W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Suzuki Baleno "Baleron".

Dyskusja na temat innych marek, oraz dyskusja o innych modelach Kia.
Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Rejmi pisze:
Soul_Man pisze:Czemu, przecież Rio 4 to praktycznie to samo tylko ładniejsze
rio 4 to raczej obecnie produkowany i20 a nie rio 3 (zamaluj słupek c na czarno i z boku prawie nie do odróżnienia sa te oba samochody)

dla mnie osobiście w 4 zatracono nieco zadziorności w wyglądzie - nie ma już tak wkurzonego ryjka.. a szkoda bo to coś co wyróżnia z tłumu :)

jakoś III jak dla mnie w wyglądzie ma więcej charakteru - ale oczywiście to rzecz gustu :)
Tak, oczywiście, że zewnętrznie to bardziej i20 niż Rio 3, ale miałem na myśli stronę techniczną.

Zgadzam się, kwestia gustu, a jak mawia mój kolega - jeden woli ogórki a drugi ogrodnika córki ;D Mi się dużo bardziej podoba Rio 4, i właśnie 4 jak dla mnie jest bardziej zadziorne ;-) W III nie podchodzi mi pochylenie szyby i maski, kształt klina, to sprawia wrażenie takiej "zabawkowości" i azjatyckości. Czwórka jest bardziej europejska, moja żona jak pierwszy raz pokazałem jej zdjęcia Rio 4, to patrząc na boczny profil powiedziała "o, wygląda jak małe BMW 1" ;-)

Ale żebyśmy tylko zawsze mieli takie problemy :-) Cieszmy się z tej różnorodności, że mamy z czego wybierać i że możemy spalać benzynę i sami prowadzić auta! Kto wie co będzie za 10 czy 20 lat ;-)

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Soul_Man pisze: W III nie podchodzi mi pochylenie szyby i maski,
Ale ma to jedną zaletę. Latem w wielu przypadkach jeżdżąc z żoną zauważyliśmy, że nie potrzeba okularów przeciwsłonecznych zakładać, bo szyba i kokpit jest tak skonstruowany, że odbija większość światła. :P

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Soul_Man pisze: moja żona jak pierwszy raz pokazałem jej zdjęcia Rio 4, to patrząc na boczny profil powiedziała "o, wygląda jak małe BMW 1"
Moja się zapytała kto 4 tak spi...ten przód

Automaciek
Posty: 93
Rejestracja: 01 wrz 2017, 21:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Automaciek »

3 zadziorna, 4 mnie urzekła, a stonic uwiódł wygladem. Na pewno bardziej niż fabia (każda) , polo czy i ibiza ( żadne francuzy, fiaty, fordy i pochodne nie wchodzą w grę) . Obecnie Passat stoi a my ganiamy ryjkiem. Jedyne co w rio 4 mi brakuje to BSD i aktywnego tempomatu (znanego z passata). Stonic troszkę myszkuje po drodze, pewnie przez wysoki profil opon. Ale ma BSD i jest ładniejszy...... Ups. mówię jak baba. :-)

waski89
Posty: 37
Rejestracja: 03 maja 2013, 08:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waski89 »

Baleno wydaje się ciekawym autem, ma niestety kilka mankamentów które mnie osobiście odstraszyły. Mianowicie bardzo słaby układ kierowniczy (częsty problem niewracania kierownicy co dziwne bo np w swifcie to nie występuje), ubogi wygląd wnętrza- mniej więcej podobnie jak w nissanie niby wszystko ok ale strasznie smutno w środku. Problem z wiatrem bocznym. Waga auta na tę wielkość faktycznie śmiesznie mała, stąd pewnie to niskie spalanie i jednocześnie problem z wiatrem bocznym. A spalanie to akurat prawda, pali bardzo mało i silniki raczej trwałe.

Myślałem trochę o baleno ale wnętrza żona by nie przeżyła. Nie wiem jak ze rdzą ale słyszałem o przypadkach ognisk korozji w 3-4 letnich mercedesach także taki przypadek w zwykłym baleronie wcale by mnie nie zdziwił. Jeśli chodzi o hybrydę suzuki czy też pseudo hybrydę bo nawet ma swoją własną autorską nazwę to absolutnie nie chodzi o sam system start- stop. Jest tam mała bateria która z tego co kojarzę jest umieszczona pod siedzeniem kierowcy. Bateria na tyle mała że w przeciwieństwie do np aurisa hybrid czy niro (ktoś wspominał wcześniej o niro) nie da się jechać na samym elektryku. Energię magazynuje z hamowania i po części z samego spalania. Gdyby to była pełna hybryda to auto spalałoby jeszcze mniej zwłaszcza w mieście gdyż w hybrydzie start spod świateł możesz mieć na samym zasilaniu elektrycznym czyli największa część spalania w mieście odpada. W suzuki startujesz normalnie z silnika benzynowego a auto wspomaga się tym małym silniczkiem elektrycznym w czasie jazdy ze stałą prędkością, nazwałbym to takim dodatkowym bonusem dla ludzi którzy lubią spokojną jazdę, raz że mają ekonomiczny silnik to dodatkowo w nagrodę za spokojną jazdę autko spali im jakieś 0,5 litra mniej w cyklu mieszanym dzięki silniczkowi elektrycznemu. Jak ktoś ma zamiar jeździć "sportowo" to ukłąd hybrydowy nic mu nie da, z tym że kto kupi baleno po to żeby nim szaleć?

Jeśli chodzi o zwykłe silniki 1.4 to jest spora bieda na rynku. Na auta europejskie nie masz się co patrzeć chyba że bieda silniki poniżej 100KM jak w fiacie Tipo z tym że nie masz absolutnie czym jechać. W toyocie masz całkiem sporo aczkolwiek obiły mi się o uszy problemy z ilnikami dual Vvti ale valvematic zwykłe 1.6 wolnossak myślę że byłoby rozsądnym wyjściem. Poza tym masz oczywiście propozycje Mazdy i genialne silniki 2.0 wolnossące myślę że w tym momencie najlepsze na rynku jakie znajdziesz biorąc pod uwagę trwałość-spalanie-moc. no i ewentualnie honda jazz- zwykły silnik niezłej mocy z bardzo niskim spalaniem. Niestety auto mega drogie jak na segment. Lada moment wychodzi nowa honda jazz z jeszcze ulepszonym silnikiem wolnossącym który ma być mocniejszy a jednocześnie jeszcze bardziej ekonomiczny od poprzednika, czas pokaże. Jednakże fakt, iż ten samochód w porządnej wersji kosztuje ponad 70 tys. a przy okazji jest hm brzydki, jest co najmniej odstraszający.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Tutaj jest test nowego Swifta: https://www.youtube.com/watch?v=OiEnED-BTjY

To skoro tak działa układ kierowniczy i dźwignia biegów w Swifcie, to aż strach pomyśleć jak się jeździ Baleno ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”