Przesunięty przez: Cichy
2014-04-13, 11:02
LPG.
Autor Wiadomość
 Soul_Man 


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 35
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 233
Skąd: Warszawa
 #166  Wysłany: 2018-02-26, 11:54   

ghost2255 napisał/a:
Jedź do porządnego gazownika, niech to dobrze wyreguluje na korekty OBD i wywal lubryfikację.
KIA jeździ na LPG, tylko bez takich wynalazków jak dotryski czy lubryfikacja, ale warunkiem jest bardzo dokladna regulacja i dobry montaż. Głowice są z ręczną regulacją luzu za pomoca szkklanek, dlatego precyzyjna regulacja jest taka ważna.

na przyszlość kontroluj luzy co 30 tys. km i w razie potrzeby reguluj a nie powinieneś mieć już takich przygód.

Dokłanie, w silnikach MPI nie ma żadnej potrzeby lubryfikacji. Grunt to dobre wystrojenie instalacji no i w przypadku tego silnika kontrolowanie luzów zaworowych.
 
 
     
 kris1986 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 DOHC CCTV 109KM
Przebieg: 90000
Kolor: biały
Typ nadwozia: Hatchback 5
Inne auto / jakie?: nissan micra , kia sportige
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: wielkopolska
 #167   Wysłany: 2018-02-26, 18:37   

luzy sprawdzili mi po 90 tys jak im powiedziałem ale powiedzieli ze są dobrze wyregulowane wiec już poszli w ta głowicę .Druga sprawa taka ze mam auto na gwarancji wiec raczej moje sprawdzanie luzów nie bardzo co do tego ,po za tym auto jest serwisowane wiec gamonie powinni takie coś przeprowadzić . Po sobotniej wizycie obiecywali ze dziś zadzwonią na 100% myślałem ze sie czegoś dowiem nowego co z tymi tłokami i kosztami a tu zonk chyba się wystraszyli i nie ma chętnego do rozmów.

Jeszcze jedno mam pytanie rodzice kupili kie sportage rocznik 2017 salon silnik 1.6 GDi 6MT 135 KM bez turbiny czy jest możliwość montażu gazu jeśli tak to jaki najlepszy a jaki budżetowy tylko żeby wytrzymał z 200tys
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 318
Skąd: WLKP
 #168  Wysłany: 2018-02-26, 19:10   

Bez urazy, ale jeżeli planujesz „gazować” auto, to wystarczy przed zakupem popytać „wujka googla” czy dane auto lubi gaz! Tak jak Rio 1.4, tak i Sportage 1,6 gdi nie przepada za gazem. Skoro „gazujecie” w rodzinie auta, to warto to sprawdzić przed zakupem, a nie potem lamentować.
Oczywiście „zagazować” idzie wszystko co w benzynie i dobry gazownik sobie poradzi z każdym silnikiem, tylko, że dobrych gazowników jest jak na lekarstwo :(
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 96000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 333
Skąd: Rokitnica
 #169  Wysłany: 2018-02-26, 20:20   

Silniki GDi mają bezpośredni wtrysk benzyny. Wiąże się to z tym, że po założeniu instalacji IV generacji silnik i tak będzie w trakcie pracy pobierał trochę benzyny, aby chłodzić wtryskiwacze benzynowe, których końcówki są umieszczone w komorze spalania, co z kolei sprawia, że zwrot inwestycji jest dłuższy niż w przypadku silnika mpi. Poza tym silniki te należą do rodziny Gamma, a więc (o ile coś się nie zmieniło) regulacja zaworów jest taka sama jak w 1.4 mpi w Rio, czyli szklanki. Jest jeszcze opcja montażu instalacji VI generacji (bezpośredni wtrysk gazu w fazie ciekłej) produkowanej przez takie firmy jak Vialle lub Prins. W tym przypadku benzyna w ogóle nie jest potrzebna, bo silnik korzysta zarówno na LPG jak i na PB95 z tych samych wtryskiwaczy. Wadą takiego rozwiązania jest cena, jak się ostatnio orientowałem, około 8-9 tys. zł. Niestety, coraz mniej jest aut z silnikami nadającymi się pod gaz IV generacji... :(
--------------------
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 55000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 43
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 424
Skąd: Kaszuby
 #170  Wysłany: 2018-02-27, 00:26   

