Przesunięty przez: Cichy
2014-03-04, 17:17
Hamulce - uwagi, problemy, rozwiązania etc.
Autor Wiadomość
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 257800
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1500
Skąd: Huta Partacka
 #181  Wysłany: 2019-04-03, 19:56   

Nie trzeba linki odpinać - wystarczy odkręcić obydwie prowadnice .......
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 adamr1984 

Informacje
Silnik: 1.4 G4FA
Kolor: Urban Blue
Pakiety: Bussiness Line
Typ nadwozia: Hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
 #182  Wysłany: 2019-04-03, 20:27   

Ale żeby wymienić osłonę przeciwpyłową a ta jest uszkodzona wypadało by zdjąć cały zacisk i wykręcić tłoczek. Ciężko to zrobić "na żywca". Układ z aż takim hakiem widzę pierwszy raz i nie wiem czy linka łatwo zejdzie bez luzowania.
 
 
     
 adamr1984 

Informacje
Silnik: 1.4 G4FA
Kolor: Urban Blue
Pakiety: Bussiness Line
Typ nadwozia: Hatchback
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 34
Dołączył: 24 Sie 2018
Posty: 37
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
 #183  Wysłany: 2019-04-04, 14:13   

Osłona tłoczka wymieniona ale zrobiłem to "na aucie". Linkę ręcznego z samego haka wypiąłem ale ciąg dalszy mnie pogrążył. Nie mam pojęcia jak rozebrać drugą część żeby całkowicie uwolnić zacisk od linki.
 
 
     
 Ari93 
Moderator


Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4 DOHC CVVT
Przebieg: 96000
Kolor: Clear White
Typ nadwozia: Sedan
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2014
Posty: 351
Skąd: Starogard Gdański
 #184  Wysłany: 2019-05-06, 00:07   

Witam, mam już ok 92 tys. km, słychać delikatne piszczenie przy słabym hamowaniu więc zapewne czas już na wymianę. Z tyłu klocka jest wyraźnie mniej niż przedniego także żeby rozłożyć wydatek byłbym skłonny chyba jeszcze trochę na przednich pojeździć i wymieniłbym póki co sam tył.
Trochę tematy poprzerabiałem ale tak dla pewności dla mojego sedana z 2014r z benzyną 1.4l: (wszystko od zimmermanna)
Tarcze przód: 320.3805.20 280mm https://hamulcesklep.pl/o/320.3805.20
Tarcze tył: 320.3810.20 262mm https://hamulcesklep.pl/o/320.3810.20
Klocki przód: 25348.180.2 https://hamulcesklep.pl/o/25348.180.2
Klocki tył: 25337.160.2 https://hamulcesklep.pl/o/25337.160.2
Pytanie dodatkowe: czy klocki muszą być w tych droższych wersjach które różnią się tylko dopiskiem że są jakieś dodatki przy "Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca"? Oraz czy poza opcjonalnym smarem do zacisków hamulcowych (https://hamulcesklep.pl/o/HSID14) wymagany jest zakup czegoś jeszcze czy te 5 rzeczy podanych powyżej w zupełności wystarczy do poradzenia sobie z tematem? No i oczywiście czy korzystając z forum i YT jestem w stanie w jakimś sensownym czasie nie mając praktycznie żadnego doświadczenia w mechanice pojazdowej wymienić poprawnie cały komplet hamulców? W teorii operacja nie wydaje się trudna - w końcu wszystko jest dla ludzi jednakże to są hamulce czyli chyba najważniejszy układ w samochodzie dot. bezpieczeństwa...
 
 
     
 pavulon 
Moderator

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2 LPG
Przebieg: 105000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 167
Skąd: PZ
 #185  Wysłany: 2019-05-07, 18:02   

Ari93 napisał/a:
Pytanie dodatkowe: czy klocki muszą być w tych droższych wersjach które różnią się tylko dopiskiem że są jakieś dodatki przy "Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca"? Oraz czy poza opcjonalnym smarem do zacisków hamulcowych (https://hamulcesklep.pl/o/HSID14) wymagany jest zakup czegoś jeszcze czy te 5 rzeczy podanych powyżej w zupełności wystarczy do poradzenia sobie z tematem? No i oczywiście czy korzystając z forum i YT jestem w stanie w jakimś sensownym czasie nie mając praktycznie żadnego doświadczenia w mechanice pojazdowej wymienić poprawnie cały komplet hamulców? W teorii operacja nie wydaje się trudna - w końcu wszystko jest dla ludzi jednakże to są hamulce czyli chyba najważniejszy układ w samochodzie dot. bezpieczeństwa...


