Tarcze hamulcowe - oryginał vs dobry zamiennik.
Autor Wiadomość
 pavulon 
Moderator

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2 LPG
Przebieg: 90000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 150
Skąd: PZ
 #196  Wysłany: 2018-12-17, 22:57   

Churek napisał/a:
O ile lewy zacisk, klocki i tarcza - faktycznie dojechałaby do przeglądu to prawy MASAKRA !


Pytanie dlaczego w Rio jest taka różnica w zużyciu miedzy lewą a prawą stroną?
 
 
     
 Sławek549 


Informacje
Wyposażenie: L+NAVI
Silnik: 1.4
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Hatchback 5 d
Inne auto / jakie?: Mazda 3. Mazda MX5
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Paź 2017
Posty: 66
Skąd: Szczecin
 #197  Wysłany: 2018-12-18, 11:36   

pavulon napisał/a:
Churek napisał/a:
O ile lewy zacisk, klocki i tarcza - faktycznie dojechałaby do przeglądu to prawy MASAKRA !


Pytanie dlaczego w Rio jest taka różnica w zużyciu miedzy lewą a prawą stroną?


Generalnie to dotyczy wszystkich pojazdów, prawa strona jeździ po większej ilości wody i zbiera więcej syfu w ten sposób przyczyniając się do szybszego zużycia.
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 245980
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1482
Skąd: Huta Partacka
 #198  Wysłany: 2018-12-18, 17:00   

Czasem wystarczy, że jedna z tarcz ma trochę większe bicie boczne. Normalnie jest jakaś tolerancja bicia poprzecznego bo coś musi rozchylać klocki, ale jak jest za dużo to lipa .....

Powinno się to mierzyć przy wymianie, ale po pierwsze nie mam miernika zegarowego a po drugie w RIO nie da się teoretycznie obrócić w razie czego tarczy o jedną szpilkę bo jest tylko jeden otwór dla śruby mocującej.
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 beti 
Piotrek


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 55000
Kolor: Srebrny
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Honda City, Ibiza
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 87
Skąd: Wrocław
 #199  Wysłany: 2018-12-18, 17:27   

Churek napisz proszę jakie koszty i usterki w 1.4 miałeś do powiedzmy 200tys. Obecnie mam prawie 70tyś i zastanawiam się nad zmianą nad nowym. Wymieniłem komplet hamulców na Zimmermann i oleje płyny opony filtry na bieżąco
--------------------
RIO 1.4 L Sedan
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 245980
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1482
Skąd: Huta Partacka
 #200  Wysłany: 2018-12-19, 13:31   

beti napisał/a:
Churek napisz proszę jakie koszty i usterki w 1.4 miałeś do powiedzmy 200tys.


Wiesz co - głównie to eksploatacja (oleje filtry co 15 kkm), do tego opony, pasek napędowy do alternatora i klimy, wymiana czynnika w klimie + olej i filtr do skrzyni AT, tarcze i klocki, wycieraczki przód i tył co pół roku - to wszystko normalna eksploatacja - więc to ciężko liczyć. Biorąc pod uwagę że co 200kkm / 15kkm to średnio 400 - 500 PLN na przegląd = ok. 6 500 PLN - same części bo robię sam więc robocizna 0 PLN

Z awarii/usterek
- regeneracja alternatora - jakieś 150 PLN (sam wymontowałem i zawiozłem do gościa)
- zablokowane prowadnice w przednich zaciskach - 0 zł bo robię sam
- ostatnia awaria - 700 zł części - robota 0 złotych

Więcej grzechów nie pamiętam, bo montaż haka czy przyciemnianie szyb to inna bajka ..
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 beti 
Piotrek


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 55000
Kolor: Srebrny
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Honda City, Ibiza
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 87
Skąd: Wrocław
 #201  Wysłany: 2018-12-19, 17:18   

A takie bardziej kosztowne awarie? Typu czujniki silnik zawieszenie skrzynia elektronika? I przy jakich przebiegach?
--------------------
RIO 1.4 L Sedan
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 245980
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1482
Skąd: Huta Partacka
 #202  Wysłany: 2018-12-19, 20:17   

beti napisał/a:
A takie bardziej kosztowne awarie? Typu czujniki silnik zawieszenie skrzynia elektronika? I przy jakich przebiegach?


Zapomniałem, ale proszę o wybaczenie bo to już 7 rok leci i nie maiłem dostępu do notatek :cool:

Przy 197 000 wymiana amortyzatorów z tyłu - nie pamiętam ile kosztowały ale to KYABA - można sprawdzić.

Mam jeszcze kupione amortyzatory na przód (jakieś 600 PLN), bo myślałem ze padają, ale okazało się że to przedni zacisk się zapiekł i dla tego jedno koło hamowało bardziej - więc na razie leżą i czekają na wiosnę albo na sprzedanie :-)

Przy 125 000 wymiana sprężyn gazowych tylnej klapy i teraz w zasadzie przydały by się nowe - nie wiem czemu to tak siada i objawia się głównie zimą. Sprężyny z Krosna - "groszowa sprawa" ....

