III przegląd - prawie 90 000
Autor Wiadomość
 Churek 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 217450
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1383
Skąd: Huta Partacka
 #1  Wysłany: 2014-11-10, 21:52   III przegląd - prawie 90 000

Z kronikarskiego obowiązku:

- 88 500 km
- wymiana oleju + filtr
- świece zapłonowe
- wymiana oleju w AT + filtr
- filtr kabinowy
- filtr powietrza
- wycieraczki przedniej szyby

Graty 500 złotych

Robocizna własna i na pewno zrobione.

Następny przegląd 105 000 - czyli po teście 100 000 :) - gdzieś w lutym (?)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 jachnyc 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4
Kolor: Srebrny
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 432
Skąd: Lubin
 #2  Wysłany: 2014-11-11, 15:08   

A jak się dostać do świec w naszych silnikach ? :-/ Wystarczy ściągnąć tylko tylko ten plastik na górze ?
--------------------
Jacek
 
 
     
 Adi 

Informacje
Wyposażenie: wersja L
Silnik: 1.4
Przebieg: 66000
Kolor: biały
Tapicerka: ciemna
Typ nadwozia: sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 317
Skąd: Warszawa
 #3  Wysłany: 2014-11-11, 20:24   

Elegancko. Jeszcze troche i bedzie stowka ;)
--------------------
 
 
     
 J23 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 MT
Kolor: Biały
Pakiety: AC
Tapicerka: Black
Typ nadwozia: HB 3
Inne auto / jakie?: Kia Optima JF 2.0 CVVL/Getz 1.3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 161
Skąd: Kielce
 #4  Wysłany: 2014-11-11, 22:25   

Świece są, przynajmniej u mnie, irydowe - powinny wytrzymać ze 100-150K, może i więcej. Jedna taka świeca kosztuje ok 60-80zł. Poza tym gratuluję, u mnie 34000 :]. Warto za to skontrolować luz zaworowy, ot tak, bo producent chce ;].

Inaczej jest, jak jeździsz po trasie, długie dystanse czy dłuższe odcinki w ogóle - inaczej jak po mieście, krótkie dystanse, silnik niedogrzany itd - paradoksalnie auto bardziej zużywa się stojąc niż jeżdżąc.
 
 
     
 Churek 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 217450
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1383
Skąd: Huta Partacka
 #5  Wysłany: 2014-11-12, 06:54   

jachnyc napisał/a:
A jak się dostać do świec w naszych silnikach ?


Odkręcasz ten plastik przy korku oleju (4 śruby 10 mm), pod spodem masz 4 cewki - każda przykręcona śrubą 10 mm. Odkręcasz, wyciągasz cewki z fajkami i masz dostęp do świec.

Potrzebny jest klucz 16 mm, najlepiej długa nasadka do świec z przegubem - podszybie trochę przeszkadza ;)

J23 napisał/a:
Warto za to skontrolować luz zaworowy, ot tak, bo producent chce


A tam jest na płytkach, clasic na śrubach ? Bo jak płytki to nie bardzo wiem jak się za to zabrać - jeszcze takiego cuda nie robiłem 8-)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Churek 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 217450
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1383
Skąd: Huta Partacka
 #6  Wysłany: 2014-11-12, 06:56   

J23 napisał/a:
paradoksalnie auto bardziej zużywa się stojąc niż jeżdżąc.


Paradoksalnie zgadzam się w 100 % :)

Najgorsze są przebiegi do 20 km od zapalenia do zgaszenia + pyrkanie w korkach 8-)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 J23 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 MT
Kolor: Biały
Pakiety: AC
Tapicerka: Black
Typ nadwozia: HB 3
Inne auto / jakie?: Kia Optima JF 2.0 CVVL/Getz 1.3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 161
Skąd: Kielce
 #7  Wysłany: 2014-11-12, 10:16   

Ogólnie teraz się dokształciłem i wychodzi na to, że na tzw. samoregulatory hydrauliczne, potocznie zwane szklankami - najtrudniej je wymienić, ale jednocześnie są najtrwalsze oraz najbardziej "dokładne" - ogólnie po 90K powinno skończyć się na kontroli.

Aha, szklanki to nie to samo co płytki. Do tego, by je zmienić, trzeba zrzucać wałki rozrządu - ale spokojnie, te 200-300 tysięcy powinny spokojnie wytrzymać - może i więcej, Zanim zaczniecie psioczyć na to rozwiązanie, to Toyota, VW, Ford i dużo innych producentów także to stosuje ;] - taka teraz tendencja, ale jak mówię, wszystko ma swoje plusy i minusy - tutaj plusem jest dokładność i trwałość, bezobsługowość. Przynajmniej w teorii.

Rozwiązanie ze śrubkami to tylko Honda - niby proste, ale trzeba to robić co 15-20K i wbrew pozorom nie takie wspaniałe jak się to wydaje.
 
