W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

100.000 km w 4 lata (5 lat)

Koszty użytkowania, ceny.
Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 387
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

100.000 km w 4 lata (5 lat)

Post autor: zalmen3 »

Pyknęło mi ostatnio 100.000 przebiegu, więc postanowiłem podsumować trochę, Podsumowanie będzie głównie finansowe i paliwowe, może na końcu dodam kilka słów na temat samego auta. No to jedziemy:

Czas: 4 lata (auto 5-letnie, testówka odkupiona z salonu Kia z przebiegiem 5.900 km)
Paliwo: 24 838,28 PLN
Serwis: 6 015,12 PLN (w tym przeglądy w ASO, naprawy i wymiany eksploatacyjne);
Pozostałe: 52 460,55 PLN (w tym zakup auta, ubezpieczenia, wymiany opon, płyn do spryskiwaczy, żarówki, myjnie etc. etc.);
Średnie spalanie: 5,68 l/100 km (94.697 km)
Średnie spalanie w ruchu miejskim: 7,46 l/100 km (5.149 km)
Średnie spalanie w trasie: 5,57 l/100 km (82.833 km)
Średnie spalanie w ruchu mieszanym: 6,67 l/100 km (6.702 km)
Średnie spalanie na oponach zimowych: 5,89 l/100 km
Średnie spalanie na oponach letnich: 5,57 l/100 km
Ilość zużytego paliwa: 5.382,50 l
Średni koszt przejechania 100 km: 87,98 PLN
Średni koszt na miesiąc: 1 700,28 PLN
Koszt całkowity: 83.313,95 PLN

Samochód mam od marca 2015, do czerwca 2017 jeździł praktycznie wyłącznie po trasach ekspresowych i autostradach, od lipca 2017 w większości po mieście. Z usterek trafiły się dokładnie 3:
1. Złamany kluczyk - wymiana na gwarancji w ASO, koszt 0 PLN, przebieg ~5900;
2. Sworzeń wahacza prawego - wymiana w serwisie niezależnym, koszt 299 PLN, przebieg 85.800;
3. Awaria zamka drzwi kierowcy - wymiana na gwarancji w ASO, koszt 0 PLN, przebieg 94.477.
Dodatkowo dwukrotnie złapałem gumę (koszt naprawy opon 40 i 30 PLN).
Doposażyłem auto w:
1. Mata antypoślizgowa do bagażnika - 99 PLN
2. Ciemne szyby tylne (folia) - 300 PLN
3. Tempomat (przyciski z ebay.com) - 299,79 PLN
4. Rejestrator jazdy (kamerka) - kosztu nie pamiętam, bo przełożyłem z innego auta po tym, jak tamto sprzedałem.
Samochód przeszedł ostatnio przegląd okresowy w SKP oraz tzw. mały przegląd w ASO bez zastrzeżeń. Na jesień szykuje się wymiana akumulatora, bo fabryczny w testach pokazuje sprawność na granicy wymaganej, ale czego się spodziewać po 5 latach?
Rio trafiło w moje ręce właściwie przez przypadek, bo w moim poprzednim nissanie padł silnik i potrzebowałem kupić coś "na wczoraj" i po potraktowani mnie w salonie skody jak idioty poszedłem do sąsiedniego salonu Kia skąd wyjechałem Rio. Czasami decyzje pod wpływem chwili okazują się trafne. Z auta jestem więcej niż bardzo zadowolony. Mam nadzieję, że dalej będzie służyć tak bezawaryjnie i pykniemy co najmniej te drugie 100.000, choć przy dzisiejszym sposobie eksploatacji tego auta (przebieg od kwietnia 2018 do dziś to zaledwie 10.460 km) przyjdzie pewnie czekać na to z 10 lat :D

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 552
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Gratuluję. Miło czytać że mamy takie fajne auta. :-)

Awatar użytkownika
tyka47
VIP
Posty: 99
Rejestracja: 21 wrz 2016, 17:49
Lokalizacja: Knurów/Śląsk
Wyposażenie: business line
Silnik: 1,2 benzyna
Przebieg: 43000
Kolor: biały
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: RIO IV

Post autor: tyka47 »

Mój podziw budzi tak skrupulatne prowadzenie "pamiętnika"
W sensie pozytywny oczywiście.
Niby nie wymaga to wielkiego wysiłku, ale niewielu może się pochwalić taką dokładnością.
Gratuluję
.
.
.
Uważajcie na ludzi którzy się nie śmieją - są niebezpieczni :>

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

zalmen3 pisze:Pyknęło mi ostatnio 100.000 przebiegu, więc postanowiłem podsumować trochę, Podsumowanie będzie głównie finansowe i paliwowe, może na końcu dodam kilka słów na temat samego auta. No to jedziemy:
Witam. Jak po takim przebiegu zachowuje się sprzęgło? Czy zauważyłeś zwiększone zużycie oleju?

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 387
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Post autor: zalmen3 »

Generalnie ok, choć subiektywnie mogę powiedzieć, że sprzęgło zrobiło się twardsze (tzn. wymaga większej siły nacisku na pedał, żeby wysprzęglić). Czasami też wrzucenie wstecznego wymaga puszczenia i ponownego wciśnięcia pedału sprzęgła, ale nie jest to chyba nic nadzwyczajnego w tej skrzyni. Podczas jazdy spoko, uślizgów też jeszcze nie zaobserwowałem. Biorąc pod uwagę fakt, że kilkukrotnie zdarzyło mi się je lekko przypalić, to zachowuje się nad wyraz poprawnie. W ASO zgłaszałem, żeby sprawdzili, czy nie wymaga wymiany, ale powiedzieli, że jeszcze zdecydowanie nie. Biorąc pod uwagę, że było to ASO Marvel w Poznaniu, to im wierzę, ale nie dlatego, że są takimi super specjalistami, lecz dlatego, że oni lubią robić różne rzeczy niepotrzebnie i ściągać kasę z klienta, więc raczej nie odpuścili by sobie wymiany sprzęgła. ;-)
Co do oleju, to pomiędzy wymianami nic nie ubywa, w mojej ocenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koszty”