Trzeci przegląd czy ma sens jakie koszty
Autor Wiadomość
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 479
Skąd: DW
 #16  Wysłany: 2019-04-22, 06:39   

mateusz napisał/a:
A skąd uzyskać info czy ma być ten przegląd nadwozia czy nie?
Infolinia Kia odsyła do ASO jako informatora to przecież powiedzą co chcą ?

Wszystko jest zapisane w książce gwarancyjnej. Przegląd mechaniczny jest co 2 lata, lub co 30000km i przy nim wypada przegląd nadwozia i lakieru. Mi już po 1 roku i 12000km chcieli go wcisnąć i straszyli utratą gwarancji. Zadzwoniłem do innego ASO i powiedzieli, że to dopiero po 2 latach. Za to na przeglądzie po 2 latach taniej było mi jechać 50km od mojego miejsca zamieszkania, bo zaoszczędziłem prawie 600zł, a czynności serwisowe w każdym ASO były takie same jak dzwoniłem i pytałem. Niestety serwisy "doją" klientów, a im bardziej klient jest nieświadomy, to tym więcej od niego wyciągną i nie idzie to w parze z jakością obsługi.
 
 
     
 zalmen3 


Informacje
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1.2
Przebieg: 99999
Kolor: złocisty brąz
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 347
Skąd: PZ
 #17  Wysłany: 2019-04-23, 08:15   

Co do cen w ASO Kia, to niestety mogę potwierdzić, że poszły ostro do góry. Robiłem przegląd olejowy w swoim Rio i koszt ściął mnie z nóg. Może nie byłoby nawet takiego szoku, gdyby to co usłyszałem od Pani przez telefon pokryło się z tym co zobaczyłem na fakturze - różnica wynosiła prawie 100 zł. Nie wiem czy to specyfika Kia Marvel (mają też oddział w Poznaniu), czy ogólna tendencja w ASO, ale przy takich cenach raczej już nie skorzystam z usług ASO.
Przyznam, że z dwóch poznańskich ASO, z których korzystałem Marvel wypada znacznie słabiej (drugi to Lee Motors w Komornikach), bo zawsze są rozbieżności pomiędzy ustaleniami przy zostawianiu auta, a końcową ceną na fakturze - oczywiście na niekorzyść klienta. Wkurza mnie również to, że nie dzwonią jak wyjdzie coś dodatkowego, tylko robią i stawiają klienta przed faktem dokonanym. Teraz miałem tak ze zbieżnością i żarówką - zleciłem sprawdzenie zbieżności (60 PLN), ale nie jej ustawienie - wyraźnie zaznaczyłem przy oddawaniu auta, że mają dzwonić jak coś wyjdzie. Przyszedłem po samochód a tu na fakturze zbieżność 180 (ustawienie) i wymiana żarówki 35. Oczywiście gdyby zadzwonili, to zbieżność i tak zlecił bym ustawić i te 180 nie jest problemem, ale lubię wiedzieć takie rzeczy wcześniej, co do żarówki natomiast, to wymienił bym sobie ją sam, bo i tak w bagażniku wożę zapas (kupiłem lata temu karton żarówek H7 w cenie nie całe 5 zł za sztukę i nie widzę powodu płacenia za nową 35 zeta, zwłaszcza za "longlife" czy jakieś kretyńskie "+20% mocy" na doświetlanie zakrętów, gdzie wiadomo, że przepali się co najmniej 10x szybciej niż na mijania). Najśmieszniejsze było tłumaczenie obsługującego mnie faceta, że nie mogli nie wymienić tej żarówki, bo doświetlanie zakrętów jest obowiązkowym wyposażeniem samochodu, a oni nie mogą wypuścić na ulicę pojazdu z niesprawnym oświetleniem - powiem wprost: kurwa co za bzdura. Przegląd lakieru też chcieli mi wcisnąć, mimo że poprzedni robiłem dokładnie rok temu.
Dlatego Kia Marvel w Poznaniu będę raczej omijał już szerokim łukiem, pomimo, że geograficzne położenie tego serwisu jest dla mnie wygodniejsze niż pozostałych Poznańskich ASO. Dodatkowo, przy kolejnym, 4. przeglądzie (na 120.000 lub 2 lata po poprzednim) rozważę Norauto, skoro koledzy piszący powyżej tak polecają.
--------------------
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 55000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 461
Skąd: Kaszuby
 #18  Wysłany: 2019-04-26, 18:37   

Mają racje że --- wstawiasz auto niebezpieczne dla innych użytkowników drogi i nie mogą wypościć niesprawnego bo.....
Jak coś się stanie to ty pójdziesz do nich albo ubezpieczyciel że to ich wina

Spróbuj przyjechać z uszkodzonym wahaczem to już nie wyjedziesz a chciałeś tylko sprawdzić

Tak to już jest .Tak powinien postępować każdy mechanik
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 2 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 14