W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

HISTORIA SPRZĘGŁA

Kamil12
Posty: 102
Rejestracja: 15 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: małopolska

HISTORIA SPRZĘGŁA

Post autor: Kamil12 »

Witam wszystkich.
Chciałem się podzielić jedną z moich historii z Rio i jej usterkami. Zaraz po zakupie, przy przebiegu około 2800 km, pojawiło się cykanie podczas jazdy oraz zdarzało się haczenie biegów najbardziej z 1 na 2 - dalej o dźwięku (występował tylko przy rozgrzanym silniku i tylko w czasie jazdy i tylko przy dodawaniu przyspieszenia, dźwięk najbardziej był słyszalny przy około 2000 tys obr/min, na postoju dodając gazu nic się nie działo). Jeździłem do serwisu zgłaszałem, prosiłem by zrobili dokładną weryfikację - diagnoza była, że silnik i układ przeniesienia napędu działa bez zarzutów, dźwięku nie brano pod uwagę. Przy każdej wymianie oleju i przeglądzie okresowym zgłaszałem to, na papierach to mam chyba 8 razy tą usterkę zgłoszoną w czasie 3.5 roku z haczenia biegów zrezygnowałem bo już traciłem nadzieję, że to zrobią. Po którymś razie zdiagnozowano jednak usterkę sprzęgła, dokładnie tłumiki drgań skrętnych, sprzęgło kompletne zostało wymienione (na to samo tylko fabrycznie nowe) przy około 15000 tys km, dajecie wiarę, że po wyjechaniu z serwisu i przejechaniu 30 km dosłownie do mojego rodzinnego miasta wszystko powróciło. MASKRA!!! Od tamtego czasu znów zgłaszałem to, jeździli sprawdzali, już się śmiali, że jestem przewrażliwiony na tym punkcie, ale to najpierw cykało cicho, a później wraz z czasem się zaczęło pogłębiać do tego stopnia, że przy zamkniętych oknach i włączonym radiu to było słyszalne w środku auta dosyć głośno. Ostatnim razem po zgłoszeniu tego po raz ENTY, jeździłem z mechanikami, z serwisantem (nie tylko w tym jednym miejscu, bo byłem też z tym w innych serwisach KIA w ostatnich 2 latach) i też nic nie znaleźli, he he nawet usłyszałem diagnozę, że "Musi Pan zmienić benzynę z 95 na 98, bo to spalanie stukowe słychać" - uwierzcie to też nic nie dało. Powracając, stwierdzono nieprawidłową pracę sprzęgła, bądź skrzyni biegów i autko kwalifikuje się do sprawdzenia serwisowego. Więc autko oddałem 13.11.2018 o godzinie 13:00 :). Po kilku dniach po weryfikacji okazało się, że winne temu hałasowi jest SPRZĘGŁO po raz drugi, w związku z tym wymianie podlega kompletne sprzęgło (wzmocnione - po lifcie - po poprawkach - udoskonalone) przy tym od razu wysprzęglik. Czas na dostawę sprzęgła i wysprzeglika bardzo długa, po drodze okazało się, że deformacji od demontażu i montażu uległy uszczelniacze na półosiach i były zapocone, więc czekałem na wszystkie i tak co dwa dni dostawałem telefon, że jeszcze nic nie robione było, bo brak części. Panowie i Panie 29.11.2018 będąc w stałym kontakcie z serwisem dostałem informację, że auto jest w pełni gotowe i w pełni sprawne, więc pojechałem po odbiór, od razu zrobiłem po wyjeździe około 50km, jest cisza, co prawda gdzieś tam słychać tą pracę sprzęgła, ale jest to nawet ciężko wyczuwalne słuchem, więc sukces, nastąpiła poprawa zmiany biegów, także wszystko na plus, co prawda długo bardzo to trwało, no ale chyba się opłacało. Mam nadzieję, że na długo, zobaczymy.

To tyle tak w wielkim "skrócie". Podzielcie się waszymi spostrzeżeniami, opiniami, może ktoś ma lub miał podobny problem tak jak ja. Zadawajcie pytania, jeżeli się takowe pojawią. Pozdrawiam serdecznie.

ziko1983
Posty: 374
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

W mojej Rio sprzęgło było wymieniane w 2014 roku, i od razu było wstawione to poprawione, z większą tarczą, plus nowy docisk. Więc jakim cudem Tobie za pierwszym razem wstawili starego typu? Niestety, jakość serwisu Kia często zaskakuje na niekorzyść.

Kamil12
Posty: 102
Rejestracja: 15 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Kamil12 »

Wyszli pewnie z tego założenia, że jeśli założą nowe to problem ustąpi, a tu niestety żadnej poprawy (to znaczy była na parę kilometrów). A Ty też miałeś podobne objawy ziko1983?

ziko1983
Posty: 374
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Zupełnie nie takie :-) problemów z wysprzęglaniem nie było, hałasu w czasie normalnej jazdy też nie, tylko dziwne chrobotanie przy ruszaniu czy też przy cofaniu pod obciążeniem. W serwisie dowiedziałem się, że każdemu, kto z silnikiem 1.2 przyjeżdżał z hałasującym sprzęgłem, wymieniają na to nowszego typu. Teraz, od prawie 75 tys. km i mimo częstego podczepiania auta do przyczepki, problemu nie ma. Jest kłopot z wysprzęglaniem na zimno, ale to sporadycznie i prawdopodobnie z winy pompy sprzęgła.

