Przesunięty przez: Cichy
2014-04-13, 10:02
LPG.
Autor Wiadomość
 pavulon 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2 LPG
Przebieg: 78000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 127
Skąd: PZ
 #181  Wysłany: 2018-06-23, 11:07   

arczi napisał/a:
Planuje zakup instalacji do mojej Kia 1,4


Myślałeś o BRC? W przypadku Staga zawsze miałem obawy do różnych producentów wchodzących w skład instalacji. Mam Brc w Rio i miałem w poprzednim aucie i razem przejechałem już ponad 200 tyś bez awarii.
 
 
     
 arczi 


Informacje
Wyposażenie: Swiss Champion
Silnik: 1,4 DOHC CVVT 109KM
Przebieg: 30000
Kolor: Bright Silver
Tapicerka: jednotonowa czarna (HU)
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 35
Dołączył: 14 Cze 2018
Posty: 7
Skąd: Gostyń
 #182  Wysłany: 2018-06-23, 19:10   

pavulon, szczerze mówiąc myślałem na samym początku o BRC, ale zacząłem czytać, że dużo zakładów je montuje, ale tak na prawdę fachowców, którzy umieją ją dobrze dostroić jest bardzo mało. Trochę się zraziłem. Poza tym, masz silnik 1,2 tam instalacja BRC również jest montowane jako fabryczna, więc pewnie ten silnik dobrze współpracuje z tą właśnie instalacją.
--------------------
Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie nie ten samochód.
 
 
     
 kubeusz77 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 452
Skąd: Łódź
 #183  Wysłany: 2018-06-23, 19:32   

Czytając historię kolegi który zrobił remont silnika dzieki LPG tym bardziej się upewniłem że gaz jest dobry ale do gotowania obiadu.
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 55000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 43
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 431
Skąd: Kaszuby
 #184  Wysłany: 2018-06-23, 20:12   

Do kuchenek się mówi :lol: :lol:
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 424
Skąd: DW
 #185  Wysłany: 2018-06-23, 20:39   

Przytaczacie wypowiedzi skrajnie złe. Poczytajcie ile jest użytkowników, którzy długo jeżdżą i nic się nie dzieje. Montaż instalacji LPG to tylko początek i to potrafi praktycznie każdy gazownik. Za to mało osób potrafi ją poprawnie wyregulować. Zbyt uboga dawka wypali gniazda zaworowe. Silniki niestety stają się coraz bardziej skomplikowane i za niedługo instalacja może być niemożliwa, lub bardzo droga. Miałem 4 auta na LPG i gdyby Rio paliło ponad 10l, to bez wahania bym zainwestował w LPG. Moje poprzednie auto w LPG paliło tyle gazu, że Rio w benzynie wychodzi podobnie w kosztach przy takim samym przebiegu. Miałem użyczonego Cee'da na kilka dni z silnikiem 1.4l i gdyby to było moje auto to szybko bym przywitał LPG.
 
 
     
 pavulon 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2 LPG
Przebieg: 78000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 127
Skąd: PZ
 #186  Wysłany: 2018-06-23, 21:50   

kubeusz77 napisał/a:
Czytając historię kolegi który zrobił remont silnika dzieki LPG tym bardziej się upewniłem że gaz jest dobry ale do gotowania obiadu.


Montaż najtańszej źle wystrojonej instalacji tak właśnie się kończy.
 
 
     
 pavulon 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2 LPG
Przebieg: 78000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 127
Skąd: PZ
 #187  Wysłany: 2018-06-23, 21:56   

arczi napisał/a:
pavulon, szczerze mówiąc myślałem na samym początku o BRC, ale zacząłem czytać, że dużo zakładów je montuje, ale tak na prawdę fachowców, którzy umieją ją dobrze dostroić jest bardzo mało. Trochę się zraziłem. Poza tym, masz silnik 1,2 tam instalacja BRC również jest montowane jako fabryczna, więc pewnie ten silnik dobrze współpracuje z tą właśnie instalacją.


Zobacz w Rodanie. Może coś doradzą. Zakładałem w poprzednim aucie i byłem zadowolony.
 
 
     
 Ari93 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 64000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 282
Skąd: Starogard Gdański
 #188  Wysłany: 2018-06-23, 22:57   

kubeusz77 napisał/a:
Czytając historię kolegi który zrobił remont silnika dzieki LPG tym bardziej się upewniłem że gaz jest dobry ale do gotowania obiadu.


To tak jak mówienie że latanie samolotami jest niebezpieczne bo kilka razy w roku jest wielki szum w mediach jak jakiś spadnie...
 