 
     
 Churek 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 217450
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1383
Skąd: Huta Partacka
 #8  Wysłany: 2014-11-12, 17:27   

J23 napisał/a:
Ogólnie teraz się dokształciłem i wychodzi na to, że na tzw. samoregulatory hydrauliczne


Ufff.... - dzięki za dobre wieści ... :-)

Generalnie ogarniam różnicę między płytkami, szklankami i śrubkami :) faktycznie samoregulatory hydrauliczne to najlepsze rozwiązanie - miałem toto w Seicento 900 - zero problemów. W drugim SC był silnik 1100 FIRE i tam już płytki - tylko serwis mnie ratował bo trzeba kupić komplet płytek za jakąś straszną kasę a wymienia się kilka (albo i nie) a reszta bez sensu zostaje.

Śruby to miałem w Kaszlakach ;-) :cool: :-)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 J23 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 MT
Kolor: Biały
Pakiety: AC
Tapicerka: Black
Typ nadwozia: HB 3
Inne auto / jakie?: Kia Optima JF 2.0 CVVL/Getz 1.3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 161
Skąd: Kielce
 #9  Wysłany: 2014-11-12, 18:33   

Nie, nie - pokiełbasiłem trochę, bo to każdy nazywa jak chce, nie ma takiego rygoru jak w angielskiej nomenklaturze - choć i tam są kwiatki, bo ogólnie nazywają to HLA - hydraulic lash adjuster - w 1.4 są szklanki - czyli regulatory hydrauliczne - samoregulatory ma np. Getz czy przytoczony przez Ciebie Fiat, czy stare Ople. Jak pisałem, takie czasy, ale powinno długo być dobrze ;]. Teraz tylko kontrola i tyle.
 
 
     
 Churek 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 217450
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1383
Skąd: Huta Partacka
 #10  Wysłany: 2014-11-12, 19:00   

Spoko :-) Jeśli dobrze kombinuję, to w wypadku hydraulicznej regulacji luzu, przy wymianie oleju zaraz po uruchomieniu silnika słychać lekki klekot zanim się filtr nie napełni i ciśnienie nie wzrośnie.

Na razie to mam do wyjęcia rozrusznik i alternator do regeneracji w Pandzie - niezła rzeźba się szykuje ;-)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 140000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1041
Skąd: Katowice
 #11  Wysłany: 2014-11-13, 08:06   

Churek napisał/a:

Na razie to mam do wyjęcia rozrusznik i alternator do regeneracji w Pandzie - niezła rzeźba się szykuje ;-)

Dopiero teraz? U mnie alternator na 120tys dostał luzów na łożyskach :D
Na szczęście Panda się miło serwisuje.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 140000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1041
Skąd: Katowice
 #12  Wysłany: 2014-11-13, 08:06   

J23 napisał/a:
Nie, nie - pokiełbasiłem trochę, bo to każdy nazywa jak chce, nie ma takiego rygoru jak w angielskiej nomenklaturze - choć i tam są kwiatki, bo ogólnie nazywają to HLA - hydraulic lash adjuster - w 1.4 są szklanki - czyli regulatory hydrauliczne - samoregulatory ma np. Getz czy przytoczony przez Ciebie Fiat, czy stare Ople. Jak pisałem, takie czasy, ale powinno długo być dobrze ;]. Teraz tylko kontrola i tyle.

A co jest w 1.2? Bo widzę, że masz gdzieś jakieś dojście do dokumentacji :devil2:
 
 
     
 Churek 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 217450
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1383
Skąd: Huta Partacka
 #13  Wysłany: 2014-11-13, 10:47   

czerwo napisał/a:
Dopiero teraz? U mnie alternator na 120tys dostał luzów na łożyskach


U mnie jest 280 kkm i ani rozrusznik ani alternator nie był dotknięty palcem. Mam podejrzenie że kończą się szczotki w alternatorze i słabo ładuje a rozrusznik za dużo pobiera przy rozruchu ze starości :)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Churek 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 217450
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1383
Skąd: Huta Partacka
 #14  Wysłany: 2015-04-18, 17:14   

Dopiszę tutaj, żeby niepotrzebnie nie rozmnażać :)

Kolejny przegląd, zestaw gratów podobny.

- 105 000 km
- wymiana oleju + filtr
- wymiana oleju w AT + filtr
- filtr kabinowy
- filtr powietrza
- kontrola hamulców

Niestety w związku z tym, że poprzedni przegląd robiłem w warunkach partyzanckich, musiałem zrobić poprawkę uszczelnienia skrzyni biegów.

Ciekło cholerstwo, a dokręcanie śrub tylko pogarszało sprawę bo uszczelka wychodziła bokiem.

Teraz zrobione zgodnie ze sztuką, a kluczowa sprawa - odtłuszczenie powierzchni do których przylega uszczelka (tryśnięta miedzianym klejem do uszczelek).

"Plus dodatni" jest taki, że następny raz z AT dopiero w przyszłym roku a nie w samiutkie wakacje :-)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 24