W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Szarpanie na zimym 1,2

warlock
Posty: 9
Rejestracja: 10 cze 2018, 20:45
Lokalizacja: śląsk

Szarpanie na zimym 1,2

Post autor: warlock »

Cześć. Zakładam temat chociaż był już podobny jednak u mnie jest trochę inaczej.
Po dłuższym postoju podczas pierwszego ruszania jest odczuwalne szarpanie większe lub mniejsze, im niższa temperatura tym zjawisko ma większą siłę. W temperaturze w okolicy 0 utrudnione jest zbicie biegu na którym pojazd był pozostawiony. Samochód został odstawiony do ASO, na drugi dzień telefon że można odebrać samochód ponieważ mechanicy nie zauważylli niczego niepokojącego. Samochodu nie odebrałem i czekam na rozwiązanie problemu.
Oddawał ktoś z was auto do ASO z tym problemem?
Pozdrawiam

piotreek
Posty: 48
Rejestracja: 13 mar 2018, 22:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: piotreek »

U mnie szarpało na 1 do wymiany przepustnicy. W trakcie I przeglądu była akcja serwisowa i wtedy jak ręką odjął.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Mi to wygląda na problemy ze sprzęgłem. Na starej przepustnicy na zimno nigdy nie szarpało, bo silnik miał podwyższone obroty na czas rozgrzewania.

Brak możliwości wybicia biegu sugeruje niepełne rozłączenie napędu (rozumiem że chodzi o sytuację na uruchomionym silniku?). A jak pracuje pedał sprzęgła? Twardo, luźno, normalnie? Był jakiś wątek odnośnie problemów ze sprzęgłem w Rio III, ale nie pamiętam szczegółów.

Trudno coś więcej tak na odległość powiedzieć...

warlock
Posty: 9
Rejestracja: 10 cze 2018, 20:45
Lokalizacja: śląsk

Post autor: warlock »

W serwsie została wymieniona przepustnica i wgrana nowa mapa. Po tych zabiegach uruchomienie zimnego silnika = 2200 obrotów. Szarpanie mimo wszystko całkowicie nie ustąpiło jednak ze wzlędu na wyższe obroty jest mniej odczuwalne.

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

2200 czy 1200 rpm?

Jeśli to pierwsze, to coś jest skopane i nie odpuszczaj serwisowi dopóki Ci nie naprawią.

Szybki-17
Posty: 9
Rejestracja: 08 gru 2018, 12:48
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Szybki-17 »

Soul_Man pisze:2200 czy 1200 rpm?

Jeśli to pierwsze, to coś jest skopane i nie odpuszczaj serwisowi dopóki Ci nie naprawią.
Odpiszesz mi na priv na pytanie :) czy nie doszło ?

warlock
Posty: 9
Rejestracja: 10 cze 2018, 20:45
Lokalizacja: śląsk

Post autor: warlock »

niestety 2200 obrotów

Awatar użytkownika
Mr_Ozi
Posty: 76
Rejestracja: 22 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Mr_Ozi »

Odgrzewam kotleta...
Soul_Man pisze:Mi to wygląda na problemy ze sprzęgłem. Na starej przepustnicy na zimno nigdy nie szarpało, bo silnik miał podwyższone obroty na czas rozgrzewania.
Zgadzam się (po raz kolejny) z Soul_Manem - to wygląda na sprzęgło. Dlaczego tak sądzę? Bo mam podobne objawy, może nie tak nasilone. Co mnie bardzo martwi, bo jak po przebiegu 57000 km sprzęgło daje ciała, to źle to wróży mojej jeszcze dwuletniej (a nawet 2,5 letniej) eksploatacji Ryjówki... ;-(

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

No to u mnie gorzej - ostatnio zaczęło mi piszczeć ze sprzęgło podczas ruszania. Nie ma szarpania, ale w połowie skoku pedału jest dźwięk podobny do piszczenia paska, tylko taki metaliczny. 27kkm przebiegu. Dziś będę się umawiać w ASO, trochę słabo jak sprzęgło będzie do naprawy przy takim przebiegu...

epsi
Posty: 14
Rejestracja: 20 maja 2019, 07:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: epsi »

Przyczyn takiego stanu rzeczy może być kilka. Myślę, że podłączenie pod komputer pozwoliłoby stwierdzić, czy przypadkiem nie ma żadnych dodatkowych błędów.

Szarpanie może być również spowodowane wadliwie działającymi świecami, przewodami zapłonowymi bądź cewką

Może to być również związane z jakimś wadliwie działającym filtrem, który jest np zapchany.
Tutaj powinni mieć duży wybór: https://motoszef.pl/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Usterki”