Witam. Dodatki o których piszesz to blaszki do klocków które powinno się wymienić. Będziesz miał jedną rzecz mniej do czyszczenia. Radość z samodzielnej wymiany jest ogromna ale jeżeli faktycznie nie masz żadnego doświadczenia w mechanice pojazdowej to może sobie odpuść. Sam wymieniałem z przodu i zajęło mi to kilka godzin.
 
 
     
 TonyHalik 

Informacje
Dołączył: 15 Mar 2018
Posty: 4
Skąd: Zielona Góra
 #186  Wysłany: 2019-05-09, 22:42   

Czołem Panowie,
Znacie jakiś sklep internetowy, gdzie dostanę nowy tylny prawy zacisk hamulcowy?
Jakiś czas temu hamulce zaczęły piszczeć podczas jazdy coraz głośniej (przy hamowaniu przestawały), pojechałem z tym do mechanika, wymienił klocki, wyczyścił i wypiaskował zaciski, przez jakiś czas był spokój. Po krótkim czasie znowu zaczyna piszczeć, podczas jazdy autostradą prawa tylna felga aż cała się nagrzewa od tarcia hamulca. (ręczny zluzowany, raczej nie wpływa on na zacisk)
Dobrze więc zakładam, że cały zacisk do wymiany? Chyba nie ma sensu bawić się w zestawy naprawcze czy kupno regenerowanych zacisków?
Dzięki za pomoc.
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #187  Wysłany: 2019-05-10, 16:31   

Nic nie wymieniaj wystarczy poluzować regulację ręcznego tzn wkręcić tłoczek i będzie dobrze
Już temat był przerabiany na forum
Wszystkim się grzało
 
 
     
 Churek 
Administrator


Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.4, 109KM
Przebieg: 257800
Kolor: biały
Pakiety: STY i ATE
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: 3D
Inne auto / jakie?: Kia Picanto (2017)
Pomógł: 9 razy
Wiek: 49
Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 1500
Skąd: Huta Partacka
 #188  Wysłany: 2019-05-30, 20:21   

Zerknij tu:

https://www.czesciauto24..../zacisk-hamulca

Ale lepiej wymień oryginalne tarcze i klocki na Zimmermana, albo Textara - zdecydowanie pomaga.

Ja teraz założyłem oryginały bo musiałem kupić na szybko i problem pomału wraca .....
--------------------
Pozdrawiam
Churek
 
 
     
 TonyHalik 

Informacje
Dołączył: 15 Mar 2018
Posty: 4
Skąd: Zielona Góra
 #189  Wysłany: 2019-06-01, 22:44   

Gandalf wej napisał/a:
Nic nie wymieniaj wystarczy poluzować regulację ręcznego tzn wkręcić tłoczek i

Masz może jakieś wskazówki jak to zrobić? Poluzowałem linkę ręcznego już wcześniej, ale nic to nie dało. Co trzeba odkręcić przy zacisku, żeby zluzować ręczny?
 
 
     
 Gandalf wej 
GREGOR

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1,4 CRDI
Przebieg: 67000
Kolor: Bright Silver Metallic
Pakiety: klima manual
Typ nadwozia: 5d
Inne auto / jakie?: Mitsubishi Carisma1,9 Dacia Duster1.5
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wiek: 44
Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 474
Skąd: Kaszuby
 #190  Wysłany: 2019-06-04, 18:08   

TonyHalik napisał/a:
Gandalf wej napisał/a:
Nic nie wymieniaj wystarczy poluzować regulację ręcznego tzn wkręcić tłoczek i

Masz może jakieś wskazówki jak to zrobić? Poluzowałem linkę ręcznego już wcześniej, ale nic to nie dało. Co trzeba odkręcić przy zacisku, żeby zluzować ręczny?
Tak jak pisałem

