W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Problem z hamulcami.

adiek
Posty: 36
Rejestracja: 24 maja 2013, 13:20
Lokalizacja: Autocentrum

Post autor: adiek »

Wczoraj po trasie zauważyłem, że i mnie dopadło grzejące się prawe tylne koło.
Muszę ściągnąć koło i przeczyścić zacisk. Zastanawiam się od razu czy nie wymienić oryginalnych klocków na inne.

Czy jest jakiś problem z odpięciem linki ręcznego od tylnego zacisku?

Artur1980
Posty: 20
Rejestracja: 01 sie 2014, 11:16
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Artur1980 »

Ostatnio po umyciu samochodu zaczęło piszczeć z tylnego koła, po rozebraniu okazało, się iż jeden z klocków odkleił się od blachy, pozostałe klocki nie wskazywały zużycia pomimo 62.000 km. Po przetoczeniu tarcz i założeniu nowych klocków inny świat.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

adiek pisze:Czy jest jakiś problem z odpięciem linki ręcznego od tylnego zacisku?
Żeby odpiąć linkę, trzeba ją poluzować. Jeśli masz podłokietnik to wyjmuje się dno i tam jest "dostęp" .... trzeba mieć rączki jak baletnica :cool: :D
Pozdrawiam
Churek

msdiesel
Posty: 19
Rejestracja: 12 lis 2015, 17:06
Lokalizacja: Skarszewy
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Przebieg: 59000
Kolor: biały
Typ nadwozia: sedan

Post autor: msdiesel »

Odgrzewam kotleta....

Witam,
zupdateuje trochę moją sytuacje...(chodzi o post numer 1 i 11):

W sierpniu 2018 roku (przebieg 45 tyś km) pojawił sie ponownie chwilowy pisk który po czasie ustał, jednak jak sie poźniej okazało (byłem w dość długiej trasie) klocki nie odbiły od tarcz i cały komplet tylnich hamulców musiałem wymienić (klocki plus tarcze, które były spalone, założone LUC) Mamy listopad 2019 roku i pojawia się ponownie ten sam problem!!! Przed zimą co jest już w ogóle niebezpieczne!!! Zadzwoniłem do salonu gdzie regularnie serwisuje auto i gdzie były robione poprzednie naprawy hamulców i Pan z serwisu mnie poinformował, iż należy klocki przeczyścić i oczywiście muszę za to zapłacić... Nie uważacie, że jest to już lekką przesadą, że auto z 2015 roku ma takie problemy z tak istotnym elementem jakim są hamulceż Ludzie z dużo starszymi autami nie mają takich problemów jak ja!!

Nie chcę wyjść na jakiegoś "dziada" czy "Janusza", że żałuje 100-150 zł na przeczyszczenie klocków ale czy to nie jest chore żeby co rok i 3 miesiace pojawiał sie dokładnie ten sam problemż

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Masz rację - to jest przegięcie, ale serwisy KIA o tym wiedzą i sami mi mówli, że RIO, VENGA i popredni CEED = czyszczenie hamulców przy każdym przeglądzie + klocki (fabryczne) przy montażu trzeba podszlifować, żeby nie blokowały się w zacisku .....

Ja myślałem o jakimś SWAPie, ale teraz to już dorżnę ten samochód do końca ....
Pozdrawiam
Churek

msdiesel
Posty: 19
Rejestracja: 12 lis 2015, 17:06
Lokalizacja: Skarszewy
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Przebieg: 59000
Kolor: biały
Typ nadwozia: sedan

Post autor: msdiesel »

Znowu aktualizacja:

problem pojawia się™ nadal ale nie zawsze, nie wiem od czego to zależy...
Jednak ostatnio przy wymianie opon, wulkanizator sam zauważył, że tylna lewa tarcza krę™ci się™ ciężko, dużo ciężej od prawej... Po przykrę™ceniu felgi juz z zimową opona, podszedłem ponownie do lewego tylnego koła, zakreciłem kołem a tu CUD - krę™ci się™ leciutko, bez żadnego oporu.... Dokrę™cenie koła kluczem pneumatycznym "naprawiło" auto... Tylko teraz pytanie gdzie może tkwić problem... Czy w Rio z Tyłu mamy tarcze czy może tarczobę™bny?

Ktoś ma jakieś› pomysły, bo już powoli mam doś›ć...

