Wyposażenie: M + klimatyzacja
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 15600
Kolor: Space Blue
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Wiek: 31 Dołączył: 23 Kwi 2015 Posty: 113 Skąd: Szczecin
#1 Wysłany: 2015-07-27, 17:54 Stuki z kolumny kierowniczej.
Witam Panowie, może mi ktoś coś podpowie jak nie to trzeba będzie podjechać do serwisu. Ostatnio zauważyłem a raczej usłyszałem że coś skrzypi pod kierownicą. Dzisaj sprawdziłem i okazało się że jest tam szary kanał nawiewny na nogi, który jest luźny. Spotkał się ktoś z tym czy raczej do serwisu i niech się oni bawią?
Ostatnio zmieniony przez Cichy 2017-10-11, 16:22, w całości zmieniany 1 raz
Wyposażenie: M + klimatyzacja
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 15600
Kolor: Space Blue
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Wiek: 31 Dołączył: 23 Kwi 2015 Posty: 113 Skąd: Szczecin
#4 Wysłany: 2015-08-05, 06:07
Witam Panowie i Panie, auto odebrane z serwisu, kanał był już w sobotę poprawiony. Jednak co się okazało problemem jest kolumna kierownicza, to ona powoduje stuki przy wybojach. Problem zdiagnozowany nie tylko u mnie, serwis nie umie sobie z tym poradzić.
Nie zaobserwowaliście tego efektu w swoich autach?
Wyposażenie: M
Silnik: 1,2
Dołączyła: 04 Maj 2015 Posty: 5 Skąd: szczecin
#7 Wysłany: 2015-08-05, 14:35
Witam.
Wygląda na na to, że miałam podobną sytuację. Po około 3 tygodniach użytkowania auta pojawiły się stuki pod kierownicą podczas jazdy po bruku. W serwisie okazało się, że przekładnia kierownicza do wymiany. Był to u nich pierwszy stwierdzony przypadek w tak młodym aucie. Po wymianie stuki/trzaski zniknęły, czego nie można powiedzieć o poprawianym w ASO prawym słupku.
Pozdrawiam [/b]
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4
Przebieg: 845000
Kolor: Platinum Graphite
Pakiety: Czujniki cofania
Tapicerka: DCM - Czarno-beżowa
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Forest'00/VW Golf III'96/Honda Varadero 125
Dołączył: 04 Kwi 2013 Posty: 306 Skąd: DJE
#8 Wysłany: 2015-08-05, 19:21
hmmm...u mnie to jest praktycznie od 5000km przebiegu....zgłaszałem wielokrotnie i nic z tym nie chce zrobić!!! mówi że na kostce brukowej to się nie liczy bo za duze dziury .... kosmos jakiś... ale tłucze zwłaszcza przy lekkim skręcie kierownicą w prawo... chce się z tym wybrać do serwisu we Wrocławiu bo w Jeleniej Górze to kpina a nie serwis, ale ciągle brak czasu!
Wyposażenie: M + klimatyzacja
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 15600
Kolor: Space Blue
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Wiek: 31 Dołączył: 23 Kwi 2015 Posty: 113 Skąd: Szczecin
#12 Wysłany: 2015-08-05, 21:39
Dodam że serwisant bardziej zwrócił uwagę na mocowanie pasa które zostało zakwalifikowane do wymiany, muszę się umówić (chociaż ja nic nie słyszę). Co do stuku to mam wrażenie że zaczyna mocniej walić. Zobacze może w Gorzowie mi pomogą Szczecin nie dał rady.
Ja poprostu ku*wicy dostawałem, bo od 1000km pojawiły się u mnie stuki, cos się ewidentnie tłukło na większych dziurach - było mocniejsze uderzenie i właśnie doszedłem do wniosku, że to od przekładni :( doszedłem do tego jak ostatnimi czasy pojawiły się dziwne drgania kierownicy podczas jazdy, ale właśnie przed chwilą częściowo naprawiłem ten problem! Wyregulowałem kierownice w taki sposób, że opuściłem ją na sam dół i kierownica przestała wibrować :) stuki są, ale zdecydowanie mniej słyszalne, teraz auto sprawia wrażenie bardziej poskręcanego w całość, a nie tłuczącego się... no i co dalej? uważacie, że to zepsuta przekładnia do wymiany?
Wyposażenie: M + klimatyzacja
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 15600
Kolor: Space Blue
Typ nadwozia: Hatchback 5d
Wiek: 31 Dołączył: 23 Kwi 2015 Posty: 113 Skąd: Szczecin
#14 Wysłany: 2016-02-18, 22:26
U mnie rozkręcili przekładnie i poskładali ponownie wystarczyło na 3-4 miesiące zbliża się przegląd więc będe musiał ponownie to zgłosić do serwisu niech wymienią przekładnie. W Szczecinie facet tłumaczył że w CEDACH był problem gdzie musieli stosować dużo smaru aby obudowa przekładni nie tłukła się o przekładnie.
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25
Przebieg: 12300
Kolor: platynowy grafit
Pakiety: business line
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: kia picanto 1,0 2006 r salon
Wiek: 55 Dołączył: 28 Lis 2015 Posty: 61 Skąd: Września
#15 Wysłany: 2016-07-10, 11:23
Witam. Wczoraj poświęciłem trochę czasu na zdiagnozowanie owych stuków i niestety jest to kolumna kierownicza (wspomaganie). Czytałem o tym problemie w ceedach. Konstrukcja samej kolumny jest identyczna jak w rio. Trochę dziwne,że nie rozwiązali tego problemu przez kilka lat.Korci mnie,żeby rozebrać ustrojstwo i sprawdzić, co konkretnie jest przyczyną stukania.bo nie mam zaufania do ASO Kia, ponieważ wszystkie ich naprawy musiałem poprawiać we własnym zakresie, nie potrafili nawet prawidłowo zamontować tapicerki drzwi, a co tu mówić o ingerencji w wewnętrzne mechanizmy wspomagania. Mam prośbę do wszystkich użytkowników rio, którzy mieli wadliwe kolumny, o podanie adresów ASO, nie robiących problemów z wymianą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okrelić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.
Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 29