Też zauważyłem, że teraz wymyślają co chwile nowe silniki eko ale do gazowania wybrać to temat u dilera ciężki.A poco jak to mało pali a 1 litr z turbiną benzyna to już nic nie pali a żeby coś z lpg wypuścili to....
Ktoś trzyma rękę na pulsie .A diesle to już w ogóle osprzęt jak w tej rakiecie co wypuścili ostatnio amerykanie w kosmos.
Nic z górki tylko pod górę
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 140000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1043
Skąd: Katowice
 #171  Wysłany: 2018-02-27, 07:52   

kris1986 napisał/a:
luzy sprawdzili mi po 90 tys jak im powiedziałem ale powiedzieli ze są dobrze wyregulowane wiec już poszli w ta głowicę .Druga sprawa taka ze mam auto na gwarancji wiec raczej moje sprawdzanie luzów nie bardzo co do tego ,po za tym auto jest serwisowane wiec gamonie powinni takie coś przeprowadzić . Po sobotniej wizycie obiecywali ze dziś zadzwonią na 100% myślałem ze sie czegoś dowiem nowego co z tymi tłokami i kosztami a tu zonk chyba się wystraszyli i nie ma chętnego do rozmów.

Jeszcze jedno mam pytanie rodzice kupili kie sportage rocznik 2017 salon silnik 1.6 GDi 6MT 135 KM bez turbiny czy jest możliwość montażu gazu jeśli tak to jaki najlepszy a jaki budżetowy tylko żeby wytrzymał z 200tys

Czy sprawdzali sprężenie przed demontażem głowicy? Bo ciekaw jestem co wyszło :D
Ja mam zrobione 150tys na gazie i cały czas myślę ile jeszcze wytrzyma...
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Kolor: Graphite Meralic
Pakiety: Czujniki parkowania + lakier
Tapicerka: Beżowo-Czarna
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Fiat 600
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 377
Skąd: Wrocław
 #172  Wysłany: 2018-02-27, 09:11   

czerwo napisał/a:
Ja mam zrobione 150tys na gazie i cały czas myślę ile jeszcze wytrzyma...

Ale masz inny silnik. Ten się nadaje do gazu bardziej i tylko z nim KIA oferowała fabryczny gaz. :D
 
 
     
 kris1986 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 DOHC CCTV 109KM
Przebieg: 90000
Kolor: biały
Typ nadwozia: Hatchback 5
Inne auto / jakie?: nissan micra , kia sportige
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: wielkopolska
 #173  Wysłany: 2018-02-27, 18:41   

Co do "lamentowania" to było tylko zapytanie i odpowiedz " ziko1983 " mi wystarczyła i o taka mi chodziło .NIe obrażam sie wiec luz . :-) Co do sprawdzenia sprężenia w cylindrach nie odpowiem bo z tego zamieszania i wkurwienia sobotniego nie pytałem . Oczywiście 2 dzień i nadal nie otrzymuje tel co z kosztami i autem .Mam zastępcze wiec je sobie dobijam. Rozmowę nagrałem teraz czekam na kolejna ale nie dzwonią jak mnie wezwą po odbiór auta bede miał kolejne dowody ze nie informują klienta o kosztach i postępach pracy i wala samowolkę. Może jakiś grosz utulę. CO do pytania skoro wiem ze wadliwy itd to kupiłem wyjaśniam: mam duzy rabat w tym salonie dlatego siedzę w tej marce .Co do silnika wręcz salon zapewniał mi na 1000% ze jest do gazu moja głupota nie zażądałem tego na piśmie i tyle . Wtedy o tym czytałem nie było tyle informacji na ten temat potrzebowałem pilnie auta itd .Mam kasę zęby to pokryć bo duzo jeżdżę i już mi się ten remont dawno zwrócił chodzi tylko o sam fakt podejścia do klienta i wciskanie kitu byle sprzedać auto .Byli az tak pewni ze podali mi adres do założenia tego LPG u swojego kumpa który u nich zakłada ciekawe co teraz kumpel zrobi jak za żądam od salonu pismo ze powodem usterki był zły montaż gazu i regulacja gazu mam już to nagrane z ukrycia teraz chce potwierdzenia pisemnego i ciekawe co firma od gazu na to .Mógłbym zrobić sprawę ale utknie mi auto jako dowód nie wiadomo ile lat się to będzie ciągło szkoda ami nerwów i czasu . :)
 
