1.4 LPG bierze olej
Autor Wiadomość
 Adrian2007211 


Informacje
Wyposażenie: Czujnik parkowania,alarm
Silnik: 1.4 CVVT 109km Benzyna+LPG
Przebieg: 80000
Kolor: grafitowy
Pakiety: Klimatyzacja,
Typ nadwozia: 5d Hatchback
Inne auto / jakie?: Chevrolet Orlando, MAZDA 3, KIA SPORTAGE GT
Pomógł: 3 razy
Wiek: 23
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 163
Skąd: Ozorków/Łódź
 #1  Wysłany: 2018-12-27, 09:43   1.4 LPG bierze olej

Pytanie do posiadaczy silników 1.4 z instalacją gazową .Zauważyliscie znaczne branie oleju przez silnik na LPG?
Przed zainstalowaniem lpg silnik spokojnie wytrzymywał okresy między wymianami oleju . Nie musiałem nic dolewać ,bo nic nie ubywało.
NA LPG mam przejechane obecnie ok. 42tys km. . Zbliża się wymiana oleju , spojrzałem na stan obecny a tam 1/4 oleju ... Dodatkowo brak kontrolki o niskim poziomie oleju na komupterze...
 
 
     
 Ari93 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 82000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 304
Skąd: Starogard Gdański
 #2  Wysłany: 2018-12-28, 16:56   

Trochę mnie nastraszyłeś... :P ale absolutnie nie, tak jak prawie 15k km temu gdy zmieniałem olej (pod koniec sierpnia) tak i teraz mam go minimalnie ponad połowę skali.
Przebieg 78k, na LPG prawie 40k km.

Ale zaczął mnie zastanawiać dym/para na mrozie podczas postoju z rury wydechowej, większość aut (jak jest rozgrzana) to na postoju nie daje śladu z wydechu że silnik jest uruchomiony a u mnie w lusterkach wstecznych gdy wiatru nie było widziałem unoszącą się nie małą chmurkę... nawet za wielkimi wywrotkami nic nie było widać. Mam się czym przejmować czy to po prostu cecha LPG, wyższej temp spalania lub czemuś podobnemu?
 
 
     
 Adrian2007211 


Informacje
Wyposażenie: Czujnik parkowania,alarm
Silnik: 1.4 CVVT 109km Benzyna+LPG
Przebieg: 80000
Kolor: grafitowy
Pakiety: Klimatyzacja,
Typ nadwozia: 5d Hatchback
Inne auto / jakie?: Chevrolet Orlando, MAZDA 3, KIA SPORTAGE GT
Pomógł: 3 razy
Wiek: 23
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 163
Skąd: Ozorków/Łódź
 #3  Wysłany: 2018-12-28, 19:18   

Czyli przebieg mamy na podobnym poziomie. Dzisiaj miałem przegląd mechaniczny i min. wymiane oleju więc będe musiał na bieżąco monitorować . Jeżeli znowu taka sytuacja nastąpi to niestety będe musiał przyznać,że gaz niszczy nasze 1.4 :( .

Swoją droga wskazówka niskiego cisnienia oleju kiedy zaczyna się palić ? ktoś wie ?
Stan oleju miałem poniżej wskazówki LOW.. Można wręcz powiedzieć ,że ledwo co pokazywała mi ,że coś jest ..

Jeżeli chodzi o pare w samochodach to bym się tym nie martwił , jeżdze kilkoma samochodami ( benzyna) i nawet po rozgrzaniu leci dym ( szczególnie w większych silnikach) .
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #4  Wysłany: 2018-12-28, 20:57   

Luz zaworowy był sprawdzany? Ciśnienie oleju spadnie, gdy smok nie będzie mieć czego ssać, czyli dużo poniżej zakresu miarki.
--------------------
Ostatnio zmieniony przez ziko1983 2018-12-28, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
 Adrian2007211 


Informacje
Wyposażenie: Czujnik parkowania,alarm
Silnik: 1.4 CVVT 109km Benzyna+LPG
Przebieg: 80000
Kolor: grafitowy
Pakiety: Klimatyzacja,
Typ nadwozia: 5d Hatchback
Inne auto / jakie?: Chevrolet Orlando, MAZDA 3, KIA SPORTAGE GT
Pomógł: 3 razy
Wiek: 23
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 163
Skąd: Ozorków/Łódź
 #5  Wysłany: 2018-12-28, 21:09   

Luzy zaworowe nie były sprawdzane od chwili montowania LPG, a montowany był w czerwcu.
No własnie według mnie poziom oleju już był naprawde dużo poniżej minimum więc mam wątpliwości czy to działa ;o
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 457
Skąd: DW
 #6  Wysłany: 2018-12-28, 22:00   

Ari93 napisał/a:
Ale zaczął mnie zastanawiać dym/para na mrozie podczas postoju z rury wydechowej, większość aut (jak jest rozgrzana) to na postoju nie daje śladu z wydechu że silnik jest uruchomiony a u mnie w lusterkach wstecznych gdy wiatru nie było widziałem unoszącą się nie małą chmurkę... nawet za wielkimi wywrotkami nic nie było widać. Mam się czym przejmować czy to po prostu cecha LPG, wyższej temp spalania lub czemuś podobnemu?

Para z rury wydechowej (biały dym) zwłaszcza na zimnym to norma. Przy spalaniu LPG produktem ubocznym jest CO2 i para wodna co jest normalnym zjawiskiem fizycznym.

Adrian2007211 napisał/a:
Jeżeli znowu taka sytuacja nastąpi to niestety :> będe musiał przyznać,że gaz niszczy nasze 1.4 :( .

