W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Hamulce - uwagi, problemy, rozwiązania etc.

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Nie trzeba linki odpinać - wystarczy odkręcić obydwie prowadnice .......
Pozdrawiam
Churek

adamr1984
Posty: 37
Rejestracja: 24 sie 2018, 20:06
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: adamr1984 »

Ale żeby wymienić osłonę przeciwpyłową a ta jest uszkodzona wypadało by zdjąć cały zacisk i wykręcić tłoczek. Ciężko to zrobić "na żywca". Układ z aż takim hakiem widzę pierwszy raz i nie wiem czy linka łatwo zejdzie bez luzowania.

adamr1984
Posty: 37
Rejestracja: 24 sie 2018, 20:06
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: adamr1984 »

Osłona tłoczka wymieniona ale zrobiłem to "na aucie". Linkę ręcznego z samego haka wypiąłem ale ciąg dalszy mnie pogrążył. Nie mam pojęcia jak rozebrać drugą część żeby całkowicie uwolnić zacisk od linki.

Awatar użytkownika
Ari93
Moderator
Posty: 404
Rejestracja: 27 lip 2014, 02:32
Lokalizacja: Starogard Gdański
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M + Tempomat
Silnik: 1.4 DOHC LPG
Przebieg: 109000
Kolor: Biały
Typ nadwozia: Sedan

Post autor: Ari93 »

Witam, mam już ok 92 tys. km, słychać delikatne piszczenie przy słabym hamowaniu więc zapewne czas już na wymianę. Z tyłu klocka jest wyraźnie mniej niż przedniego także żeby rozłożyć wydatek byłbym skłonny chyba jeszcze trochę na przednich pojeździć i wymieniłbym póki co sam tył.
Trochę tematy poprzerabiałem ale tak dla pewności dla mojego sedana z 2014r z benzyną 1.4l: (wszystko od zimmermanna)
Tarcze przód: 320.3805.20 280mm https://hamulcesklep.pl/o/320.3805.20
Tarcze tył: 320.3810.20 262mm https://hamulcesklep.pl/o/320.3810.20
Klocki przód: 25348.180.2 https://hamulcesklep.pl/o/25348.180.2
Klocki tył: 25337.160.2 https://hamulcesklep.pl/o/25337.160.2
Pytanie dodatkowe: czy klocki muszą być w tych droższych wersjach które różnią się tylko dopiskiem że są jakieś dodatki przy "Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca"? Oraz czy poza opcjonalnym smarem do zacisków hamulcowych (https://hamulcesklep.pl/o/HSID14) wymagany jest zakup czegoś jeszcze czy te 5 rzeczy podanych powyżej w zupełności wystarczy do poradzenia sobie z tematem? No i oczywiście czy korzystając z forum i YT jestem w stanie w jakimś sensownym czasie nie mając praktycznie żadnego doświadczenia w mechanice pojazdowej wymienić poprawnie cały komplet hamulców? W teorii operacja nie wydaje się trudna - w końcu wszystko jest dla ludzi jednakże to są hamulce czyli chyba najważniejszy układ w samochodzie dot. bezpieczeństwa...

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

Ari93 pisze:Pytanie dodatkowe: czy klocki muszą być w tych droższych wersjach które różnią się tylko dopiskiem że są jakieś dodatki przy "Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca"? Oraz czy poza opcjonalnym smarem do zacisków hamulcowych (https://hamulcesklep.pl/o/HSID14) wymagany jest zakup czegoś jeszcze czy te 5 rzeczy podanych powyżej w zupełności wystarczy do poradzenia sobie z tematem? No i oczywiście czy korzystając z forum i YT jestem w stanie w jakimś sensownym czasie nie mając praktycznie żadnego doświadczenia w mechanice pojazdowej wymienić poprawnie cały komplet hamulców? W teorii operacja nie wydaje się trudna - w końcu wszystko jest dla ludzi jednakże to są hamulce czyli chyba najważniejszy układ w samochodzie dot. bezpieczeństwa...
Witam. Dodatki o których piszesz to blaszki do klocków które powinno się wymienić. Będziesz miał jedną rzecz mniej do czyszczenia. Radość z samodzielnej wymiany jest ogromna ale jeżeli faktycznie nie masz żadnego doświadczenia w mechanice pojazdowej to może sobie odpuść. Sam wymieniałem z przodu i zajęło mi to kilka godzin.