Kamil12
Posty: 102
Rejestracja: 15 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Kamil12 »

A no widzisz, każdy jakieś objawy ma, ale wszystko i tak sprowadza się do jednego. No mi wysprzeglik również wymienili razem z zestawem sprzęgła i jest poprawa w przełożeniach, nie zauważyłem już lekkiego zgrzytu podczas zmiany z 1 na 2, a to się zdarzało. Mam tylko nadzieję, że na długo pocieszę się tą wymianą.

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Mi również wymieniono sprzęgło po ok. 8000 km. Auto jest po lifcie i założyli ponoć te większe. Chrobotanie słychać nieco rzadziej i ciszej, ale nie ustąpiło całkowicie. Nawet nauczyłem się jak je specjalnie wywołać i faktycznie jest to spowodowane tłumikiem drgań skrętnych. Nie mamy dwumasy, więc nie oczekujmy też cudów po pracy sprzęgła. Też mam czasami problemy, aby na zimnym silniku wrzucić z 1 biegu na luz i niekiedy ciężko jest wrzucić zmienić bieg z 1 na 2. Po wymianie sprzęgła powyższe objawy w znacznym stopniu ustąpiły i auto rzadziej również robi "łosia" podczas ruszania.

Kamil12
Posty: 102
Rejestracja: 15 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Kamil12 »

A no właśnie. U mnie po wymianie kompletu poprawa jest diametralna. I kultura pracy sprzęgła i skrzyni uległa znacznej poprawie. Co prawda trzeba się mocno wsłuchać w pracę sprzęgła i go usłyszeć, ale to nie jest to co było wcześniej. Rafael powiedz proszę jakie miałeś objawy związane ze sprzęgłem, co się działo? Na zimnym, ciepłym, podczas jazdy czy na postoju? Pytam, bo być może mieliśmy ten sam problem.

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Kamil12 pisze:Rafael powiedz proszę jakie miałeś objawy związane ze sprzęgłem, co się działo? Na zimnym, ciepłym, podczas jazdy czy na postoju? Pytam, bo być może mieliśmy ten sam problem.
Zgłosiłem problem w ASO, bo słyszałem chrobotanie przy jeździe z otwartymi szybami. Dźwięk przypominał coś jakby rozciągające, lub kurczące się sprężyny przy zmianie biegów na wyższy w okolicach 2500 obrotów bez względu na temperaturę silnika. No i ciężko było wrzucić 1 bieg mimo, iż Rio ma synchronizatory na wszystkie 5 biegów do jazdy na wprost. Wsteczny go nie ma dlatego czasami ciężko go wrzucić, lub delikatnie zgrzytnie.

Przejechałem się na jazdę testową z serwisantem i potwierdził, że faktycznie są dziwne dźwięki podczas pracy sprzęgła. Później jak zdjęli skrzynie i sprzęgło, to nie zauważyli żadnych problemów i zużycia, ale numer części mojego sprzęgła znajdował się na liście akcji naprawczej i założyli te z większą średnicą i chyba mocniejszy docisk.

Kamil12
Posty: 102
Rejestracja: 15 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Kamil12 »

Czyli jednak objawy wspólne się znalazły. Szkoda tylko, że za pierwszą wymianą nie wymienili już na to "zmodernizowane - mocniejsze" tylko jeździłem z tym 30000 tys km, aż wymiana nastąpi na to, które powinno być, no ale cóż zdarza się i tak.
Jak ktoś miał podobne problemy dzielcie się w rozmowie.

Awatar użytkownika
rio_pn
Posty: 238
Rejestracja: 21 kwie 2013, 06:40
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: rio_pn »

Rafael pisze:
Kamil12 pisze: numer części mojego sprzęgła znajdował się na liście akcji naprawczej i założyli te z większą średnicą i chyba mocniejszy docisk.
ten problem dotyczył tylko wersji 1.2?

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

rio_pn pisze:ten problem dotyczył tylko wersji 1.2?
Z tego co pisali inni na forum, to typowa bolączka silnika 1.25l i w 1.4 już nie występowała tak, aby była na to akcja naprawcza.

Kamil12
Posty: 102
Rejestracja: 15 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Kamil12 »

Tak to prawda w większości zdarza się to w wersji z silnikiem 1.2, jest to problematyczne, ale jeśli to nie przeszkadza w jeździe chodzi mi o zmianę biegów, wysprzęglanie oraz ogólną pracę sprzęgła to można to olać i jeździć na przykład z dźwiękiem cykania (pochodzącego właśnie ze sprzęgła) wiem, bo zostało to u mnie zdiagnozowane, nie wiem czy tylko u mnie czy u Was na przykład też taki objaw występował tylko przy przyspieszaniu i na rozgrzanym do pracy roboczej silniku i osprzęcie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Usterki”