgrzane opony plus powietrze którym je napompowali minimum +60 o-o

Awatar użytkownika
Gruchi
Posty: 88
Rejestracja: 15 sie 2016, 12:27
Lokalizacja: Wroc�aw

Post autor: Gruchi »

Oczywiście mówiłem o tym że pompowane były na 2,2 wg. zaleceń producenta, mechanik jednak stwierdził że kompresory na stacjach nie są dokładne i trzeba wbijać 2,5. Fakt faktem u mnie w mieście były 2 i oba popsute jednakże podjechałem kilka kilometrów za miasto i na elektronicznym wbiłem na 2,2 a kontrolka nie zniknęła. Sam błąd pojawił się gdy temperatura na zewnątrz spadła do -8 wcześniej nie było problemu.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

To akurat prawda - co stacja i kompresor to inne wskazania ciśnienia. Dobrze mieć własny, sprawdzony wskaźnik.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

W bagażniku wożę manometr analogowy, kupiony poniżej 20zł (przykładowy link: http://allegro.pl/cisnieniomierz-manome ... 44982.html )
Jak kontroluję stan ciśnienia na stacjach orlen, bp, shell itp, to kontrolując potem ciśnienie swoim manometrem, praktycznie zawsze jest inaczej. Tak więc jak kolega wspomniał wcześniej, bardzo często kompresory na stacjach są bardzo niedokładne.
Proponuję taki zakup, cena śmieszna, a mamy pewność ile tak naprawdę kompresor wrzucił nam tego powietrza do opony :)

clarence2
Posty: 142
Rejestracja: 31 paź 2016, 16:00
Lokalizacja: RDE
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L Business line
Silnik: 1.4
Przebieg: 20000
Kolor: Biały

Post autor: clarence2 »

A ja pompuje pompką nożną i mam wy... w kompresory na stacjach :D zawsze takie samo cisnienie

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

U mnie dzisiaj również zapaliła się kontrolka od TPMS. Wczoraj wróciłem z urlopu i pokonałem trasę 500km. Dzisiaj jak jechałem do pracy nic się nie świeciło i ok. godziny 17 również nic. O 20 kontrolka świeci się na stałe. Zobaczymy, czy jutro będzie "kapeć", bo oglądałem opony na tyle ile mogłem i nie znalazłem w nich nic wbitego.

Czy ktoś ma doświadczenia z tym, jak podchodzi ASO do tematu czujników w aucie, które ma 1 rok i 3 miesiące od momentu odebrania? Chodzi mi o to, czy jeśli padł czujnik, to czy są skłonni go wymienić na gwarancji? Auto jest z 2015r. i przez rok stało u dealera (odebrałem je w listopadzie 2016r.)

P.S. Sprawdzę oczywiście również ciśnienie w oponach zanim cokolwiek zrobię. ;-)

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Rafael pisze:Czy ktoś ma doświadczenia z tym, jak podchodzi ASO do tematu czujników w aucie,
Nasze doświadczenia na szczęście nie mają tu znaczenia, masz 7 lat gwarancji na czujniki od daty zakupu auta, jedynie źródła zasilania nie podlegają gwarancji ale zasilanie w czujnikach kia wytrzymuje nawet do 10 lat.

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Dzięki krzybiel za informacje. U mnie już się wyjaśniła przyczyna kontrolki. Rano miałem połowę powietrza w oponach, a po południu flak całkowity. Jutro wizyta u wulkanizatora. Jedyne co mogę powiedzieć o czujnikach to to, że działają zanim się zauważy jakiś znaczący spadek ciśnienia. Mam tylko nadzieję, że baterie wytrzymają faktycznie te kilka lat i jak padną, to czujniki będą tanie. Druga opcja to możliwość wyłączenia tego systemu z czasem. :P

Awatar użytkownika
smarkus
Posty: 47
Rejestracja: 15 sie 2017, 09:01
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: smarkus »

Witam
Mam pytanie odnoście czasu reakacji na nowe czujniki i ich wykrywanie.
Z tego co doczytałem to tmps w kia rio 3 po 2015 roku jest system bezpośredni - manual relearn (trzeba parować czujniki ze streownikiem). W tym wątku opisane jest, że komputer widzi zniknięcie czujników po około 2-3 dniach. Widzenie czujników następuje natomiast od razu.

Teraz pytanie, zakupiłem felgi 17 z czujnikami oryginalne z oponami. Przy wymianie felg czujniki nie były parowane z moją centralką sterującą były tylko włączone w trym inicjacji (ale tylko same czujniki).
Mija 5 dnień i nic … komputer nie wyświetla błędu tmps. Czy w kia rio 3 na pewno jest tryb manualny czujników czy automatyczny ?

Pytanie poboczne, czujniki mają zasięg 10 metrów czy większy ? Mam stare felgi z oponami w piwnicy około 50 metrów od samochodu, minimalna odległość z jaką przejeżdżam autem w okolice czujników to 20 metrów i z prędkością 5,10 km/h około 20 sekund. Jest w stanie sterownik sczytać dane z tamtych opon ?

Wiem , pytanie może dla kogoś kosmiczne i komiczne ale z góry dziękuje za informację bo mi to nie daje spokoju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zewnętrzne”