Przesunięty przez: Cichy
2014-04-13, 10:02
LPG.
Autor Wiadomość
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 355
Skąd: Warszawa
 #196  Wysłany: 2019-09-09, 08:21   

Ja zmieniam co drugą wymianę oleju - zakładam zwykłe świece, nie jakieś platyny czy inne wynalazki, więc cena prawie niezauważalna przy serwisie olejowym. Tak więc po 40kkm możesz spokojnie wymienić.

A tak w ogóle to przypominam, że jeżdżąc na LPG warto utrzymywać w zbiorniku 1/2-1/4 zbiornika, żeby pompa nie pracowała na sucho. Nie wiem jak w Kii, ale w większości aut pompa pracuje cały czas a podczas jazdy na gazie działa zawór powrotny. Chociaż są wyjątki, gdzie pompa załącza się tylko kiedy spada ciśnienie na listwie wtryskowej. Generalnie bezpieczniej jest mieć trochę tego paliwa w zbiorniku :-)
 
 
     
 pavulon 
Moderator

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2 LPG
Przebieg: 105000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 162
Skąd: PZ
 #197  Wysłany: 2019-09-09, 17:40   

Soul_Man napisał/a:
A tak w ogóle to przypominam, że jeżdżąc na LPG warto utrzymywać w zbiorniku 1/2-1/4 zbiornika, żeby pompa nie pracowała na sucho. Nie wiem jak w Kii, ale w większości aut pompa pracuje cały czas a podczas jazdy na gazie działa zawór powrotny. Chociaż są wyjątki, gdzie pompa załącza się tylko kiedy spada ciśnienie na listwie wtryskowej. Generalnie bezpieczniej jest mieć trochę tego paliwa w zbiorniku


Przy silniku 1.2 i fabrycznej instalacji musisz mieć benzynę w baku aby jechać.
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 355
Skąd: Warszawa
 #198  Wysłany: 2019-09-10, 08:25   

Zgadza się, przy instalacji z dotryskiem, dzięki za uzupełnienie.
Bez dotrysku benzyna potrzebna jest tylko na rozruch i rozgrzanie. Niektóre instalacje umożliwiają rozruch gorącego silnika od razu z gazu (przydaje się to np w hybrydowych Toyotach, gdzie silnik się często włącza/wyłącza).
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 518
Skąd: DW
 #199  Wysłany: 2019-09-10, 19:13   

Soul_Man napisał/a:
Bez dotrysku benzyna potrzebna jest tylko na rozruch i rozgrzanie. Niektóre instalacje umożliwiają rozruch gorącego silnika od razu z gazu (przydaje się to np w hybrydowych Toyotach, gdzie silnik się często włącza/wyłącza).

Mam tak w Fiacie 600 (Seicento) i miałem tak w Fabii 1 generacji. Na sterowniku ustawia się temperaturę cieczy chłodzącej, przy której auto przełącza się na LPG. Ja miałem na 25-30C ustawione i wystarczy, że auto stoi latem na słońcu i od razu odpala na LPG nawet po całym dniu postoju. Spora oszczędność benzyny w skali roku.
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 349
Skąd: Starogard Gdański
 #200  Wysłany: 2019-09-15, 21:34   

Dzięki za odpowiedź, co do benzyny to wiadomo ;)
Ja jednak podrążę temat bo zauważyłem coś niepokojącego. Podczas wolnej jazdy równą prędkością na dobrym asfalcie i nierozgrzanym silniku powiedzmy 6 bieg 60km/h czuć że auto tak delikatnie "zajączkuje", tak delikatnie że nie skupiając się bez problemu można pomylić z nierównościami drogi. Jest tak zarówno na benzynie i gazie (+ tempomacie więc pedał gazu czy wibracje nogi można odrzucić :P ), wydaje mi się że po rozgrzaniu (ale tak chwilę po osiągnięciu 90C) problemu już nie ma ale pewności nie mam, za nierówną i dziurawą drogę miałem już poza miastem przed domem.
Szukając informacji o tych świecach to właśnie czytałem o szarpaniu i innych takich... czy tutaj też mogą za to odpowiadać zużywające się świece?
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 518
Skąd: DW
 #201  Wysłany: 2019-09-15, 21:57   

Ari93 napisał/a:
czy tutaj też mogą za to odpowiadać zużywające się świece?

Kiedyś w Daewoo Nubira miałem podobnie. Jazda ze stałą prędkością i gazem wciśniętym tak samo i dziwne "skoki", po czym brak mocy aż do redukcji biegu. Winna okazała się cewka, która nie dawała prądu na 1 i czasami na 2 cylindry. Wracając do pytania, to jeśli dawno nie wymieniałeś świec i nie są irydowe, to warto wymienić. W autach z LPG praktycznie zawsze używałem świec NGK i wymieniałem co 2 lata, albo jak działy się podobne rzeczy, o których piszesz. Nie wiem, czy to było słuszne, ale samochody jeździły dalej. :cool:
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 355
Skąd: Warszawa
 #202  Wysłany: 2019-09-16, 08:51   

Trochę chyba za mała prędkość - 60km/h na 6 biegu? Nic dziwnego, że szarpie jak masz pewnie z 1.5tyś obrotów. Silnik dostaje mocno po pupie, a jeszcze nie rozgrzany to już w ogóle.
 
