W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Problem z osiągnięciem temperatury roboczej.

Arkadiusz.
Posty: 1
Rejestracja: 28 lut 2018, 20:05
Lokalizacja: Zielonka

Problem z osiągnięciem temperatury roboczej.

Post autor: Arkadiusz. »

Witam. Moje Rio po wymianie uszczelki pod głowicą i wszelakich płynów ma problem z dogrzaniem sie do temperatuy roboczej. Wiem z ena dworze temperatura oscyluje w granicy -12, ale nawet po zasłonięciu chłodnicy kartonem problem nadal jest nierozwiazany. Dodatkowo ogrzewanie w aucie tez kuleje. Na obiegu wewnetrznym jest bardzo przyzwoicie tak na zewnetrznym leci zimne a max chłodne powietrze
Ostatnio zmieniony 03 mar 2018, 08:44 przez Arkadiusz., łącznie zmieniany 1 raz.

czerwo
Posty: 1050
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Termostat?

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Albo źle odpowietrzony układ po wymianie płynu po wymianie uszczelki.

Kiedyś w Sicento był oddzielny zaworek do odpowietrzenia nagrzewnicy.

Współczesne układy ciśnieniowe teoretycznie odpowietrzają się "samoczynnie"

Ja wymieniałem płyn w moim Kiju i wszystko działa normalnie.

Termostat - bardzo prawdopodobne.

Zasłanianie kartonem absolutnie nie jest konieczne, przy normalnie funkcjonującym układzie.
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Mr_Ozi
Posty: 76
Rejestracja: 22 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Mr_Ozi »

Też bym stawiał na zapowietrzony układ chłodniczy.

Dlatego najpierw sprawdziłbym ilość płynu w układzie - może go być za mało i przez to nie może się odpowietrzyć. I nie sugeruj się poziomem płynu w zbiorniczku - może być w porządku. Odpal silnik, poczekaj aż trochę się zagrzeje i pościskaj węże gumowe pomiędzy silnikiem a chłodnicą. Obserwuj zbiorniczek wyrównawczy - może bulgotać i płyn "zacznie znikać".

Acha - zakładam, że masz korek na chłodnicy - możesz go poluzować. To też może pomóc w odpowietrzeniu.

Miałem taką sytuację w BMW, gdy webasto zaczęło przepuszczać powietrze.

czerwo
Posty: 1050
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Nie wiem jak w .14 ale w 1.2 układ sam się odpowietrza

Awatar użytkownika
Mr_Ozi
Posty: 76
Rejestracja: 22 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Mr_Ozi »

W teorii tak. W praktyce jest różnie i to może być ten przypadek.

Acha, no i sytem sam się nie odpowietrzy, jeśli nie otworzysz np. zaworu nagrzewnicy. Bez znaczenia - ręcznie czy elektronicznie.

czerwo
Posty: 1050
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Na nagrzewnicy jest nieszczelny plastik więc nie ma problemu.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

czerwo pisze:Nie wiem jak w .14 ale w 1.2 układ sam się odpowietrza
Wszystko fajnie tylko to jest inna generacja właściciela tematu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy i pytania”