W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Czujniki ciśnienia w oponach.

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Rejmi pisze:no to akurat jest bardzo mała dokładność
Wg. mnie to spora dokładność. Miałem wracać z pracy do domu i po przekręceniu zapłonu kontrolka nie zgasła. Obejrzałem opony i dopiero przy bliższych oględzinach zauważyłem, że coś mogło z jednego koła ubyć i znalazłem wbitą śrubkę. Gdyby nie czujnik, to dopiero rano bym się zdziwił, a tak już wiedziałem, że trzeba pojechać do wulkanizatora i obyło się bez wymiany koła na zapas. Swoją drogą wolał bym nie mieć tego wynalazku, lub go wyłączyć kiedy baterie w czujnikach padną.

Awatar użytkownika
Rejmi
Posty: 287
Rejestracja: 17 cze 2016, 07:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Rejmi »

Rafael pisze:Wg. mnie to spora dokładność.
10% tolerancja... to jest dokładność żadna


zapewne wielu się nie zgodzi - ale jeżeli między kołami na jednej osi masz różnicę 0.2-0.3 atm szczególnie na przodzie to to już czuć dosyć wyraźnie w czasie jazdy bo przy takiej różnicy już czuć, że ciągnie bardziej w jedną stronę in a hamowaniu też to już czuć

na tylnej osi mniej się to wyczuje przy zwyczajnej jeździe ale wystarczy kilka mocniej przejechanych zakretów i też to od razu można wyczuć

piotreek
Posty: 48
Rejestracja: 13 mar 2018, 22:10
Lokalizacja: Poznań

Post autor: piotreek »

Ciekawa teza..tylko że w Motorz-e testowali jak kierowcy reagują na obniżone ciśnienie. Do 1 bara nic nie czuli a nawet twierdzili że auto lepiej się prowadzi.

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

piotreek pisze:Ciekawa teza..tylko że w Motorz-e testowali jak kierowcy reagują na obniżone ciśnienie. Do 1 bara nic nie czuli a nawet twierdzili że auto lepiej się prowadzi.
Ja uważam, że prawda jest gdzieś po środku. Jak ktoś jeździ tylko po mieście, to nie wyczuje ubytku rzędu 0,2-0,3 BAR. Na trasie faktycznie auto może ściągać i doświadczony kierowca wyczuje, że to mogą być opony. W korkach w mieście, gdzie prędkości są małe i co chwilę się zmienia pas i skręca może to nie być tak odczuwalne. Dlatego nadal sądzę, że ubytek 0,2 BAR i powiadomienie na desce rozdzielczej to dobre wyczucie. W moim przypadku ubyło 0,2 BAR kiedy przyłożyłem manometr po dojeździe do domu i auto stało jeszcze kilka godzin przed pracą z już wbitym wkrętem. Nie wiem tak naprawdę w jakim momencie by się zaświeciła kontrolka podczas jazdy i ubytku. Potwierdzić mogę tylko, że kontrolka TPMS zgasła dopiero po osiągnięciu właściwego ciśnienia podczas dopompowania kompresorem.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

A ja uważam (nie trzeba się zgadzać), że trzeba po prostu kontrolować ....... Czasem obejść samochód w kółko i zobaczyć, że jedno koło jest "bardziej", że rejestracja odpada z tyłu, że osłona się ciągnie pod samochodem po ziemii, że linka od ręcznego zwisa itd.

Czasem jadę za takimi łosiami, albo widzę jadąc z przeciwka i rączki opadają ...

I to nie jest fizyka kwantowa, że trzeba wyższe studia skończyć ....
Pozdrawiam
Churek

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Churek zgadzam się z Tobą w 100%. Później ktoś kupuje kilkuletnie auto, w którym nie było nic robione i zaczynają się schody. W moim poprzednim aucie nikt nie wymieniał przez 15 lat filtra kabinowego... Najgorzej jest kupić auto flotowe, gdzie w większości przypadków nikt o nic nie dba i nie wymienia po zakończeniu leasingu.

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 555
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Witam
Czy może ktoś już wie jak resetować czujniki?
Mam 2.4 ciśnienie a kontrolka dalej świeci.
Ktoś ,coś?

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Oryginalne czujniki automatycznie powinny się zresetować po dopompowaniu koła. Może sam czujnik a raczej jego bateria jest problemem? Gdzieś czytałem post, że nawet można przełożyć koła z innego Rio i automatycznie się skomunikują z komputerem beż żadnego przeprogramowania.

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 555
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Sprawa dotyczy alu felg,zakupionych w ASO razem z czujnikami.
Faktycznie zimą na oryginałach nie ma żadnego problemu.

Sokar11
Posty: 56
Rejestracja: 23 paź 2014, 16:30
Lokalizacja: Ostrowiec
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.25
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Sokar11 »

Witam
CHciałbym zadać pytanie na temat baterii w tych czujnikach, bo jak wiadomo wytrzymują one podobno ok 7 lat a co po tym okresie? Czy jest możliwość wymiany baterii czy może trzeba nowe czujniki zakupić? Jak to w rzeczywistości jest?

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Sokar11 pisze:Czy jest możliwość wymiany baterii czy może trzeba nowe czujniki zakupić? Jak to w rzeczywistości jest?
Trzeba wymienić czujniki na nowe, bo bateria jest niewymienna.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Widziałem kiedyś w renówce nierozbieralne otwierali i składali
Na pewno da się rozebrać
Kwestia czasu i sprytu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zewnętrzne”