Czujniki ciśnienia w oponach.
Autor Wiadomość
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 500
Skąd: DW
 #151  Wysłany: 2018-09-02, 19:45   

Rejmi napisał/a:
no to akurat jest bardzo mała dokładność

Wg. mnie to spora dokładność. Miałem wracać z pracy do domu i po przekręceniu zapłonu kontrolka nie zgasła. Obejrzałem opony i dopiero przy bliższych oględzinach zauważyłem, że coś mogło z jednego koła ubyć i znalazłem wbitą śrubkę. Gdyby nie czujnik, to dopiero rano bym się zdziwił, a tak już wiedziałem, że trzeba pojechać do wulkanizatora i obyło się bez wymiany koła na zapas. Swoją drogą wolał bym nie mieć tego wynalazku, lub go wyłączyć kiedy baterie w czujnikach padną.
 
 
     
 Rejmi 


Informacje
Wyposażenie: M
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 17 Cze 2016
Posty: 287
Skąd: Lublin
 #152  Wysłany: 2018-09-05, 08:12   

Rafael napisał/a:
Wg. mnie to spora dokładność.


10% tolerancja... to jest dokładność żadna


zapewne wielu się nie zgodzi - ale jeżeli między kołami na jednej osi masz różnicę 0.2-0.3 atm szczególnie na przodzie to to już czuć dosyć wyraźnie w czasie jazdy bo przy takiej różnicy już czuć, że ciągnie bardziej w jedną stronę in a hamowaniu też to już czuć

na tylnej osi mniej się to wyczuje przy zwyczajnej jeździe ale wystarczy kilka mocniej przejechanych zakretów i też to od razu można wyczuć
 
 
     
 piotreek 

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.2
Przebieg: 7500
Kolor: Platinium Graphite
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Wiek: 36
Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 39
Skąd: Poznań
 #153  Wysłany: 2018-09-06, 23:26   

Ciekawa teza..tylko że w Motorz-e testowali jak kierowcy reagują na obniżone ciśnienie. Do 1 bara nic nie czuli a nawet twierdzili że auto lepiej się prowadzi.
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 500
Skąd: DW
 #154  Wysłany: 2018-09-07, 20:04   

piotreek napisał/a:
Ciekawa teza..tylko że w Motorz-e testowali jak kierowcy reagują na obniżone ciśnienie. Do 1 bara nic nie czuli a nawet twierdzili że auto lepiej się prowadzi.

Ja uważam, że prawda jest gdzieś po środku. Jak ktoś jeździ tylko po mieście, to nie wyczuje ubytku rzędu 0,2-0,3 BAR. Na trasie faktycznie auto może ściągać i doświadczony kierowca wyczuje, że to mogą być opony. W korkach w mieście, gdzie prędkości są małe i co chwilę się zmienia pas i skręca może to nie być tak odczuwalne. Dlatego nadal sądzę, że ubytek 0,2 BAR i powiadomienie na desce rozdzielczej to dobre wyczucie. W moim przypadku ubyło 0,2 BAR kiedy przyłożyłem manometr po dojeździe do domu i auto stało jeszcze kilka godzin przed pracą z już wbitym wkrętem. Nie wiem tak naprawdę w jakim momencie by się zaświeciła kontrolka podczas jazdy i ubytku. Potwierdzić mogę tylko, że kontrolka TPMS zgasła dopiero po osiągnięciu właściwego ciśnienia podczas dopompowania kompresorem.
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 250007
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1486
Skąd: Huta Partacka
 #155  Wysłany: 2018-09-08, 17:49   

A ja uważam (nie trzeba się zgadzać), że trzeba po prostu kontrolować ....... Czasem obejść samochód w kółko i zobaczyć, że jedno koło jest "bardziej", że rejestracja odpada z tyłu, że osłona się ciągnie pod samochodem po ziemii, że linka od ręcznego zwisa itd.

Czasem jadę za takimi łosiami, albo widzę jadąc z przeciwka i rączki opadają ...

I to nie jest fizyka kwantowa, że trzeba wyższe studia skończyć ....
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 500
Skąd: DW
 #156  Wysłany: 2018-09-08, 20:48   

Churek zgadzam się z Tobą w 100%. Później ktoś kupuje kilkuletnie auto, w którym nie było nic robione i zaczynają się schody. W moim poprzednim aucie nikt nie wymieniał przez 15 lat filtra kabinowego... Najgorzej jest kupić auto flotowe, gdzie w większości przypadków nikt o nic nie dba i nie wymienia po zakończeniu leasingu.
 
 
     
 kubeusz77 
VIP


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 483
Skąd: Łódź
 #157  Wysłany: 2019-04-19, 18:14   

Witam
Czy może ktoś już wie jak resetować czujniki?
Mam 2.4 ciśnienie a kontrolka dalej świeci.
Ktoś ,coś?
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 500
Skąd: DW
 #158  Wysłany: 2019-04-20, 11:03   

Oryginalne czujniki automatycznie powinny się zresetować po dopompowaniu koła. Może sam czujnik a raczej jego bateria jest problemem? Gdzieś czytałem post, że nawet można przełożyć koła z innego Rio i automatycznie się skomunikują z komputerem beż żadnego przeprogramowania.
 
 
     
 kubeusz77 
VIP


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 483
Skąd: Łódź
 #159  Wysłany: 2019-04-20, 11:22   

Sprawa dotyczy alu felg,zakupionych w ASO razem z czujnikami.
Faktycznie zimą na oryginałach nie ma żadnego problemu.
 
 
     
 Sokar11 

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,25
Kolor: Biały
Pakiety: ACN
Typ nadwozia: Sedan
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec
 #160  Wysłany: 2019-04-20, 13:37   

Witam
CHciałbym zadać pytanie na temat baterii w tych czujnikach, bo jak wiadomo wytrzymują one podobno ok 7 lat a co po tym okresie? Czy jest możliwość wymiany baterii czy może trzeba nowe czujniki zakupić? Jak to w rzeczywistości jest?
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 500
Skąd: DW
 #161  Wysłany: 2019-04-20, 15:44   

Sokar11 napisał/a:
Czy jest możliwość wymiany baterii czy może trzeba nowe czujniki zakupić? Jak to w rzeczywistości jest?

Trzeba wymienić czujniki na nowe, bo bateria jest niewymienna.
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 468
Skąd: Kaszuby
 #162  Wysłany: 2019-04-22, 09:55   

Widziałem kiedyś w renówce nierozbieralne otwierali i składali
Na pewno da się rozebrać
Kwestia czasu i sprytu
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 11 z 11 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 23