W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Wymiana rozrządu silnik 1,2 benzyna

wojt0000
Posty: 19
Rejestracja: 16 lip 2014, 11:24
Lokalizacja: PW/Poznań

Wymiana rozrządu silnik 1,2 benzyna

Post autor: wojt0000 »

Witam,
Szukam szukam i nic nie mogę znaleźć.
Czy ktoś już wymieniał rozrząd w silniku jak w temacie? Główne pytanie to z jakim przebiegiem powinno się to zrobić.
Dzięki za info.
Pozdrawiam.

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Dzieje się coś złego z silnikiem? Silniki z rodziny kappa (a więc m.in. 1,2 z rio) maja łańcuch rozrządu i hydrauliczną kompensację luzu zaworowego, więc jeśli wszystko jest w porządku to się układu nie rusza.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

W moim 1.4 też jest łańcuch i dzięki wymianom oleju co 15 kkm wszystko działa mimo 230 000 km przebiegu. Jeśli się sam nie urwie to do 300 000 raczej dojadę :)
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 539
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

ziko1983 pisze:Dzieje się coś złego z silnikiem? Silniki z rodziny kappa (a więc m.in. 1,2 z rio) maja łańcuch rozrządu i hydrauliczną kompensację luzu zaworowego, więc jeśli wszystko jest w porządku to się układu nie rusza.
Na pewno jest łańcuchż?
Mam duże wątpliwości

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

kubeusz77 pisze:Na pewno jest łańcuchż?
Mam duże wątpliwości
Ściągnij pokrywę zaworów i wszystko będzie jasne :cool: :D :D
Pozdrawiam
Churek

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Dolewałeś kiedyś oleju do silnika? Przez otwór wlewowy zajrzyj do środka, a zobaczysz łańcuch.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Skoro w sklepie z częściami można kupić łańcuch .... do tego silnika (?) :)
Pozdrawiam
Churek

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

A u mnie co siedzi ?

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Gandalf wej pisze:A u mnie co siedzi ?
Czy to naprawdę tak trudno grzebnąć w internetach ?

1.2 G4LA - http://motobenzyna.pl/silniki/3800-siln ... -g4la.html

1.4 (CRDI) D4FC - http://www.motodiesel.pl/silniki/3023-s ... -d4fc.html

1.4 16V G4FA - http://motobenzyna.pl/silniki/2326-siln ... -g4fa.html

Jak widać - wszystkie na łańcuchu
Pozdrawiam
Churek

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

1,2 Ciekawostka, niezniszczalny łańcuch

ZALETY
trwała konstrukcja
niska awaryjność
niski poziom spalania
łańcuch rozrządu z bezterminową wymianą
-WADY
głośna praca na wyższych

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Gandalf wej pisze:1,2 Ciekawostka, niezniszczalny łańcuch
Wiesz - jak się dba o serwis olejowy i nie dziaduje na oleju to może tak spokojnie być.

W Pandzie 1.3 JTD, łańcuszek jest cieniutki jak w rowerze, ale dzięki serwisowi dojechał do 290 000 km i wymieniłem go w zasadzie przez rozum niż przez potrzebę.

W RIO mam już 233 000 km i na razie nie widzę problemu raczej dojadę do końca posiadania :cool: :D
Pozdrawiam
Churek

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 385
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Chyba w żadnym aucie rozrząd na łańcuchu nie jest "niewymienialny". I nawet jeśli sam łańcuch rozciąga się minimalnie, to jest jeszcze kwestia ślizgów, które niestety nieśmiertelne nie są. Ale tak jak Churek mówi, jeśli się dba i wymienia olej, to nowy fabryczny rozrząd spokojnie wytrzyma te kilkaset tysięcy km.

...chyba, że mowa o VAGach ;-) ;-) ;-)

wojt0000
Posty: 19
Rejestracja: 16 lip 2014, 11:24
Lokalizacja: PW/Poznań

Post autor: wojt0000 »

Sytuacja wygląda tak ze mam do wymiany popychacze hydrauliczne. Zarówno na zimnym jak i na cieplym silniku je słychać, choć na ciepłym mniej. U mechanika dowiedziałem się że aby wymienić popychacze trzeba zdemontować rozrząd, więc czy będzie on wymieniany czy nie robota jest ta sama stąd moje pytanie.
Żaden rozrząd nie jest bezobsługowy. Z tego co czytałem po innych forach w hyundaju w tych samych silnikach ludzie wymieniają rozrządy po 150tyś a tyle właśnie mam. Mechanik twierdzi że wymienia się jak dzwoni a to trudno stwierdzić przy stukocie popychaczy, więc chyba zdeycduję się go wymienić przy jednej robocie.

Rafael
Posty: 520
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Ja słyszałem z kolei, że tego samego paska, czy łańcucha nie zakłada się już 2 raz. Ile w tym prawdy, to nie wiem. Rozrząd w Rio to nie są żadne koszty w porównaniu np. z 3.0 TDI w Audi, gdzie są 4 łańcuchy i wymiana kosztuje kilka tysięcy zł. Gdyby to było moje auto i miałbym nim jeszcze jeździć parę ładnych lat, to chyba bym go wymienił. Tym bardziej, że dojdą Ci tylko koszty części skoro i tak muszą go zdjąć, ale decyzję podejmiesz sam.

wojt0000
Posty: 19
Rejestracja: 16 lip 2014, 11:24
Lokalizacja: PW/Poznań

Post autor: wojt0000 »

Masz racje i pewnie tak zrobie. Muszę się tylko upewnić czy na pewno jest konieczność rozbierania tego rozrządu. Myślałem że tylko zakłada się blokadę. Jutro przedzwonie do ASO i zapytam dla pewności jak to wygląda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Usterki”