W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Szarpanie przy zmianie biegu.

Szybki-17
Posty: 9
Rejestracja: 08 gru 2018, 12:48
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Szybki-17 »

Ari93 pisze:Bez przesady, w razie co jest działająca gwarancja. To nie Honda Type-R z przegrzewającą się skrzynią biegów co wg. Hondy jest featurem a nie bugiem ;)
ok :)

clarence2
Posty: 142
Rejestracja: 31 paź 2016, 16:00
Lokalizacja: RDE
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L Business line
Silnik: 1.4
Przebieg: 20000
Kolor: Biały

Post autor: clarence2 »

Szybki-17, bo to tylko niepotrzebny wydatek ;-) mówię oczywiście o zakupie czujników do drugiego kompletu kół :-)

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

W Rio IV nie ma czujników przy kołach, system działa na bazie sygnału z ABS :-) Podejrzewam, że w Stonicu tak samo :-)

Szybki-17
Posty: 9
Rejestracja: 08 gru 2018, 12:48
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Szybki-17 »

Soul_Man pisze:W Rio IV nie ma czujników przy kołach, system działa na bazie sygnału z ABS :-) Podejrzewam, że w Stonicu tak samo :-)
Możesz prv?

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Jasne

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

No i mam nowe sprzęgło :-)

Stare padło przy 28 tys. km. Pojawiły się szarpania przy ruszaniu oraz piszczenie pod obciążeniem (ostrzejsze ruszenie lub np pod górkę). Rzutem na taśmę udało się to zrobić jeszcze na gwarancji. Według serwisu problem znany, z innych modeli również. Podobno fabryczna tarcza jest za twarda.

Nareszcie mogę powiedzieć, że kijanka jeździ tak jak powinna, bez żadnego szarpania :D Wymiana przepustnicy pomogła w dużej mierze, ale teraz jest w końcu tak, jak powinno! Sprzęgło chodzi miękko i płynnie, zmiana biegu to przyjemność.

Awatar użytkownika
Mr_Ozi
Posty: 76
Rejestracja: 22 sty 2018, 13:51
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Mr_Ozi »

Soul_Man pisze: Rzutem na taśmę udało się to zrobić jeszcze na gwarancji.
Jak to rzutem na taśmę? To ile Twoja kijanka ma lat?

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 394
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Gwarancja na sprzęgło jest do pierwszego dużego przeglądu, czyli 30 tyś. km. Kijanka we wrześniu skończy dwa lata.

man70
VIP
Posty: 24
Rejestracja: 10 cze 2019, 15:31
Lokalizacja: Olsztyn
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2
Kolor: urban green

Post autor: man70 »

Wtrącę swoje trzy grosze. Rio 1.2 rocznik 2019, nowy z salonu. Na początku rzeczywiście trudno wyczuć to sprzęgło. Jest dość specyficzne. Załącza bardzo nisko a ja nie jestem do tego przyzwyczajony. :-| Jednak na rozgrzanym silniku, (tak jak i na zimnym) mogę na I biegu puścić sprzęgło bez gazu, nie obawiając się o gaśnięcie silnika. Samochód powoli ciągnie do przodu z dwiema osobami na pokładzie, w tym momencie należy zwiększyć obroty silnika by przejść do II biegu. (Nie wiem na razie jak zachowa się przy pełnym obciążeniu). Szarpania na "dwójce" nie zauważyłem. Może coś poprawili w najnowszej edycji tego modelu? ż?

panowak
Posty: 3
Rejestracja: 01 mar 2020, 17:16
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: M + SMART
Silnik: 1.2 DOHC
Przebieg: 500

Re: Kia Rio IV 2019 - kangurki, szarpanie przy ruszaniu

Post autor: panowak »

Szybki-17 pisze:
13 sty 2019, 10:14
Witam serdecznie ! Zamówiłem Ryjówkę w grudniu, rok produkcji ma być 2019 a przyjście w marcu/kwietniu. Wybrałem wersje 1.4 dohc L plus pakiet stylistyczny, czytam ostatnio o tym szarpaniu w Stonicu i Rio i zastanawiam się czy problem będzie u mnie czy też auta produkowane w 2019 roku mają problem rozwiązany. Czy wie ktoś coś na w/w temat i czy lepiej odpuścić sobie to auto czy brać i niczym się nie przejmować ? Prosze o porady :D
Wyjechałem nową Rio na początku lutego 2020r, silnik 1.2 (84KM). Niestety szarpie jak chole...a. Są dni, kiedy można ruszyć, ale są momenty, że niemal przez całą podróż podczas ruszania na 1-dynce jest problem...
Auta używa moja żona i ciężko ją namówić, aby ruszała bez gazu. Zresztą to niebezpieczne, szczególnie na skrzyżowaniach. Serwis Kia umywa ręce i mówi, że komputer nic nie wskazuje, ale problem jest znany.

