W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Tarcze hamulcowe - oryginał vs dobry zamiennik.

Awatar użytkownika
pitertuning
Posty: 24
Rejestracja: 22 sty 2019, 19:50
Lokalizacja: kielce

Post autor: pitertuning »

Rafael pisze:To może i ja zadam pytanie odnośnie hamulców. Moje Rio ma 26000km i ostatnio podczas rozgrzania auta i hamulców strasznie coś piszczy. Jak wcisnę delikatnie pedał hamulca, lub zaciągnę ręczny hałas znika. Wygląda to tak, jakby coś cały czas ocierało o tarczę, czy zacisk i też nie zawsze występuje. Z racji tego, że hamowanie eliminuje dźwięk (nawet ręcznym), to są to tylne hamulce. Pisk jest tak przeraźliwy, że ostatnio dotaczałem się do domu na zaciągniętym ręcznym na 1 ząbek. Ktoś miał podobnie? No i pytanie czy jest sens jechać z tym do ASO, bo nie wiem jak to jest z gwarancją na hamulce po 2 latach? Czyżby zacisk się gdzieś blokował i możliwa jest gwarancja?
Miałem podobne problemy w moim rio, jak się okazało jest to powoli zacierająca się linka hamulca ręcznego.Zdejmij koło i obejrzyj linkę zacisku hamulca ręcznego.
1234

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

pitertuning pisze:Miałem podobne problemy w moim rio, jak się okazało jest to powoli zacierająca się linka hamulca ręcznego.Zdejmij koło i obejrzyj linkę zacisku hamulca ręcznego.
Dzisiaj wyjeżdżałem spod domu tyłem i słyszałem, że tak jak coś piszczało, to dzisiaj tak szurało delikatnie. Gdy ruszyłem do przodu, to przy jakiś 30km/h zaciągnąłem mocno ręczny i szuranie z piszczeniem ustało. Będę to obserwował i jak znowu się problem pojawi, to trzeba będzie zajrzeć do tych hamulców. Mam trochę lewe ręce do takich spraw i zobaczymy, czy dam radę. Świece, przewody, czy inne wymieniałem sam w poprzednich autach, ale nie grzebałem przy hamulcach.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Miałem to samo

Regulator za mocno zaciąga klocki z prawej niż jest zużycie tak już jest w każdym rio

Kto zagląda przed czasem i czyści to mu nie trze a kto czeka to zagrzeje koło do czerwonego

Poruszanie rytmicznie ręcznym na chwile pomaga

Musowo chociaż klocki wymienić i przeczyścić

Tylko nie kupujcie oryginałów

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Gandalf wej pisze:Tylko nie kupujcie oryginałów
Chyba że nie ma wyjścia :cool: :D
Pozdrawiam
Churek

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

No tak

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Dzisiaj Rio trafiło do niezależnego warsztatu z powodu wyżej opisanego piszczenia podczas jazdy. Do wymiany są tarcze i klocki przednie i tylne. Koszt 1350zł z robocizną i częściami TRW... Auto ma przejechane od nowości 27000km i zaczynam się zastanawiać jak to jest możliwe. Jeżdżę praktycznie tylko po mieście i w korkach, ale to i tak za wcześnie. Zaczynam się powoli bać o sprzęgło skoro hamulce się poddały po symbolicznym przebiegu. Swoją drogą sprzęgło było wymieniane na gwarancji przy 8000km...

Kilka dni temu wymieniałem również klocki i tarcze z przodu w Hyundai i10. To auto na oryginałach zrobiło 38000km co też nie powala. To już w grupie VW nie ma aż tak niskiej jakości części... W domu mamy też Fabię 3, która przejechała ponad 50000km i tarcze i klocki nie wykazują zużycia.

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 536
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Ja mam przejechanie 26500 klocki jak nowe- z przodu.
Kolega ma w pracy H I30 wczoraj wymieniał po raz pierwszy klocki po 56 tyś.
Widziałeś te klocki które Ci wymienili?
Może Cię zwyczajnie naciągneli?

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

W poniedziałek będą wymieniać, bo na dzisiaj części nie dostali. Do tego warsztatu jeżdżę od lat i nigdy na nic jeszcze mnie nie naciągnęli. Swoją drogą jak włożyłem palce w otwór w feldze, to jest wyczuwalny mocny rant z przodu i z tyłu. O szuraniu podczas hamowania, czy przyklejania tylnych klocków do tarcz na ręcznym nie wspomnę. Stare części będę miał oczywiście do wglądu. Problemem u mnie nie są same klocki, a tarcze, które są o wiele bardziej zużyte niż klocki.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Rafael pisze:zaczynam się zastanawiać jak to jest możliwe. Jeżdżę praktycznie tylko po mieście i w korkach
To jest pełna odpowiedź na Twoje pytanie - jakbyś jeździł trasa + trochę miasta to może byś dociągnął jak ja do 65 000 na oryginałach :cool: ;D
Pozdrawiam
Churek

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Churek pisze:To jest pełna odpowiedź na Twoje pytanie - jakbyś jeździł trasa + trochę miasta to może byś dociągnął jak ja do 65 000 na oryginałach
Mieliśmy kiedyś Fiata Uno, który zrobił prawie 100000km na oryginalnych tarczach jeżdżąc głownie po mieście. Klocki przez ten czas były tylko raz wymieniane przy 70000km i później przy wymianie tarcz. Kiedyś robili gorsze auta, ale niektóre części były bardziej trwałe. Jestem bardzo zaskoczony, że w Rio oryginały wytrzymują ledwo 1 przegląd mechaniczny przy miejskiej jeździe.

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 536
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Rio oryginały wytrzymują ledwo 1 przegląd mechaniczny przy miejskiej jeździe
Jak to jeden przegląd? Ja już się szykuje na 3 wymianę oleju a klocki wciąż oryginały.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Nie gniewajcie się, ale wszystko zależy od stylu jazdy. Jeśli ktoś ma zwyczaj siedzenia na ogonie, "robaki w dupie" i mruga co 5 sekund światłami hamowania (taki miastowy odruch), to zajeździ klocki w moment. Jak ktoś ma odruch utrzymywania odległości i hamowania przez odpuszczenie gazu - jeździ i jeździ a klocki nic.

Nie ma co dyskutować bez znajomości danego stylu jazdy.

Często widuję w trasie ludzi, którzy bez wyraźnego powodu "pohamowują" wkurzając światłami stop - kompletnie tego nie rozumiem, ale to chyba miastowo-korkowy odruch ..

Bez urazy ofc :)
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 536
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Churek jak zwykle podsumowanie na 100%
Szacun

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

kubeusz77 pisze:Jak to jeden przegląd? Ja już się szykuje na 3 wymianę oleju a klocki wciąż oryginały.
Ja jestem po 2 wymianach oleju i w tym 1 przeglądzie mechanicznym po 2 latach. Nic bym z tym nie robił, ale zaczęło piszczeć. Jak coś piszczy i są to hamulce, to już kwestia bezpieczeństwa i z tym nie ma żartów.

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 392
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Też mnie strasznie denerwują osoby hamujące co każdy zakręt czy jak zobaczą drzewo przy drodze... ale co zrobić, najlepiej trzymać dystans albo wyprzedzić. Ja dobiłem do 86k na oryginalnych tarczach i klockach, z tego co patrzałem przy wymianie oleju jakiś czas temu to jeszcze tego klocka tam trochę zostało... W końcu średnie spalanie od 6 tankowań poniżej 7l lpg nie bierze się znikąd ;D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Użytkowanie, przeglądy, ASO”