Z ciągasz zacisk ,przy okazji klocki ,czyścimy
W zacisku widać tłoczek który trzeba wkręcić do środka trochę < dużymi szczypcami i ,albo specjalny przyrząd trza kupić .Wybór należy do ciebie
Uwaga na gumkę żeby nie przeciąć
A potem trzeba popedałować hamulcem i ręcznym
 
 
     
 Rafael 
RaV

Informacje
Wyposażenie: L
Silnik: 1.25l
Kolor: Graphite Meralic - ABT
Pakiety: L+MET+DCM+BWS
Tapicerka: DCM
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: Hyundai i10
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2016
Posty: 518
Skąd: DW
 #191  Wysłany: 2019-06-08, 13:55   

Jak już napisałem wcześniej w tym wątku wymieniłem klocki i tarcze przód i tył w swoim Rio, ponieważ podczas jazdy bez hamowania coś piszczało. Po wymianie kompletu na TRW pisk nadal był, ale podczas delikatnego hamowania. Warsztat powiedział, że wszystko musi się dotrzeć. Przejechałem ponad 2500km i pisk stawał się coraz głośniejszy podczas delikatnego hamowania. Przy wciśnięciu pedała hamulca na 50% pisk znikał na chwilę. Okazało się, że klocki przednie po stronie wewnętrznej prawie w ogóle nie hamują po obu stronach, natomiast po zewnętrznej hamują mocniej i w dodatku klocki ścierają się pod kątem. Zdecydowałem, że zregenerują zaciski zestawem naprawczym i zobaczymy czy pisk nadal będzie podczas jazdy w korkach. Po drodze do domu z warsztatu nic nie słyszałem.

Problemem okazało się jarzmo, które po obu stronach jest delikatnie wykrzywione i wg. warsztatu jest to wada fabryczna materiału z jakiego zostało wykonane. Czy ktoś miał może ponowny problem? Nie wiem, czy wizyta w ASO ma jakikolwiek sens skoro we własnym zakresie naprawiałem układ hamulcowy.
 
 
     
 ziko1983 

Informacje
Wyposażenie: l
Silnik: 1,25
Przebieg: 130200
Kolor: czerwony
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: sedan
Inne auto / jakie?: Suzuki Celerio
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Gru 2013
Posty: 370
Skąd: Rokitnica
 #192  Wysłany: 2019-11-25, 18:13   

Odświeżam wątek. Dzisiaj w czasie jazdy tylni prawy hamulec zaczął hałasować. Po zdjęciu koła okazało się, że klocki się skończyły. Co ciekawe, po drugiej stronie klocka jest więcej gdzieś o 1-1,5 mm. Również tarcze nierówno zebrane, prawa trochę cieńsza i z wyżłobieniami, lewa gładka. Dla przypomnienia, tarcze ATE i klocki ATE Ceramic, wytrzymały 50 tys., o 30 tys. mniej niż oryginał, więc spore rozczarowanie. Teraz kolej na Zimmermanna. Swoją drogą, ma ktoś pomysł, skąd taka różnica miedzy lewym a prawym kołem? Czy to kwestia częstszego wjeżdżania w kałuże stroną od pobocza czy może jakiś feler tarczy/klocków? Chyba że kiedyś niezauważenie klocki stanęły w zacisku.
--------------------
 
 
     
 pavulon 
Moderator

Informacje
Wyposażenie: M
Silnik: 1.2 LPG
Przebieg: 105000
Typ nadwozia: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2016
Posty: 167
Skąd: PZ
 #193  Wysłany: 2019-11-25, 20:25   

ziko1983 napisał/a:
Chyba że kiedyś niezauważenie klocki stanęły w zacisku.


Raczej stanęły w zacisku. Częsta usterka w Rio w tylnych hamulcach.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu Strona 13 z 13 
Zasady Postowania Opcje
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

 
Jumpbox
Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Theme Abreo_LoteQ Created by Phantom © 2008-2009

Serwis korzysta z plików cookies zgodnie z polityka cookies. Możesz okreœlić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przegladarce.




Wszystkie czasy w strefie UTC + 1
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 27