TonyHalik
Posty: 4
Rejestracja: 15 mar 2018, 21:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: TonyHalik »

Czołem Panowie,
Znacie jakiś sklep internetowy, gdzie dostanę nowy tylny prawy zacisk hamulcowy?
Jakiś czas temu hamulce zaczęły piszczeć podczas jazdy coraz głośniej (przy hamowaniu przestawały), pojechałem z tym do mechanika, wymienił klocki, wyczyścił i wypiaskował zaciski, przez jakiś czas był spokój. Po krótkim czasie znowu zaczyna piszczeć, podczas jazdy autostradą prawa tylna felga aż cała się nagrzewa od tarcia hamulca. (ręczny zluzowany, raczej nie wpływa on na zacisk)
Dobrze więc zakładam, że cały zacisk do wymiany? Chyba nie ma sensu bawić się w zestawy naprawcze czy kupno regenerowanych zacisków?
Dzięki za pomoc.

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

Nic nie wymieniaj wystarczy poluzować regulację ręcznego tzn wkręcić tłoczek i będzie dobrze
Już temat był przerabiany na forum
Wszystkim się grzało

Awatar użytkownika
Churek
VIP
Posty: 1500
Rejestracja: 17 mar 2013, 18:04
Lokalizacja: Huta Partacka

Post autor: Churek »

Zerknij tu:

https://www.czesciauto24.pl/kia/rio-iii ... sk-hamulca

Ale lepiej wymień oryginalne tarcze i klocki na Zimmermana, albo Textara - zdecydowanie pomaga.

Ja teraz założyłem oryginały bo musiałem kupić na szybko i problem pomału wraca .....
Pozdrawiam
Churek

TonyHalik
Posty: 4
Rejestracja: 15 mar 2018, 21:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: TonyHalik »

Gandalf wej pisze:Nic nie wymieniaj wystarczy poluzować regulację ręcznego tzn wkręcić tłoczek i
Masz może jakieś wskazówki jak to zrobić? Poluzowałem linkę ręcznego już wcześniej, ale nic to nie dało. Co trzeba odkręcić przy zacisku, żeby zluzować ręczny?

Gandalf wej
Posty: 476
Rejestracja: 18 paź 2014, 20:25
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Gandalf wej »

TonyHalik pisze:
Gandalf wej pisze:Nic nie wymieniaj wystarczy poluzować regulację ręcznego tzn wkręcić tłoczek i
Masz może jakieś wskazówki jak to zrobić? Poluzowałem linkę ręcznego już wcześniej, ale nic to nie dało. Co trzeba odkręcić przy zacisku, żeby zluzować ręczny?
Tak jak pisałem

Z ciągasz zacisk ,przy okazji klocki ,czyścimy
W zacisku widać tłoczek który trzeba wkręcić do środka trochę < dużymi szczypcami i ,albo specjalny przyrząd trza kupić .Wybór należy do ciebie
Uwaga na gumkę żeby nie przeciąć
A potem trzeba popedałować hamulcem i ręcznym

Rafael
Posty: 524
Rejestracja: 12 paź 2016, 20:43
Lokalizacja: DW
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L
Silnik: 1,25l
Przebieg: 36000
Kolor: Platynowy grafit
Pakiety: Czujniki parkowania, przyciemnione szyby
Tapicerka: Czarno-beżowa
Typ nadwozia: Sedan
Inne auto / jakie?: i10