 
     
 kris1986 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 DOHC CCTV 109KM
Przebieg: 90000
Kolor: biały
Typ nadwozia: Hatchback 5
Inne auto / jakie?: nissan micra , kia sportige
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 25 Lut 2018
Posty: 5
Skąd: wielkopolska
 #174  Wysłany: 2018-03-11, 15:55   

Witam ponownie w sobotę w końcu odebrałem samochód trochę to trwało ale końcu jest .Poniżej wysyłam zdjęcia tłoka oraz to co mi kia napisała .Wartość remontu ślinika wyniosła 2588zl wiec warto było jechać zrobić dym ponieważ jakimś cudem nagle niektóre części poszły na gwarancje .Czekam za zdjęciami głowicy przed remontem i po jak bede miał wstawię. Zostaje mi jeszcze ustawienie gazu oraz rozmowa z gazownikiem który regulował mi gaz .
 
 
     
 arczi 


Informacje
Wyposażenie: Swiss Champion
Silnik: 1,4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 30000
Kolor: Bright Silver
Tapicerka: jednotonowa czarna (HU)
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 35
Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 7
Skąd: Gostyń
 #175  Wysłany: 2018-06-20, 20:10   

Planuje zakup instalacji do mojej Kia 1,4
Wybór padł na STAG. Pytanie tylko czy opłaca się dopłacać do STAG 4 QBOX PLUS, czy brać STAG 4 QBOX BASIC? Różnica w cenie to 300PLN. To moja pierwsza instalacja LPG, więc nie znam się za bardzo i nie wiem czym te dwa sterowniki się różnią.
Reszta to:
wtryskiwacze AC W02/AC W03
reduktor AC R-02,
wielozawór Tomasetto AT-02,
elektrozawór Valtek 03,
Co sądzicie?
--------------------
Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie nie ten samochód.
 
 
     
 Ari93 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 64000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 266
Skąd: Starogard Gdański
 #176  Wysłany: 2018-06-21, 00:46   

A na stronie producenta byłeś?

BASIC vs PLUS
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 96000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 333
Skąd: Rokitnica
 #177  Wysłany: 2018-06-21, 22:37   

W swojej Rio mam plusa, poza tym jedyna różnica to wtryskiwacze (u mnie Barracudy). Chyba największa różnica między tymi sterownikami jest taka, że plus ma autoadaptację po obd, czyli zczytuje parametry pracy silnika, dawki benzyny, wskazania sondy lambda, i po tym reguluje parametry instalacji LPG. Daje to tyle, że nawet jak gazownik nie przyłoży się do regulacji, to instalacja sama dojdzie do właściwych parametrów, czego basic nie zrobi. Myślę, że w przypadku silnika 1.4, który z racji regulacji luzu zaworowego szklankami, jest bardziej wrażliwy na odchyłki dawki LPG, na Twoim miejscu nie żałowałbym tych 300 zł i założył plusa, chyba ze masz porządnego gazownika, który naprawdę konkretnie wyreguluje Ci instalację (w czasie jazdy, najlepiej hamownia).
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 55000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 43
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 424
Skąd: Kaszuby
 #178  Wysłany: 2018-06-22, 15:01   

;D
 
 
     
 arczi 


Informacje
Wyposażenie: Swiss Champion
Silnik: 1,4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 30000
Kolor: Bright Silver
Tapicerka: jednotonowa czarna (HU)
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 35
Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 7
Skąd: Gostyń
 #179  Wysłany: 2018-06-22, 19:43   

Ari93, na stronie byłem, ale i tak nie wiedziałem czy ten PLUS się opłaca, jak w praktyce to wygląda.

ziko1983, dzięki za wyjaśnienie. Jeśli faktycznie założę STAG-a to wezmę PLUS-a, chyba rzeczywiście te 300 to nie dużo, a będzie pewniej.

Początkowa chciałem zakładać w PITEC, polecany na lpg-forum, ale teraz czytałem, że się "popsuł".
Jeśli STAG to założę w HANGAR-ze. Złożyłem też zapytanie do LPGINSTALACJE w Luboniu, zobaczymy co Oni mi zaproponują. Też są polecani na lpg-forum.
--------------------
Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie nie ten samochód.
 
 
     
 czerwo 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 140000
Kolor: czerwony
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 1043
Skąd: Katowice
 #180  Wysłany: 2018-06-22, 21:16   

Nie mam QBOXa ale STAGA 300 i jeżdżę cały czas na autoadaptacji po ODB.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 12 z 13 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 27