W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Kia Ceed Kombi vs Kia Sportage

Luźne rozmowy na każdy temat.
Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Kia Ceed Kombi vs Kia Sportage

Post autor: krzybiel »

Witajcie. Przyszedł czas na sprzedaż RIO 1.4 M 2014r. Następcą ma zostać jedna z poniższych propozycji:
- Kia Ceed Kombi 1.4 T-GDi 140KM L Business Line
- Kia Sportage 1.6 T-GDi 177KM L Business Line
Chętnie wysłucham Waszych za i przeciw w stosunku do obu powyższych modeli.

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Powyższe auta to całkowicie 2 różne klasy. Jeśli nie bierzesz pod uwagę kosztów eksploatacyjnych i różnica w zakupie nie ma znaczenia, to ja bym brał Sportage. No chyba, że bierzesz pod uwagę ProCeed. :D

Ceed będzie tańszy w eksploatacji (przeglądy, opony, itp.). Spalanie będzie mniejsze niż w Sportage.
Za to Sportage to większy komfort jazdy, lepsza widoczność i ogólne raczej większe auto. Jest też już kilka lat na rynku i co za tym idzie znane są jego bolączki, w przeciwieństwie do Ceed'a.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Rafael pisze:Powyższe auta to całkowicie 2 różne klasy.
Znakomicie zdaje sobie z tego sprawę :) Dlatego szukam wszelkich za i przeciw, bo tylko te dwa auta wchodzą w rachubę.

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 338
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mateusz »

Ja bym brał raczej Sportage, ale chyba tylko dlatego, że mi się podoba :P

Co do kosztów, to taka ciekawostka, w ASO najdroższy komplet kloców i tarcz jest do RIO :D :D

Rafael
Posty: 518
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

mateusz pisze: w ASO najdroższy komplet kloców i tarcz jest do RIO
No to faktycznie dziwne. Może dlatego, że są robione z gównolitu, który ciężko się obrabia. :D

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 368
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Rafael pisze:Za to Sportage to większy komfort jazdy, lepsza widoczność i ogólne raczej większe auto.
Wiele można powiedzieć o Sportage ale na pewno nie to, że jest większy od Ceeda kombi. Mam na myśli przestrzeń dla pasażerów i bagażową.

Ze Sportage to jak każdym innym suvem - będzie więcej palił, gorzej się prowadził i miał mniejszy bagażnik niż kombi, na którym bazuje.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Ja kupiłem w czerwcu Dacie Duster Nową- wiadomo w dieslu
Ryjek jest też

Jeździ się zajeb....

Czołg to czołg

Na eksploatacje nie maco patrzeć

Co zaoszczędzisz to twój dorobek finansowy dzieci przerobią a tak poużywasz-- cytat mojego znajomego--

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 368
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Duster jest sympatycznym autkiem, zwłaszcza jak ktoś jeździ w lekkim terenie. Zdolności terenowe ma zadziwiające - i ma blokadę napędu na 4 koła, co w tej klasie cenowej jest ewenementem. Pod tym względem bardzo mi się podobał.

Ale... jakość wykonania i materiałów to jest katastrofa. Plastiki śmierdzą jak sklep rybny, wolę nawet nie myśleć z czego to przetworzyli... :)

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Ryj też plastikowy

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 368
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

To prawda.
Ale te Ryjkowe są jednak duużo lepszej jakości niż w Dacii.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Na razie nie zauważyłem

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 368
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Może się trochę podciągnęli, Dacią (demówką) jeździłem już w sumie ze 4 lata temu.

Awatar użytkownika
krzybiel
Posty: 340
Rejestracja: 03 cze 2016, 14:40
Lokalizacja: WLKP

Post autor: krzybiel »

Gandalf wej pisze:Ja kupiłem w czerwcu Dacie Duster Nową
Z wyglądu, fajne auto :) Natomiast jeżeli chodzi o wyciszenie wnętrza, to jakaś katastrofa! Miałem okazję jechać tym cudem techniki 2 x 600km i prawie straciłem słuch, a było to auto nowe, demo dealera! Moja Rio III jest 3 x bardziej cicha na trasie !!!

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Ja przepracowałem w Stoczni Gdynia 12 lat za młodego to dla mnie cisza jak makiem zasiał w Dacii
:D :D

Ciekawe taki kloc a mniej pali od ryjka

Awatar użytkownika
Soul_Man
VIP
Posty: 368
Rejestracja: 29 maja 2017, 11:45
Lokalizacja: Warszawa
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4 100KM
Kolor: Smoke Blue
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T

Post autor: Soul_Man »

Jeździłem w zeszłym tygodniu nowym Ceedem 1.4 (niestety bez turbo) - zastępczym z serwisu. Moje spostrzeżenia:

+ przyzwoite wyciszenie (zwłaszcza w porównaniu z Ryjkiem)
+ brak ISG (!!!! - nie wiem jak to możliwe, ale nie było, też bym tak chciał w Ryjku...)
+ poprawne prowadzenie
+ dużo lepszy wyświetlacz niż w Rio
+ oddzielne gniazdo USB do ładowania telefonu (jak mniemam z większym prądem)
+ bardzo duży zakres regulacji kierownicy

- niewygodna pozycja za kierownicą (180 cm wzrostu)
- mułowaty silnik, Ryjek reaguje na gaz zdecydowanie przyjemniej
- pali na oko z litr więcej niż Ryjek przy podobnej jeździe w mieście
- wykończenie tylko odrobinę lepsze niż w Rio
- gorsza jakość obrazu w kamerze cofania w porównaniu do Rio
- samochód miał tylko 9000 km a drzwi zamykały się mega ciężko - powypadkowy?
- za dużo tego "fortepianowego" plastiku, na którym tylko widać kurz i ślady palców

Generalnie pozostał trochę niesmak, bo nie mogłem sobie znaleźć wygodnej pozycji za kierownicą. Konsola środkowa poniżej klimatyzacji jest wycięta w taki sposób, że wbija mi się centralnie w kolano. Jeśli przysunę się bliżej, to mam kolano na desce, jeśli dalej, to muszę się podnosić z fotela do zmiany biegów. W ogóle coś nie halo z ergonomią. Dźwignia biegów jest za daleko, a podłokietnik za krótki (w dodatku się nie reguluje), więc są za daleko od siebie. Jedyny plus, że kierownicę dało się dobrze wyregulować.

Podsumowując,
dla mnie osobiście Rio choć mniejsze zapewnia lepszą pozycję za kierownicą, jest wygodniejsze. Jak dla mnie jedyna rzeczywista przewaga Ceeda nad Rio to wyciszenie. Tego bardzo brakuje w Ryjku. W porównaniu do bezpośrednich konkurentów też niestety Ceed wypada gorzej - Astra i Focus są zdecydowanie wygodniejsze i ergonomiczniejsze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Off Topic”