 
     
 man70 
VIP

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2
Kolor: Urban Green
Typ nadwozia: hatchback 5 d.
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Dołączył: 10 Cze 2019
Posty: 18
Skąd: Olsztyn
 #203  Wysłany: 2019-09-16, 19:24   

Ari93 napisał/a:
Lekko odświeżę ale co ile km powinny być świece zmieniane? Właśnie odkryłem że poprzednie były zmieniane prawie równo rok temu przy przebiegu o prawie 40tys km mniejszym... Dobrze mi się wydaje ze to już czas najwyższy?
Nigdy nie miałem gazu, więc nie mam doświadczenia. Jednak pamiętam od dawna propagowaną zasadę, że przy gazie świece wymienia się częściej. W necie czytam zaś opinie zaznajomionych z rzeczą, że jest to zależne od generacji zastosowanej instalacji gazowej. Byłbym jednak ostrożny, gdybym miał auto z LPG, wolałbym jednak "dmuchać na zimne" - koszt wymiany świec nie majątek...Na koniec ciekawostka: kiedyś byłem świadkiem pewnego zdarzenia. Auto kolegi jeździło na gazie w dłuższych trasach. Któregoś dnia szarpanie, stukanie, nierówna praca, problem z odpalaniem. Po rozebraniu silnika okazało się, że elektrody jednej ze świec były wypalone. Iskra przeskakiwała od środkowej elektrody na denko tłoka. Rezultat: tłok wypalony na wylot.
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 518
Skąd: DW
 #204  Wysłany: 2019-09-16, 20:19   

Soul_Man napisał/a:
Silnik dostaje mocno po pupie, a jeszcze nie rozgrzany to już w ogóle.

Nic, tylko czekać, aż panewki się obrócą. :-( Miałem ostatnio zastępczą Astrę 5 z 1.4T 125KM i 6 bieg dopiero przy 80 chciało się wrzucić ze względu na niskie obroty. Wg. mnie 6 bieg to tzw. "nadbieg" służący do oszczędności paliwa na trasie przy jeździe ze stałą prędkością (mniej więcej).
 
 
     
 kubeusz77 
VIP


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: 5d
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Kwi 2016
Posty: 499
Skąd: Łódź
 #205  Wysłany: 2019-09-16, 20:34   

Rio podpowiada wrzucenie 6 już lekko ponad 60 km/h
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 518
Skąd: DW
 #206  Wysłany: 2019-09-16, 20:57   

W 1,25l jest komputer ustawiony tak, że jak jedzie się z jednostajną prędkością i obroty są w okolicach 2000, to sugeruje zmianę na wyższy bieg. Da mnie zmiana biegu przy takich obrotach na wyższy jest dobra dla diesla, a nie benzyny (wolnossącej). Ciekawe ile w tym dobrej praktyki, a ile konieczności, aby auto dostało odpowiednią homologację i normę emisji spalin?
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 349
Skąd: Starogard Gdański
 #207  Wysłany: 2019-09-17, 01:05   

Ja tylko zauważyłem że przy takiej prędkości wrzucenie 6 biegu powoduje drastycznie mniejsze spalanie i opory toczenia, idealne właśnie do utrzymywania prędkości na płaskiej drodze, jazdy z górki czy dojeżdżanie do np. czerwonego światła widząc je w oddali. Obciążenie silnika wynosi jakieś 20 max 30%, wystarczy ledwie dotykać gazu żeby utrzymać prędkość.
Co do nadbiegu to tak, na 5 biegu auto wyciąga licznikowe ok 205km/h, na 6 biegu teoretycznie bez problemu zamknie licznik ale przy tej mocy to tylko z niemałej górki ;p

Jutro postaram się poobserwować temat czy tak będzie też na rozgrzanym silniku ale wydaje mi się że nie. Jak poprzednie świece wymieniałem to były w bardzo dobrym stanie... tak czy owak olej mam już zamówiony, jutro się do mechanika umówię.
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 349
Skąd: Starogard Gdański
 #208  Wysłany: 2019-10-30, 12:25   

Lekko odkopię ale już kilka tygodni temu przy zmianie oleju również zostały zmienione świece. Poprzednie podsyłam do wglądu: https://drive.google.com/drive/folders/14twFl3BfdYe9Cro9eLmknMSeQa6VpaGf?usp=sharing
Mechanik mówił że ok, mi się również wydaje że stan bardzo dobry tyle że po prostu zużyte. Na nowych nie udało mi się powtórzyć problemu z "zajączkowaniem" także... to tyle ;)
 
 
     
 Soul_Man 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: L + Navi
Silnik: 1.4
Kolor: Smoke Blue
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Saab 9-5 2.3T
Generacja Rio: IV (YB; 2017+)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 355
Skąd: Warszawa
 #209  Wysłany: 2019-10-30, 14:12   

Wyglądają spoko. Tutaj można sobie porównać ;-)


Pozwoliłem sobie podmienić obrazek na taki o znacznie wyższej rozdzielczości ;) - @Ari93
Ostatnio zmieniony przez Ari93 2019-10-31, 02:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 14 z 14 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 27