Pozdrawiam
Michał

ziko1983
Posty: 374
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Są tarcze, nie tarczobę™bny. 1-2 razy w roku czyszczenie hamulców obowią…zkowo w tym aucie, w innym przypadku nastę™puje ich przyspieszone zużycie, piski, przegrzewanie. Taki już ich urok. Najlepiej nauczyć‡ się™ to robić‡ samemu, nie ma sensu z tym jeździć‡ do serwisu. Nie zlikwiduję… problemu na zawsze, on cię…gle wraca.

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

msdiesel pisze:Ktoś› ma jakieś› pomysły, bo już powoli mam doś›ć‡...
Musisz to zaakceptować i raz na jakiś› czas przeczyś›cić hamulce a w szczególnoś›ci prowadnice klocków hamulcowych.

msdiesel
Posty: 19
Rejestracja: 12 lis 2015, 17:06
Lokalizacja: Skarszewy
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Przebieg: 59000
Kolor: biały
Typ nadwozia: sedan

Post autor: msdiesel »

Panowi dzię™ki za odpowiedz...
ale czyszczenie hamulców to według mnie jest chore!!! inni mają… auta dużo starsze i nie mają… takich problemów jak ja. według mnie to nie jest normalne...

ziko1983
Posty: 374
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Zgadza się™, to nie jest normalne. Można zmniejszyć czę™stotliwoś›ć‡ czyszczenia hamulców dobieraję…c klocki i tarcze dobrych producentów, ale problem do koń„ca i tak nie zniknie. Miałem teraz z tyłu klocki ATE Ceramic i przez 1,5 roku zaglądałem tam może raz, bo mniej pyliły, ale za to po 50 tys. są do wymiany, 30 tys. szybciej niż oryginały (jedna strona jest bardziej zużyta wię™c pewnie zacisk i tak stanął). Jest jeszcze opcja tarcz nawiercanych, które oprócz walorów użytkowych i lepszej skutecznoś›ci mają… tą™ właś›ciwoś›ć‡, że lepiej oczyszczają klocek z pyłu, w związku z tym mniej go powinno być na zacisku i cały układ powinien dłużej pracować‡ bez ingerencji. Minus? Prawdopodobne szybsze zużycie klocków no i wyższa cena tarcz.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Po kluczu udarowym przeszło tym hamulcom bo odblokowało się™ po uderzeniu
Mi kiedyś› też pierwszy raz zablokowało się™ <tzn zacz꙳o się™ grzać na trasie >

Walnꅳem młotkiem w felgę™ i mu przeszło .Nie trzeba czyś›cić‡ tylko regulacja od rę™cznego za szybko redukuje luz

msdiesel
Posty: 19
Rejestracja: 12 lis 2015, 17:06
Lokalizacja: Skarszewy
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Przebieg: 59000
Kolor: biały
Typ nadwozia: sedan

Post autor: msdiesel »

Gandalf wej, szukałem na forum le nie znalazłem opisu, możesz coś dokładniej powiedzieć jak wyregulować rę™czny tzn jak sie dostać do linki przy dzwigni

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 552
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Wyjmij wykładzinę™ w konsoli ś›rodkowej,za dźwignię… hamulca rę™cznego

msdiesel
Posty: 19
Rejestracja: 12 lis 2015, 17:06
Lokalizacja: Skarszewy
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Przebieg: 59000
Kolor: biały
Typ nadwozia: sedan

Post autor: msdiesel »

kubeusz77 pisze:Wyjmij wykładzinę™ w konsoli ś›rodkowej, za dźwignię… hamulca rę™cznego
-> właś›nie przed chwilą… odkryłem to miejsce. nie dało mi to spokoju i poszedłem poprzyglą…dać‡ sie i jakoś› mi sie wierzyć‡ nie chciało ze trzeba zdjąć‡ cały tunel i zauważyłem ze tak "wykładzinka" lekko sie porusza... Swoją… drogą… wyciągnąć ją… z jej miejsca to też nie jest łatwa sprawa.. ;/
Poluzowałem ś›rubę™ na lince o powiedzmy jakies 30 stopni - wystarczająco
na zaciągnietym rę™cznym, na jedynce przy ruszaniu czuć, że hamulec lekko popuszcza, czy może to już za słabo

pozdrawiam
Michał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy i pytania”