Niektóre silniki biorą olej i jest to nawet w instrukcji obsługi zapisane. Dla przykładu Fabia III 1.0 MPI ma zapis, że między wymianami może ubyć 0,7l oleju. Niegdyś Fiat Stilo miał napisane, że dla silnika 1.8l norma to nawet 0,7l na 1000km! Przy jeździe na LPG jest wyższa temperatura i być może to wpłynąć na branie oleju.

Adrian2007211 napisał/a:
No własnie według mnie poziom oleju już był naprawde dużo poniżej minimum więc mam wątpliwości czy to działa ;o

Patrzyłeś na zimnym, czy gorącym silniku? Auto stało na równej powierzchni?
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #7  Wysłany: 2018-12-28, 22:41   

Nie wiem co ile w 1.4 sprawdza się luz zaworowy na benzynie (mam 1.2 wiec nie ma tego kłopotu), ale przy wrażliwości tego silnika na LPG od tego bym zaczął. Czujesz spadek mocy? O ile większe jest spalanie LPG niż benzyny? Dużo poniżej zakresu miarki tzn. poziom jest niższy niż miarka sięga, po prostu przy sprawdzaniu poziomu bagnet byłby suchy. Silnik smarowany jest nie tylko olejem zasysanym przez pompę, ale również rozbryzgowo. Olej jest również odpowiedzialny za chłodzenie silnika, stąd jego poziom musi być sporo wyżej niż miejsce ssania pompy.
--------------------
 
 
     
 Ari93 


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 82000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 304
Skąd: Starogard Gdański
 #8  Wysłany: 2018-12-28, 23:03   

Rafael napisał/a:
Para z rury wydechowej (biały dym) zwłaszcza na zimnym to norma. Przy spalaniu LPG produktem ubocznym jest CO2 i para wodna co jest normalnym zjawiskiem fizycznym.


Dzięki za odpowiedź, wzięło mnie na rozkminę gdy stałem za jakimś 1.9 TDI, śladu dymu nie było ale tak za nim śmierdziało że na obieg wewnętrzny musiałem przełączyć bo nie szło wyrobić a jednocześnie w lusterku za mną chmura dymu... :lol:
 
 
     
 Adrian2007211 


Informacje
Wyposażenie: Czujnik parkowania,alarm
Silnik: 1.4 CVVT 109km Benzyna+LPG
Przebieg: 80000
Kolor: grafitowy
Pakiety: Klimatyzacja,
Typ nadwozia: 5d Hatchback
Inne auto / jakie?: Chevrolet Orlando, MAZDA 3, KIA SPORTAGE GT
Pomógł: 3 razy
Wiek: 23
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 163
Skąd: Ozorków/Łódź
 #9  Wysłany: 2018-12-28, 23:15   

Rafael napisał/a:

Patrzyłeś na zimnym, czy gorącym silniku? Auto stało na równej powierzchni?


Olej sprawdzany na zimnym jak i na goracym silniku ( 5 i ok. 10 minut po zgaszeniu ) . Wskazania wyszły mi te same, a powierzchnia na której stało auto jest równa.

Rozumiem również, że silniki mogą brać olej silnikowy , ale mój temat wziął się z faktu ,że przy takim przebiegu jeszcze nigdy nie brakowało mi ponad 2 litrów oleju o-o i się trochę zmartwiłem . Podczas poprzedniej wymianie po 15tys. nie miałem takiego problemu . Swoją drogą jestem ciekaw co na to serwis NAGAZ mi odpowie,bo już na dniach muszę wykonać przegląd instalacji .

Spalanie gazu to ok. 9-10 litrów/100km . powyżej 4300 obr/min załączany jest dotrysk benzyny. Auto w ~90% jeździ tylko autostradami od chwili montażu.

Spadku mocy nie czuje,ale delikatne szarpnięcia podczas, gdy wciskam pedał gazu po wcześniejszym puszczeniu ( na biegu)


-------------------------------------------------------------------------------
I teraz najlepsze...
Właśnie zauważyłem na wydrukach z ASO ( po przeglądzie ),że zmieniona została wersja ECU , VCI, S/W cokolwiek to znaczy. Czy to też może mieć jakieś znaczenie ?
 
 
     
 piotreek 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 7500
Kolor: Platinium Graphite
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 36
Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 33
Skąd: Poznań
 #10  Wysłany: 2019-01-03, 19:43   

Upgrade softu poszedł :-) w ECU. Nie wiedziałem że są na Androidzie 7 :)
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 457
Skąd: DW
 #11  Wysłany: 2019-01-03, 21:14   

piotreek napisał/a:
Upgrade softu poszedł w ECU. Nie wiedziałem że są na Androidzie 7 :)

Ja po przeglądzie również dostałem wydruk z komputera, że wszystko jest ok. Już na przyjęciu auta zrobili zgłoszenie na tablecie z Androidem i później łączyli się z komputerem auta za pomocą aplikacji na tymże urządzeniu.
 
 
     
 Adrian2007211 


Informacje
Wyposażenie: Czujnik parkowania,alarm
Silnik: 1.4 CVVT 109km Benzyna+LPG
Przebieg: 80000
Kolor: grafitowy
Pakiety: Klimatyzacja,
Typ nadwozia: 5d Hatchback
Inne auto / jakie?: Chevrolet Orlando, MAZDA 3, KIA SPORTAGE GT
Pomógł: 3 razy
Wiek: 23
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 163
Skąd: Ozorków/Łódź
 #12  Wysłany: 2019-01-04, 20:21   

Dodatkowo doszło : silnik podczas odpalania trzęsie się (nie ważne czy na zimnym czy ciepłym) + wrażenie jakby rozrusznik na samym końcu odpalania kompletnie nie miał siły zakręcić ,a mimo wszystko odpalił z bardzo niskich obrotów . Podczas dalszej jazdy nie ma efektu drgań . o-o
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu  
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 24