Ten typ tak ma. Wady konstrukcyjne?
Autor Wiadomość
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 257800
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1500
Skąd: Huta Partacka
 #211  Wysłany: 2015-09-25, 19:52   

Syczy rozprężający się gaz w klimie. Jak syczy za bardzo to trzeba doładować a w zasadzie wymienić, bo coś takiego jak doładowanie klimy to nie istnieje ....
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Tedi_19 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 55000
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: Klima A + Alarm + Czujniki cofania + Tempomat
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiesta MK6 1.4 TDCI
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 952
Skąd: Chorzów
 #212  Wysłany: 2015-09-26, 08:43   

Też tak podejrzewam. Jak podjadę na nabicie klimy to wam dam znać czy przeszło
--------------------

 
 
     
 ziolo017 

Informacje
Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 3
Skąd: Jelenia Góra
 #213  Wysłany: 2015-10-07, 15:40   

u mnie syczenie ustało po ponownym wklejeniu szybki i mam ciszę jak makiem zasiał :) dziele się tym co zostało poprawione a jak ktoś nie chce sprawdzać czy to faktycznie szybka to już wasza sprawa indywidualna.
 
 
     
 Tedi_19 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 55000
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: Klima A + Alarm + Czujniki cofania + Tempomat
Tapicerka: Ciemna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiesta MK6 1.4 TDCI
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 27 Mar 2013
Posty: 952
Skąd: Chorzów
 #214  Wysłany: 2015-10-07, 16:06   

Ale mnie to syczy nawet jak stoję, no to chyba nie szybka co nie :P
--------------------

 
 
     
 MagicOl 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM 80KW (G4FA)
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 8
Skąd: Polska
 #215  Wysłany: 2019-08-13, 09:29   

Churek napisał/a:
Syczy rozprężający się gaz w klimie. Jak syczy za bardzo to trzeba doładować a w zasadzie wymienić, bo coś takiego jak doładowanie klimy to nie istnieje ....


W zasadzie to nazywają "nabicie klimy", ale w sumie jak się zastanowicie co robi maszyna do klimy to wyjdzie, że to "dobicie" lub "doładowanie", otóż najpierw ściąga cały czynnik R134a i odseparowuje olej z niego (oczyszcza czynnik) - na wydruku jest to w pozycji odzysk. Potem sprawdza czy układ jest szczelny podciśnieniem przez określony czas ok 10 min. Dopiero po tej operacji jeśli wszytko jest OK, to wlewa nowy olej około 10-20ml do układu i pakuje czynnik R134a (wasz oczyszczony i uzupełnia do wartości zadanej swoim). Czasem dodają też UV by wykryć wycieki jeśli jest podejrzenie, że gdzieś może uciekać.

Więc tak do końca nie rozumiem liczenia "nabijanie klimy do 500g czynnika" bo przecież z mojego auta odzyskał ileś tam (zależy indywidualnie od auta), a dopakował do 440g. Tak naprawdę koszt powinien być (440g-ile odzyskał) x koszt 10g czynnika = koszt nabicia. Tylko wtedy pewnie 10g kosztowałoby 10-15zł ;-) , więc i tak by wyszli na swoje 200zł. Człowiek czuł by się trochę bardzie sprawiedliwie traktowany, skoro mam szczelną klimę i potrzebuję tylko 50-70g to płacę mniej, ktoś kto ma nieszczelną płaci więcej. A tak w ogóle to ubytek 100-120g na rok to norma, a nie uszkodzenie układu Panie Ministrze piszący przepisy i twierdzący że ubytek ponad 40g to uszkodzona klima.
 
 
     
 MagicOl 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM 80KW (G4FA)
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 13 Maj 2018
Posty: 8
Skąd: Polska
 #216  Wysłany: 2019-08-13, 10:52   

Tedi_19 napisał/a:
Ale mnie to syczy nawet jak stoję, no to chyba nie szybka co nie :P


Klima syczy z okolic pod radiem jak ma mało czynnika. Sprawdzone....syczała od miesiąca, może dwóch. Wczoraj nabita (było 83g i 2ml oleju) -> dobili to 423g i 10ml oleju i cisza....a z kratek mróz.

Mam nadzieję, że ten ubytek nie wiążę się z jakąś nieszczelnością. Na wszelki wypadek dodano czynnik UV 5ml. Teraz 2-3 tygodnie jazdy z klimą i test pod lampą, zobaczymy....trzymajcie kciuki by nic nie wyszło.

Dodam, że przed nabiciem Pan zrobił test szczelności (osobny, poza maszyną ACS650 - bo ta robi i tak swój).
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 518
Skąd: DW
 #217  Wysłany: 2019-08-13, 19:54   

MagicOl napisał/a:
Klima syczy z okolic pod radiem jak ma mało czynnika.

Dziwne, u mnie syczy czasami jak włączę w duże upały i jakoś mimo prawie 3 lat i 31000km od nowości klima chłodzi tak samo jak w 1 sezon po odebraniu auta. Czasami syczy jak jest nawiew na 2 biegu i jak włączę na 3, lub na 1 to przestaje. Chłodzenie jest tak dobre, że jak jest spora wilgoć, to zdarzają się sytuacje parowania szyb od zewnątrz, bo w aucie chłodniej niż na dworze.

Kolega miał przez 10 lat Fiata Stilo i jak go kupił, to nabił klimę i przez 10 lat chłodziła na tyle, że nie uzupełniał jej i poza wymianą filtra co kilka lat nie uzupełniał czynnika.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 15 z 15 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 18