Pękniete światło stopu/blenda
Autor Wiadomość
 Gruchi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 CVVT 109 km
Przebieg: 16500
Kolor: Bright Silver
Pakiety: Business Line Plus
Typ nadwozia: Hatchback 5D
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 86
Skąd: Wrocław
 #1  Wysłany: 2018-09-02, 11:57   Pękniete światło stopu/blenda

Witajcie

Czy ktoś z was miał może podobny problem ? Nie wiem jakim cudem ale blenda na bagażniku sama z siebie pękła po 2 roku użytkowania, co śmieszne a może i nie u ojca w Kia Sportage pękł zaczep blendy.

Jak myślicie czy będzie podlegać to reklamacji ?

 
 
     
 mateusz 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 CRDi
Przebieg: 104350
Kolor: Clear White
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 14 Lut 2017
Posty: 335
Skąd: Warszawa
 #2  Wysłany: 2018-09-02, 19:11   

Miałem to samo.
Pojechałem, powiedziałem, że stop pękł - popatrzył, zrobił zdjęcie, zamówił światło (czekałem 2 miesiące) i wymienili.
 
 
     
 Gruchi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 CVVT 109 km
Przebieg: 16500
Kolor: Bright Silver
Pakiety: Business Line Plus
Typ nadwozia: Hatchback 5D
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 86
Skąd: Wrocław
 #3  Wysłany: 2018-09-03, 09:55   

wada fabryczna wychodzi na to ;) dzięki za informację :) Akurat czas na przegląd w tym miesiącu także zwrócę na to uwagę.
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #4  Wysłany: 2018-09-03, 20:03   

mateusz napisał/a:
Miałem to samo.
Pojechałem, powiedziałem, że stop pękł - popatrzył, zrobił zdjęcie, zamówił światło (czekałem 2 miesiące) i wymienili.
2 m-c ?
 
 
     
 mateusz 


Informacje
Wyposażenie: XL
Silnik: 1.4 CRDi
Przebieg: 104350
Kolor: Clear White
Tapicerka: Czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 14 Lut 2017
Posty: 335
Skąd: Warszawa
 #5  Wysłany: 2018-09-03, 21:48   

Tak 2 miesiące. Tyle podobno sprowadzali światło stopu.
 
 
     
 Gruchi 


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4 CVVT 109 km
Przebieg: 16500
Kolor: Bright Silver
Pakiety: Business Line Plus
Typ nadwozia: Hatchback 5D
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 15 Sie 2016
Posty: 86
Skąd: Wrocław
 #6  Wysłany: 2018-09-17, 11:26   

2 tygodnie temu umówiłem się na 2-gi przegląd.
W rozmowie telefonicznej wspomniałem o wyżej opisanej usterce a w sobotę tj 15.09.18 będąc już na przeglądzie stop został wymieniony bez żadnego problemu w ramach gwarancji. Czyli wszystko trwało około 2 tygodni :)
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #7  Wysłany: 2018-11-20, 12:25   

W Rio mojej żony również tylne 3cie światło stopu pękło (skrajna prawa strona klosza). Zgłoszone do serwisu i około tygodniu wymienione w ramach gwarancji.
 
 
     
 Adrian2007211 


Informacje
Wyposażenie: Czujnik parkowania,alarm
Silnik: 1.4 CVVT 109km Benzyna+LPG
Przebieg: 80000
Kolor: grafitowy
Pakiety: Klimatyzacja,
Typ nadwozia: 5d Hatchback
Inne auto / jakie?: Chevrolet Orlando, MAZDA 3, KIA SPORTAGE GT
Pomógł: 3 razy
Wiek: 24
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 170
Skąd: Ozorków/Łódź
 #8  Wysłany: 2018-12-13, 05:26   

Miałem podobny problem , również naprawili w ramach gwarancji .
Zobaczcie sobie przy OKAZJI czy czasami nie macie również popękanych plastików wokół dwóch śrub na boczku klapy bagażnika, bo też występuje taka przypadłość i też wymieniają na gwarancji.
 
