W przypadku braku możliwości zalogowania się proszę użyć funkcji przypominania hasła, a w przypadku problemów z przeprowadzeniem tej czynności proszę o kontakt z administracją (link na dole strony) :)
Niestety migracja z phpBB2 na phpBB3 wymusiła taką procedurę dla osób, które nie mogą się zalogować :(
Jednocześnie zachęcam do ponownego uzupełnienia dodatkowych pól w profilach dotyczących szczegółów posiadanego samochodu, ponieważ nie była możliwa ich migracja na nowe forum :(

Rio sedan gaz, CHECK ENGINE.

wiesiek-nh
Posty: 2
Rejestracja: 22 lip 2016, 08:53
Lokalizacja: kraków

Rio sedan gaz, CHECK ENGINE.

Post autor: wiesiek-nh »

auto rio sedan 1,2 PB/gaz przebieg 3tyś km już 5 razy przyszedł CHECK ENGINE i tyleż razy skasowano zawsze z informacją przerwa w zapłonie 1 i 3 cylinder . W serwisie wykonano co tylko możliwe , zmniejszano przerwę na elektrodach świec no i tym razem kazano jeździć tylko na PB z 500 km aby się komputer nauczył jeździć bez gazu a potem mam przyjechać do regulacji . Czy to coś da . Autko nówka 1 miech a same problemy . Jak się nie nadaje do gazu to niech sobie go zabierają ,. Czy to jest normalne takie objawy.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2017, 10:47 przez wiesiek-nh, łącznie zmieniany 1 raz.

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Co prawda ja zakładałem gaz poza ASO, ale takich problemów brak. Na razie na gazie przejechane 5 tys., żadnego checka nie było. Zaraz po montażu wypadały zapłony przy obciążeniu na niskich obrotach, więc wymieniłem kable na NGK i świece na najdroższe Denso jakie były. Po tych zabiegach spokój, auto ładnie pracuje zarówno przy spokojnej jeździe, jak i na autostradzie. Osobiście nie jestem przekonany co do fachowości serwisantów z ASO w temacie instalacji LPG, z tego też względu montowałem instalacje u poleconego gazownika.

ghost2255
Posty: 219
Rejestracja: 20 sie 2015, 19:20
Lokalizacja: Wroclaw; Poland

Post autor: ghost2255 »

ziko1983 pisze:Osobiście nie jestem przekonany co do fachowości serwisantów z ASO w temacie instalacji LPG
To całą prawda o ASO.
Wielu gazowników sobie nie radzi a co dopiero mechanicy ASO.

Oczywiście "CE" nie ma prawa się świecić na ŻADNYM paliwie. Ani na LPG ani na benzynie.
500km na benzynie to tylko odroczenie problemu. Wystarczy skasować adaptacje zamiast wypalać droższe paliwo.

Ja co prawda instalację montowałem sam i sam serwisuję, ale uważam, że tematem LPG w aucie powinien się zajmować specjalista, a nie mechanik ASO, który potrafi tylko zamontować klocki wg instrukcji i często nie ma pojęcia jak i dlaczego to działa.

Wymagaj naprawy albo niech zabierają zabawki i oddają kasę

wiesiek-nh
Posty: 2
Rejestracja: 22 lip 2016, 08:53
Lokalizacja: kraków

Post autor: wiesiek-nh »

Dam znac co bedzie po tych 500 km narazie po 100 km na pb nie przychodzi sygnal

Awatar użytkownika
kubeusz77
VIP
Posty: 536
Rejestracja: 16 kwie 2016, 05:48
Lokalizacja: Łódź
Generacja Rio: III (UB; 2011-2017)
Wyposażenie: M
Silnik: 1.4
Kolor: Clear White

Post autor: kubeusz77 »

Nie mam LPG i osobiście jestem jego zagorzałym przeciwnikiem. Ale mam kolegów którzy jezdżą na LPG juz kilka lat i nigdy im się CE nie zaświeciło. Po tym co przeczytałem według mnie to coś jest wadliwie zamontowane lub źle zgrane.
Na Twoim miejscu poszukałbym w Twojej okolicy dobrego gazownika który pewnie znajdzie usterkę w ciągu 15 minut. Olej ASO bo jazda na PB przez 500 km na pewno nie pomoże.

ziko1983
Posty: 370
Rejestracja: 31 gru 2013, 11:54
Lokalizacja: Rokitnica

Post autor: ziko1983 »

Instalacja LPG wymaga idealnego stanu układu zapłonowego. Gazownik, który montował instalację u mnie, przy odbiorze od razu mi mówił, że w naszych autach są słabe kable i trzeba je wymienić, a cewki też mogą długo nie wytrzymać. Wiesiek, wiesz może, jakie masz świece? Ja miałem w oryginale irydowe, ale wiem, że z tym jest różnie. Zwykłe świece w połączeniu ze standardowymi kablami mogą sprawiać problemy i ja bym zaczął od tego. Jazda na benzynie nie poprawi stanu układu zapłonowego, a skoro wywala błąd od zapłonu, to z nim jest problem. Zaczniesz jeździć na LPG i problem na bank wróci. Primerą przejeździłem ponad 100 tys.na gazie i ani razu mi się CE nie zapalił.

Awatar użytkownika
Rejmi
Posty: 287
Rejestracja: 17 cze 2016, 07:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Rejmi »

lpg wymaga tego by zamontował ktoś kto po prostu umie to zrobić i umie dobrać podzespoły. Sam byłem przeciwnikiem lpg do chwili gdy stanąłem przed dylematem - w mieście do 20l/100km benzyny czy 23l/100km gazu - wybór był jasny a przy okazji zalozyłem gaz w renomowanym zakładzie i moja obsługa gazu ograniczała się do corocznego podpięcie w celu sprawdzenia i wyimany filterka gazu

czerwo
Posty: 1049
Rejestracja: 20 cze 2013, 11:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: czerwo »

Wymienić kable :!: Nie kupować oryginału ani sentecha. Kupić NGK one w RIO najdłużej wytrzymują. Przerobione mam 2 kompety oryginałów, jeden komplet sentecha.
Oryginał wytrzymał jakieś 7 tys km tak samo sentech.
Na NGK zrobione jakieś 30tys.
Czy auto szarpie przy niskich obrotach? Szczególnie pomiędzy 1tys - 2tys obrotów?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja gazowa”