W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Tarcze hamulcowe - oryginał vs dobry zamiennik.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Tarcze hamulcowe - oryginał vs dobry zamiennik.

Post autor: Churek »

Cześć,
Robótek przy kijance ciąg dalszy - tym razem hamulce.

Teoria jest taka, że zestaw fabryczny jeszcze trochę by pojeździł, ale ostatnio parę razy po ostrym hamowaniu przed skrzyżowaniem przez jakiś czas po z przodu wydobywał się odgłos jakby się jakaś blacha urwała w kole ...

Po zmierzeniu, okazało się że tarcze mają grubość 20,2 mm, gdzie minimum to 19.4 mm - więc za dużo nie zostało.

Najbardziej osłabiające jest to że klocki miały na sobie jeszcze masę towaru co oznacza że są bardzo twarde albo tarcze (oryginalne) miętkie jak plastelina.

Pomijam fakt klejenia się klocków do tarcz po dłuższym postoju albo po myciu samochodu.


Łatwo nie było, ale w końcu udało mi się zdobyć porządny komplet gratów:

- tarcze PAGID PRO (firma, która daje na pierwszy montaż do m.in. Audi S4, S6, RS 6, TT, Q7, Mercedes C-Class, SLR, Opel Vectra OPC, Lamborghini Murcielago, Aston Martin Vanquish, VW Phaeton, Touareg, Porsche 997 GT3 RS, Cayenne)

- klocki TEXTAR - to w zasadzie ta sama firma co PAGID :)

Wszystko pasowało jak ta lala - teraz jestem ciekaw jazdy próbnej i pierwszego hamowania.

No i ciekawe jak będzie wyglądał temat klejenia się klocków do tarcz, pylenia, i ścieralności.

A w ogóle najlepsze jest to , że 2 tarcze PAGID sprowadzone z Anglii wyszły taniej niż jedna sztuka kupiona w sklepie z częściami do KIA - nie dość że drogie to jeszcze badziew .....
Załączniki
007 Gotowe do jazdy.jpg
006 wszystko pasuje.jpg
005 Moje ulubione narzędzie.jpg
004 Nowa tarcza.jpg
003 Oryginały.jpg
002 Ładnie to wygląda.jpg
001 Zestaw plus zestaw.jpg
Ostatnio zmieniony 15 sty 2018, 08:36 przez Churek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1419
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

Dobra robota.

Awatar użytkownika
Tedi_19
Posty: 952
Rejestracja: 27 mar 2013, 12:13
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Tedi_19 »

A nie chciałeś wentylowanychż? jak już szaleć to szaleć :P

Awatar użytkownika
Tomash
VIP
Posty: 998
Rejestracja: 17 mar 2013, 09:54
Lokalizacja: Siemianowice

Post autor: Tomash »

Jacku, a te piasty to już nie są do wyrzucenia przypadkiem? Te złoto raczej nie jest piastą miedzianą...
Serdecznie zapraszam: http://kozackiesamochody.pl

sadam
Posty: 31
Rejestracja: 19 mar 2014, 09:37
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: sadam »

Kurcze, ja w 206 tarcze wymieniałem po 154000km, a Ty już po 66000 o-o
Można wiedzieć wiela taki komplecik kosztował?

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Odpowiadając po kolei:

Tedi - nie, chciałem po prostu porządne tarcze :)

Tomash - piastom nic nie jest i mam nadzieję że nadal nie będzie tak jak w Pandzie gdzie jest 270 000 i oryginał :)

sadam - a tak niecałe 7 stówek (za jedną tarczę oryginalną plastelinową chcą 500 zeta w sklepie KIA)

A na koniec najlepsze - przejechałem już 200 km na nowym zestawie, hamując delikatnie i docierając elementy.

Powiem tak - czemu ja tego plastelinowego gówna wcześniej nie wymieniłem ? !!!!! Teraz jest taka brzytwa, że strach nacisnąć hamulec :cool: Chyba z tyłu też pomyślę nad czymś takim.
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
krzysztofek
Posty: 195
Rejestracja: 24 lut 2014, 01:34
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: krzysztofek »

z tego co widze to tarcze są wentylowane chyba że się nie znam.
Churek takie techniczne pytanie wyczyściłeś piasty przed montażem nowych tarcz?

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

krzysztofek pisze:Churek takie techniczne pytanie wyczyściłeś piasty przed montażem nowych tarcz?
No weźźźź :cool: :lol: :D nie robiłem tego pierwszy raz w życiu :)

Oskrobane do czysta, wydmuchane sprężonym powietrzem, posmarowane cieniuteńko miedzianym smarem ....
Prowadnice klocków też maźnięte miedzią

Fabryczne klocki, szczególnie od wewnątrz zacisku były lekko pozapiekane - musiałem włączyć wspomaganie czujnikiem kinetycznym :D

Dzisiaj pierwszy raz jechałem sam, więc mogłem sobie w pełni spróbować moc nowego zestawu - po prostu szok !!! Nie wcisnąłem hebli do deski, bo w 3/4 drogi pedału już zrywa skórę z twarzy .......
Do normalnego hamowania, wystarczy delikatnie pomiziać pedał :D
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

krzysztofek pisze:z tego co widze to tarcze są wentylowane chyba że się nie znam.
Dobrze patrzysz:

