W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Ten typ tak ma. Wady konstrukcyjne?

+ i -
Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Syczy rozprężający się gaz w klimie. Jak syczy za bardzo to trzeba doładować a w zasadzie wymienić, bo coś takiego jak doładowanie klimy to nie istnieje ....
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Tedi_19
Posty: 952
Rejestracja: 27 mar 2013, 12:13
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Tedi_19 »

Też tak podejrzewam. Jak podjadę na nabicie klimy to wam dam znać czy przeszło

ziolo017
Posty: 3
Rejestracja: 17 wrz 2015, 15:16
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: ziolo017 »

u mnie syczenie ustało po ponownym wklejeniu szybki i mam ciszę jak makiem zasiał :) dziele się tym co zostało poprawione a jak ktoś nie chce sprawdzać czy to faktycznie szybka to już wasza sprawa indywidualna.

Awatar użytkownika
Tedi_19
Posty: 952
Rejestracja: 27 mar 2013, 12:13
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Tedi_19 »

Ale mnie to syczy nawet jak stoję, no to chyba nie szybka co nie :P

MagicOl
Posty: 13
Rejestracja: 13 maja 2018, 13:28
Lokalizacja: Polska
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Kolor: biały
Typ nadwozia: UB

Post autor: MagicOl »

Churek pisze:Syczy rozprężający się gaz w klimie. Jak syczy za bardzo to trzeba doładować a w zasadzie wymienić, bo coś takiego jak doładowanie klimy to nie istnieje ....
W zasadzie to nazywają "nabicie klimy", ale w sumie jak się zastanowicie co robi maszyna do klimy to wyjdzie, że to "dobicie" lub "doładowanie", otóż najpierw ściąga cały czynnik R134a i odseparowuje olej z niego (oczyszcza czynnik) - na wydruku jest to w pozycji odzysk. Potem sprawdza czy układ jest szczelny podciśnieniem przez określony czas ok 10 min. Dopiero po tej operacji jeśli wszytko jest OK, to wlewa nowy olej około 10-20ml do układu i pakuje czynnik R134a (wasz oczyszczony i uzupełnia do wartości zadanej swoim). Czasem dodają też UV by wykryć wycieki jeśli jest podejrzenie, że gdzieś może uciekać.

Więc tak do końca nie rozumiem liczenia "nabijanie klimy do 500g czynnika" bo przecież z mojego auta odzyskał ileś tam (zależy indywidualnie od auta), a dopakował do 440g. Tak naprawdę koszt powinien być (440g-ile odzyskał) x koszt 10g czynnika = koszt nabicia. Tylko wtedy pewnie 10g kosztowałoby 10-15zł ;-), więc i tak by wyszli na swoje 200zł. Człowiek czuł by się trochę bardzie sprawiedliwie traktowany, skoro mam szczelną klimę i potrzebuję tylko 50-70g to płacę mniej, ktoś kto ma nieszczelną płaci więcej. A tak w ogóle to ubytek 100-120g na rok to norma, a nie uszkodzenie układu Panie Ministrze piszący przepisy i twierdzący że ubytek ponad 40g to uszkodzona klima.

MagicOl
Posty: 13
Rejestracja: 13 maja 2018, 13:28
Lokalizacja: Polska
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 DOHC CVVT 109KM 80kW
Kolor: biały
Typ nadwozia: UB

Post autor: MagicOl »

Tedi_19 pisze:Ale mnie to syczy nawet jak stoję, no to chyba nie szybka co nie :P
Klima syczy z okolic pod radiem jak ma mało czynnika. Sprawdzone....syczała od miesiąca, może dwóch. Wczoraj nabita (było 83g i 2ml oleju) -> dobili to 423g i 10ml oleju i cisza....a z kratek mróz.

Mam nadzieję, że ten ubytek nie wiążę się z jakąś nieszczelnością. Na wszelki wypadek dodano czynnik UV 5ml. Teraz 2-3 tygodnie jazdy z klimą i test pod lampą, zobaczymy....trzymajcie kciuki by nic nie wyszło.

Dodam, że przed nabiciem Pan zrobił test szczelności (osobny, poza maszyną ACS650 - bo ta robi i tak swój).

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

MagicOl pisze:Klima syczy z okolic pod radiem jak ma mało czynnika.
Dziwne, u mnie syczy czasami jak włączę w duże upały i jakoś mimo prawie 3 lat i 31000km od nowości klima chłodzi tak samo jak w 1 sezon po odebraniu auta. Czasami syczy jak jest nawiew na 2 biegu i jak włączę na 3, lub na 1 to przestaje. Chłodzenie jest tak dobre, że jak jest spora wilgoć, to zdarzają się sytuacje parowania szyb od zewnątrz, bo w aucie chłodniej niż na dworze.

Kolega miał przez 10 lat Fiata Stilo i jak go kupił, to nabił klimę i przez 10 lat chłodziła na tyle, że nie uzupełniał jej i poza wymianą filtra co kilka lat nie uzupełniał czynnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zalety i wady”