Opinie o AT dla Rio Sedan 1,4 XL 2014.
Autor Wiadomość
 Ryjek 


Informacje
Wyposażenie: L, automat, LPG
Silnik: 1,4
Przebieg: 30500
Kolor: Wendy Brown
Typ nadwozia: 5 d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 192
Skąd: PL
 #16  Wysłany: 2015-05-17, 11:06   

Polecam AT, to prosta konstrukcja, więc mało awaryjna.
Z perspektywy czasu patrząc, dziś kupiłbym Ryjówkę znowu z AT.
Użeranie się z MT w codziennej jeździe to zwykły dyskomfort.
 
 
     
 kas602 


Informacje
Wyposażenie: Nissan Primera
Silnik: 1,8
Inne auto / jakie?: Buick Riviera V8 5.7l, 1979r.
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Lip 2013
Posty: 236
Skąd: Warmia
 #17  Wysłany: 2015-08-18, 00:14   

Odkopując.
W drugim samochodzie mam skrzynię automatyczną konstrukcji podobnej do tej w ryjówce i nic się nie dzieje. Drugie auto ma teraz prawie 40 lat, więc hydrokinetyka nie ma się co obawiać. Tylko ojej wymieniać choć raz na dwa, trzy lata...
 
 
     
 Churek 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 225600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1415
Skąd: Huta Partacka
 #18  Wysłany: 2015-08-18, 20:45   

kas602 napisał/a:
Tylko ojej wymieniać choć raz na dwa, trzy lata...


O to to to - ja wymieniam co 30 - 40 kkm, na szafie już 120 kkm i działa bez zarzutu.
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 ghost2255 
....---....

Informacje
Wyposażenie: L automat
Silnik: 1.4
Kolor: grafit
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: CC 700
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 214
Skąd: Wroclaw; Poland
 #19  Wysłany: 2015-08-20, 20:26   

Witam,
jestem tu nowy, ale zamierzam nabyć RIO z AT, więc mam pytanie do CHURKA:
Jaki olej lejesz do skrzyni?
 
 
     
 Churek 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 225600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1415
Skąd: Huta Partacka
 #20  Wysłany: 2015-08-21, 20:34   

ghost2255 napisał/a:
Jaki olej lejesz do skrzyni?


Cześć - witamy na forum.

Wlewam: ATF 320 Dexron III Mobil

Sprawdzałem specyfikację i jest ok.

Mam już 120 000 km (jutro robię przegląd) inie ma żadnych problemów.
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 ghost2255 
....---....

Informacje
Wyposażenie: L automat
Silnik: 1.4
Kolor: grafit
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: CC 700
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 214
Skąd: Wroclaw; Poland
 #21  Wysłany: 2015-08-22, 12:05   

Dzięki za odpowiedź.

prawdopodobnie w poniedziałekm lub wtorek zamawiam swoją. Też biała, też wersja L, ale 5d.

Czy w RIO 3 jest bagnet do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni, czy tylko korek przelewowy?
 
 
     
 Churek 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 225600
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1415
Skąd: Huta Partacka
 #22  Wysłany: 2015-08-22, 14:53   

ghost2255 napisał/a:
Czy w RIO 3 jest bagnet do sprawdzania poziomu oleju w skrzyni, czy tylko korek przelewowy?


Jest bagnet
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Soul_Man 


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 241
Skąd: Warszawa
 #23  Wysłany: 2017-05-29, 13:31   

Odkopuję temat, przymierzam się do zakupu Rio i waham się nad automatem. Sam od wielu lat mam auto z hydrokinetyczną skrzynią, więc doskonale wiem z czym to się je i że trzeba wymieniać olej ;)

Zastanawiam się tylko jak będzie się tym realnie jeździć, obawiam się, że ten silnik to trochę za mało do AT i lepiej się go wykorzysta z manualną skrzynią.

Czy może ktoś z Forumowiczów z Rio z AT mieszka może w okolicach Warszawy albo Lublina i miałby ochotę na żywo pogadać o swoim autku i/lub zrobić małą przejażdżkę? :) Niestety w okolicznych salonach KIA nie mają nic porównywalnego z AT. Mogę się odwdzięczyć przejażdżką Saabem również z AT ;)
 
 
     
 ghost2255 
....---....

Informacje
Wyposażenie: L automat
Silnik: 1.4
Kolor: grafit
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: CC 700
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2015
Posty: 214
Skąd: Wroclaw; Poland
 #24  Wysłany: 2017-05-29, 15:42   

Decydujac sie na takie niewielkie auto z automatem i niewielkim silnikiem decydujesz sie poswiecić osiągi na rzecz komfortu.
Skrzynia jak to hydrokinetyk-działa. Ma 4 biegi, ale w zupełnosci wystarczają. Przyspieszenie-jest. I tyle. Niewielkie, ale jak docisniesz to jakoś jedzie. Jednak z ta skrzynią komputer tak operuje biegami, że raczej wskazana jest spokojna, zrelaksowana jazda.
No i nie wierz, ze w mieście spali ci 6 litrów na 100km z automatem. Nie ma szans. Realnie weźmie od 7.5 do 9.5, na trasie mniej.

Po prawie dwóch latach jestem zadowolony z wyboru. Jazda jest wygodna, spalanie (LPG) akceptowalne, samochód spełnił moje oczekiwania.

Dla mnie KAŻDY automat jest lepszy od manuala, bo nie cierpię ciągle deptać sprzęgła. Jeździłem ze skrzynią zautomatyzowaną, CVT, hydrokinetykami i dalej będę wybierał automaty, dlatego moja opinia może byc nie do końca obiektywna :cool:
 
 
     
 Soul_Man 


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 241
Skąd: Warszawa
 #25  Wysłany: 2017-05-29, 16:39   

Oczywiście nie oczekuję nie wiadomo jakich osiągów, zdaję sobie sprawę z ograniczeń silnika. Ale chodzi o to, żeby "te plusy nie przesłoniły nam minusów" ;-) czyli żeby niewątpliwy komfort nie był okupiony wkurzaniem się na dziwne dobieranie biegów.

No i właśnie charakterystyka komputera mnie najbardziej zastanawia. Jechałem kiedyś Merivą A (chyba 1.6) z hydrokinetykiem i doznania były średnie delikatnie ujmując. Przy przyspieszaniu z zatrzymania (normalne miejskie, bez pałowania) było ok, ale jeśli jadąc np 50km/h chciało się sprawnie zmienić pas, to jedyną opcją było depnięcie w podłogę. Nie udało mi się zmusić tej skrzyni, żeby np zrzuciła tylko jeden bieg tylko od razu 2 lub 3 i obroty ostro w górę. Jestem przekonany, że przy manualnej skrzyni nie musiałbym wrzucać dwójki do zmiany pasa.

W obecnym aucie nabrałem już symbiozy ze skrzynią ;-) i operując prawą nogą mogę osiągnąć zachowanie jakie chcę (skrzynia to 4 biegowy Aisin). Z resztą dużo biegów to czasem nie jest zaleta, często zwłaszcza 7 i 8 biegowe skrzynie za dużo "myślą" i przerzucają niepotrzebnie biegi.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 20