W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Z czym i jak często do ASO?

ghost2255
Posty: 221
Rejestracja: 20 sie 2015, 19:20
Lokalizacja: Wroclaw; Poland

Z czym i jak często do ASO?

Post autor: ghost2255 »

Mam do Was pytanie:
Jak często i z jakimi usterkami na gwarancji jeździliście?
Chciałbym stworzyć wątek, który pomoże opisać typowe usterki lub potwierdzić brak takowych :D

Chodzi mi tylko o awarie, nie o zużycie eksploatacyjne oleju/klocków/tarcz/filtrów itd...

ziko1983
Posty: 378
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Trzeszczący kokpit i hałasujące sprzęgło, obie rzeczy załatwione przy okazji przeglądu po dwóch latach. Myślę, że sprzęgło w silnikach 1.2 można uznać za awarię typową, kwestia tylko, od którego numeru nadwozia/silnika fabryka wkładała zmodernizowane elementy (większa tarcza sprzęgła).

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 387
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

Trzeszczący kokpit i przycinająca się skrzynia biegów. Skrzynia grzebana dwukrotnie przy 21 (wraz z wymianą oleju) i 30 tys. (przy przeglądzie; tym razem zauważalna poprawa) i kokpit również przy 30 tys. (też póki co skutecznie).

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Wstyd przyznać - ale tylko raz, z poluzowanymi nakrętkami w kole ...... :cool: :D

Pozostałe 2 razy (przegląd po 30kkm i montaż haka) - skutecznie mnie zniechęciło do jakichkolwiek wizyt w ASO .... ;-) :-)
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Cichy
VIP
Posty: 1419
Rejestracja: 17 mar 2013, 10:00
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: Cichy »

Trzeszczący kokpit, wymiana bebechów radia (przestało działać), wymiana sterownika zamka centralnego (auto nie chciało się otwierać), na początku hacząca 1, ale nic nie zrobili i samo przeszło.

Iwona
Posty: 5
Rejestracja: 04 maja 2015, 17:33
Lokalizacja: szczecin

Post autor: Iwona »

1 kwietnia minął rok od odbioru auta z salonu. Przejechałam 17 tys. km. (90% po mieście).
Wymieniono na gwarancji do tej pory:
- kolumnę kierowniczą,
- kompresor klimatyzacji,
- sworzeń przedni.
No cóż, nie nastraja mnie to optymistycznie na przyszłość.
Pozdrawiam. Iwona

Marcin 80
Posty: 22
Rejestracja: 01 lut 2015, 08:21
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Marcin 80 »

Iwona pisze:1 kwietnia minął rok od odbioru auta z salonu. Przejechałam 17 tys. km. (90% po mieście).
Wymieniono na gwarancji do tej pory:
- kolumnę kierowniczą,
- kompresor klimatyzacji,
- sworzeń przedni.
No cóż, nie nastraja mnie to optymistycznie na przyszłość.
Pozdrawiam. Iwona
Witaj Iwono

co bylo powodem wymiany kompresora klimy jakie objawy miałaś? Bo u mnie klima coś dziwnie chodzi buczy itp

Marcin

Iwona
Posty: 5
Rejestracja: 04 maja 2015, 17:33
Lokalizacja: szczecin

Post autor: Iwona »

Klimatyzacja była sprawna, ale pracowała coraz głośniej i niekiedy jakby buczała (z czasem coraz częściej). Wymieniona jest w zasadzie bezgłośna, fabryczna zaś od samego początku głośno się uruchamiała.
Iwona

Marcin 80
Posty: 22
Rejestracja: 01 lut 2015, 08:21
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Marcin 80 »

