W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Tarcze hamulcowe - oryginał vs dobry zamiennik.

Awatar użytkownika
djdrsosnowiec
Posty: 61
Rejestracja: 19 mar 2013, 17:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: djdrsosnowiec »

Dzięki za porady no i ... inspirację :)

Co ciekawe w UBER instrukcji jest cała procedura wymiany tarcz i klocków a także porady dotyczące docierania :)
Jak znajdę scanner to wrzucę :) Oczywiście w języku PL :)

elviz
Posty: 10
Rejestracja: 14 paź 2013, 17:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: elviz »

Panowie, 60 tys. km poszło szybko i też stoję przed wymianą tarcz i klocków. Do mojej 1.4 109KM ASO zaproponowały za komplet coś w okolicach 3 tys. zł ;-)

Więc decyzja jest jednoznaczna.... Zimmermann! Teraz pytanie czy taki zestaw będzie okej:

tarcze przód - 320.3805.20
klocki przód - 25337.160.1
tarcze tył - 320.3810.20
klocki tył - 25348.180.1

Na stronie https://hamulcesklep.pl klocki mają oznaczenie jedynie jako oś przedniaż? Prośba o wiarygodne info od Was.

No i czy koszt robobocizny za wymiane w ASO ok. 300zł jest uczciwy Waszym zdaniem?

Pzdr

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Ja wsadziłem na przód i tył TRW.
300zł za przód i tył? Jeżeli tak to cena niska jak na ASO.
Podejrzewam, że 300zł za oś :D

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

czerwo pisze:Podejrzewam, że 300zł za oś
Ja bym podejrzewał że za sztukę .... :D
Pozdrawiam
Churek

marcin8626
Posty: 250
Rejestracja: 30 mar 2013, 20:03
Lokalizacja: Olsztynek

Post autor: marcin8626 »

mam TRW z tyłu, i po myciu bardzo mocno spawaja się z oryginalna tarcza.

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Wymień tarcze na TRW :) Niestety tarcze są do niczego ...

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

czerwo pisze:Niestety tarcze są do niczego ...
Potwierdzam - oryginalne tarcze to niezły szajs ....
Pozdrawiam
Churek

marcin8626
Posty: 250
Rejestracja: 30 mar 2013, 20:03
Lokalizacja: Olsztynek

Post autor: marcin8626 »

na wiosne wymiana bo juz straszne ranty sa z tylu

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Ja za komplet na tył klocki + tarcze płaciłem 320zł.
Jak ktoś chce sam wymieniać to pamiętać, że z tyłu tłoczki są wkręcane a nie wciskane.
Ja sobie zakupiłem zestaw do wciskania/wkręcania tłoczków poszło jak po maśle.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

czerwo pisze:Ja za komplet na tył klocki + tarcze płaciłem 320zł.
Jak ktoś chce sam wymieniać to pamiętać, że z tyłu tłoczki są wkręcane a nie wciskane.
Ja sobie zakupiłem zestaw do wciskania/wkręcania tłoczków poszło jak po maśle.
Zawsze były wkręcane tylne {różne auta]

Awatar użytkownika
danyB
Posty: 31
Rejestracja: 23 kwie 2013, 19:30
Lokalizacja: Poznań

Post autor: danyB »

witam,
dzisiaj w serwisie KIA Delik w Poznaniu również dowiedziałem że zarówno przód jak i tył jest w całości do wymiany (tarcze i klocki) a autko ma dopiero 56 200 km przejechane więc trochę minie zdziwili.
Zaproponowali mi oczywiście swoje części i tak:
oryginały KIA 2542zł , zamienniki KIA 1600 zł. Samą robociznę wycenili na 280 zł za całość.
Oczywiście nie skorzystałem z ich propozycji - mimo iż sugerowali mi że tak naprawdę nie powinni dopuścić auta do ruchu.
Za waszymi radami zamawiam cały komplet Zimmermana. Oby szybko dotarł.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Chyba ich pogięło z cenami za ten szajs, skoro za pół ceny można kupić porządny komplet.

Ja jutro rozbieram swoje bo coś delikatnie obciera - trzeba przeczyścić i posmarować bo już 73 000 od wymiany bez dotykania.

Zrobię zdjęcia to wstawię jak wygląda porządny zestaw a nie fabryczny szajs.
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
wnuczak
Posty: 306
Rejestracja: 04 kwie 2013, 13:17
Lokalizacja: DJE

Post autor: wnuczak »

no mój fabryczny szajs ma już 70000 km i niestety ;-), ale wygląda jeszcze dobrze...
klocki i z przodu i z tyłu są ok, tarcze również w dobrym stanie... na oko jeszcze ok. 40000 km wytrzymają ;-)
co do skuteczności to inna bajka, hamulce były świetne przez pierwsze 5000km potem nagle osłabły i tak jest do teraz, natomiast nie jest to skuteczność na tyle zła żeby sie kwalifikowały do wymiany.
kolejna rzecz jest taka, że ja ogólnie bardzo mało ich używam, staram sie hamować sinikiem itd...
jedyny problem jaki z nimi miałem to to że ściągało w prawo, ale po rozebraniu i przeczyszczeniu ten problem znikał i od 40 tys.km jest spokój.

f0ku5
Administrator
Posty: 1423
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

Mi wymienili klocki z przodu po 30 tysiącach. Nie wiem jakim cudem Ty masz 70 i jeszcze są OK, nawet przy częstym hamowaniu silnikiem :P

Awatar użytkownika
wnuczak
Posty: 306
Rejestracja: 04 kwie 2013, 13:17
Lokalizacja: DJE

Post autor: wnuczak »

ja też nie wiem, ale tak jest ;-) dodatkowo mieszkam w górach także powinny się szybciej zużywać ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Użytkowanie, przeglądy, ASO”