Przód: 280 mm wentylowane
Tył: 262 mm pełne
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
krzysztofek
Posty: 195
Rejestracja: 24 lut 2014, 01:34
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: krzysztofek »

mówiąc czujnik kinetyczny masz na myśli Biokinetyczny Wyzwalacz Mocy Sterowany Recznie Drewnianym Trzonkiem (w skrócie młotek)? :P tak tylko zapytałem o to czyszczenie bo znam wielu mechaników którzy o tym nie pamiętają. Mi jak wymienili tarcze w poprzednim aucie tez leciutko smarneli masłem miedzianym po piaście to jak potem lekko zwichrowało tarcze (do dziś nie wiem czemu) to gwarancji mi nie uznali bo powiedzieli że to ma być na sucho złożone, ale oni chyba nigdy nie ściągali przyrdzewiałej tarczy do pisaty :p

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

krzysztofek pisze:Biokinetyczny Wyzwalacz Mocy Sterowany Recznie Drewnianym Trzonkiem (w skrócie młotek)?
Dokładnie tak.

A po 4 dniach jeżdżenia na nowych tarczach powiem tak:

Zamiast wydawać kasę na "tuning" typu ciemne szyby, nakładki na progi, stacje multisrulti, ledysredy i inne takie wydajcie tą kasę na porządne hamulce.

Różnica - nie ma porównania - ja w sobotę zakładam jeszcze tył (jeśli nic się nie zmieni)

Kosztowo .... też nie ma porównania. W Kii chyba ich poje ...... chało.

Plastelinowe tarcze + gówniane klocki (od początku mi się to nie podobało) w tzw. oryginale to wydatek 2800 złotych na obie osie.
Najlepsze są ceny tarcz po 5- 6 stów za sztukę .....

Można kupić zamienniki KIA w cenie ok 900 złotych za komplet, ale skoro oryginały to szajs, to jak gówniane muszą być zamienniki.

Porządny zestaw tarcz i klocków TEXTAR, PAGID, ZIMERMAN, TRW - to ok. 1 000 złotych .....

Jak dla mnie - szkoda gadać. Tym bardziej że na hamulce nie ma gwarancji i ja się zużyją to trzeba kupić i wymienić (oryginał w ASO :D)

Pozostawię to bez komentarza, bo akurat hamulce to ważna rzecz.
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
krzysztofek
Posty: 195
Rejestracja: 24 lut 2014, 01:34
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: krzysztofek »

To sa święte słowa auto nie musi wygladać i ociekać chromem ma jechac a w razie czego natychmiast się zatrzymać. Jak to mówił mój nauczyciel jazdy każdy auto rozpędzi nie każdy da radę zatrzymać. :-D

Awatar użytkownika
vellkan
Posty: 106
Rejestracja: 25 sie 2013, 22:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: vellkan »

krzysztofek pisze:To sa święte słowa auto nie musi wygladać i ociekać chromem ma jechac a w razie czego natychmiast się zatrzymać. Jak to mówił mój nauczyciel jazdy każdy auto rozpędzi nie każdy da radę zatrzymać. :-D
Mądry gość :)

@Churek - ale mówisz, że 1000 zł za przód i tył czy tylko przód?
I czy możesz podrzucić link do jakiejś konkretnej aukcji/sklepu z UK?

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

vellkan pisze:ale mówisz, że 1000 zł za przód i tył czy tylko przód?
Tył i przód - tylko trzeba dobrze poszukać. Klocki Textara na obie osie to ok. 400 złotych (komplet na przód gówniany oryginał KIA jedyne 340 złotych)

Mi wyjdzie w sumie chyba 1100 bo zamówiłem tarcze Zimerman natył :cool:

Tarcze kupowałem na Eurocarparts

Z tym że tam te części bywają, albo nie, i są w promocji albo nie :)

Np tarcze PAGID na przód kosztowały oryginalnie 83 funty, potem była promocja 46 funtów a ja kupiłem za 33 - za sztukę :) do tego niestety transport do Polski 21 funtów - więc trzeba polować :)

Resztę rzeczy kupiłem tu: RS Auto Części - bardzo porządna firma, działają przez e-mail i telefon, dostawa na całą Polskę, części w zasadzie w 48 godzin.
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
vellkan
Posty: 106
Rejestracja: 25 sie 2013, 22:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: vellkan »

Churek pisze:
vellkan pisze:ale mówisz, że 1000 zł za przód i tył czy tylko przód?
Tył i przód - tylko trzeba dobrze poszukać. Klocki Textara na obie osie to ok. 400 złotych (komplet na przód gówniany oryginał KIA jedyne 340 złotych)

Mi wyjdzie w sumie chyba 1100 bo zamówiłem tarcze Zimerman natył :cool:

Tarcze kupowałem na Eurocarparts

Z tym że tam te części bywają, albo nie, i są w promocji albo nie :)

Np tarcze PAGID na przód kosztowały oryginalnie 83 funty, potem była promocja 46 funtów a ja kupiłem za 33 - za sztukę :) do tego niestety transport do Polski 21 funtów - więc trzeba polować :)

Resztę rzeczy kupiłem tu: RS Auto Części - bardzo porządna firma, działają przez e-mail i telefon, dostawa na całą Polskę, części w zasadzie w 48 godzin.
I to jest konkretna i wyczerpująca odpowiedź :) Dzięki wielkie, zastanowię się nad nimi w przyszłym roku, bo jeszcze taki zakup na firmę to mniej o 20-30% :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Użytkowanie, przeglądy, ASO”