 
     
 Churek 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 223000
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1433
Skąd: Huta Partacka
 #189  Wysłany: 2018-06-26, 09:25   

Z jednej strony też trochę uważam, że gaz to do kuchenki :cool: ale z drugiej strony miałem dwa zagazowane samochodu (w tym jeden fabrycznie) i każdy z nich przejechał ponad 100 000 km na gazie bez żadnej awarii. Z tym, że instalacje były porządne i regularnie serwisowane. Podejrzewam, że od tamtego czasu (a było to ponad 10 lat temu), technologia poszła do przodu i porządna, nowoczesna i profesjonalnie zrobiona instalacja spokojnie będzie zasilać każdy silnik.

Do tego dochodzi dobre źródło gazu bo jeżdżenie na jakimś przypadkowym syfie też się może źle skończyć.

Podsumowując - kto chce niech zakłada, tylko nie dziadując a będzie zadowolony :)
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 99000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 357
Skąd: Rokitnica
 #190  Wysłany: 2018-06-26, 10:31   

"Podsumowując - kto chce niech zakłada, tylko nie dziadując a będzie zadowolony :)" - to jest właśnie sedno sprawy. Moje poprzednie auto na LPG zrobiło 120 tys., Ryjek do tej pory blisko 50 tys., zawsze tankowane na markowych stacjach i jest ok. Natomiast oszczędności są już spore.
--------------------
 
 
     
 Jacob 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25 LPG
Przebieg: 115000
Kolor: Wendy Brown
Pakiety: Business Line
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 81
Skąd: Południe
 #191  Wysłany: 2018-06-30, 09:14   

kubeusz77 napisał/a:
Czytając historię kolegi który zrobił remont silnika dzieki LPG tym bardziej się upewniłem że gaz jest dobry ale do gotowania obiadu.


1,25 z fabrycznym gazem, od 08.2016 do teraz 115tys km, serwisowane co 15tys.
Tankowanie tylko na wielkiej czwórce - Orlen, bp, shell, lotos.
Jedyna usterka - zgubiony korek od wlewu.
Spalanie 7-9l
--------------------
Rio III LPG dziennik
http://kiario.com.pl/viewtopic.php?t=1121

Sprzedam 3 opony Nokian WR D4 185/65 R15
https://kiario.com.pl/viewtopic.php?p=23773#23773
 
 
     
 matruc91 

Informacje
Silnik: 1.25 CVVT + LPG
Przebieg: 150000
Typ nadwozia: 5d
Dołączył: 20 Lis 2018
Posty: 2
Skąd: Siedlce
 #192  Wysłany: 2018-11-20, 22:15   

Szanowni,

Ostatnio stałem się posiadaczem kijanki Rio 1.25 z gazem od staga. Po przejechaniu około 1k km zapalił mi się check engine. Mimo błędu wszystko było ok, silnik pracował równo. Po podłączeniu pod interfejs diagnostyczny wyskoczył błąd P2192 - system too Rich at higher level. Błędy zostały wykasowane i było wszystko ok. Po dwóch dniach jazdy nagle autem nie da się jeździć - po dodaniu gazu jakby go zalewało, przy powolnym wciskaniu pedału jakoś się wkręca na obroty. Podłączyłem pod kompa - nic. Zachowuje się tak samo na benzynie jak i na gazie. Po kilku uruchomieniach pojawiły się błędy obu sond lambda. Napięcia są ok, dawka korekcyjna na pierwszej +- 4%. Dawka korekcyjna na drugiej +98%. Czy jest to znak, że katalizator padł? Dodatkowo słychać jakieś stuki na wolnych obrotach. Co to może być!
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 424
Skąd: DW
 #193  Wysłany: 2018-11-20, 22:34   

matruc91 napisał/a:
Dodatkowo słychać jakieś stuki na wolnych obrotach. Co to może być!

Ekspertem nie jestem, ale coś z silnikiem jest nie tak. Stuki nie wróżą raczej nic dobrego. Może panewki? Ciężko stwierdzić. Może to głupie pytanie, ale olej i płyn chłodniczy jest? Jeśli tak to we właściwym kolorze i konsystencji?
 
 
     
 matruc91 

Informacje
Silnik: 1.25 CVVT + LPG
Przebieg: 150000
Typ nadwozia: 5d
Dołączył: 20 Lis 2018
Posty: 2
Skąd: Siedlce
 #194  Wysłany: 2018-11-20, 23:02   

Olej jest świeży i nie zauważyłem ubytków. Płyn chłodniczy też wydaje się być ok.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 13 z 13 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 25