Forum Kia Rio - Klub Polska
» Ogólne » Media » Testy Euro NCAP


Przesunięty przez: f0ku5
2017-09-28, 22:19
Testy Euro NCAP
Autor Wiadomość
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #16  Wysłany: 2017-09-12, 07:20   

Raczej wszystko po trochu i należy o tym pamiętać :!: A dobre wyniki w crash testach to zasługa jednego i drugiego. Twarda blacha ale brak poduszek to głowa rozwalona o kierownicę, a miękka blacha z poduszkami skończy się kierownicą w klatce.
 
 
     
 mateusz 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 CRDi
Przebieg: 104350
Kolor: Clear White
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 14 Lut 2017
Posty: 320
Skąd: Warszawa
 #17  Wysłany: 2017-09-12, 08:22   

Oczywiście wszystko po trochu... Ale elektronika bywa zawodna, niestety obserwuję, że gro osób pokłada w niej nadzieje i przestaje oczekiwać siebie chociaż odrobiny odpowiedzialności - po co, przecież auto samo wyhamuje..
A jak nie wyhamuje ?

Najnowsze Volvo w reklamie zatrzymuje się przed dzieckiem. W teście TVN turbo ominęło przeszkodę i zaczęło przyspieszać...
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 45
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 85
Skąd: Szczecin
 #18  Wysłany: 2017-09-12, 17:03   

Przecież ominęło.... :-) .
A tak serio to są systemy wspomagające kierowcę, a nie zastępujące go. I tu spełniają swoją rolę doskonale.
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 422
Skąd: DW
 #19  Wysłany: 2017-09-12, 19:20   

Dla mnie wiarygodne testy to testy zderzeniowe, a nie żadne systemy. Co mi po tym jak mam fajne systemy ale auto poskłada się razem ze mną w środku. Systemy owszem są fajne i przydatne, ale przy zderzeniu na nic się nie zda elektronika. Moje pierwsze auta to były stare fiaty, które nie miały poduszek powietrznych, czy choćby ABS i nic za mnie nie myślało i nie korygowało moich błędów. Wszystko musiałem sam korygować, mówię o poślizgach, czy hamowaniu. Rio z kolei nie dopuszcza, aby auto wpadło w poślizg i można się do tego przyzwyczaić co po przesiadce na inne auto, lub awarią ABS (nie działa wtedy praktycznie nic - ESP, kontrola trakcji) może skutkować wypadkiem.
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 45
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 85
Skąd: Szczecin
 #20  Wysłany: 2017-09-12, 21:20   

Czyli zawodzi najsłabsze ogniwo - człowiek. Zastanów się czy lepiej wziąć udział w kolizji krążownikiem, czy jej uniknąć w takim RIO z AEB, ESP itp.
 
 
     
 smarkus 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2 DOHC
Kolor: Grafit
Pakiety: BL
Typ nadwozia: HB
Dołączył: 15 Sie 2017
Posty: 47
Skąd: Zabrze
 #21  Wysłany: 2017-09-12, 23:08   

Sprawdzmy może "stal" kontra nowe technologie z podkreśleniem na eko w nowych modelach ( mniejsza waga auta = teoretycznie mniejsze spalanie , dodajmy elektronike itp). Testy NCAP rio 3 i 4 tam gdzie to możliwe
Np.
"Frontal Offset Deformable Barrier" rio 3 =15 punktów, rio 4 =6,8 punktów
Reszta pare punktów na + i - dla rio 3 i 4 -tylko , że generacje modeli dzieli ~6 lat

Sprawdziłem tak na szybko. Gdybym się mysleł proszę o polemike ;)
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 45
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 85
Skąd: Szczecin
 #22  Wysłany: 2017-09-13, 05:27   

Tp ja zastanowił bym się nad wiarygodnością tych testów bo konstrukcyjnie te auta sie nie różnią zbytnio.... Sprawdzę coś w pracy.....
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 422
Skąd: DW
 #23  Wysłany: 2017-09-13, 07:28   

Automaciek napisał/a:
Czyli zawodzi najsłabsze ogniwo - człowiek. Zastanów się czy lepiej wziąć udział w kolizji krążownikiem, czy jej uniknąć w takim RIO z AEB, ESP itp.

Nie rozumiesz o co mi chodzi. :D Ja piszę o testach zderzeniowych. Zakładam, że dochodzi do kolizji. Jedyny wyjątek z systemami bezpieczeństwa to aktywne systemy takie jak poduszki powietrzne i napinacze pasów itd., czyli takie, które działają w czasie uderzenia. Elektronika mnie nie interesuje, bo podczas wypadku na nic się nie zda. To, że faktycznie może zapobiegać wypadkom to też fakt, ale tak jak napisałem testy zderzeniowe pomijają wszelkie radary i automatyczne hamowanie. ;-)
 
 
     
 Automaciek 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 100KM 6s
Przebieg: 8000
Kolor: Czerwony
Pakiety: AEB, SMK
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: VW Passat 2.0 TFSI
Wiek: 45
Dołączył: 01 Wrz 2017
Posty: 85
Skąd: Szczecin
 #24  Wysłany: 2017-09-13, 07:42   

A ja zaczynam się zastanawiać jak to możliwe by w testach typowo zderzeniowych z przesunieciem nowy model wypadł gorzej niż model poprzedni. Tym bardziej że jest oferowany na rynku amerykańskim, który jak wiadomo nie wybacza wpadek..... Albo testy skopane, albo ktos komuś posmarował by Rio nie wypadło dobrze na tle konkurencji. Wszystko możliwe. Juz Niemcy mieli aferę, bodaj z ADAC.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 180000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1047
Skąd: Katowice
 #25  Wysłany: 2017-09-13, 07:54   

Dlaczego nie czytacie testów? Interpretujecie wyniki a nawet nie wiecie czego.
Dlaczego wypad teraz gorzej? Bo za system AEB City dostaje się dodatkowe punkty które wchodzą w punktację ogólną jeżeli chodzi o ochronę kierowcy i pasażera (Adult Occupant) dlatego RIO z dodatkowym wyposażeniem ma max gwiazdek.
Punktacja ncap zmienia się co chwilę dlatego to, że Seicento miało kiedyś 2 gwiazdki to nie znaczy że teraz dostałoby jakąkolwiek.
https://www.euroncap.com/...ction/aeb-city/
 
 
     
 RoadDriver 

Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 AT
Pakiety: AEB, SMK
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 29
Skąd: Podkarpacie
 #26  Wysłany: 2017-11-26, 00:45   

Dokładnie, punktacja się zmienia. Po za tym, dawniej nacisk był na to by konstrukcja chroniła pasażerów podczas wypadku.

Dzisiaj konstrukcja + zapobieganie. Jeżeli chociaż raz AEB uratuje mnie przed tym, że kogoś walnę w dupę, albo odwrotnie, mój kark poczuje co to jest szarpnięcie to jest system jest tego wart.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 22