Skrzynia biegów przestają wchodzić biegi
Autor Wiadomość
 krzychu001 

Informacje
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 39
Skąd: Warszawa
 #16  Wysłany: 2018-11-02, 19:52   

Wymienię pompę sprzęgła pod koniec tygodnia. Dziś nawet nie udało mi się dodzwonić do ASO zapytać ile chcą za tą pompę.

Co myślicie o pompie (zamiennik) firmy

ASHIKA 95-0K-K32 za 132zł znalazłem w sklepie internetowym

Japanparts FR-K32 za 163zł

numer KIA (416101R100)

W salonie będzie to pewnie powyżej 350zł ale będę wiedział dopiero w poniedziałek. W necie wyszukałem że Ashika bierze części od japanparts.
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #17  Wysłany: 2018-11-02, 20:26   

Jeszcze jeden zamiennik, cena atrakcyjna, ze sklepu, który ściąga rownież oryginały:

http://www.sklep-kia.pl/p...-iv-p-4109.html

Firma TCIC Korea, nie wiem jak z jakością, może już ktoś kupował? Podobno to samo, tylko ze znaczkiem producenta, idzie na pierwszy montaż.
--------------------
 
 
     
 krzychu001 

Informacje
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 39
Skąd: Warszawa
 #18  Wysłany: 2018-11-03, 17:21   

Wczoraj znalazłem i kupiłem w ciemno niby oryginał z tego sklepu była ostatnia sztuka którą kupiłem. Teraz jest brak dostępności ale mi powinni wysłać. Brałem za pobraniem także tylko czekam aż dojdzie.

http://www.sklep-kia.pl/p...-iv-p-3134.html
 
 
     
 krzychu001 

Informacje
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 39
Skąd: Warszawa
 #19  Wysłany: 2018-11-07, 20:12   

Dostałem już tą pompę sprzęgła. Nie miała oryginalnego opakowania ale ma logo kia , hyundai i chyba tcic ale nie pamiętam dokładnie bo leży w bagażniku i czeka na wymianę. Nie jest to typowe TCIC bo oglądałem na necie fotki to ta moja możliwe że jest oryginalna od kia albo hyundai. Numer z oryginałem się zgadza. Jakościowo też widać że nie jest to byle co. Wymienię w ten weekend albo w przyszły bo czekam na radio i jak przyjdzie to wymienię pompę i zrobię zestaw głośnomówiący do telefonu za jednym zamachem. Dam oczywiście znać jak wymienię i zrobię opis zmagań czy to takie trudne czy łatwe do wymiany było.
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #20  Wysłany: 2018-11-07, 23:36   

Powodzenia. Jeśli wymiana będzie bezproblemowa to może i ja się w końcu za to zabiorę... Zrobiło się chłodniej i już częściej zdarzają się problemy, czasem, że by wybyć bieg, trzeba wyłączyć silnik :-/
--------------------
 
 
     
 krzychu001 

Informacje
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 39
Skąd: Warszawa
 #21  Wysłany: 2018-11-08, 18:59   

Wymienię w przyszły weekend. Tak przy okazji to w ASO KIA za tą pompę chcieli 309zł jak by ktoś chciał dla porównania cenowo tak to wygląda.
 
 
     
 krzychu001 

Informacje
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 39
Skąd: Warszawa
 #22  Wysłany: 2018-11-24, 18:37   

Pompa wymieniona.

Podobnie jak z wysprzęglikiem nie było aż takich problemów.

Trzeba odpiąć i wyjąć akumulator aby uzyskać więcej miejsca i oczywiście dostęp.
Odpiąć komputerek za akumulatorem na metalowej podporze.
Ze zbiorniczka odciągnąć płyn hamulcowy do wysokości poniżej powrotu z pompy ( u mnie nic się nie zapowietrzyło w hamulcach)
Odpiąć rurkę powrotu do zbiorniczka i rurkę miedzianą sztywną wyciągając małym śrubokrętem płaskim zawleczkę.
W środku w kabinie odkręcić pompę (3 śruby)
Wyjąć i zamontować w odwrotnej kolejności.
Odpowietrzyć cały układ przez wysprzęglik

Montaż pompy dla jednej osoby aby się postarać i podłożyć szmaty by nie nakapało płynem hamulcowym to 20 minut pracy. Do odpowietrzenia przyda się druga osoba.

Generalnie okazało się że nie było to aż tak trudne jak się wydawało ale zrobione dopiero wczoraj i nie przetestowane w korkach tak jak usterka najczęściej występowała ale rewelacji nie ma i prawdopodobnie nie obejdzie się bez rozbierania sprzęgła bo po dłuższej jeździe znów zaczynają gorzej wchodzić więc zobaczymy bo nie mam na razie okazji pomęczyć się w korkach. Może tarcza i docisk pójdzie do wymiany ale trzeba ściągnąć sprzęgło i zobaczyć ale do tego muszę fachowca porządnego już poszukać i to pewnie już w styczniu bo samochód muszę mieć codziennie sprawny
 
 
     
 krzychu001 

Informacje
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 39
Skąd: Warszawa
 #23  Wysłany: 2018-12-26, 19:41   