No i jeszcze ze spraw eksploatacyjnych to świece co 45 kkm i płyn w chłodnicy po 120 kkm


Poza tym - jakby Ci tu powiedzieć ? ........ nic, po prostu nic - tfu na psa urok :-D
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 beti 
Piotrek


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1,4
Przebieg: 55000
Kolor: Srebrny
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Honda City, Ibiza
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 87
Skąd: Wrocław
 #203  Wysłany: 2018-12-19, 21:46   

U mnie kpl. opon letnich przy 55tyś. I komplet Zimmermann przód -tył przy 60tyś bodajże.2kpl. wycieraczek przód. Przy 65tyś świece plus płyn chłodniczy i hamulcowy. 2kpl żarówek przód. 3razy olej z filtrem. tyle na razie.
--------------------
RIO 1.4 L Sedan
 
 
     
 zalmen3 
VIP


Informacje
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1.2
Przebieg: 99999
Kolor: złocisty brąz
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 352
Skąd: PZ
 #204  Wysłany: 2019-02-07, 12:31   

No i u mnie fabryczne hamulce dokonały żywota. Przejechały 98884 km. Oczywiście najpierw około 87000 praktycznie wyłącznie po autostradach i ekspresówkach, natomiast reszta przez ostatnie półtora roku praktycznie wyłącznie w mieście.
Zamówiłem komplet Zimmermann, jak dojdą to zakładamy i zobaczymy jak się sprawdzą :-)
--------------------
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 245980
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1482
Skąd: Huta Partacka
 #205  Wysłany: 2019-02-07, 19:38   

zalmen3 napisał/a:
Zamówiłem komplet Zimmermann, jak dojdą to zakładamy i zobaczymy jak się sprawdzą


Sie sprawdzą - będzie Pan zadowolony :)

Tylko porządnie wyczyść piasty i sprawdź czy prowadnice nie stawiają oporu.

Z tyłu, żeby łatwiej wymieniać najlepiej odkręcić obydwie prowadnice, bo inaczej jest kłopot i trzeba odpinać linkę od ręcznego.
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 pavulon 
Moderator

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2 LPG
Przebieg: 90000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 150
Skąd: PZ
 #206  Wysłany: 2019-02-07, 19:50   

Churek napisał/a:
Sie sprawdzą - będzie Pan zadowolony :)


No ;-( . Na pewno będą pylić tak samo jak oryginały albo lepiej ;D
 
 
     
 Adrian2007211 


Informacje
Wyposażenie: Czujnik parkowania,alarm
Silnik: 1.4 CVVT 109km Benzyna+LPG
Przebieg: 80000
Kolor: grafitowy
Pakiety: Klimatyzacja,
Typ nadwozia: 5d Hatchback
Inne auto / jakie?: Chevrolet Orlando, MAZDA 3, KIA SPORTAGE GT
Pomógł: 3 razy
Wiek: 24
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 166
Skąd: Ozorków/Łódź
 #207  Wysłany: 2019-02-08, 06:18   

Pavulon Ja mam już od ok. 10.000km zestaw Zimmermann'a i mam zupełnie przeciwne spostrzeżenia. ;)
 
 
     
 adamr1984 

Informacje
Silnik: 1.4 G4FA
Kolor: Urban Blue
Pakiety: Bussiness Line
Typ nadwozia: Hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
 #208  Wysłany: 2019-02-11, 19:58   

Szkoda, że nie przeczytałem tego działu o 2 tygodnie wcześniej? Czemuż? Podczas hamowania zaczęło szumieć... Przebieg niecałe 45000, myślę sobie błoto pośniegowe itd, wytrze się ale nie... Zebrałem się w sobie wreszcie żeby sprawdzić. Odgłos opadającej szczęki na beton z wrażenia usłyszeli chyba sąsiedzi. Prawa przednia tarcza zaorana jak pole kartofli na wiosnę, z klocka została niemal blacha (reszta w nie dużo lepszym stanie ale jeszcze nie do zera). Pomijam fakt, że jeszcze w żadnym aucie nie zdarłem tak szybko klocków to coś by z tą tarczą trza zrobić (generalnie zużyte gdzieś w połowie).
Podjąłem męską decyzję i kupiłem komplet Zimmermann - tarcz bo klocki wpadną TRW. Zdobyczne za psie grosze bo głupio było za darmo brać, więc szkoda nie skorzystać.
Na razie jeżdżę tak jak jeżdżę bo liczę na cud (czyli poprawę pogody i olej to od razu wymienię).
Jak się zbiorę w sobie to może wstawię jakieś fotki z efektu :-)
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 486
Skąd: DW
 #209  Wysłany: 2019-02-11, 23:11   

To może i ja zadam pytanie odnośnie hamulców. Moje Rio ma 26000km i ostatnio podczas rozgrzania auta i hamulców strasznie coś piszczy. Jak wcisnę delikatnie pedał hamulca, lub zaciągnę ręczny hałas znika. Wygląda to tak, jakby coś cały czas ocierało o tarczę, czy zacisk i też nie zawsze występuje. Z racji tego, że hamowanie eliminuje dźwięk (nawet ręcznym), to są to tylne hamulce. Pisk jest tak przeraźliwy, że ostatnio dotaczałem się do domu na zaciągniętym ręcznym na 1 ząbek. Ktoś miał podobnie? No i pytanie czy jest sens jechać z tym do ASO, bo nie wiem jak to jest z gwarancją na hamulce po 2 latach? Czyżby zacisk się gdzieś blokował i możliwa jest gwarancja?
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 105000
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 365
Skąd: Rokitnica
 #210  Wysłany: 2019-02-11, 23:46   

Pewnie klocek stoi. W ASO co najwyżej wyczyszczą, pewnie jeszcze za usługę skasują. Niestety, fabryczne klocki dość mocno pylą, do tego syf i błoto z drogi, i takie są efekty. Pomaga czyszczenie i konserwacja co jakiś czas lub wymiana klocków i tarcz na porządne, choć i po tym dobrze od czasu do czasu tam zajrzeć.
--------------------
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 14 z 19 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 27