W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Ogólne informacje dotyczące gazu.

greg
Posty: 22
Rejestracja: 16 kwie 2016, 15:35
Lokalizacja: śląsk

Post autor: greg »

Czesc nie mogę znalesc nic o lpg w kijankach moze żle szukam o-o
Greg

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 540
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Nie pomogę,temat mi generalnie obcy. Z tego co pamiętam to do silnika 1.2 można w salonie zamówić lpg,a do 1.4 już nie.

Awatar użytkownika
miczarny84
Posty: 68
Rejestracja: 09 kwie 2016, 21:09
Lokalizacja: Białystok

Post autor: miczarny84 »

Witamy serdecznie :-)

A propo gazu: do 1,2 jest dedykowany LPG. Jak ja zamawiałem swoją kijankę, to do 1,4 też jest możliwość zamontowania w serwisie ich instalacji, ale później mogą robić problemy z gwarancją. Ja zostałem przy benzyniaku 1,4 i nie żałuję, bo nie pali jakoś dużo :P

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

greg pisze:Czesc nie mogę znalesc nic o lpg w kijankach moze żle szukam o-o
Witam. Co chcesz wiedzieć o lpg w Rio?

greg
Posty: 22
Rejestracja: 16 kwie 2016, 15:35
Lokalizacja: śląsk

Post autor: greg »

Witam
Chyba wszystko co sie da.To bedze mój pierwszy nowy samochód .Obecnie mam prawie 20 letnie bmw i bez najmniejszych problemów .Ale juz chyba dorosłem do tego by troche sie uspokoic izakupić nówkę i cieszyc sie jak dziecko nową zabawką :D
Greg

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Mi gazu pali ponad 9l. Na autostradach trzymając 130km według GPS podobnie, trzymając 150 wychodzi jakieś 10,5.
Ja gaz dokładałem, butla w miejsce koło, wchodzi jakieś 39l gazu.
BRC ma instalację dedykowaną, ja włożyłem STAGa.

greg
Posty: 22
Rejestracja: 16 kwie 2016, 15:35
Lokalizacja: śląsk

Post autor: greg »

Witam
dzięki za odp. A jak spisuje sie ta instalacja jakieś szarpanie podczas jazdy lub w momencie przełaczania ?
A jak szybko przelącza sie na gaz podczas mrozów a jak latem
No i ogólnie czy czuć brak mocy czy raczej bez różnicy
Z góry dzieki za odpowiedź
Greg

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

Moje Rio 1.2 ma na pokładzie fabryczną instalacje Brc i pali 8,5l. Jeżeli chodzi o pracę silnika to przy przełączaniu żadnych szarpnięć nie obserwuje i na gazie pracuje podobnie jak na benzynie bez zauważalnych spadków mocy. To nie znaczy że u mnie instalacja spisuje sie idealnie. Problem polega na tym że na biegu jałowym przy zmianie obciążenia obroty silnika wariują. Po aktualizacji oprogramowanie lpg jest trochę lepiej ale nie idealnie i dodatkowo występują czasami szarpnięcia które nie występowały przed aktualizacją.

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Nie czuć przełączania, max prędkość bez różnicy sprawdzałem na autostradzie w Niemczech więc moc bez zmian.
Co do przełączenia:
Lato 800m nawet 650m
Zima 1km do 1,8km
Z awarii:
kable zapłonowe, ostatnio jedna cewka

Co do lpg to po prostu trzeba mieć bardzo dobrego gazownika :D

greg
Posty: 22
Rejestracja: 16 kwie 2016, 15:35
Lokalizacja: śląsk

Post autor: greg »

Dziięki a jak wygląda sprawa z zaworami hydraulika czy jakaś tam płytkowa nie daj B...
A jeszcze jedno pytanko czy 39l butla nie wystaje z wnęki? i czy nie zmienił się bardzo rozkład masy przód tył
Hmmmm coraz bardziej podoba mi się kijaneczka ;D jakoś siędo mnie uśmiecha i kuśi nowością
Greg

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

W silniku 1.2 jest hydraulika, tak twierdzi serwis, nie wiem jak w 1.4
Co do rozkładu masy, jak zatankujesz pełny zbiornik benzyny i gazu to czuć lekka zmianę rozkładu ale kwestia przyzwyczajenia. Jednak jest to parę kg i to już za tylną osią ale przy jeździe 40% zbiornika benzyny nie ma odczuwalnej różnicy przy prowadzeniu.
Butla GZWM Grodków ZT 220 toroidalny 51l wystaje około 2cm powyżej podłogi.

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

Jak Tobie pracuje silnik z Stagiem na biegu jałowym przy zmianach obciążenia?

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Jak na benzynie :) bez zmian ;D

greg
Posty: 22
Rejestracja: 16 kwie 2016, 15:35
Lokalizacja: śląsk

Post autor: greg »

Witam
No to nieźle :-) .Zamawiając dedykowaną inst lpg jest możliwość zamówienia tego większego zbiornika czy dają standardowo ten mniejszy ?
Greg

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

Wydaje mi się ze fabrycznie montują tylko małą butlę czyli 47 w którą wchodzi około 38 litrów gazu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja gazowa”