 
     
 zalmen3 
VIP


Informacje
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1.2
Przebieg: 99999
Kolor: złocisty brąz
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 357
Skąd: PZ
 #9  Wysłany: 2019-07-03, 09:29   

No i mi się przytrafiło. Wymienione na gwarancji w Kia Lee Motors Komorniki koło Poznania.
Początkowo podeszli do sprawy bardzo rygorystycznie, bo jak zadzwoniłem to powiedziano mi, że trzeba podjechać, spisać protokół, zrobić dokumentację fotograficzną i wysłać do centrali i oni ocenią czy wymiana gwarancyjna się należy. Jednak jak pojechałem w sobotę, to Pani tylko spojrzała i powiedziała, ze typowe uszkodzenie i należy się wymiana gwarancyjna, części będą na wtorek, proponuje środa 7.30 i wymiana potrwa max godzinkę. Godzinkę to mi zajęło z dojazdem do nich i powrotem do domu :D
Generalnie załatwione bezboleśnie i na gwarancji. ;-)
--------------------
 
 
     
 kubeusz77 
VIP


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 490
Skąd: Łódź
 #10  Wysłany: 2019-08-05, 14:52   

No i mnie dopadło. Odpadła mi całą czerwoną lampa,a dioda z mocowaniem zostały w klapie. Sprawę zgłosiłem w ASO ale minęły już 24 miesiące od zakupu auta ,więc pewnie nie uznają tego na gwarancji ;-(
Ale kurczę jakość słaba tego elementu.
 
 
     
 krzybiel 


Informacje
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 340
Skąd: WLKP
 #11  Wysłany: 2019-08-05, 15:01   

[quote="kubeusz77”]No ale minęły już 24 miesiące od zakupu auta ,więc pewnie nie uznają tego na gwarancji ;-( [/quote]
U mnie wymiana była 48 miesięcy po zakupie, wszystko na gwarancji.
 
 
     
 zalmen3 
VIP


Informacje
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1.2
Przebieg: 99999
Kolor: złocisty brąz
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 357
Skąd: PZ
 #12  Wysłany: 2019-08-08, 21:19   

U mnie 64 miesiące po dacie pierwszej rejestracji i wymienili bez gadania.
--------------------
 
 
     
 kubeusz77 
VIP


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 490
Skąd: Łódź
 #13  Wysłany: 2019-08-09, 19:03   

Światło stopu wymienione. Faktycznie mieliście rację bez żadnego "ale"
Odniosłem wrażenie że 3 światło stopu ma jakąś wadę fabryczna,ale Kia nie ogłosiła akcji naprawcze. Serwisant potwierdził że już kilka aut przyjechało z tym problemem.
 
 
     
 zalmen3 
VIP


Informacje
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1.2
Przebieg: 99999
Kolor: złocisty brąz
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 5d
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Dołączył: 11 Mar 2015
Posty: 357
Skąd: PZ
 #14  Wysłany: 2019-08-19, 15:59   

Wydaje mi się, że jest to kwestia resztek wody z płynu do spryskiwaczy, która gromadzi się tam w jakimś zagłębieniu lub szczelinie i jak auto postoi w minusowej temperaturze to woda zamarza i rozsadza plastik. Zrobi się tak kilka/kilkadziesiąt razy i pojawia się pęknięcie.
Może koszty akcji serwisowej (również wizerunkowe) są na tyle wysokie, że bardziej opłaca się te kilkadziesiąt przypadków zrobić w ramach gwarancji, bo to też robi dobry PR marce - bo kto z nas teraz będzie psioczył na 7-letnią gwarancję kia, skoro bez gadania wymienili?
--------------------
 
 
     
 kubeusz77 
VIP


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 490
Skąd: Łódź
 #15  Wysłany: 2019-08-19, 18:23   

Mhm. Jeśli używasz płynu zimowego to nie powinien zamarznąć.
A co do wizerunku Kia i 7 letniej gwarancji to się z Tobą zgadzam na 100 %
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 1 z 2 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 26