Post autor: Rafael »

Jak już napisałem wcześniej w tym wątku wymieniłem klocki i tarcze przód i tył w swoim Rio, ponieważ podczas jazdy bez hamowania coś piszczało. Po wymianie kompletu na TRW pisk nadal był, ale podczas delikatnego hamowania. Warsztat powiedział, że wszystko musi się dotrzeć. Przejechałem ponad 2500km i pisk stawał się coraz głośniejszy podczas delikatnego hamowania. Przy wciśnięciu pedała hamulca na 50% pisk znikał na chwilę. Okazało się, że klocki przednie po stronie wewnętrznej prawie w ogóle nie hamują po obu stronach, natomiast po zewnętrznej hamują mocniej i w dodatku klocki ścierają się pod kątem. Zdecydowałem, że zregenerują zaciski zestawem naprawczym i zobaczymy czy pisk nadal będzie podczas jazdy w korkach. Po drodze do domu z warsztatu nic nie słyszałem.

Problemem okazało się jarzmo, które po obu stronach jest delikatnie wykrzywione i wg. warsztatu jest to wada fabryczna materiału z jakiego zostało wykonane. Czy ktoś miał może ponowny problem? Nie wiem, czy wizyta w ASO ma jakikolwiek sens skoro we własnym zakresie naprawiałem układ hamulcowy.

ziko1983
Posty: 374
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Odświeżam wątek. Dzisiaj w czasie jazdy tylni prawy hamulec zaczął hałasować. Po zdjęciu koła okazało się, że klocki się skończyły. Co ciekawe, po drugiej stronie klocka jest więcej gdzieś o 1-1,5 mm. Również tarcze nierówno zebrane, prawa trochę cieńsza i z wyżłobieniami, lewa gładka. Dla przypomnienia, tarcze ATE i klocki ATE Ceramic, wytrzymały 50 tys., o 30 tys. mniej niż oryginał, więc spore rozczarowanie. Teraz kolej na Zimmermanna. Swoją drogą, ma ktoś pomysł, skąd taka różnica miedzy lewym a prawym kołem? Czy to kwestia częstszego wjeżdżania w kałuże stroną od pobocza czy może jakiś feler tarczy/klocków? Chyba że kiedyś niezauważenie klocki stanęły w zacisku.

pavulon
Moderator
Posty: 175
Rejestracja: 20 lut 2016, 00:13
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)

Post autor: pavulon »

ziko1983 pisze:Chyba że kiedyś niezauważenie klocki stanęły w zacisku.
Raczej stanęły w zacisku. Częsta usterka w Rio w tylnych hamulcach.

Awatar użytkownika
mateusz
Posty: 344
Rejestracja: 14 lut 2017, 23:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Hamulce - uwagi, problemy, rozwiązania etc.

Post autor: mateusz »

Cześć :D

Zaraz zgłupieję, kończą mi się przybory do hamowania ale kompletnie nie wiem jakie mam kupić.
NIe znam się na tym, a w ASO wcisną mi oryginały :D :D

Szukam zimmermanów ale widzę różne wysokości klocków hamulcowych i totalnie nie wiem, które się nadadzą...
Pomożecie?

1.4CRDI po lifcie. Raz już kupiłem sam, to tarcze na przód nie pasowały - były za małe :(

Awatar użytkownika
zalmen3
VIP
Posty: 387
Rejestracja: 11 mar 2015, 10:07
Lokalizacja: PZ
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: L + tempomat
Silnik: 1,25
Przebieg: 99999
Kolor: wendy brown
Tapicerka: czarna
Typ nadwozia: hatchback
Inne auto / jakie?: Citigo

Re: Hamulce - uwagi, problemy, rozwiązania etc.

Post autor: zalmen3 »

Zadzwoń do hamulcesklep.pl pomogą Ci dobrać po nr VIN. U mnie wszystko jest idealnie dobrane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Problemy i pytania”