Do tego dochodzą wibracie silnika przenoszone na całą karoserię (fotele, drzwi itp), najbardziej odczuwalne w zakresie 2000 - 2500 obr.. Ktoś może ma takie wibracje / rezonans w tym zakresie obrotów?

man70
VIP
Posty: 24
Rejestracja: 10 cze 2019, 15:31
Lokalizacja: Olsztyn
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2
Kolor: urban green

Re: Szarpanie przy zmianie biegu.

Post autor: man70 »

@panowak, żona nie musi ruszać bez gazu. Spróbuj sam pojeździć autem. Można ruszyć z gazem lub bez, w sumie nie ma to znaczenia, jeśli auto nie jest obciążone i nie ruszasz pod górę. Ważne, by ruszając przytrzymać sprzęgło na 3 sekundy, w pierwszym momencie, gdy zaczyna "łapać", nie dodawając jednocześnie gazu. A potem powoli puszczać sprzęgło. Auto powinno przenieść napęd bez szarpnięć. Przynajmniej tak jest u mnie. Co do wibracji silnika, to ważne jest: czy wibracje występują tylko w czasie jazdy, czy również na postoju. Czy pojawiły się od początku, czy po jakimś czasie? A może pojawiły się, po wymianie opon na zimowe?

Daro
Posty: 21
Rejestracja: 04 lut 2020, 21:09
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 100KM DOHC
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: ABE + STY
Typ nadwozia: Hatchback

Re: Szarpanie przy zmianie biegu.

Post autor: Daro »

Po kupnie swojego Ryjka też miałem nie tęgą minę gdy nim ruszałem ale po miesiącu jakoś się dogadaliśmy. Na początku szarpało więc ruszałem bez gazu a dziś z gazem czy bez nie ma to znaczenia ważne aby jak pisał mój przedmówca gdy sprzęgło zaczyna brać puszczać je bardzo powoli, być może po czasie i sprzęgło trochę się ułożyło. Co do wibracji to mam je tylko wtedy gdy ruszam z 3 zamiast z 1 ;D

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 404
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Re: Szarpanie przy zmianie biegu.

Post autor: Ari93 »

A próbowaliście bardzo szybko zmieniać biegi? Nie wiem jak w IV ale u mnie w III starając się powoli i płynnie zmieniać biegi to to niezbyt wychodzi... ale jeśli wciśnięcie sprzęgła i puszczenie gazu, zmiana biegu, puszczanie sprzęgła i wciśnięcie gazu trwa jakieś pół sekundy może sekundę to wychodzi najpłynniej ;P wydaje mi się że znacznie łatwiej zmienić płynnie bieg jeśli puszczanie sprzęgła wymusza lekkie spowolnienie obrotów silnika do wymagań wyższego biegu niż robiąc to powoli że obroty spadną na tyle nisko że muszą podskoczyć do góry podczas puszczania sprzęgła.

Daro
Posty: 21
Rejestracja: 04 lut 2020, 21:09
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 100KM DOHC
Kolor: Platinium Graphite
Pakiety: ABE + STY
Typ nadwozia: Hatchback

Re: Szarpanie przy zmianie biegu.

Post autor: Daro »

To o czym piszesz ma sens przy wyższych biegach, bo jedynkę wbijamy z biegu jałowego a wyrzucanie dwójki z jedynki jest specyficznym stanem dla aut o stosunkowo małym momencie obrotowym. Chodzi mi o to, że jak ruszasz z jedynki i rozpędzisz się do 2000-2500 obrotów/min (z tymi obrotami to strzelam na oko bo nigdy nie patrzę w tym czasie na obrotomierz) i puścisz gaz to auto dość szybko zwalnia a im wyższy bieg tym zmiana biegu łatwiejsza i łagodniejsza. Niemniej jednak im lepiej wpasujemy się z tymi obrotami/km/h przy zmianach biegów tym płynniej pracuje silnik i auto. W jedynce i dwójce jest to najtrudniejsze do wykonania. Ja robię to tak, że wolno puszczam sprzęgła ale tylko w gdy zaczyna brać i w tym momencie lekko muskam gaz i od teraz po równo popuszczam sprzęgło i dodaję gazu. Obroty względem prędkości przy 1 i 2 biegu też mają spore znaczenie bo np. ruszam gwałtownie czyli obroty 4000/min ale co z tego jeśli auto nie nabrało jeszcze prędkości a ja szybko wbijam 2 bieg i jest szarpnięcie. Z drugiej strony każdy z nas ma inne przyzwyczajenia i nogę do tego auta też bywają różne mimo, że z tej samej serii.

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Re: Szarpanie przy zmianie biegu.

Post autor: Rafael »

Co prawda mam Rio 3 ale również szarpie przy ruszaniu z 1 biegu i też są dni gdzie jest ok. Nie wiem od czego to zależy, ale miałem wymieniane sprzęgło po 8000km na gwarancji. Problem na chwilę ustąpił i od dłuższego czasu szarpie tak jakby sprzęgło łapało i puszczało (niczym by skakało) a przebieg auta to 37000km. Nauczyłem się z tym żyć i podejrzewam znany problem z brakiem nasmarowania łożyska oporowego w ASO. Jak widać w tym silniku po prostu tak jest.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Benzyna”