Decyzja zapadła. Zestaw sprzęgła zakupiony. Do tego mojego chciałem kupić Valeo ale wyszło na to że kupiłem w ASO dostałem 10% zniżki i cenowo się wyrównało. W sumie oryginał sądząc po łożysku to całe jest Valeo. Zapłaciłem 640zł za tarcze, docisk i łożysko oporowe. Kupię jeszcze tylko olej i będzie wszystko. Valeo nie dość że trudno dostępne w mojej wersji to jeszcze ceny od 550zł i bez łożyska wiec wyszło by na to samo. Wstępnie umówiony jestem na 5 stycznia na wymianę. Pośmigam trochę i dam znać czy problem się rozwiązał. Poczytałem trochę postów z różnych modeli KIA i faktycznie jest duża szansa że zawiodło już łożysko albo docisk. No trudno taki to już urok tych aut bo myślałem że jak jest nowe to 100 tyś przeleci bez problemów ale cóż trzeba się z tym liczyć.
 
 
     
 krzychu001 

Informacje
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 39
Skąd: Warszawa
 #24  Wysłany: 2019-01-08, 22:25   

A więc tak sprzęgło zdjęte. Co do skuteczności naprawy to jeszcze nie jest skończone. Piszę co się okazało. Po zdjęciu sprzęgła tarcza i docisk była jeszcze w miarę dobra. Przeleciał by jeszcze drugie tyle. Powodem tych blokujących się biegów okazała się pęknięta śruba w łapie sprzęgła blokująca łożysko oporowe czy jakoś tak. Śruba jest klasy 12.9 czyli bardzo twarda. Nie wiadomo jak to się stało że pękła. Trzymała się na minimalnym kawałku zwoju. Zostało jej mniej więcej z 1,5cm od łba. Ani tego rozwiercić się nie da bo śruba zbyt twarda i nie ma podejścia a została w trzpieniu. Trzeba to wyciąć. Trzeba było zamówić zestaw z łapą sprzęgła i co prawda jest w tym zestawie łożysko to nie było śruby i muszę czekać kolejny dzień. Śruba 40zł numer części MB30116525. Mimo wszystko trzeba już będzie założyć wszystko nowe i szybko o tym zapomnieć. Pompa sprzęgła i wysprzęglik nic na początku nie dały więc kasa wywalona ale cóż poradzić będzie jak nowe. Łącznie uzbierało się 1900zł plus mi jeszcze dojdą koszty paliwa do samochodu który pożyczyłem.
 
 
     
 krzychu001 

Informacje
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 39
Skąd: Warszawa
 #25  Wysłany: 2019-01-12, 15:52   

Już trochę pojeździłem i jest znaczna poprawa. Nie jest to aż taki skok że mówi się o jej niebo a ziemia bo aż tak źle nie było ale pedał chodzi wyraźnie lżej i biegi już się nie zacinają. Biegi także płynniej wchodzą po wymianie. Z tego co nie dopisałem to tylko tyle że olej wlany mam MOTUL GEAR 300 75W90 za niecałe 100zł 2 litry. Chodzi ładnie. Teraz było -11 stopni i biegi wchodzą więc spoko. W książce serwisowej zalecają 70W ... i nawet nie napisali ile ale Motula też ktoś na forum polecał i ten dostałem od ręki więc się nie zastanawiałem.

Myślę, że się rozpisałem dość konkretnie ile mogłem dla innych którym ten temat będzie akurat na czasie choć w każdym przypadku może być inaczej i nie koniecznie śrubka a tylko tarcza, docisk i łożysko albo inny element ale także dziękuję za porady innych użytkowników forum bo mimo wszystko decyzję podejmujemy zawsze sami a każda uwaga i porada jest cenna.
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #26  Wysłany: 2019-01-12, 19:35   

Super, że wreszcie udało się rozwiązać problem. Tak to niestety jest, że jeden objaw może świadczyć o awarii różnych elementów, szkoda tylko wydanej kasy:( Ze swojej strony dodam, że dosłownie 15 minut temu w swojej Kii zakończyłem wymianę pompy sprzęgła. Zakupiłem produkt TCIC z tego samego źródła, co Ty. Okazało się, że wysprzęglik i przewód od zbiorniczka do pompy również mają logo tej firmy (oczywiście oprócz Kia/Hyundai), więc myślę, że jakościowo będzie dobrze. U siebie nie odpinałem akumulatora i komputera, trochę gimnastyki ale jakoś się dało:), reszta tak jak pisałeś. Na szczęście w moim przypadku cel został osiągnięty, sprzęgło działa dużo lżej, a przy manewrowaniu na półsprzęgle nie ma spadku ciśnienia w układzie ani problemów z przełączaniem biegów. Zobaczę jeszcze, jak układ będzie się zachowywał po postoju na zimnym, "pod chmurką". Co do oleju w skrzyni biegów to taż zamierzam wymienić. W instrukcji jest zalecany 75W85 i taki też kupiłem (Petronas, zamawiany z jednego miejsca razem z silnikowym). Pozdrawiam i oby następne dziesiątki (a nawet setki) kilometrów przebiegały bez awarii;)
--------------------
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 21