Właśnie u mnie słychać buczenie. Nie hałasuje cały czas. Miałem wyminianą w poprzednim kia rio 1.2 z podobnych powodów i za jakiś czas było to samo. Teraz mam kia rio 1.4 przejechałem 2 tys km po 1 tyś lub od samego początku to samo az nie możlie by już się zacierała Juz zaczynam wierzyć że ten typ tak ma . Dzieki z informację

aryst
Posty: 25
Rejestracja: 11 lip 2014, 13:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: aryst »

kupiłem Rio 1.2 sedan, sierpień 2014
miałem jedna usterkę - opadające tylne szyby:)

dzidek
Posty: 227
Rejestracja: 01 lis 2014, 23:48
Lokalizacja: poznan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: 1,4XL
Silnik: 1400 PB
Kolor: brąz
Tapicerka: kolorowa
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Picanto III

Post autor: dzidek »

U mnie opada samoczynnie tylna prawa szyba. ASO już dwa
lata sprawdza, a szyba opada kiedy się zechce. Na ostatnim
przeglądzie rocznym stwierdzili, że wszystko jest w porządku.
Po przyjeździe do domu szyba opuszczona jak przed, tak ok.30 cm.
Teraz ASO stwierdziło, że trzeba samochód zostawić u nich na
ok. tygodnia, bo musi trochę postać, a trzeba posprawdzać napięcia
i określić przyczynę. Czy z tym problemem można samodzielnie
sobie poradzić ? Muszę się pilnować i ciągłe sprawdzać czy mam
tylną szybę domkniętą, czy nie

aryst
Posty: 25
Rejestracja: 11 lip 2014, 13:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: aryst »

dzidek pisze:U mnie opada samoczynnie tylna prawa szyba. ASO już dwa
lata sprawdza, a szyba opada kiedy się zechce. Na ostatnim
przeglądzie rocznym stwierdzili, że wszystko jest w porządku.
Po przyjeździe do domu szyba opuszczona jak przed, tak ok.30 cm.
Teraz ASO stwierdziło, że trzeba samochód zostawić u nich na
ok. tygodnia, bo musi trochę postać, a trzeba posprawdzać napięcia
i określić przyczynę. Czy z tym problemem można samodzielnie
sobie poradzić ? Muszę się pilnować i ciągłe sprawdzać czy mam
tylną szybę domkniętą, czy nie
U mnie sprawa była prosta, bo ja mam z tyłu... korbki:) po prostu były źle ustawione.

Awatar użytkownika
lukaszzd
Posty: 113
Rejestracja: 23 kwie 2015, 17:02
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: lukaszzd »

Jeżeli chodzi o ASO
- likwidacja stuków w kierownicy (po 3 razach dałem sobie spokój) przy I mechanicznym zwrócę na to uwagę;
- przełożenie korbek po 6 mc używania aby szyba nie opadała(dałem sobie spokój bo opada)
- wymiana pasa kierowcy (niby z niego pochodziły stuki wg. ASO) ale i tak oba będą do wymiany bo słabo zwijają też przy I mechanicznym;
- wymiana reflektora po roku (zaczął się łuszczyć lakier bezbarwny);
- wymiana poduszki powietrznej z obudową (pęknięta obudowa przy napisie AIRBAG) po roku;
- smarowanie mechanizmu szyby przedniej chodził skokowo pomogło po roku.

Ponadto serwis opon wymienił czujnik ciśnienia bo zepsuł :) nie chciałem pisać że po prostu ordynarnie roz¼ ≈Γωł

Awatar użytkownika
Filippo
Posty: 27
Rejestracja: 05 gru 2016, 16:16
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Filippo »

Ja po dwóch miesiącach na razie jedną rzecz mam do poprawy - fabrycznie maska jest krzywo spasowana (z 1 strony wystaję ponad linie 0,5 cm, a z drugiej o tyle samo opada). W piątek podjadę to zobaczę jak sobie z tym poradzą.

f0ku5
Administrator
Posty: 1424
Rejestracja: 07 kwie 2013, 18:43
Lokalizacja: Warszawa
Inne auto / jakie?: Kia Ceed 2018 1.4 T-GDi 140 KM

Post autor: f0ku5 »

Fabryczna maska raczej nie ma możliwości być źle spasowana, przynajmniej ja się z tym nie spotkałem.
Jesteś pewien, że auto nie było bite?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Użytkowanie, przeglądy, ASO”